--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Paweł t
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 19:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Środa Śląska

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Paweł t » 28 lis 2020, o 16:47

Witam . wczoraj przy niefortunnym ruszaniu na ręcznym auto zgasło - od razu brak wspomagania . , ładowania aku. okazało się że pasek klinowy spadł . po założeniu na swoje miejsce wszystko ok. ale przy gaszeniu pasek minimalnie wystaje na rolce napinacza poza rolkę co może skutkować się ponownie jego spadaniem . Wymienić cały napinacz, rolkę prowadzącą i pasek ??

Bogi007
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2 cze 2020, o 19:33
Auto: Zafira c
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Pilchowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Bogi007 » 26 sty 2021, o 22:29

Wymieniać wszystko co się da! U mnie z powodu rolki prowadzącej, pasek klinowy wciągnęło pod pasek rozrządu... O skutkach wolę nie pisać. Koszt ponad 5000.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 27 sty 2021, o 08:31

W Insignii jest to (chyba?) niemożliwe, bo rozrząd jest cały zabudowany.
Co oczywiście nie znaczy, że paska wielorowkowego nie trzeba wymieniać ;)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, o 12:01 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.

Szwagier
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Szwagier » 27 sty 2021, o 11:02

Właśnie przerabiam temat w skodzie fabii. Zaprowadziłem ją do lakiernika a gdy poszedłem omówić szczegóły, kot właściciela wlazł pod maskę i grzał się na silniku. Jak odpaliłem samochód, kota gdzieś musiał wciągnąć pasek od alternatora. Pasek z jednego brzegu oderwało i jakby "umielił" cześć plastikowej dolnej osłony od rozrządu. Przez ten otwór, ta oderwana część paska została wciągnięta do rozrządu i pasek rozrządu przeskoczył. Efekty: głowica zdjęta i wszystkie 8 zaworów ssących do wymiany.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dokia » 27 sty 2021, o 13:25

O rany, mega szkody. A kot przeżył? Ja czepiałam się że mój pasek piszczy i być może wymaga wymiany, ale w poniedziałek w serwisie powiedzieli mi że wymyślam.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 27 sty 2021, o 14:28

To że pasek piszczy nie znaczy że do wymiany, może być walnięty napinacz , w VC walczyłem kiedyś z paskami 2 kupione nowe a okazało się że napinacz nie wyrabia a wyglądało wszystko OK

Szwagier
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Szwagier » 28 sty 2021, o 00:01

Kot okazuje się że przeżył z licznymi ubytkami sierści na ciele. Ale to duży plus, bo jutro właściciel prześle mi zdjęcie, które podłączę do dodatkowej dokumentacji i wyślę do ubezpieczyciela. Dostałem dziś odpowiedź o nie uznaniu szkody, bo podobno kot nie miał wpływu na pasek, bo ten był stary i sam się "rozwarstwił". Tak w ogóle, to nie zdążyłem nawet dosłać wszystkich zdjęć np. dowodu rejestracyjnego i innych a i tak już mi dali odpowiedź z odmową wypłaty odszkodowania. Żeby tak szybko działali z wypłatą pieniędzy...

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 28 sty 2021, o 07:12

Tak samo jak się możesz odwołać od zaproponowanej wysokości odszkodowania, tak również możesz od tego że Ci odmówili. Jeśli to idzie z OC to powinno wystarczyć oświadczenie właściciela OC=kota

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Bogi007
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2 cze 2020, o 19:33
Auto: Zafira c
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Pilchowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Bogi007 » 1 lut 2021, o 20:23

Rooff_ pisze:
27 sty 2021, o 08:31
W Insignii jest to (chyba?) niemożliwe, bo rozrząd jest cały zabudowany.
Co oczywiście nie znaczy, że paska wielorowkowego nie trzeba wymieniać ;)
Nie Insignia, lecz Zafira c.
Pasek miał przejechane 10tys. Winna rolka prowadzącą, ta pod łapa silnika.
Btw wie ktoś jakiej firmy rolki szły na pierwszy montaż?

Awatar użytkownika
mlodyaht
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 31 gru 2019, o 20:03
Auto: Opel INSIGNIA A ST
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2016
Miasto: Szczecin

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mlodyaht » 16 lut 2022, o 10:17

Panowie jak już dyskutujecie na temat pasków itd. to mam pytanko. Chcę ustalić czy pewien metaliczny dzwięk pochodzi gdzieś z jednej z rolek o obrębie racy paska osprzętu czy z rozrządu. Czy w swoim B14NET muszę koniecznie ściągać łapę silnika i wykręcać rolkę napinacza czy wystarczy że zablokuję tę sprężynę przy napinaczu, odciągnę rolkę (luzując pasek) i zsunę pasek a potem odpalę silnik.

karburator
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: nadgraniczne
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: karburator » 20 lip 2023, o 20:45

Ja mam inne pytanie: wymieniłem zestaw paska - zestaw INA, który stanowią pasek, napinacz i rolka prowadząca. Ale z na silniku z przodu jest jeszcze rolka wielorowkowa, której w zestawach nie ma. Czy tę rolkę też wymienić, czy może ona jeszcze pochodzić? Sprawia ona wrażenie sprawnej, ale to nie musi o niczym świadczyć.

wojtas.87
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Żołynia

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: wojtas.87 » 20 lip 2023, o 20:58

karburator pisze:
20 lip 2023, o 20:45
...
Jeżeli jest cicha to zostaw. Dostęp jest łatwy, więc w razie czego wymienisz w kilkanaście minut.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2023, o 21:40 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

karburator
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: nadgraniczne
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: karburator » 20 lip 2023, o 21:10

OK, dzięki, najwyżej kupię na rezerwę

bolbol2021
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 3 sie 2021, o 15:04
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Katowice

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: bolbol2021 » 13 lut 2024, o 15:01

Witam. Czy tak pracująca rolka napinacza kwalifikuje się do wymiany? Napinacz nie skacze, brak jakichkolwiek dźwięków.
Jedynie niepokoi mnie jej praca.
Filmik z innego samochodu, ale praca identyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=Uki4eFdn25g

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”