--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam.
Też mam problem z dpf.
Otóż wypalanie było w porządku - co 500 - 600km.
Mam diodę i opl monitor.
Ostatnio przy wypalaniu auto straciło moc + serwis komunikat i zgasło.
Zero błędów w ECU.
Wypalanie kablem na postuju nie dało efektu. Temperatura średnia 530st, obroty 3.5 po 15 - 20min dochodzi do 3-5% wypalanie i pisze ze nie udało się. Takie wrażenie że auto nie wchodzi w tryb wypalania i po upływie pewnego czasu wypalanie kończy się.
DPF został wypłukany na bosch serwisie. Stwierdzono tam bardzo mocne zapchanie sądzą ale struktura filtra cała.
Po montażu i wymianie czujnika ciśnienia dpf, serwisowe wypalanie nadal nie działa.
Filtr i nowy czujnik zresetowane kompem.
Po resecie filtra nasycenie sądzą 70%
Czy to ok? Myślałem ma byc 0%
Wtryski, dolot i cała reszta ok.
Jaka ma być temp przy wypalaniu kablem?
Czy nasycenie 70% po resecie jest ok?
Cóż może doradzicie jeszcze.
Też mam problem z dpf.
Otóż wypalanie było w porządku - co 500 - 600km.
Mam diodę i opl monitor.
Ostatnio przy wypalaniu auto straciło moc + serwis komunikat i zgasło.
Zero błędów w ECU.
Wypalanie kablem na postuju nie dało efektu. Temperatura średnia 530st, obroty 3.5 po 15 - 20min dochodzi do 3-5% wypalanie i pisze ze nie udało się. Takie wrażenie że auto nie wchodzi w tryb wypalania i po upływie pewnego czasu wypalanie kończy się.
DPF został wypłukany na bosch serwisie. Stwierdzono tam bardzo mocne zapchanie sądzą ale struktura filtra cała.
Po montażu i wymianie czujnika ciśnienia dpf, serwisowe wypalanie nadal nie działa.
Filtr i nowy czujnik zresetowane kompem.
Po resecie filtra nasycenie sądzą 70%
Czy to ok? Myślałem ma byc 0%
Wtryski, dolot i cała reszta ok.
Jaka ma być temp przy wypalaniu kablem?
Czy nasycenie 70% po resecie jest ok?
Cóż może doradzicie jeszcze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Nasycenie ok. zawsze jest 70 później normalnie. Czujnik trzeba adoptować.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzięki.
Czujnik po adaptacji oczywiście. Pomiary ciśnienia w porządku.
Martwili mnie nasycenie. I w Bosch serwisie też powiedzieli że jest wysokie (podobno oczekiwali 0). Natomiast w necie spotykałem info ze 70% nasycenia po resecie jest ok i dalej nasycenie przyjdzie do normy.
Dodano po 8 godzinach 10 minutach 23 sekundach:
A co Panowie sądzicie na temperaturę wypalania kablem na postoju? U mnie od 520 do 550st.
Przy normalnym wypalaniu pod czas jazdy temperatura znacznie wyższa (ponad 600st)
Może auto nie wchodzi w tryb wypalania (czy przerywa wypalanie) właśnie przez to że nie może osiągnąć temperatury?
Czujnik po adaptacji oczywiście. Pomiary ciśnienia w porządku.
Martwili mnie nasycenie. I w Bosch serwisie też powiedzieli że jest wysokie (podobno oczekiwali 0). Natomiast w necie spotykałem info ze 70% nasycenia po resecie jest ok i dalej nasycenie przyjdzie do normy.
Dodano po 8 godzinach 10 minutach 23 sekundach:
A co Panowie sądzicie na temperaturę wypalania kablem na postoju? U mnie od 520 do 550st.
Przy normalnym wypalaniu pod czas jazdy temperatura znacznie wyższa (ponad 600st)
Może auto nie wchodzi w tryb wypalania (czy przerywa wypalanie) właśnie przez to że nie może osiągnąć temperatury?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 sie 2020, o 13:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wołomin
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
70% nasycenia po wypalaniu serwisowym to poprawna wartość. Na postoju nie osiągnie dużo wyższej temperatury chyba ze będziesz piłował 2,5 tys obrotów.
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jeżeli jest to wypalanie serwisowe (np. opcomem), to auto bez dotykania pedału gazu utrzymuje stałe obroty 2,5tys. Podobnie powinno bez problemu osiągnąć temperaturę 600st. i ją utrzymać. Tak mam w CorsieD.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A nawet 3500 obrotów
Temperatura za tem nie przekracza 550st
Temperatura za tem nie przekracza 550st
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Na serwisowym wypalaniu zawsze 2500
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Obroty to nie wszystko, jeszcze odpowiednie dawki wtrysków... może warto poszukać kogoś w okolicy z opcomem... bo Delphi jako interfejs do wszystkiego może mieć niedoprecyzowane oprogramowanie do każdej marki... poniżej screen z wypalania serwisowego w opcomie, No i pamiętaj, że przed rozpoczęciem wypalania serwisowego dobrze przejechać się i rozgrzać silnik do temperatury roboczej. A po wypalaniu serwisowym najlepiej wymienić olej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Bo może, jak pisałem, może Delphi tylko podkręca obroty... opcom daje dodatkowe dotryski paliwa, powodujące nawet dopalanie paliwa w układzie wydechowym i skuteczniejsze dogrzewanie DPFa ... w sumie to 530-560C można osiągnąć jadąc autostradą ok 150km/h bez aktywnego wypalania... Poza tym Twoje foto jest zrobione dopiero przy 2% regeneracji, może w dalszej części osiągnie wyższą temperaturę. W opcomie zaczyna odliczać regenerację, kiedy temperatura przekroczy ok.570C. Przejrzałem swoje screeny i filmiki sprzed 4lat... i po ok.8% regeneracji ma 590C, a 600C przekracza przy ok.20% regeneracji serwisowej, natomiast później oscyluje na około 630C.
A czemu nie wypalasz normalnie, zawsze to zdecydowanie lepsze dla auta, ile % zaełnienia masz teraz w filtrze... u mnie też trochę nieraz długo nie chce wypalać, ale jak zapełnienie przekroczy 100% (czyli zmieni się na 101%), to natychmiast uruchamia się wypalanie, niezależnie gdzie i jak jadę. Poniżej moje wypalania z ostatnich kilkunastu m-cy, taka natura księgowego się we mnie budzi
A czemu nie wypalasz normalnie, zawsze to zdecydowanie lepsze dla auta, ile % zaełnienia masz teraz w filtrze... u mnie też trochę nieraz długo nie chce wypalać, ale jak zapełnienie przekroczy 100% (czyli zmieni się na 101%), to natychmiast uruchamia się wypalanie, niezależnie gdzie i jak jadę. Poniżej moje wypalania z ostatnich kilkunastu m-cy, taka natura księgowego się we mnie budzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dziękuję Ci bardzo. Tabelka złoto.
Może i złe wypala ten Delphi, spróbuję w tygodniu ocomem)
U mnie też mniej więcej było podobne, leć ostatnio auto nagle straciło moc i zgasło pod czas kolejnogo dynamicznego wypalania. Na liczniku mam ponad 200 najechane.
Oddałem dpf do czyszczenia, stwierdzono mocne zapchanie, ale udało go się uratować.
Problem ze Delphi czy nawet kts pali ten filterek minut z 15 - 20, na temp około 540st, w tym czasie dochodzi do za ledwie 3-5% progresu i traci połączenie lub pisze że nie udało się. Zero błędów...
Więc może masz rację że ten opcom umie to lepiej zrobić.
Może i złe wypala ten Delphi, spróbuję w tygodniu ocomem)
U mnie też mniej więcej było podobne, leć ostatnio auto nagle straciło moc i zgasło pod czas kolejnogo dynamicznego wypalania. Na liczniku mam ponad 200 najechane.
Oddałem dpf do czyszczenia, stwierdzono mocne zapchanie, ale udało go się uratować.
Problem ze Delphi czy nawet kts pali ten filterek minut z 15 - 20, na temp około 540st, w tym czasie dochodzi do za ledwie 3-5% progresu i traci połączenie lub pisze że nie udało się. Zero błędów...
Więc może masz rację że ten opcom umie to lepiej zrobić.
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jeszcze do poduszki masz dwa screeny z oficjalnego pisma serwisowego GM odnośnie warunków regeneracji i odnośnie powodów przerwania regeneracji:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No i proszę. Tak myślałem.
Nie odliczałem, ale u mnie co najmniej 20min trwalo to wypalanie. Domyślałem się że kończy się bo time out.
No i kolejna rzecz, to jak oglądałem na YouTubie przebieg wypalania to było trochę dymu, a u mnie prawie nic. Więc chyba nie było zwiększenia dawki paliwa. Stąd i niska temperatura.
Dzisiaj dynamicznie dpf się wypalił do 9% bezbłędnie
Nie odliczałem, ale u mnie co najmniej 20min trwalo to wypalanie. Domyślałem się że kończy się bo time out.
No i kolejna rzecz, to jak oglądałem na YouTubie przebieg wypalania to było trochę dymu, a u mnie prawie nic. Więc chyba nie było zwiększenia dawki paliwa. Stąd i niska temperatura.
Dzisiaj dynamicznie dpf się wypalił do 9% bezbłędnie
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 239
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No i gitara... u mnie też nie ma żadnego dymu, także na te "widowiskowe" wypalania na YT nie zwracałbym uwagi
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No nie zawsze, i mnie w niedzielę miałem zasłonę dymną, tylko że jechałem stromą serpentyną chyba z 1.5km i jak zjechałem na dół do krzyżówki i jak ruszyłem z kopyta to z tyłu siwo współczułem temu z tyłu tego smrodu, pewnie przy zjeździe z góry nazbierało się paliwa w dpf i jak dalem ognia to się wypaliło, ale efekt był widowiskowy , ale przy normalnym wypalaniu dym pojawia się żadko ale się pojawia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Masz rację, bo chyba w większości tam robią wypalanie po jakimś środku do kominków który to akurat się tam pali)
Czujnik temperatury dpf przetestowałem. Działa poprawnie.
Tu wkleję wam dane temp/Ohm (z innego fora)
Czujki ciśnienia też da się sprawdzić kompresorkiem, lecz na razie nie mam czasu na tą sprawę. Ale szacuję że u mnie akurat ten czujnik był uszkodzony.
Czujnik temperatury dpf przetestowałem. Działa poprawnie.
Tu wkleję wam dane temp/Ohm (z innego fora)
Spoiler:
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Radzionków
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
W moim przypadku skończyło się czyszczeniem dpf'a. Wymiana samego czujnika nie pomogła... teraz z dpfem i wypalaniem jest ok,ale pojawia mi się nowy blad P0101 - multi air flow sensor... Macie pomysł z czego może to wynikać? Czy przy demontażu i montażu DPFa mogło się coś wydarzyć co ma na to wpływ? Wcześniej nie miałem tego błędu...
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Skoro wcześniej nie miałeś takiego błędu, to wykonaj próbę szczelności układu dolotowego oraz podciśnieniowego-najlepiej dymową.