--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Wysokie obroty na biegu jałowym
witam zauważyłem ze moja Insignia od kilku dni ma obroty takie jak na zimnym silniku powyżej 10000 i mimo tego ze się nagrzeje to dalej trzyma te obroty tak jakby była na ssaniu po wyłączeniu silnika i włączeniu obroty są normalne ale po przejechaniu kawałka znowu się podnoszą i auto zachowuje się ja by było na ssaniu co może być przyczyną
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Insignia to może być ewentualnie śmierci. Auto, które posiadasz to Insignia.
Wracając do tematu, wydaje mi się, że akumulator już szykuje się do wymiany.
Wracając do tematu, wydaje mi się, że akumulator już szykuje się do wymiany.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
sorki za literówkę co wspólnego ma akumulator do wysokich obrotów ?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Doładowanie akumulatora.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
A może masz wersję z Quick Heat teraz jest zimno i się włącza ja mam napewno i wiem jak to włączać i wyłączać fajna sprawa
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Nasze auta są takie inteligentne, że same zwiększają sobie dawkę ładowania akumulatora i w tym celu podnoszą obroty. Nie ważne jaka jest temp. silnika.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Tak na marginesie, jeśli temperatura jest poniżej 0 to obroty zawsze będę około 1000 obr/min..... i nie ważne czy silnik jest nagrzany czy tez nie
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 wrz 2015, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Jeśli wiesz to podziel się wiedzą proszę. Też chyba mam tę opcję, ale chętnie się dowiem, jak się ją wyłączaNiedzwiedz pisze:A może masz wersję z Quick Heat teraz jest zimno i się włącza ja mam napewno i wiem jak to włączać i wyłączać fajna sprawa
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Witam co to za funkcja o której piszesz w czym ona ma być pomocna w jaki sposob można ja wyłączyć i czy to faktycznie jest to przyczyną tych obrotow?
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Cytuje tekst peja
Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania.Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej. Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie. Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V. Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora. Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali. Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania.Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej. Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie. Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V. Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora. Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali. Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Ok tylko tak na chłopski rozum jest jakiś sposób na całkowite wylączenie i ewentualne wlaczenie jak bedzie potrzeba tego ustrojstwa?
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Rozkoduj sobie VIN i będziesz wiedział czy masz Quick Heat mi to w niczym nie przeszkadza aczkolwiek ja robię tak:
Z rana odpalam auto ustawiam sobie np na 27 obroty są wyższe zaraz jest ciepło w aucie potem 18 C i się wyłącza i obroty sie zmniejszaja aczkolwiek jak silnik osiągnie optymalna temperature to samo się wyłączy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Z rana odpalam auto ustawiam sobie np na 27 obroty są wyższe zaraz jest ciepło w aucie potem 18 C i się wyłącza i obroty sie zmniejszaja aczkolwiek jak silnik osiągnie optymalna temperature to samo się wyłączy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Niedzwiedz czy to jest to o czym piszesz? ten system Quick Heat
C32 = NAGRZEWNICA - SYSTEM OGRZEWANIA/ODSZRANIANIA, WZMOCNIONY, ELEKTRYCZNY
C32 = DLA SYSTEMU SZYBKIEGO OGRZEWANIA
1. kod pochodzi z GlobalTis a 2. z Opel EPC
C32 = NAGRZEWNICA - SYSTEM OGRZEWANIA/ODSZRANIANIA, WZMOCNIONY, ELEKTRYCZNY
C32 = DLA SYSTEMU SZYBKIEGO OGRZEWANIA
1. kod pochodzi z GlobalTis a 2. z Opel EPC
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Ktoś pisał że to pomaga z obrotami ale wtedy nie masz podglądy temperatury zewnętrznej.
P.S
Sposób opisany przez kolegę Niedzwiedz rzeczywiście działa dzisiaj miałem okazję to przetestować skręciłem ogrzewanie z 23*do 17 * na postoju i obroty nagle spadły do 900.
P.S
Sposób opisany przez kolegę Niedzwiedz rzeczywiście działa dzisiaj miałem okazję to przetestować skręciłem ogrzewanie z 23*do 17 * na postoju i obroty nagle spadły do 900.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Jak masz włączone ogrzewanie to komputer podnosi obroty do ~1000. Jak ustawisz na najniższą temp "LO" to obroty spadną do normalnych. Najlepiej przed odpaleniem low ustawic bo takto jak odpalisz auto majac temp. np. 20stopni ustawione i zmniejszysz na low to obroty zostana na 1000 dopiero jak dodasz gazu lekko powyzej 1000 to spadna do 750-800.
Co do aku to mamy w autach alternator, a nie prądnice wiec niezaleznie od obrotow silnika alternator laduje maksymalnym wymaganym (przez komputer bo on sobie sprawdza stan naladowania aku) amperażem.
Teoretycznie w op com jest opcja ladowania aku przy zwiekszonej dawce paliwa ale wiekszosc isi ma to wyłączone bo silniki daja sobie rade z obciazeniem maksymalnym altka.
Wysłane przez tapatalk
Co do aku to mamy w autach alternator, a nie prądnice wiec niezaleznie od obrotow silnika alternator laduje maksymalnym wymaganym (przez komputer bo on sobie sprawdza stan naladowania aku) amperażem.
Teoretycznie w op com jest opcja ladowania aku przy zwiekszonej dawce paliwa ale wiekszosc isi ma to wyłączone bo silniki daja sobie rade z obciazeniem maksymalnym altka.
Wysłane przez tapatalk
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Tylko wtedy masz bardzo okrojone możliwości sterowania temperaturą nadmuchiwanego do kabiny powietrza trochę bez sensu jak dmuch albo zimnym albo max ciepłympawelpio pisze: ja sie pzbylem tego tak ze na zime wypinam czujnik temperatury z zderzaka xD
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Witam, temat jest aktualny w mojej insignia silnik A20DT bez dodatkowego systemu quick Heat. Rano uruchomienie w garażu temp ok. 8st. Temp. Zew. -11st. obroty na poziomie 750-800. Silnik zimny temp. Na wyświetlaczu jeszcze nie aktualna z zew. Dopiero od ok. -8 obroty wyskakują na 1000 i już się tak utrzymują nawet po rozgrzaniu silnika do temp. 90st i wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza wszystko na low. Spalanie pokazuje 0.7l/h To jest moja pierwsza zima z tym autem. I moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie silnika przy niskich temp. ?
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Tak, normalne zachowanie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
piotr.gendek85 pisze:Witam, temat jest aktualny w mojej insignia silnik A20DT bez dodatkowego systemu quick Heat. Rano uruchomienie w garażu temp ok. 8st. Temp. Zew. -11st. obroty na poziomie 750-800. Silnik zimny temp. Na wyświetlaczu jeszcze nie aktualna z zew. Dopiero od ok. -8 obroty wyskakują na 1000 i już się tak utrzymują nawet po rozgrzaniu silnika do temp. 90st i wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza wszystko na low. Spalanie pokazuje 0.7l/h To jest moja pierwsza zima z tym autem. I moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie silnika przy niskich temp. ?
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Mam ten sam problem to ze obroty są na zimnym silniku podwyższone do 1100obr/min to norma poczytaj na forum ale również mam prawie 1000obr na rozgrzanym silniku. Byłem zrobić test akumulatora i niestety 2 lata dla Centry to zbyt wiele sprawność mniej niż 45%. Wyłącz wszystko co się da i zostaw na chwilę a obroty zejdą.