--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 3 lis 2023, o 11:36

Przerywa wypalanie,bo któryś warunek jest przerywany,gdyby któryś warunek wypalania nie został spełniony,to ECU nie podejmie próby regeneracji-jak zapiszesz parametry podczas wypalania to może będzie to widoczne.
W starym egr interesowało mnie tylko jaki był osad...EGRa bym się nie czepiał-przy ciepłym silniku na wolnych obrotach ma być zamknięty,no i masz 0% tylko zbyt wysokie są wolne obroty...
Bład dotyczy kata bo zapewne odczyty sond są podobne ,a przy rozgrzanym kacie muszą się zmienić wartości.
Niestety do tej pory nie widać co mówią sondy.
Na sondach jest generowane napięcie w wyniku zawartości tlenu w spalinach-właśnie te napięcia potrzebujemy.
Z odczytów nagrywaj filmik-fotka nie jest miarodajna

ras88
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
Auto: OZ
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Olsztyn

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: ras88 » 3 lis 2023, o 13:12

Ok zrobię wieczorem odczyt sond, a podpowiesz mi jeszcze na których czujnikach w car scanner mam się skupić? Chodzi o "NOx 1 Heater Resistance?" Wrzucę je wtedy w osobną 'deskę rozdzielczą'. Niestety moja wiedza nie sięga tak daleko...

Co do obrotów to zauważyłem że niezależnie od spalania na biegu jałowym potrawią trzymać na nawet juz rozgrzanym silniku 800 przy 1.0L/h, a czasem 1000obr przy 0.6L/h

Dodano po 5 minutach 2 sekundach:
Wrzucę kilka odczytów może pomożecie mi coś zrozumieć.
1. Egr to rzeczywiście raczej nie ten strzał bo otwiera się przy 60st. i reaguje na dodanie gazu
2. Zapełnienie dpf z 71% w czasie pracy auta spada do 60%, żeby ponownie wzrosnąć i spaść do 70% na koniec odczytu - czy to normalne???
3. Egt - w pewnym momencie widać dziwny spadek egt1 poniżej 0, dodatkowo egt2 na samym początku zaczęło 'wyprzedzać' wartość temperatury egt1???
4. NOx 1 pokazuje wartości, NOx 2 w ogóle nie widzi??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 4 lis 2023, o 00:55

1 - egr działa sie go nie czepiajmy puki co
2- zapełnienie dpf ecu wylicza na podstawie czujnika różnicy ciśnień,wciśnięcie i puszczenie pedału gazu będzie zmieniać ciśnienie spalin i będą się pojawiać takie odchyłki
3- czujnik niby nowy ale widzisz sam jakie odwala numery...Jeśli podczas wypalania przekaże taki sygnał do ECU to masz przerwane wypalanie.Jak będziesz wypalać DPF to sprawdż czy przerwy nie następują po takim incydencie - pewnie czujnik będzie do wymiany
4-chciałem widzieć napięcie a widzę oporność...
Druga sonda ma oporność ZERO - czyli nie żyje...
Nim ją wymienisz sprawdź jeszcze czy dochodzi do niej zasilanie

ras88
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 1 lis 2023, o 19:31
Auto: OZ
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Olsztyn

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: ras88 » 4 lis 2023, o 10:39

Ok dzięki za info o dpf.

Czujnik nowy ale tylko drugi o ile nie jest dziwne że nagrzał sie szybciej niż pierwszy to niby jest ok.
Pierwszy i trzeci są stare. Tak jak mówisz sprawdzę ich zachowanie w trakcie wypalania.

Nie mogłem znaleźć innych parametrów od tych sond. Po weekendzie jadą na sprawdzenie do mechanika.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 4 lis 2023, o 22:26

Tak na marginesie dodam jeszcze,że sondy wymienia się obie

Lg78
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Senička
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lg78 » 19 gru 2023, o 07:48

Cześć posiadam insignię A b20dth automat z 17 roku 212 tyś nalotu. Silnik działa perfekcyjnie natomiast wskazania zapełnienia dpf zupełnie odbiegają od normalnych które widzę w tym wątku a prześledziłem już ponad 100 stron. Samochód posiadam 3 miesiące zrobiłem dopiero około 5 tyś km zasadniczo tylko autostradami. Otóż po wypaleniu ukazuje się mi wartość 8% która w czasie pykania następnych kilometrów rośnie do max 12% i wtedy zaobserwowałem 2 wypalania. Ale w czasie przebiegów wartości wzrastają i spadają. Ostatnio wyjechałem w trasę z wartością początkową 12% przy przejechanych 230 km od poprzedniego wypalania żeby przy wskazaniu 650 kilometrów zobaczyć zapełnienie na poziomie 9% które następnie wzrosło znowu do 11 żeby spaść do 9 oczywiście bez odnotowanego wypalania. Kontrolowałem to jeszcze inna aplikacją i wskazania są takie same.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marc
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2023, o 11:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: marc » 19 gru 2023, o 09:06

Widziałem wcześniej jak ktoś pisał, że w drugiej generacji wypalanie zaczyna się samo w sprzyjających warunkach, a nie jak wcześniej, dopiero po dużym zapełnieniu filtra. Dodatkowo szybka jazda autostradowa też może oczyścić trochę filtr

Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
A u mnie inny problem w osiągnie z 2010r. Powracający błąd p2453-54 wysoka temperatura. Pojawia się po autostradzie albo po zakończonym wypalaniu. Czujnik różnicy ciśnień wymieniłem pół roku temu, 5 tys km. Teraz resetowalem go ale błąd znowu powrócił po autostradzie. Gdzie szukać problemu?

Lg78
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Senička
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lg78 » 19 gru 2023, o 15:38

Kilkukrotnie widziałem na własne oczy jak zupełnie nowe części elektroniczne były uszkodzone więc może coś tam chińczyk słabo zrobił, sprawdź połączenia jeżeli błąd wyskakuje sporadycznie choć dziwne że zawsze w określonych okolicznościach. Może obserwacja live data w trakcie jazdy coś pokaże więcej ...

marc
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2023, o 11:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: marc » 19 gru 2023, o 18:04

Mam jeszcze stary czujnik różnicy ciśnień (oryginalny) i chce go podmienić. Teraz zamontowany jest chyba delphi. Wcześniej też był jakiś błąd od niego ale czytałem na forum, że niekoniecznie zawsze potrzebna jest wymiana i czasem wystarczy reset. Poprzedni właściciel miał wymieniany w serwisie opla z razy ten czujnik, a auto ma dopiero niecałe 200 tys km przebiegu…

Arriy
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 3 lut 2024, o 23:06
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Arriy » 4 lut 2024, o 12:52

Hejka, czy wypalanie DPF przy silniku 1.6 cdti ma jakąś regułę co ile km będzie się to odbywać? Zimą niestety 99% jazdy to jazda po mieście w moim przypadku, trasy i jakieś dłuższe przeloty dopiero w okresie wiosna-jesień. Ostatnio zaraz po odpaleniu, zauważyłem właśnie większe zużycie paliwa, włączyły się wentylatory, pojeździłem chwilę i całość skończyła się po ok 8-9 km. Nie wiem czy można to jakoś przewidzieć, ale głupio tak gdy śpieszysz się do pracy a tutaj nagle trwa jeszcze wypalanie... :) jakie konsekwencje niesie ze sobą przerwanie takiego wypalania w tym modelu?

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 4 lut 2024, o 22:17

Ktoś coś wie na temat błędów P062D oraz P062E ale rylko przy wypalaniu DPF w insignii A20DTH?
Auto traci moc, pojawia się komunikat "Service..." i czasem nawet gaśnie.
Błąd połączenia/sterowania wtryskami.
Mam podejrzenia że właśnie te błędy wywala w skutek zgasniecia silnika a co było przyczyną nie wiadomo (bo jakoś dziwnie że nagle traci się prawidłowe sterowanie że wszystkimi wtryskami i to tylko na wypalaniu)

sebadxx
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2023, o 13:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: sebadxx » 13 mar 2024, o 17:38

Witam, może ktoś będzie wiedział o co chodzi, bo powoli z tym autem nie mam sił.
Zaczynając od początku wywalało błąd P0641, stąd pierwszy mechanik wymienił czujnik ciśnień i niestety nie wiem czy to był oryginalny czy nie oraz czy był zaadaptowany, ale niestety nic nie pomogło.
Drugi mechanik wymienił EGR i problem P0641 znikł, ale pojawił się kolejny P2453. Z tego co czytałem może być on spowodowany;
A) Nieszczelnością,
B) Nieoryginalnym czujnikiem,
C) Brakiem adaptacji,
Co może wskazywać na błąd i najlepiej do którego z nich się kierować?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 13 mar 2024, o 20:14

Nic z tych rzeczy...
Błąd ten w 99% przypadków pojawia się gdy zostanie przerwane wypalanie DPF ,a żeby go skasować trzeba zrobić adaptację - innaczej się go nie skasuje...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 13 mar 2024, o 20:25

Tyle razy to tu pisze z tym czujnikiem.
Zacznij czytać i zmień mechanika.

Kaluz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2024, o 02:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: tychy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kaluz » 14 mar 2024, o 09:17

Witam, mam problem z wypalenie m dpf.
Insignia 13r 2.0 160k 199k nalotu, w trasie próbował się 3x regenerować i nic, pojechałem na kompa żeby wypalić, postep 0%, teraz to już stracił moc i mam dwa błędy p2458 i p2459, mechanicy nie wiedzą co jest ale sugerują pranie dpf, do tej pory pilnowałem wypalania i za każdym razem nie było problemu.
Czy ktoś miał taki problem i sobie poradził bez wymiany pół samochodu?

marc
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2023, o 11:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: marc » 15 mar 2024, o 12:07

Najpierw sprawdziłbym sam czujnik dpf. Czy przewody podciśnienia są ok. Reset samego czujnika lub wymiana i reset. Po resecie poziom zapełnienia ustawia się na 70% więc powinien zacząć się niedługo po tym wypalać. Trochę mały przebieg żeby już prać dpf zwłaszcza jak pilnowałeś wypalania

Co do czujnika to ze swojego doświadczenia polecam oryginalny, bo zamontowałem firmy Hella (niby dobra firma), a po pół roku zaczął losowo wywalać błąd od za wysokiej temperatury. Po zmianie na oryginał jest spokój. Po wymianie zawsze potrzebny jest reset czujnika

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”