--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
alex_k
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Otrzymał  piwo: 1 raz

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: alex_k » 21 maja 2013, o 21:48

Witajcie,

miałem dzisiaj dziwną sytuację: od 2 miesięcy Insignią jeździ żona :( wozi dzieci do szkoły, same krótkie trasy. (wiem, wiem co powiecie ale ostatnio dużo jeżdżę w firmie i dostałem służbowe)

a więc krótkie trasy....

aby wypalić filtr wziąłem insię w niedzielę na spacer - 30 km bez przerwy 2 paczki na blacie. To według mojej skromnej wiedzy miało mi na jakiś czas załatwić problem

a muszę dodać, że nigdy wcześniej nawet nie zauważyłem wypalania filtra, do tej pory auto jeździło w trasy.

a dzisiaj żona dzwoni do mnie, że najpierw wysokie spalanie na biegu jałowym a następnie wyświetlony obrazek z autem i drogą, taka niby sugestia, że czas w trasę. Oczywiście pojechała i jak wróciła to spalania było już normalne.

no i w związku z tym dwa zaskoczenia:

1. jak to jest z tym wypalaniem, że w niedzielę dałem mu w d... a po 2 dniach filtr się odzywa
2. i czy ktoś z was już widział ten motyw na komputerze sygnalizujący konieczność filtra - nikt nigdy nie pisał o tym na forum, raczej były narzekania że Insia nie ma takiej sygnalizacji.
Krzysztof Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: peja-1991 » 21 maja 2013, o 21:55

filtr wypala się w zależności od wielu czynników a między innymi obrotów,prędkości, długości tras, częstości uruchamiania silnika itp.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

tomkod
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
Auto: Seat Altea
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: tomkod » 22 maja 2013, o 07:15

Dokladnie, do wypalania musi byc spelnionych kilka warunkow, nie wystarczy go tylko przegonic. U mnie np podczas ostatniego weekendu jechalem autostrada 100 km dosyc mocno. NAstepnie po 6 godz powrot i jak tylko sie rozgrzal po odpaleniu zaczal wypalac filtr, choc chwile wczesniej dostal w palnik na autostradzie. Ale po 10 min nim dojechalem znowu do autostrady wypalenie sie zakonczylo. Obecnie jezdze tez glownie w miescie i jak zauwaze ze zaczyna sie wypalac to nie gasze i jak narazie zadnych problemow.
Obrazek

Awatar użytkownika
alex_k
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: alex_k » 8 wrz 2013, o 22:13

Mam wrażenie że mój DPF zbyt często się wypala. To tylko wrażenie i zacznę mierzyć. Ktoś wie czy wypalanie jest rejestrowane przez komputer?

Dzisiaj stanąłem na czerwonym... Autko świeżo umyte, po prostu miodne :-)


Lekko uchylone okno, muzyczka, obok mnie staje stary ford... Pasażerowie patrzą na mnie i na furę, czuje się dumny.
Jakiś smród spalin, to pewnie ten stary ford, zamykam więc szybę, rzut oka w lusterko... A za mną siwy dym z mojej rury.
Patrzę na spalanie chwilowe, 1,6-1,8 ... I zamiast na obiad pojechałem dopalić dpf

Zajefajny wynalazek z tego pdf-a!

Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Krzysztof Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC

picky

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: picky » 9 wrz 2013, o 19:06

Ten filtr ma swoją żywotność. Im bardziej wyeksploatowany tym może częściej się wypala.
Poza tym jeśli zużycie oleju jest mierzone biorąc pod uwagę między innymi ilość odpaleń silnika to DPF pewnie też.

Awatar użytkownika
alex_k
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: alex_k » 9 wrz 2013, o 19:30

Ja mam tylko 27 tys. km. Trochę wcześnie jak na zużycie filtra. Fakt ze od pół roku auto jeździ głównie w mieście.

Czuje już co zrobię z dpf-em kiedy gwarancja wyjdzie ;-)

Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Krzysztof Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC

bolek

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: bolek » 9 wrz 2013, o 21:30

Słuchajcie ,to nie jest tak ze filtr sie zużywa,co najwyżej może sie uszkodzić np pęknąć,we filtrze zostaje sporo popiolu z wypalania który to popiół nie jest w stanie wyfrunąć z filtra,taki filter po przebiegu np 50 tys km mozna wyjąć i wymyć,sa specjalne środki do mycia filtrów ale najlepszy jest płyn do mycia kominków :mrgreen:
Techem mozna sprawdzic co ile sie filtr wypalał i jak ten proces przebiegał.Pamiętajcie ze ta sadza sie z czegos zbiera wiec insignia delikatnie przykapca co jest widoczne po wycięciu filtra,na serii jezeli zdrowy motor turbo i wtryski to naprawde trzeba się nastarać żeby zauwazyć dym,bardziej to taki szary dywanik przy depnięciu natomiast po chipie delikatny dymek jest i jest to ńieuniknione.Diesel bez filtra musi dać dymka.Ja filter wycialem bo niechciałem być jego niewolńikiem,80% jezdze po mieście i u mnie bylo wypalanie co 300km,miałem juz dosyć patrzenia na wskaźnik chwilowego spalania.Pozatym olej! rozrzedza sie z ON ,podnosi się jego stan i to pierwsza droga to zatarcia jednostki.Inna sprawa to spalanie,auto bez dpf pali średnio 0.5l mniej na 100km,jest przy tym bardziej dynamiczne,jest duzo mniejsza turbodziura, aaaa i trzeba pamietac ze podczas wypalania silnik moze zużyc nawet do 3 litrów ON.

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Cinek » 10 wrz 2013, o 17:34

Bolek, ale dodaj ze oleju przybywa po przerwaniu wypalania.Ja mam juz rok Insiginie i oleju nie przybylo, a co 2 tygodnie sprawdzam stan.
ALe po gwaranacji DPF idzie do wywalenia i zmiana softu na wiecej Nm i KM :D

7ups

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: 7ups » 11 wrz 2013, o 18:29

boleknh jakie koszty mniejwiecej wyciecia DPF ????

bolek

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: bolek » 12 wrz 2013, o 21:52

1500 z chipem sam dpf chyba cos 1200 , www.gcstuning.pl tyrknij do goscia i zapytaj jaka cena

7ups

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: 7ups » 13 wrz 2013, o 04:45

Dzieki ale wczoraj gadalem z mechanikiem i czasem na przegladach w Norwegii robia analizy spalin i powiedzial ze jak wywale to moze byc dupa potem :/

kiego

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kiego » 13 wrz 2013, o 05:48

Po wycięciu tego ustrojstwa wciąż się będziesz mieścił w normach emisji spalin.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: peja-1991 » 13 wrz 2013, o 09:34

7ups - poszukaj filmików na youtubie. Są pomiary emisji spalin z katalizatorem i bez
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

7ups

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: 7ups » 13 wrz 2013, o 15:30

Dzieki za podpowiedz

gucio

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gucio » 8 paź 2013, o 16:45

witam..
pierwszy problem z insignią.pojawiły mi się błedy:

P2479 - <Unknown DTC>
(54) - Present

P2428 - <Unknown DTC>
(00) - Present
i isi weszła w tryb awaryjny.Po skasowaniu błędów jeździ dalej z tym,że na wyświetlaczu pojawił się CODE55 i auto co chwilę próbuję wypalać dpf.Przegoniłem auto po autostradzie jakiś 60 km na 3 biegu obroty koło 4k i niestety dalej to samo..czyżby dpf się zapchał?staram się tego dziadostwa pilnować i nie przerywać mu wypalania..czy wypalanie serwisowe w ASO pomoże?Jestem umówiony na piątek ale może to coś innego?Może jakiś czujnik?Wiem,że błąd P2428 to czujnik temperatury spalin..

edit:
dziś po podłączeniu dodatkowy błąd:

P2459 - <Unknown DTC>
(58) - Present

Wysłane z HTC ONE X

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: peja-1991 » 8 paź 2013, o 18:14

pasowałoby żeby ktoś rozszyfrował z czym dokładnie związane są te błędy.

Jaki masz przebieg ?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

gucio

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gucio » 8 paź 2013, o 18:44

91 tys.mil 148 tys.kilometrów..dodam że w tej chwili jeżdżę na odpietym czujniku temperatury spalin w przeciwnym razie po zlapaniu temperatury załącza się wypalanie dpf...

Wysłane z HTC ONE X

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Alex » 8 paź 2013, o 19:27

Auto masz od nowości ? Dużo jeździsz w mieście, korki, światła, itp ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

gucio

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gucio » 8 paź 2013, o 22:03

Jestem drugim właścicielem od kwietnia tego roku.kupiłem je z przebiegiem 86 tys mil i jak dotąd nie miałem żadnego problemu..dodam że jeżdżę przeważnie po mieście ale dwa trzy razy jeżdżę na obwodnicę i staram się auto przegonic na wyższych obrotach..

Code 55 pojawił się dopiero po usunięciu błędu czujnika temperatury spalin więc domyślam się ze jest to powiązane..z tego co wyczytałem w sieci wiem ze dpf nie wypali się gdy temperatura spalin jest większa niż 1000 stopni a taka właśnie temperaturę pokazuje op.com po odlaczeniu czujnika temperatury spalin.więc może coś nie tak z czujnikiem?niestety wizyta w ASO dopiero w piątek a jeździć trzeba więc aby dpf się ciągle nie wypalal czujnik ten mam odpiety..

Wysłane z HTC ONE X

kiego

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kiego » 9 paź 2013, o 09:06

Jezeli sie nie wypala(a nie ze jest zapchany)to bym obstawial czujnik temp spalinW ASO i tak zaczna od wypalenia/plukania dpf-u .

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”