--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Radek84 » 2 cze 2023, o 00:00

Op-com Insigni od chyba 2015r nie ogarnia

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 3 cze 2023, o 08:07

Witam.
Też mam problem z dpf.
Otóż wypalanie było w porządku - co 500 - 600km.
Mam diodę i opl monitor.
Ostatnio przy wypalaniu auto straciło moc + serwis komunikat i zgasło.
Zero błędów w ECU.
Wypalanie kablem na postuju nie dało efektu. Temperatura średnia 530st, obroty 3.5 po 15 - 20min dochodzi do 3-5% wypalanie i pisze ze nie udało się. Takie wrażenie że auto nie wchodzi w tryb wypalania i po upływie pewnego czasu wypalanie kończy się.

DPF został wypłukany na bosch serwisie. Stwierdzono tam bardzo mocne zapchanie sądzą ale struktura filtra cała.

Po montażu i wymianie czujnika ciśnienia dpf, serwisowe wypalanie nadal nie działa.
Filtr i nowy czujnik zresetowane kompem.

Po resecie filtra nasycenie sądzą 70%
Czy to ok? Myślałem ma byc 0%

Wtryski, dolot i cała reszta ok.

Jaka ma być temp przy wypalaniu kablem?
Czy nasycenie 70% po resecie jest ok?

Cóż może doradzicie jeszcze.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 3 cze 2023, o 08:59

Nasycenie ok. zawsze jest 70 później normalnie. Czujnik trzeba adoptować.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 3 cze 2023, o 09:17

Dzięki.
Czujnik po adaptacji oczywiście. Pomiary ciśnienia w porządku.

Martwili mnie nasycenie. I w Bosch serwisie też powiedzieli że jest wysokie (podobno oczekiwali 0). Natomiast w necie spotykałem info ze 70% nasycenia po resecie jest ok i dalej nasycenie przyjdzie do normy.

Dodano po 8 godzinach 10 minutach 23 sekundach:
A co Panowie sądzicie na temperaturę wypalania kablem na postoju? U mnie od 520 do 550st.
Przy normalnym wypalaniu pod czas jazdy temperatura znacznie wyższa (ponad 600st)

Może auto nie wchodzi w tryb wypalania (czy przerywa wypalanie) właśnie przez to że nie może osiągnąć temperatury?

Xpand1989
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2020, o 13:26
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wołomin
Postawił piwo: 4 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Xpand1989 » 4 cze 2023, o 08:38

70% nasycenia po wypalaniu serwisowym to poprawna wartość. Na postoju nie osiągnie dużo wyższej temperatury chyba ze będziesz piłował 2,5 tys obrotów.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bogoes » 4 cze 2023, o 09:26

Jeżeli jest to wypalanie serwisowe (np. opcomem), to auto bez dotykania pedału gazu utrzymuje stałe obroty 2,5tys. Podobnie powinno bez problemu osiągnąć temperaturę 600st. i ją utrzymać. Tak mam w CorsieD.

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 4 cze 2023, o 15:24

A nawet 3500 obrotów
Temperatura za tem nie przekracza 550st

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 4 cze 2023, o 15:26

Na serwisowym wypalaniu zawsze 2500

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 4 cze 2023, o 18:21

Delphi/Bosch kts - 3500obr, insignia.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bogoes » 4 cze 2023, o 20:12

Obroty to nie wszystko, jeszcze odpowiednie dawki wtrysków... może warto poszukać kogoś w okolicy z opcomem... bo Delphi jako interfejs do wszystkiego może mieć niedoprecyzowane oprogramowanie do każdej marki... poniżej screen z wypalania serwisowego w opcomie, No i pamiętaj, że przed rozpoczęciem wypalania serwisowego dobrze przejechać się i rozgrzać silnik do temperatury roboczej. A po wypalaniu serwisowym najlepiej wymienić olej.
601e. Wypalanie wymuszone (50%).png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 4 cze 2023, o 21:00

Bardzo ciekawie to wygląda. Na KTS oraz Delphi obroty były 3.5k a temp poniżej 540C...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bogoes » 4 cze 2023, o 22:21

Bo może, jak pisałem, może Delphi tylko podkręca obroty... opcom daje dodatkowe dotryski paliwa, powodujące nawet dopalanie paliwa w układzie wydechowym i skuteczniejsze dogrzewanie DPFa ... w sumie to 530-560C można osiągnąć jadąc autostradą ok 150km/h bez aktywnego wypalania... Poza tym Twoje foto jest zrobione dopiero przy 2% regeneracji, może w dalszej części osiągnie wyższą temperaturę. W opcomie zaczyna odliczać regenerację, kiedy temperatura przekroczy ok.570C. Przejrzałem swoje screeny i filmiki sprzed 4lat... i po ok.8% regeneracji ma 590C, a 600C przekracza przy ok.20% regeneracji serwisowej, natomiast później oscyluje na około 630C.
A czemu nie wypalasz normalnie, zawsze to zdecydowanie lepsze dla auta, ile % zaełnienia masz teraz w filtrze... u mnie też trochę nieraz długo nie chce wypalać, ale jak zapełnienie przekroczy 100% (czyli zmieni się na 101%), to natychmiast uruchamia się wypalanie, niezależnie gdzie i jak jadę. Poniżej moje wypalania z ostatnich kilkunastu m-cy, taka natura księgowego się we mnie budzi :lol:
20230604 23.12.11.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 4 cze 2023, o 22:37

Dziękuję Ci bardzo. Tabelka złoto.
Może i złe wypala ten Delphi, spróbuję w tygodniu ocomem)

U mnie też mniej więcej było podobne, leć ostatnio auto nagle straciło moc i zgasło pod czas kolejnogo dynamicznego wypalania. Na liczniku mam ponad 200 najechane.

Oddałem dpf do czyszczenia, stwierdzono mocne zapchanie, ale udało go się uratować.

Problem ze Delphi czy nawet kts pali ten filterek minut z 15 - 20, na temp około 540st, w tym czasie dochodzi do za ledwie 3-5% progresu i traci połączenie lub pisze że nie udało się. Zero błędów...

Więc może masz rację że ten opcom umie to lepiej zrobić.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bogoes » 4 cze 2023, o 22:48

Jeszcze do poduszki masz dwa screeny z oficjalnego pisma serwisowego GM odnośnie warunków regeneracji i odnośnie powodów przerwania regeneracji:
20230604 23.45.22.png
20230604 23.44.40.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 5 cze 2023, o 21:28

No i proszę. Tak myślałem.
Nie odliczałem, ale u mnie co najmniej 20min trwalo to wypalanie. Domyślałem się że kończy się bo time out.
No i kolejna rzecz, to jak oglądałem na YouTubie przebieg wypalania to było trochę dymu, a u mnie prawie nic. Więc chyba nie było zwiększenia dawki paliwa. Stąd i niska temperatura.
Dzisiaj dynamicznie dpf się wypalił do 9% bezbłędnie

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: corsa d
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Bogoes » 6 cze 2023, o 05:06

No i gitara... u mnie też nie ma żadnego dymu, także na te "widowiskowe" wypalania na YT nie zwracałbym uwagi :lol:

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dare50 » 6 cze 2023, o 07:02

No nie zawsze, i mnie w niedzielę miałem zasłonę dymną, tylko że jechałem stromą serpentyną chyba z 1.5km i jak zjechałem na dół do krzyżówki i jak ruszyłem z kopyta to z tyłu siwo współczułem temu z tyłu tego smrodu, pewnie przy zjeździe z góry nazbierało się paliwa w dpf i jak dalem ognia to się wypaliło, ale efekt był widowiskowy 😄, ale przy normalnym wypalaniu dym pojawia się żadko ale się pojawia.

SuperUser
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SuperUser » 6 cze 2023, o 07:17

Masz rację, bo chyba w większości tam robią wypalanie po jakimś środku do kominków który to akurat się tam pali)

Czujnik temperatury dpf przetestowałem. Działa poprawnie.
Tu wkleję wam dane temp/Ohm (z innego fora)
Spoiler:
Czujki ciśnienia też da się sprawdzić kompresorkiem, lecz na razie nie mam czasu na tą sprawę. Ale szacuję że u mnie akurat ten czujnik był uszkodzony.

Piernik89
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Radzionków

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Piernik89 » 11 cze 2023, o 13:13

W moim przypadku skończyło się czyszczeniem dpf'a. Wymiana samego czujnika nie pomogła... teraz z dpfem i wypalaniem jest ok,ale pojawia mi się nowy blad P0101 - multi air flow sensor... Macie pomysł z czego może to wynikać? Czy przy demontażu i montażu DPFa mogło się coś wydarzyć co ma na to wpływ? Wcześniej nie miałem tego błędu...

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kotin44 » 12 cze 2023, o 22:21

Skoro wcześniej nie miałeś takiego błędu, to wykonaj próbę szczelności układu dolotowego oraz podciśnieniowego-najlepiej dymową.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”