--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

perkusista

Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: perkusista » 14 paź 2015, o 08:36

witam zauważyłem ze moja Insignia od kilku dni ma obroty takie jak na zimnym silniku powyżej 10000 i mimo tego ze się nagrzeje to dalej trzyma te obroty tak jakby była na ssaniu po wyłączeniu silnika i włączeniu obroty są normalne ale po przejechaniu kawałka znowu się podnoszą i auto zachowuje się ja by było na ssaniu co może być przyczyną

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Alex » 14 paź 2015, o 10:05

Insignia to może być ewentualnie śmierci. Auto, które posiadasz to Insignia.
Wracając do tematu, wydaje mi się, że akumulator już szykuje się do wymiany.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

perkusista

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: perkusista » 14 paź 2015, o 10:36

sorki za literówkę co wspólnego ma akumulator do wysokich obrotów ?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Alex » 14 paź 2015, o 10:42

Doładowanie akumulatora.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Niedzwiedz

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Niedzwiedz » 14 paź 2015, o 10:48

A może masz wersję z Quick Heat teraz jest zimno i się włącza ja mam napewno i wiem jak to włączać i wyłączać fajna sprawa Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: P405 » 14 paź 2015, o 11:10

Nasze auta są takie inteligentne, że same zwiększają sobie dawkę ładowania akumulatora i w tym celu podnoszą obroty. Nie ważne jaka jest temp. silnika.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: KenyBDG » 14 paź 2015, o 15:59

Tak na marginesie, jeśli temperatura jest poniżej 0 to obroty zawsze będę około 1000 obr/min..... i nie ważne czy silnik jest nagrzany czy tez nie :)

dittos
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 20 wrz 2015, o 22:54
Auto: Insignia 1.6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: dittos » 14 paź 2015, o 16:21

Niedzwiedz pisze:A może masz wersję z Quick Heat teraz jest zimno i się włącza ja mam napewno i wiem jak to włączać i wyłączać fajna sprawa Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Jeśli wiesz to podziel się wiedzą proszę. Też chyba mam tę opcję, ale chętnie się dowiem, jak się ją wyłącza

perkusista

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: perkusista » 14 paź 2015, o 18:17

Witam co to za funkcja o której piszesz w czym ona ma być pomocna w jaki sposob można ja wyłączyć i czy to faktycznie jest to przyczyną tych obrotow?

Niedzwiedz

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Niedzwiedz » 14 paź 2015, o 18:20

Cytuje tekst peja

Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania.Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej. Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie. Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V. Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora. Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali. Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

perkusista

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: perkusista » 14 paź 2015, o 18:57

Ok tylko tak na chłopski rozum jest jakiś sposób na całkowite wylączenie i ewentualne wlaczenie jak bedzie potrzeba tego ustrojstwa?

Niedzwiedz

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Niedzwiedz » 14 paź 2015, o 19:03

Rozkoduj sobie VIN i będziesz wiedział czy masz Quick Heat mi to w niczym nie przeszkadza aczkolwiek ja robię tak:

Z rana odpalam auto ustawiam sobie np na 27 obroty są wyższe zaraz jest ciepło w aucie potem 18 C i się wyłącza i obroty sie zmniejszaja aczkolwiek jak silnik osiągnie optymalna temperature to samo się wyłączy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: spiryt4 » 16 gru 2015, o 23:05

Niedzwiedz czy to jest to o czym piszesz? ten system Quick Heat

C32 = NAGRZEWNICA - SYSTEM OGRZEWANIA/ODSZRANIANIA, WZMOCNIONY, ELEKTRYCZNY
C32 = DLA SYSTEMU SZYBKIEGO OGRZEWANIA

1. kod pochodzi z GlobalTis a 2. z Opel EPC

perkusista

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: perkusista » 17 gru 2015, o 09:38

Czy wypiecie czujnika faktycznie ma wplyw na obroty?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: spiryt4 » 17 gru 2015, o 15:00

Ktoś pisał że to pomaga z obrotami ale wtedy nie masz podglądy temperatury zewnętrznej.

P.S
Sposób opisany przez kolegę Niedzwiedz rzeczywiście działa dzisiaj miałem okazję to przetestować skręciłem ogrzewanie z 23*do 17 * na postoju i obroty nagle spadły do 900. :D :D

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Dan » 17 gru 2015, o 20:26

Jak masz włączone ogrzewanie to komputer podnosi obroty do ~1000. Jak ustawisz na najniższą temp "LO" to obroty spadną do normalnych. Najlepiej przed odpaleniem low ustawic bo takto jak odpalisz auto majac temp. np. 20stopni ustawione i zmniejszysz na low to obroty zostana na 1000 dopiero jak dodasz gazu lekko powyzej 1000 to spadna do 750-800.

Co do aku to mamy w autach alternator, a nie prądnice wiec niezaleznie od obrotow silnika alternator laduje maksymalnym wymaganym (przez komputer bo on sobie sprawdza stan naladowania aku) amperażem.

Teoretycznie w op com jest opcja ladowania aku przy zwiekszonej dawce paliwa ale wiekszosc isi ma to wyłączone bo silniki daja sobie rade z obciazeniem maksymalnym altka.

Wysłane przez tapatalk

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: nika84-24 » 21 gru 2015, o 11:22

pawelpio pisze: ja sie pzbylem tego tak ze na zime wypinam czujnik temperatury z zderzaka xD
Tylko wtedy masz bardzo okrojone możliwości sterowania temperaturą nadmuchiwanego do kabiny powietrza :lol: trochę bez sensu jak dmuch albo zimnym albo max ciepłym

piotr.gendek85

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: piotr.gendek85 » 2 sty 2016, o 13:34

Witam, temat jest aktualny w mojej insignia silnik A20DT bez dodatkowego systemu quick Heat. Rano uruchomienie w garażu temp ok. 8st. Temp. Zew. -11st. obroty na poziomie 750-800. Silnik zimny temp. Na wyświetlaczu jeszcze nie aktualna z zew. Dopiero od ok. -8 obroty wyskakują na 1000 i już się tak utrzymują nawet po rozgrzaniu silnika do temp. 90st i wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza wszystko na low. Spalanie pokazuje 0.7l/h To jest moja pierwsza zima z tym autem. I moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie silnika przy niskich temp. ?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Alex » 2 sty 2016, o 14:01

Tak, normalne zachowanie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Wojtas92
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
Auto: Insignia 250KM 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Poznań

Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Wojtas92 » 3 sty 2016, o 12:12

piotr.gendek85 pisze:Witam, temat jest aktualny w mojej insignia silnik A20DT bez dodatkowego systemu quick Heat. Rano uruchomienie w garażu temp ok. 8st. Temp. Zew. -11st. obroty na poziomie 750-800. Silnik zimny temp. Na wyświetlaczu jeszcze nie aktualna z zew. Dopiero od ok. -8 obroty wyskakują na 1000 i już się tak utrzymują nawet po rozgrzaniu silnika do temp. 90st i wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza wszystko na low. Spalanie pokazuje 0.7l/h To jest moja pierwsza zima z tym autem. I moje pytanie brzmi czy to normalne zachowanie silnika przy niskich temp. ?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Mam ten sam problem to ze obroty są na zimnym silniku podwyższone do 1100obr/min to norma poczytaj na forum ale również mam prawie 1000obr na rozgrzanym silniku. Byłem zrobić test akumulatora i niestety 2 lata dla Centry to zbyt wiele sprawność mniej niż 45%. Wyłącz wszystko co się da i zostaw na chwilę a obroty zejdą.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”