--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 7 wrz 2017, o 19:29
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Środa Śląska
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam . wczoraj przy niefortunnym ruszaniu na ręcznym auto zgasło - od razu brak wspomagania . , ładowania aku. okazało się że pasek klinowy spadł . po założeniu na swoje miejsce wszystko ok. ale przy gaszeniu pasek minimalnie wystaje na rolce napinacza poza rolkę co może skutkować się ponownie jego spadaniem . Wymienić cały napinacz, rolkę prowadzącą i pasek ??
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 cze 2020, o 19:33
- Auto: Zafira c
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Pilchowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Wymieniać wszystko co się da! U mnie z powodu rolki prowadzącej, pasek klinowy wciągnęło pod pasek rozrządu... O skutkach wolę nie pisać. Koszt ponad 5000.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
W Insignii jest to (chyba?) niemożliwe, bo rozrząd jest cały zabudowany.
Co oczywiście nie znaczy, że paska wielorowkowego nie trzeba wymieniać
Co oczywiście nie znaczy, że paska wielorowkowego nie trzeba wymieniać
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, o 12:01 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Właśnie przerabiam temat w skodzie fabii. Zaprowadziłem ją do lakiernika a gdy poszedłem omówić szczegóły, kot właściciela wlazł pod maskę i grzał się na silniku. Jak odpaliłem samochód, kota gdzieś musiał wciągnąć pasek od alternatora. Pasek z jednego brzegu oderwało i jakby "umielił" cześć plastikowej dolnej osłony od rozrządu. Przez ten otwór, ta oderwana część paska została wciągnięta do rozrządu i pasek rozrządu przeskoczył. Efekty: głowica zdjęta i wszystkie 8 zaworów ssących do wymiany.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
O rany, mega szkody. A kot przeżył? Ja czepiałam się że mój pasek piszczy i być może wymaga wymiany, ale w poniedziałek w serwisie powiedzieli mi że wymyślam.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
To że pasek piszczy nie znaczy że do wymiany, może być walnięty napinacz , w VC walczyłem kiedyś z paskami 2 kupione nowe a okazało się że napinacz nie wyrabia a wyglądało wszystko OK
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Kot okazuje się że przeżył z licznymi ubytkami sierści na ciele. Ale to duży plus, bo jutro właściciel prześle mi zdjęcie, które podłączę do dodatkowej dokumentacji i wyślę do ubezpieczyciela. Dostałem dziś odpowiedź o nie uznaniu szkody, bo podobno kot nie miał wpływu na pasek, bo ten był stary i sam się "rozwarstwił". Tak w ogóle, to nie zdążyłem nawet dosłać wszystkich zdjęć np. dowodu rejestracyjnego i innych a i tak już mi dali odpowiedź z odmową wypłaty odszkodowania. Żeby tak szybko działali z wypłatą pieniędzy...
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Tak samo jak się możesz odwołać od zaproponowanej wysokości odszkodowania, tak również możesz od tego że Ci odmówili. Jeśli to idzie z OC to powinno wystarczyć oświadczenie właściciela OC=kota
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 cze 2020, o 19:33
- Auto: Zafira c
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Pilchowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Nie Insignia, lecz Zafira c.
Pasek miał przejechane 10tys. Winna rolka prowadzącą, ta pod łapa silnika.
Btw wie ktoś jakiej firmy rolki szły na pierwszy montaż?
- mlodyaht
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 gru 2019, o 20:03
- Auto: Opel INSIGNIA A ST
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Szczecin
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Panowie jak już dyskutujecie na temat pasków itd. to mam pytanko. Chcę ustalić czy pewien metaliczny dzwięk pochodzi gdzieś z jednej z rolek o obrębie racy paska osprzętu czy z rozrządu. Czy w swoim B14NET muszę koniecznie ściągać łapę silnika i wykręcać rolkę napinacza czy wystarczy że zablokuję tę sprężynę przy napinaczu, odciągnę rolkę (luzując pasek) i zsunę pasek a potem odpalę silnik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: nadgraniczne
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ja mam inne pytanie: wymieniłem zestaw paska - zestaw INA, który stanowią pasek, napinacz i rolka prowadząca. Ale z na silniku z przodu jest jeszcze rolka wielorowkowa, której w zestawach nie ma. Czy tę rolkę też wymienić, czy może ona jeszcze pochodzić? Sprawia ona wrażenie sprawnej, ale to nie musi o niczym świadczyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
- Auto: Insignia A lift
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Żołynia
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jeżeli jest cicha to zostaw. Dostęp jest łatwy, więc w razie czego wymienisz w kilkanaście minut.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2023, o 21:40 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: nadgraniczne
- Postawił piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 sie 2021, o 15:04
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam. Czy tak pracująca rolka napinacza kwalifikuje się do wymiany? Napinacz nie skacze, brak jakichkolwiek dźwięków.
Jedynie niepokoi mnie jej praca.
Filmik z innego samochodu, ale praca identyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=Uki4eFdn25g
Jedynie niepokoi mnie jej praca.
Filmik z innego samochodu, ale praca identyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=Uki4eFdn25g