--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: norbi333 » 2 mar 2017, o 08:24

I u mnie coś zaczęło gwizdać w V6. Oczywiście dostęp do czegokolwiek tak dobry, że we wtorek idzie do Aso i przy okazji wymiana paska wielorowkowego

Awatar użytkownika
xCoBrAx
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 7 lut 2016, o 13:47
Auto: Insignia 2.0CDTI 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łódź

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: xCoBrAx » 10 mar 2017, o 20:00

Może mi ktoś powiedzieć z jaką prawidłową siła dokręcić rolkę nr 2
Obrazek

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Zbyszek01 » 10 mar 2017, o 20:11

Insignia MY2012

Piotrekz17
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 30 maja 2015, o 10:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Piotrekz17 » 29 mar 2017, o 07:26

Witam
Ze względu na delikatny szum jaki pojawił się na zimnym silniku z okolic paska napędzającego osprzęt mechanik wymienił napinacz (twierdząc, że był przekrzywiony) oraz pasek wieloklinowy (bosch 6PK 1900). Po tym zabiegu pojawił się bardzo głośny pisk z okolic paska, który cichnie po kilku minutach jak silnik złapie temperaturę. W związku z powyższym mam pytanie o powód pojawienia się wyraźnego piszczenia paska na zimnym silniku po zmianie napinacza i paska wieloklinowego.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2017, o 11:25 przez Piotrekz17, łącznie zmieniany 1 raz.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 3 kwie 2017, o 11:50

robert j pisze:Można,a nawet się powinno sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Jak można je sprawdzić? Dzisiaj niestety objawy się nasiliły na tyle że zrezygnowałem z jazdy insignią - piszczy strasznie dodatkowo sprzęgło jednokierunkowe alternatora aż parzyło po przejechaniu 3-4km - było bardziej gorące niż turbina bo turbiny mogłem dotknąć a koła alternatora nie - myślę że to raczej nie jest normalne i pewnie to było powodem zerwania poprzedniego paska..

Dzisiaj zrzucę pasek i posprawdzam wszystkie koła - ale pamiętam przy wymianie paska że sprawdzałem to sprzęgło i nie widziałem tam żadnych problemów - tzn. mogłem nim obracać i nie wyczuwałem żadnych luzów.

Kompletnie nie mam pomysłu od czego zacząć.. może pasek jest za bardzo naciągnięty albo wymieniłem na zbyt krótki?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 3 kwie 2017, o 12:04

Jak sprzęgło gorące to trzeba jak najszybciej wymienić bo obraca się tulejka wewnątrz i jest taka temperatura że pi zgaszeniu potrafi stopić pasek.
Sama wymiana sprzęgła nie jest specjalnie skomplikowana czy czasochłonna ale bez odpowiednich narzędzi sam nie wymienisz.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 3 kwie 2017, o 18:40

rataj73 pisze:edit
A da radę ściągnąć sprzęgło na samochodzie czy trzeba wyciągać alternator na stół?
rozumiem że potrzebny mi jest ściągacz np.
Czy z np. takim zestawem (jednorazowym ;) ściągnę to na samochodzie?
http://allegro.pl/klucze-do-montazu-i-d ... 52309.html

w ecat24.com znalazłem dwa rodzaje sprzęgieł alternatora:
10 55565443 1204291 -PULLEY,ALTERNATOR (FOR USE WITH 100 AMP. ALTERNATOR) 1
10 13258483 1204177 -PULLEY,ALTERNATOR (FOR USE WITH 120/140 AMP. ALTERNATOR) 1

według ecat24.com po wpisaniu nr. VIN w moim aucie siedzi:
ALTERNATOR,100AMP

problem w tym że po wpisaniu numerów z pierwszej pozycji nie mam żadnych wyników w googlu po polsku (natomiast do mocniejszego alternatora są bez problemu dostępne) muszę szukać tego o oznaczeniu dla 100AMP czy olać i dopasować według rozmiarów i liczby żerberek/rowków

Sprzęgło wygląda dramatycznie - widać że przegrzane i pewnie będzie ciężko odkręcić
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, o 22:46 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 3 kwie 2017, o 19:44

Nie trzeba wyciągać alternatora, ale są 2 typy sprzęgieł (różna liczba zębów w wieloklinie) . Zrób sobie zdjęcie i policz zęby, wtedy dobierzesz sprzęgło i odpowiedni ściagacz. Do przytrzymania osi jest torx tylko nie może być za długi bo miejsca mało.

http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=21&t=3129 tu masz opisaną wymianę.

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mirpo » 3 kwie 2017, o 20:04

Kupisz taki zestaw a i tak może być różnie. Jak rolka jest przypieczona to możliwe że kluczem pneunatycznym trzeba będzie odkręcić, a do tego trzeba wyjąć alternator (wyjęcie go to nic trudnego).

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 3 kwie 2017, o 21:03

Gates OAP7178 dla 100A średnica 59mm szerokość calkowita ca.48mm Obrazek
Gates OAP7135 dla 120/140A średnica 59mm szerokość calkowita ca.40mm Obrazek

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 6 kwie 2017, o 19:47

mirpo pisze:Kupisz taki zestaw a i tak może być różnie. Jak rolka jest przypieczona to możliwe że kluczem pneunatycznym trzeba będzie odkręcić, a do tego trzeba wyjąć alternator (wyjęcie go to nic trudnego).
Tak jak kolega wyżej napisał - musiałem wyjąć alternator i nawet kluczem pneumatycznym było ciężko ale udało się... pasek continentala rozciągnął się z ~1900 do ponad ~2020 więc wymieniłem od razu na boscha - póki co wszystko śmiga jak ta lala i w końcu brak pisków :) dziękuje wszystkim za pomoc

i dla potomnych ściągawka:
dla Alternatora 100A sprzęgło alternatora o szerokości 48mm - jak w sklepie powiedzą że są dwa to powiedz że to szersze :) (dla 120/140A 40mm - oba mają tyle samo rowków różnią się szerokością)

do ściągnięcia sprzęgła na samochodzie potrzebny jest:
- specjalny klucz z 33 ząbkami (dla alternatorów boscha)
- klucz oczkowy w zależności jaki mamy ten klucz powyżej - zakładamy na klucz specjalny (u mnie 17tka)
- bit torx sześciokątny "8" o długości całkowitej max 75mm (przy czym w tej długości musisz zmieścić się z całym kluczem czyli np. grzechotka, przejściówka dla bitów i bit - ewentualnie bit może mieć 75mm ale wtedy trzeba nałożyć na niego klucz oczkowy za nim włożymy go do sprzęgła bo wchodzi na styk.

i teraz bitem kręcimy w prawą stronę (lub blokujemy go o łapę silnika) a kluczem specjalnym kręcimy w stronę lewą (lub blokujemy ten klucz jeśli tak wygodniej)

jeśli wyciągamy alternator to:
- kluczem 15 odchylamy napinacz (w prawą stronę) i zrzucamy pasek - napinacz możemy zablokować w specjanych otworach ale nie jest to konieczne
- ściągamy plastikową osłonę z góry silnika (ułatwi wyciągnięcie alternatora)
- odpinamy klemę z aku
- odkręcamy przewód z tyłu alternatora (klucz bodajże 10)
- odpinamy kostkę
- odkręcamy dolną krótszą śrubę od strony paska (klucz bodajże 17 nie pamiętam)
- odkręcamy górną dłuższą śrubę klucz j.w. (w uchwycie są dwie śruby nas interesuje dolna, za nim wyciągniemy śrubę, trzymamy pewnie alternator bo może spaść, jeśli nie chce wyjść to luzujemy górną śrubę z tego samego uchwytu)
- wyjmujemy alternator górą - (trzeba trochę pokombinować mniej więcej środkiem silnika)
- sprzęgło odkręcamy jak wyżej tyle że już na stole i nie martwimy się o długość torxa :) (jeśli wymieniasz sprzęgło przez to że się zatarło/zapiekło/zgrzało to na 80% będziesz potrzebował klucza pneumatycznego albo przynajmniej sporej dźwigni)

całość do zrobienia na spokojnie w ~1h nawet na parkingu pod blokiem (zazdroszczę tym co mają garaż)

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mirpo » 8 kwie 2017, o 20:52

Rozmiar torxa to T50. I to racja z rozmiarem rolki, mam altek 140A i rolkę 38mm (tam są rozmiary 38mm i 48 mm).

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Sizon » 18 kwie 2017, o 18:57

crejzus pisze:- odkręcamy przewód z tyłu alternatora (klucz bodajże 10)
- odkręcamy dolną krótszą śrubę od strony paska (klucz bodajże 17 nie pamiętam)
Odpowiednio są to klucze 13 i 18, dziś miałem tę "przyjemność" odkręcania altka...

jesse_w

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: jesse_w » 24 kwie 2017, o 20:09

Pytanie takie 2.0 CDTI ECOFLEX co ile km wymiana paska klinowego?? Czy oprócz paska zalecana jest jeszcze wymiana nie wiem np. napinacza, jakiejś rolki??

Andrzej

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Andrzej » 24 kwie 2017, o 20:33

pasek wymieniam tak jak rozrząd co 140000km, rolki jak są problemy. Przy przebiegu 200000km rolki jeszcze oryginały

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Bartol » 13 lis 2017, o 18:34

Przymierzam się do wymiany rozrządu w A18XER. Przed tym muszę zrzucić dwa paski wielorowkowe i chciałbym je wymienić przy tej okazji. Polecicie sprawdzonego producenta? Jakieś firmy omijać czy nie ma to znaczenia przy tym zakresie prac? :D

misiekbig
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Grójec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: misiekbig » 13 lis 2017, o 19:00

Paski to chyba tylko conti.

Awatar użytkownika
markogl
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
Auto: insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: SRC

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: markogl » 13 lis 2017, o 19:58

polecam rozrząd tez na conti

wersaci

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: wersaci » 4 gru 2017, o 22:04

Witam. Odświeżę temat jeszcze raz. Panowie co muszę dokładnie kupić, aby wymienic wymienic eksploatacje od strony osprzętu: czyli pasek wielorowkowy, rolka, rolka napinająca, sprzęgło alternatora, tak?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 4 gru 2017, o 22:14

Popękany pasek - oczywiście wymienić , ale napinacz lub sprzęgiełko alternatora to tylko wtedy gdy niedomaga. To nie rozrząd.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”