--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
I u mnie coś zaczęło gwizdać w V6. Oczywiście dostęp do czegokolwiek tak dobry, że we wtorek idzie do Aso i przy okazji wymiana paska wielorowkowego
- xCoBrAx
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 13:47
- Auto: Insignia 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łódź
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 maja 2015, o 10:46
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krosno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam
Ze względu na delikatny szum jaki pojawił się na zimnym silniku z okolic paska napędzającego osprzęt mechanik wymienił napinacz (twierdząc, że był przekrzywiony) oraz pasek wieloklinowy (bosch 6PK 1900). Po tym zabiegu pojawił się bardzo głośny pisk z okolic paska, który cichnie po kilku minutach jak silnik złapie temperaturę. W związku z powyższym mam pytanie o powód pojawienia się wyraźnego piszczenia paska na zimnym silniku po zmianie napinacza i paska wieloklinowego.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Ze względu na delikatny szum jaki pojawił się na zimnym silniku z okolic paska napędzającego osprzęt mechanik wymienił napinacz (twierdząc, że był przekrzywiony) oraz pasek wieloklinowy (bosch 6PK 1900). Po tym zabiegu pojawił się bardzo głośny pisk z okolic paska, który cichnie po kilku minutach jak silnik złapie temperaturę. W związku z powyższym mam pytanie o powód pojawienia się wyraźnego piszczenia paska na zimnym silniku po zmianie napinacza i paska wieloklinowego.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2017, o 11:25 przez Piotrekz17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jak można je sprawdzić? Dzisiaj niestety objawy się nasiliły na tyle że zrezygnowałem z jazdy insignią - piszczy strasznie dodatkowo sprzęgło jednokierunkowe alternatora aż parzyło po przejechaniu 3-4km - było bardziej gorące niż turbina bo turbiny mogłem dotknąć a koła alternatora nie - myślę że to raczej nie jest normalne i pewnie to było powodem zerwania poprzedniego paska..robert j pisze:Można,a nawet się powinno sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Dzisiaj zrzucę pasek i posprawdzam wszystkie koła - ale pamiętam przy wymianie paska że sprawdzałem to sprzęgło i nie widziałem tam żadnych problemów - tzn. mogłem nim obracać i nie wyczuwałem żadnych luzów.
Kompletnie nie mam pomysłu od czego zacząć.. może pasek jest za bardzo naciągnięty albo wymieniłem na zbyt krótki?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jak sprzęgło gorące to trzeba jak najszybciej wymienić bo obraca się tulejka wewnątrz i jest taka temperatura że pi zgaszeniu potrafi stopić pasek.
Sama wymiana sprzęgła nie jest specjalnie skomplikowana czy czasochłonna ale bez odpowiednich narzędzi sam nie wymienisz.
Sama wymiana sprzęgła nie jest specjalnie skomplikowana czy czasochłonna ale bez odpowiednich narzędzi sam nie wymienisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
A da radę ściągnąć sprzęgło na samochodzie czy trzeba wyciągać alternator na stół?rataj73 pisze:edit
rozumiem że potrzebny mi jest ściągacz np.
Czy z np. takim zestawem (jednorazowym ściągnę to na samochodzie?
http://allegro.pl/klucze-do-montazu-i-d ... 52309.html
w ecat24.com znalazłem dwa rodzaje sprzęgieł alternatora:
10 55565443 1204291 -PULLEY,ALTERNATOR (FOR USE WITH 100 AMP. ALTERNATOR) 1
10 13258483 1204177 -PULLEY,ALTERNATOR (FOR USE WITH 120/140 AMP. ALTERNATOR) 1
według ecat24.com po wpisaniu nr. VIN w moim aucie siedzi:
ALTERNATOR,100AMP
problem w tym że po wpisaniu numerów z pierwszej pozycji nie mam żadnych wyników w googlu po polsku (natomiast do mocniejszego alternatora są bez problemu dostępne) muszę szukać tego o oznaczeniu dla 100AMP czy olać i dopasować według rozmiarów i liczby żerberek/rowków
Sprzęgło wygląda dramatycznie - widać że przegrzane i pewnie będzie ciężko odkręcić
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, o 22:46 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Nie trzeba wyciągać alternatora, ale są 2 typy sprzęgieł (różna liczba zębów w wieloklinie) . Zrób sobie zdjęcie i policz zęby, wtedy dobierzesz sprzęgło i odpowiedni ściagacz. Do przytrzymania osi jest torx tylko nie może być za długi bo miejsca mało.
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=21&t=3129 tu masz opisaną wymianę.
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=21&t=3129 tu masz opisaną wymianę.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Kupisz taki zestaw a i tak może być różnie. Jak rolka jest przypieczona to możliwe że kluczem pneunatycznym trzeba będzie odkręcić, a do tego trzeba wyjąć alternator (wyjęcie go to nic trudnego).
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Gates OAP7178 dla 100A średnica 59mm szerokość calkowita ca.48mm
Gates OAP7135 dla 120/140A średnica 59mm szerokość calkowita ca.40mm
Gates OAP7135 dla 120/140A średnica 59mm szerokość calkowita ca.40mm
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Tak jak kolega wyżej napisał - musiałem wyjąć alternator i nawet kluczem pneumatycznym było ciężko ale udało się... pasek continentala rozciągnął się z ~1900 do ponad ~2020 więc wymieniłem od razu na boscha - póki co wszystko śmiga jak ta lala i w końcu brak pisków dziękuje wszystkim za pomocmirpo pisze:Kupisz taki zestaw a i tak może być różnie. Jak rolka jest przypieczona to możliwe że kluczem pneunatycznym trzeba będzie odkręcić, a do tego trzeba wyjąć alternator (wyjęcie go to nic trudnego).
i dla potomnych ściągawka:
dla Alternatora 100A sprzęgło alternatora o szerokości 48mm - jak w sklepie powiedzą że są dwa to powiedz że to szersze (dla 120/140A 40mm - oba mają tyle samo rowków różnią się szerokością)
do ściągnięcia sprzęgła na samochodzie potrzebny jest:
- specjalny klucz z 33 ząbkami (dla alternatorów boscha)
- klucz oczkowy w zależności jaki mamy ten klucz powyżej - zakładamy na klucz specjalny (u mnie 17tka)
- bit torx sześciokątny "8" o długości całkowitej max 75mm (przy czym w tej długości musisz zmieścić się z całym kluczem czyli np. grzechotka, przejściówka dla bitów i bit - ewentualnie bit może mieć 75mm ale wtedy trzeba nałożyć na niego klucz oczkowy za nim włożymy go do sprzęgła bo wchodzi na styk.
i teraz bitem kręcimy w prawą stronę (lub blokujemy go o łapę silnika) a kluczem specjalnym kręcimy w stronę lewą (lub blokujemy ten klucz jeśli tak wygodniej)
jeśli wyciągamy alternator to:
- kluczem 15 odchylamy napinacz (w prawą stronę) i zrzucamy pasek - napinacz możemy zablokować w specjanych otworach ale nie jest to konieczne
- ściągamy plastikową osłonę z góry silnika (ułatwi wyciągnięcie alternatora)
- odpinamy klemę z aku
- odkręcamy przewód z tyłu alternatora (klucz bodajże 10)
- odpinamy kostkę
- odkręcamy dolną krótszą śrubę od strony paska (klucz bodajże 17 nie pamiętam)
- odkręcamy górną dłuższą śrubę klucz j.w. (w uchwycie są dwie śruby nas interesuje dolna, za nim wyciągniemy śrubę, trzymamy pewnie alternator bo może spaść, jeśli nie chce wyjść to luzujemy górną śrubę z tego samego uchwytu)
- wyjmujemy alternator górą - (trzeba trochę pokombinować mniej więcej środkiem silnika)
- sprzęgło odkręcamy jak wyżej tyle że już na stole i nie martwimy się o długość torxa (jeśli wymieniasz sprzęgło przez to że się zatarło/zapiekło/zgrzało to na 80% będziesz potrzebował klucza pneumatycznego albo przynajmniej sporej dźwigni)
całość do zrobienia na spokojnie w ~1h nawet na parkingu pod blokiem (zazdroszczę tym co mają garaż)
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Rozmiar torxa to T50. I to racja z rozmiarem rolki, mam altek 140A i rolkę 38mm (tam są rozmiary 38mm i 48 mm).
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Odpowiednio są to klucze 13 i 18, dziś miałem tę "przyjemność" odkręcania altka...crejzus pisze:- odkręcamy przewód z tyłu alternatora (klucz bodajże 10)
- odkręcamy dolną krótszą śrubę od strony paska (klucz bodajże 17 nie pamiętam)
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Pytanie takie 2.0 CDTI ECOFLEX co ile km wymiana paska klinowego?? Czy oprócz paska zalecana jest jeszcze wymiana nie wiem np. napinacza, jakiejś rolki??
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
pasek wymieniam tak jak rozrząd co 140000km, rolki jak są problemy. Przy przebiegu 200000km rolki jeszcze oryginały
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Przymierzam się do wymiany rozrządu w A18XER. Przed tym muszę zrzucić dwa paski wielorowkowe i chciałbym je wymienić przy tej okazji. Polecicie sprawdzonego producenta? Jakieś firmy omijać czy nie ma to znaczenia przy tym zakresie prac?
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam. Odświeżę temat jeszcze raz. Panowie co muszę dokładnie kupić, aby wymienic wymienic eksploatacje od strony osprzętu: czyli pasek wielorowkowy, rolka, rolka napinająca, sprzęgło alternatora, tak?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Popękany pasek - oczywiście wymienić , ale napinacz lub sprzęgiełko alternatora to tylko wtedy gdy niedomaga. To nie rozrząd.