--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 20:11

Ok dzięki za info już 80% czekamy aż się będzie wypalał :P

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 20:15

Możesz mu pomóc, ruszasz na szybszą drogę i ponad 100 km/h powinno ruszyć wypalanie w rozgrzanym i sprawnym aucie.

Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 20:22

Dobrze ze insignie maja chociaż taki proces wypalania a nie jakieś płyny dolewac do dodatkowych zbiorniczkow

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 20:23

Od silnika B20 DTH już się dolewa.
Czyli od 2015

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Zbyszek01 » 14 sty 2019, o 20:28

Dolewając takie płyny nie interesuje cię wypalanie.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 20:31

To po co się tak interesują diodą w lusterku i apką od Przemka ? ;)

Gieniux160
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Gieniux160 » 14 sty 2019, o 20:34

Jesteś pewny że te płyny są takie ok? I nie ma problemu z dpf

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kub@ » 14 sty 2019, o 20:35

Interesuje też w B20DTH... AdBlue dawkowane jest po "przejściu" spalin przez DPF... czyli za filtrem

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 14 sty 2019, o 20:36

Norma jedna wyżej :lol:

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kub@ » 14 sty 2019, o 20:39

Niestety... coś za coś 😕
Nie oznacza to, że jestem very happy z tego powodu

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: lewis » 14 sty 2019, o 20:59

Adblue jest zupełnie czymś innym niż dpf. Adblue czyli inaczej mocznik dodawany jest przez sterownik silnika do spalin i wchodzi on w reakcje z tlenkami azotu NOx. Reakcja katalityczna zachodzi na dodatkowym kolejnym filtrze umieszczon zazwyczaj za DPF. Dpf usuwa sądzę a filtr SCR tlenki azotu.

Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: SensitivE91 » 15 sty 2019, o 07:44

Pierwsze wypalanie z zbawienna apka Pinga. Co do rezultatu, to szału nie zrobiłem. Trzymałem na tempomacie 5bieg 110 km/h 2200 rpm ,dwa razy musialem zwolnic.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 15 sty 2019, o 19:39

Dzisiejsze wypalanie bez szaleństw bo warunki nie pozwoliły :-) Obrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 16 sty 2019, o 00:15

Czyli prędkość robi różnicę. Bo czasy podobne, między 8, a 9 minut. Tylko dystans różny między 11, a 20 km i wtedy albo 6%, albo 20%.


Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 16 sty 2019, o 09:05

@P405 ja tak mam. Robię mniej więcej 8-9 min i 7-8 km i wypalam do 21-23%.
Wypalania niestety częściowo po mieście na 3-4 biegu.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 16 sty 2019, o 09:53

Ja wypaliłem ostatnio na S, ale ze względu na lodowisko to było 2000 obr. i 80 km/h na tempomacie .Obrazek

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 16 sty 2019, o 11:42

@P405 Ja ostatnie praktycznie całe w mieście, pod koniec wypalania byłem za rogatkami. Pół minuty dłużej wypalałem a mniej km :)

Obrazek

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Puszczyk » 22 sty 2019, o 19:20

Ostatnio jeżdżę w ruchu miejskim na bardzo krótkich odcinkach. Od momentu przekroczenia 70% zapełnienia DPF, na bieżąco monitoruję przy pomocy diody i apki OPL DPF Monitor Lite, stan zwiększającego się zapełnienia DPF. Podczas jazdy w mieście na krótkich odcinkach, temperatura EGT oscyluje w granicach 170 - 240 stopni a przebieg od ostatniej regeneracji to-340km. Przy obecnych temperaturach powietrza, oscylujących w granicach +3 do -4, poziom zapełnienia osiągnął 99%. Myślę że proces regeneracji nie rozpoczął się wcześniej ze względu na niskie temperatury i krótkie odcinki jazdy przy małych szybkościach i małych obrotach silnika. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co w takiej sytuacji robić, przetestować wypalanie w ruchu miejskim, czy próbować dojechać do eski do której mam ok.15 km.Boję się że nie dojadę do eski bo po osiągnięciu 100% zapełnienia, proces regeneracji rozpocznie się niezależnie od temperatury silnika. Ostatnie wypalanie w ruchu miejskim zakończyło się wynikiem 26% a wcześniejsze na esce z wynikiem 7%. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: lewis » 22 sty 2019, o 19:26

Z dwojga złego wolał bym wypalić w mieście, ale bez przerywania, niż doprowadzić do zapchania filtra jak wzrośnie za bardzo zapełnienie. Nawet jeżeli masz teoretycznie tylko 99%.
26% w ruchu miejskim to dobry wynik.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: spiryt4 » 22 sty 2019, o 19:40

Gol na tą eskę nawet jeśli wypalanie się rozpocznie na dojeździe do eski to je zakończysz na trasie zawsze lepsze to jak miasto ja za zwyczaj kończyłem dopalanie w mieście a nawet na postoju pod garażem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”