--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Możesz mu pomóc, ruszasz na szybszą drogę i ponad 100 km/h powinno ruszyć wypalanie w rozgrzanym i sprawnym aucie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dobrze ze insignie maja chociaż taki proces wypalania a nie jakieś płyny dolewac do dodatkowych zbiorniczkow
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dolewając takie płyny nie interesuje cię wypalanie.
Insignia MY2012
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
To po co się tak interesują diodą w lusterku i apką od Przemka ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jesteś pewny że te płyny są takie ok? I nie ma problemu z dpf
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Interesuje też w B20DTH... AdBlue dawkowane jest po "przejściu" spalin przez DPF... czyli za filtrem
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Niestety... coś za coś
Nie oznacza to, że jestem very happy z tego powodu
Nie oznacza to, że jestem very happy z tego powodu
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Adblue jest zupełnie czymś innym niż dpf. Adblue czyli inaczej mocznik dodawany jest przez sterownik silnika do spalin i wchodzi on w reakcje z tlenkami azotu NOx. Reakcja katalityczna zachodzi na dodatkowym kolejnym filtrze umieszczon zazwyczaj za DPF. Dpf usuwa sądzę a filtr SCR tlenki azotu.
- SensitivE91
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Pierwsze wypalanie z zbawienna apka Pinga. Co do rezultatu, to szału nie zrobiłem. Trzymałem na tempomacie 5bieg 110 km/h 2200 rpm ,dwa razy musialem zwolnic.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzisiejsze wypalanie bez szaleństw bo warunki nie pozwoliły
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Czyli prędkość robi różnicę. Bo czasy podobne, między 8, a 9 minut. Tylko dystans różny między 11, a 20 km i wtedy albo 6%, albo 20%.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
@P405 ja tak mam. Robię mniej więcej 8-9 min i 7-8 km i wypalam do 21-23%.
Wypalania niestety częściowo po mieście na 3-4 biegu.
Wypalania niestety częściowo po mieście na 3-4 biegu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja wypaliłem ostatnio na S, ale ze względu na lodowisko to było 2000 obr. i 80 km/h na tempomacie .
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
@P405 Ja ostatnie praktycznie całe w mieście, pod koniec wypalania byłem za rogatkami. Pół minuty dłużej wypalałem a mniej km
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
- Puszczyk
- Klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ostatnio jeżdżę w ruchu miejskim na bardzo krótkich odcinkach. Od momentu przekroczenia 70% zapełnienia DPF, na bieżąco monitoruję przy pomocy diody i apki OPL DPF Monitor Lite, stan zwiększającego się zapełnienia DPF. Podczas jazdy w mieście na krótkich odcinkach, temperatura EGT oscyluje w granicach 170 - 240 stopni a przebieg od ostatniej regeneracji to-340km. Przy obecnych temperaturach powietrza, oscylujących w granicach +3 do -4, poziom zapełnienia osiągnął 99%. Myślę że proces regeneracji nie rozpoczął się wcześniej ze względu na niskie temperatury i krótkie odcinki jazdy przy małych szybkościach i małych obrotach silnika. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co w takiej sytuacji robić, przetestować wypalanie w ruchu miejskim, czy próbować dojechać do eski do której mam ok.15 km.Boję się że nie dojadę do eski bo po osiągnięciu 100% zapełnienia, proces regeneracji rozpocznie się niezależnie od temperatury silnika. Ostatnie wypalanie w ruchu miejskim zakończyło się wynikiem 26% a wcześniejsze na esce z wynikiem 7%. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Z dwojga złego wolał bym wypalić w mieście, ale bez przerywania, niż doprowadzić do zapchania filtra jak wzrośnie za bardzo zapełnienie. Nawet jeżeli masz teoretycznie tylko 99%.
26% w ruchu miejskim to dobry wynik.
26% w ruchu miejskim to dobry wynik.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Gol na tą eskę nawet jeśli wypalanie się rozpocznie na dojeździe do eski to je zakończysz na trasie zawsze lepsze to jak miasto ja za zwyczaj kończyłem dopalanie w mieście a nawet na postoju pod garażem.