--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
mic

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mic » 17 kwie 2018, o 18:25


kecraminsignia pisze:Wyaplales na 1 biegu ? No to nie dziwię się ze wypalił do tych wartości. Mi czasami wypalajac w mięsie schodziło nawet do okolo 50-60% korki swiatla itp.
Przy 145 km na 40% do mało. Misisz stać w dużych korkach i samochód nie dogrzewa. Ile robisz dziennie km ?
Ostatnio mało jeżdżę, w korku jakieś 6km (45min jazdy) do centrum i z powrotem, trasa 2x dziennie w sumie ok 30km/dzień.
Czy szybko czy wolno się zapycha to drugorzędne, ważne czemu nie mogę przetrzymać powyżej 80% i wypalić w lepszych warunkach niż korek?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 17 kwie 2018, o 19:10

mazmarcin pisze:Och Marcin Ty i w mięsie umiesz wypalić ;) to korki Ci nie straszne
Czy wypaliło czy przerwało tego nie wiem ale w dużych korkach to wychodzi kiepsko

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 17 kwie 2018, o 19:12

mic pisze:
kecraminsignia pisze:Wyaplales na 1 biegu ? No to nie dziwię się ze wypalił do tych wartości. Mi czasami wypalajac w mięsie schodziło nawet do okolo 50-60% korki swiatla itp.
Przy 145 km na 40% do mało. Misisz stać w dużych korkach i samochód nie dogrzewa. Ile robisz dziennie km ?
Ostatnio mało jeżdżę, w korku jakieś 6km (45min jazdy) do centrum i z powrotem, trasa 2x dziennie w sumie ok 30km/dzień.
Czy szybko czy wolno się zapycha to drugorzędne, ważne czemu nie mogę przetrzymać powyżej 80% i wypalić w lepszych warunkach niż korek?
Teoretycznie przy zapelnieniu od 79% do 90% jak nie przekroczysz prędkości 100 km/h nie powinno zacząć wypalac. Widocznie musiałeś gdzieś przycisnąć i miał warunki do rozpoczęcia albo coś nie tak jest.
Jeżeli jedziesz 6 km w 45 min to nie ma się co dziwić że zrobiłeś tylko 145 km. Jest to możliwe. To wychodzi około 3.62 km/1%. Ja w mięsie pokonuje około 7 km w jedną stronę i mam średni przelicznik 6 km/1% ale jadę dużo krócej. Proponuję jakąś dłuższą trasę i zobaczyć co wtedy będzie się działo.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, o 19:12 przez kecraminsignia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 17 kwie 2018, o 19:15

Pisaliśmy już że nie mam pojęcia jak to jest . Miasto miastu nie równe.
Może mu któryś z czujników szwankuje.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 17 kwie 2018, o 19:19


mazmarcin pisze: Miasto miastu nie równe.
Może mu któryś z czujników szwankuje.
To się zgodzę w 100%. Miasto miastu nie równe. Co do czujnika? Możliwe. Wydaje mi się aby najlepiej zrobić jakąś dłuższą trasę i zobaczyć co będzie.


sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: sychie » 17 kwie 2018, o 19:21

ja właśnie jestem po 1 wypalaniu od kiedy są + temp. zasieg na dpf 350km. wcześniej w zimie robiłem 850km jazda taka sama czyli dojazd do pracy. różnica diametralna.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 17 kwie 2018, o 19:25

Spora różnica, ja mam różnicy około 200 km. Około 600 w lecie i około 800 w zimie.

mic

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mic » 17 kwie 2018, o 19:27

W trasie nie widzę problemów, w święta zrobiłem ponad 1000km, w większości szybkimi trasami i zapelnienie filtra prawie nie przyrastało. Od 6% do 79% dystans 870km.
Co do czujników jakiś trop co można diagnozować i jak, ewentualnie na co zwracać uwagę?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 17 kwie 2018, o 19:32

sychie pisze:
17 kwie 2018, o 19:21
ja właśnie jestem po 1 wypalaniu od kiedy są + temp. zasieg na dpf 350km. wcześniej w zimie robiłem 850km jazda taka sama czyli dojazd do pracy. różnica diametralna.
Ja mam tak samo.
Jak było zimno to średnio na 1% robiłem 15-18km, teraz gdy jest cieplej to wychodzi 5-8km. Dodam że jeżdżę jeszcze na tym samym paliwie więc to nie przez to. Według mnie to kwestia oprogramowania, które inaczej steruje wtryskiwaczami w różnych temperaturach powietrza lub kwestia EGRu który powyżej 10stC zaczyna się otwierać. BTW - czy ktoś odpinał wtyczkę od EGR-u i sprawdził skutki pozytywne i negatywne. Wiadomo że pojawi się check.... ale czy auto wtedy jedzie w trybie awaryjnym? Odcina obroty itp?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kecraminsignia » 17 kwie 2018, o 19:37

U mnie za to nie ma różnicy. Jeżdżąc tylko po mieście robię około 300-350 km czy lato czy zima to samo

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: sychie » 17 kwie 2018, o 20:07

brak różnic w jeździe ale przy gaszeniu nie działa klapa gasząca wtedy.
właśnie o tym tutaj rozmawiamy: http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=80
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, o 20:08 przez sychie, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bodex » 17 kwie 2018, o 20:08

Teraz byłem wypalać , kilka świateł, i podmiejskie 110, do 16 %

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 17 kwie 2018, o 20:33

Ping pisze:
17 kwie 2018, o 19:32
czy ktoś odpinał wtyczkę od EGR-u i sprawdził skutki pozytywne i negatywne. Wiadomo że pojawi się check.... ale czy auto wtedy jedzie w trybie awaryjnym? Odcina obroty itp?
Ja odłączałem, Tak jak kolega sychie pisał, właśnie w wątku o EGR pisalismy o tym.

autotech
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 16:44
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łancut
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: autotech » 19 kwie 2018, o 23:49

Witam Kolegów problem dotyczy Włączanie diody od wypalania DPF na chwilę po uruchomieniu silnika zaświeca sie na około minute i sama gaśnie co śmieszniejsze dzieje się to tylko w ciepłe słoneczne dni jak jest chłodniej nie ma problemu lampka włącznika szyby nie sygnalizuje nic jak by diody nie było nic bym nie wiedział , posiadam navi900 w ustawieniach nic nie znalazłem , na budzikach ładowanie 14,4V żadnych błędów nie zapisano w sterownikach ,zastanawiam się czy to nie wina nadmiaru prądu ładowania czy coś w ten deseń ,akumulator jest roczny dobrej firmy , moje zapytanie miał ktoś taki problem

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 20 kwie 2018, o 01:21

Sprawdź w Navi w ustawieniach komfortu czy nie ma tam czegoś od tylnej szyby.
Może zrobiłeś/ktoś zrobił reset do ustawień fabrycznych i gdzie opcja odparowania tylnej szyby jest aktywna.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 20 kwie 2018, o 06:41

A czy jazda na "Auto" może powodować zapalanie się diody? Może w takim trybie jeździsz.

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Damiano » 20 kwie 2018, o 22:39

Witam.

Mi ostatnio włącza się wypalanie filtra co 140 km przy nasyceniu 55 % ?
Co może być tego powodem .
Po wypaleniu pokazuje 32 %
Przebieg 197000 po remoncie :-) 2 miesiące więc prawie nowy.

Czujnik różnicy cisnień DPF pokazuje wartość na biegu jałowym 0,00 milibarów.
Po zwiększeniu obrotów czujnik pokazuje wartość nawet powyżej 170 milibarów. Czy prawidłowo ?
Czy czujnik może być uszkodzony? Napięcie czujnika o ile pamiętam 4V.

A może zresetować "kompem " dpf ?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 21 kwie 2018, o 04:15

Obstawiam na czujnik.
Błędem nie sypie?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Damiano » 21 kwie 2018, o 06:45

Witam.

Raz wywaliło błąd czujnika, ale udało się skasować.
Czy parametry czujnika są wadliwe ? Nie chciał bym na oko wymieniać, już tyle kasy w nią wpakowałem :( Na biegu jałowym wartość czujnika pokazuje 0,00 milbarów , czy to prawidłowo? w iarę obciążenia rośnie nawet powyżej 170 milibarów.

Pozdr.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2018, o 06:50 przez Damiano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 21 kwie 2018, o 06:49

milibarów????
Czym to odczytałeś?

U mnie różnica ciśnień to od 0 do kilkudziesięciu barów.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”