--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Kolega hurtowo handluje, ma dytystrybutor dla siebie.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Prawdopodobnie lotos, szczegółów nie znam. Zimą czy latem On jest bardzo jasny, a nie żółty.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dziekujemy wszystkim za pomoc w lato, meldujemy drugie diabelskie wypalanie, pierwsze do 17%, dzis do 22%. Diabelskie bo udalo sie zlapac na zdjeciu temp 666*C. A wypalanie w Warszawie po 600 km od poprzedniego przy 81% napelnienie filtra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Chyba nie miał aktualizacji oprogramowania bo obecne jest jak dobrze pamiętam limit na 1800 km
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Może....
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
- Auto: zafira tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Latem/sierpień, ta sama trasa i wynik dużo mniejszy.1453km
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 10:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jeszcze do wypalenia troche dobijemy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lip 2018, o 08:57
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam. Przy ostatnim procesie wypalania dpf pojawił się komunikat Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Po podpięciu do komputera okazało się że problem był z czujnikiem różnicy ciśnień. Został wymieniony na oryginał jeździłem po mieście i wszystko ok. Wyjechałem 35/40 km za miasto i komunikat wrócił pomimo wymienionego czujnika. Dpf nie moze sie wypalić nie wiem dlaczego. Zatrzymałem się po drodze w Mc z nadzieją że samochód chwilę postoi moze błąd zniknie. Też po ok 30 min przerwy nie zniknął a mało tego jadę dalej i po chwili pojawiła się żółta kontrolka check engine. Zarówno przy komunikacie awaria pojazdu jak i kontrolce silniczka następują c
CZASEM spadki mocy. Załóżmy rozpedzajac się do 140 km odcina moc do 110 lub 90 i to trwa dosłownie 3 sekundy bo za chwilę można znowu jechać np 130. To samo na jałowym np na światłach raz przy zapalonej kontrolce można dojść do 4tys obrót bez oporu a czasem jest tak że do 2 tys i koniec. Dpf oczywiście nadal nie wypalony. Nigdy nie bylo takiego problemu z nim pomimo że ktoś w nim kiedys maczal palce bo wyszło to na sprawdzeniu przed kumpnem w oplu natomoast jak to ujął serwisant "wszystko ok i nie ma się czego obawiać warto kupic".
1 Miał ktoś podobna sytuację? Wolałbym oddawać do warsztatu w swoim mieście a teraz jestem 250km od domu. Teraz jestem w Bydgoszczy.
2 czy absolutnie nie powinienem nim wracać do domu?
3 może ktoś jest akurat w Bydg i ma opcoma lub inne cudo?
Po zapaleniu z rana nie pali się komunikat Awaria ale pali się kontrolka. Insię mam od 1,5 roku. Przebieg 168 kkm. Rok 2009. Diesel 2.0 130koni. Po jednym dniu kontroli zginęły razem z komunikatem awarii. Gdy samochód się rozgrzeje i zaczyna się inicjacja wypalenia filtra pojawia się awaria pojazdu. Zapala na dotyk, nie gaśnie, nie szarpie, ma moc. Wszystko ok. O co może chodzic ?
CZASEM spadki mocy. Załóżmy rozpedzajac się do 140 km odcina moc do 110 lub 90 i to trwa dosłownie 3 sekundy bo za chwilę można znowu jechać np 130. To samo na jałowym np na światłach raz przy zapalonej kontrolce można dojść do 4tys obrót bez oporu a czasem jest tak że do 2 tys i koniec. Dpf oczywiście nadal nie wypalony. Nigdy nie bylo takiego problemu z nim pomimo że ktoś w nim kiedys maczal palce bo wyszło to na sprawdzeniu przed kumpnem w oplu natomoast jak to ujął serwisant "wszystko ok i nie ma się czego obawiać warto kupic".
1 Miał ktoś podobna sytuację? Wolałbym oddawać do warsztatu w swoim mieście a teraz jestem 250km od domu. Teraz jestem w Bydgoszczy.
2 czy absolutnie nie powinienem nim wracać do domu?
3 może ktoś jest akurat w Bydg i ma opcoma lub inne cudo?
Po zapaleniu z rana nie pali się komunikat Awaria ale pali się kontrolka. Insię mam od 1,5 roku. Przebieg 168 kkm. Rok 2009. Diesel 2.0 130koni. Po jednym dniu kontroli zginęły razem z komunikatem awarii. Gdy samochód się rozgrzeje i zaczyna się inicjacja wypalenia filtra pojawia się awaria pojazdu. Zapala na dotyk, nie gaśnie, nie szarpie, ma moc. Wszystko ok. O co może chodzic ?
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witaj... ad.2, mechanikiem nie jestem, więc porad Ci nie będę udzielał, tym bardziej, że przyczyn może być wiele... ad.1,ad.3, jeśli chcesz podpiąć opcoma, to jestem z Bydzi, więc nie ma problemu... poza tym polecam Ci kupić interfejs BT (najlepiej iCar) i zainstalować torque pro, w tej apce można dodać niestandardowe PIDy i masz całego DPFa i kilka innych odczytów na bieżąco na telefonie, jeszcze jakiś programik do zrzutów i nagrywania filmików z telefonu i możesz sporo się dowiedzieć, przykładowe screeny w linkach, choć jestem jeszcze na etapie konfiguracji, więc proszę o wyrozumiałość:
Edit: z Twojego opisu podejrzewam, że może DPF jest za mocno zapchany (może już kończy żywot), więc może warto monitorować w torque ciśnienie DPFu i poszukać w necie (na forach), jakie powinny być wartości w różnych sytuacjach dla tego silnika, jak widzisz na moich screenach ciśnienie to można monitorować, a PIDy do Twojego silnika na tym forum widziałem.
pozdrawiam
Edit: z Twojego opisu podejrzewam, że może DPF jest za mocno zapchany (może już kończy żywot), więc może warto monitorować w torque ciśnienie DPFu i poszukać w necie (na forach), jakie powinny być wartości w różnych sytuacjach dla tego silnika, jak widzisz na moich screenach ciśnienie to można monitorować, a PIDy do Twojego silnika na tym forum widziałem.
pozdrawiam
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Może jakieś zwierzątko coś pogryzło i któryś kabel raz łączy a raz nie?
Mi tak coś kiedyś kabel od czujnika nadgryzło coś i raz błąd był a raz nie.
Bo podejrzewam że nie kasujesz błędu i nie czekasz jaki jest następny?
Dodano po 3 minutach 35 sekundach:
I kup sobie elma bo dużo zobaczysz co się dzieje w aucie za pomocą smartfona. Dwie super aplikacje masz tu na forum. I do czytania błędów i do dpfa. Obie bezpłatne.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Przy wypalaniu nie dajemy gazu, spada wtedy temperatura. Na postoju jednak DPF grzeje blok silnika.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ktoś pisał że dtr ma dpfa pod autem, nie obok silnika.
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka