--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
wersaci

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: wersaci » 4 gru 2017, o 22:34

autko 225tys.km i wlasnie cos mi popiskuje z rana na zimnym oraz czasem na ciepłym przez chwilę własniee od strony osprzętu. Rozrzad zostal wymieniony na nowy przy 150tys

-- 4 gru 2017, o 22:35 --

Wiec zaczyna cos klekać. Pasek napewno juz do wyrzucenia bo kiepsko wyglada
Ostatnio zmieniony 5 gru 2017, o 19:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

dawid409

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dawid409 » 12 gru 2017, o 14:43

Witam jakaś legenda co do obrazka z pierwszej strony ? co to jest np G ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 12 gru 2017, o 14:48

Rolka prowadząca lub jak kto woli rolka.

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: cinek08 » 3 kwie 2018, o 08:12

Stoję właśnie przed dylematem, który pasek zamówić.
Obecnie mam ori o oznaczeniu 6PK 1852, chcę zamówić Bosch, ale ma oznaczenie 6PK 1850, będzie pasować?

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: elfiasty » 3 kwie 2018, o 08:31

A nie lepiej pasek conti?

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: cinek08 » 3 kwie 2018, o 08:35

Lepszy jest? Bardziej chodzi mi o oznaczenie czy 6PK 1850 będzie pasować do 6PK 1852

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: elfiasty » 3 kwie 2018, o 08:37

Ogólnie mają dobrą renomę. A do jakiego silnika ?

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: cinek08 » 3 kwie 2018, o 08:39

A20DTH 2014r

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: elfiasty » 3 kwie 2018, o 08:48

Powinien pasować ten pasek bo widzę ze 1-5 jest różnicy przy takim samym oznaczeniu części. A to są 3 mm przy całej długości. Wiec nie powinno być problemu.
Aha numer jaki podaje opel to GM 55562866.

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: cinek08 » 3 kwie 2018, o 09:13

Pod tym nr GM jest pasek o długości 1900..

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: szymek1976 » 3 kwie 2018, o 09:48

@cinek08
Ja u siebie zakładałem wszystko łącznie z rozrządem firmy GATES
Moja czarna

z_hubert
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2018, o 21:23
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: z_hubert » 10 cze 2018, o 18:01

Znalazłem jeszcze taki schemat może komuś jeszcze bardziej ułatwi sprawę wymiany/założenia paska. Ostatnio również i mi spadł pasek. Tak na prawdę wystarczy ściągnąć rurę od filtra powietrza do turbo, dostajemy w miarę łatwy dostęp do napinacza. Najlepiej grzechotką z nasadką 15 odchylić w prawo i założyć na alternator. Warto też sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty szczególnie na kole od sprężarki klimy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: el_guapo » 27 sie 2018, o 19:34

Panowie, jestem ma wakacjach 1400km od domu.
Dziś rano pojechałem do sklepu na parking, wszystko normalnie. Wyszedłem z zakupami, kręcę rozrusznik em, łapie za kierwocy inwspomaganoa brak. Potem kontrolka laddowna. W panice, ze zaraz skonczy mi sie prad w akku podejchalem do pierwszego z brzegu autoelektryka. Otworzył maske, pasek leży na alternatorze.
Rok temu go wymieniałem z napinaczem.

Facet powiedział ze sprawdzi alternator, że może łożyska.... za 3h zadzwonił powiedział ze wymienił łożyska, wszystko inne wg niego (odbiorniki paska, rolka, napinacz) jest ok.

I teraz tak, te łożyska są podejrzane bo nie było żadnych objawów. Pasek spadłby ot tak?

Za dwa dni wracam do PL i mam nadzieje ze pasek nie spadnie ponownie.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 27 sie 2018, o 21:02

Jak napinacz sprawny to pasek nie spadnie. Sprawdź czy koło pasowe napinacza idzie w osi z paskiem. U mnie był przekoszony i sam zsuwał pasek podczas gaszenia silnika. Jeżeli nie będzie w osi to napinacz do wymiany.

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: el_guapo » 27 sie 2018, o 21:34

Ale co? Sam się przekosił ?
Wydaje mi się ze jeżeli łożysko napinacza nie szumi a sprężyna pracuje bez przycięcia w.pełnym zakresie to co tam się może jeszcze popsuć.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 28 sie 2018, o 07:04

No waśnie się przekosi. Sprężyna działa na oś która jest w aluminiowej obudowie napinacza.
Jak się oś z niej wysunie bo np wyrobi się zakuta końcówka to koło idzie pod skosem. W czasie pracy nic się nie dzieje bo koło pasowe wału jest tuż obok i cały czas jakby poprawia pasek ale podczas gaszenia zrzuca go gdy kompresja cofnie obrót.
Jak jest napinacz krzywy to widać to od razu bo kółko idzie po pasku pod lekkim skosem a nie równo. Zresztą wystarczy wziąć klucz i pokręcić silnikiem do tyłu z pół obrotu. Jak pasek się zsunie to krzywy napinacz.

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: el_guapo » 28 sie 2018, o 07:44

Dzięki - sprawdzę.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 5 lis 2018, o 17:54

Muszę wymienić pasek. Przy okazji chciałbym wymienić rolkę prowadzącą (klekocze w rękach oraz słabo się kręci) oraz rolkę napinacza lub cały napinacz (nie klekocze, kręci się przyzwoicie, sprężyna dość silna). Myślę o obu rolkach ponieważ w zeszłą zimę po odpaleniu coś radośnie ćwierkało - przypuszczam, że to któraś z tych dwóch (EDIT: trzech) rolek.

Zastanawiam się kiedy wymieniać cały napinacz, a kiedy można tylko rolkę? Nie chce iść na skróty, ale z drugiej strony sama rolka kosztuje <40zł, a cały napinacz >180 zł ;) Tu bym prosił o jakąś mądrą radę :D

Schemat paska wielorowkowego: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/1/60-1/

Jeśli chodzi o pasek mam do wyboru (OE 55578486):
BOSCH 1 987 946 080
CONTITECH 6PK1847 EXTRA
GATES 6PK1853XS
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 78486.aspx

Co do rolek to są takie (OE 55562865):
FEBI BILSTEIN 37517
GATES T36414
INA 532 0621 10
SKF VKM 35332
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62865.aspx

A napinacze (OE 55562864):
FEBI BILSTEIN 34472
GATES T39164
INA 534 0439 10
SKF VKM 35330
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62864.aspx

EDIT:
Obejrzałem sobie filmik, który zrobiłem ostatnio zdejmując pasek. Mam jeszcze drugą rolkę prowadzącą - jak to opisano na schematach: DO WSPOMAGANEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO Z NIEZMIENNYM STOSUNKIEM PRZEŁOŻENIA
Do wyboru są takie (OE 55581830 lub OE 97250750):
GATES T36610
INA 532 0700 10
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx

Doradźcie co brać :)
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:24 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 5 lis 2018, o 18:21

Jeżeli napinacz nie podskakuje i nie hałasuje rolka to po co wymieniać?
To nie rozrząd. Nawet jak zacznie coś niedomagać to wtedy się tym zajmiesz. Co do paska jak najbardziej można wymienić jeśli popękany. Ja wymieniłem, ale stary i tak worzę na wszelki wypadek, bo gdyby kiedyś w trasie strzelił to wymiana samego paska max 5 minut.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 5 lis 2018, o 18:25

A firmy które wziąć? Teraz pasek mam Gates, rolki to nie wiem bo nie widać oznaczeń.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”