--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pompa oleju w silniku A20DT
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
A nie wiem nie patrzyłem. Ale na ciepłym chyba jest za niskie niby powinno być 1.7bar
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
angel_dark666 pisze:Wg twojego pomiaru wychodzi mniej niz 1 bar. Nagraj filmik.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
no jak na moje oko to pokazuje 5 barow (70psi) czyli ok.
a co do ciepłego na fotce to czy tam pokazuje 1 czy 1.5 bara to słabo widać, raczej dokladniejszy manometr trzeba .
z elektrozaworem sterownie wysokość cisnienia sterowane jest poprzez komputer a nie predkość obrotowa , oczywiście tutaj sa też granice.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Ta spoko ale nie po takim czasie jak u niego. Tak się składa że wymienialem pompę u siebie i wiem jak ma być, u mnie 5 bar jest już po drugim, trzecim obrocie rozrusznika. Na ciepłym już nie pamiętam ale było nieco ponad 2 bary.takisobie pisze:angel_dark666 pisze:Wg twojego pomiaru wychodzi mniej niz 1 bar. Nagraj filmik.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
no jak na moje oko to pokazuje 5 barow (70psi) czyli ok.
a co do ciepłego na fotce to czy tam pokazuje 1 czy 1.5 bara to słabo widać, raczej dokladniejszy manometr trzeba .
z elektrozaworem sterownie wysokość cisnienia sterowane jest poprzez komputer a nie predkość obrotowa , oczywiście tutaj sa też granice.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Sprawdź jak możesz, bo mnie się coś wydaje że zawór zwrotny puszcza olej po zgaszeniu po jakimś czasie i pompa za każdym razem musi ponownie napełnić odcinek od pompy do (przynajmniej) czujnika i z tąd ta zwłoka z budowaniem ciśnienia. Z resztą jak kolega takisobie napisał ciśnienie wydaje się być ok (podziałka dla Bar jest na czerwono na manometrze) no chyba że mano masz wpiety gdzie indziej jak w miejsce czujnika c. Oleju.szymek1976 pisze:A nie wiem nie patrzyłem. Ale na ciepłym chyba jest za niskie niby powinno być 1.7bar
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Wpięty jest w miejsce czujnika oleju. Na zimnym wydaje się że jest ok ale na ciepłym mało. Nie wiem czy to wina manometra bo to jakiś tani...
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
To jest twój samochód, zrobisz co będziesz uważał za słuszne, ale cokolwiek zrobisz zrób to szybko bo z takimi rzeczami nie ma żartów. Potem będzie płacz i zgrzytanie zębami jak się okaże któregoś dnia że silnik stanie i trzeba będzie wyłożyć 6 tys na naprawę.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
na razie nie wiem co robić czy to wina pompy czy zaworu czy może tylko uszczelki smoka.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Najpierw prawidłowe pomiary. Jeszcze jedna rzecz. Czujnik ciśnienia nie mierzy ciśnienia oleju tylko działa na zasadzie 0/1, ciśnienie jest albo nie. Ma oczywiście wartość graniczna przy której przestaje działać tj jak dobrze pamiętam 0.7 czy 1 bar, powyżej nie sygnalizuje błędów, więc nawet jak nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest ok. twoja sprawa co z tym zrobisz jakiś poszukałem dobrze to byś się dowiedział że nawet jak nie było błędów z niskim ciśnieniem oleju to silniki i tak się zacieraly i nie mówię tu o obracajacych się panewkach czy urwanych klapkach. Najpierw prawidłowy pomiar dobrym manometrem potem można działać. Następnie nawet sama wymiany uszczelki nie daje gwarancji że problem zniknie, może być też tak że sama pompa jest uszkodzona ale tego nie sprawdzisz. Co do zaworu zwrotnego o tym bym nie myślał jak chcesz wymień, tylko że samej części nie dostaniesz, trzeba kupić cała podstawę filtra oleju.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Sprawdzę dziś po pracy tym manometrem co mam bo innego nie mam. Co dokładnie sprawdzić na ciepłym?
Dzięki
Dzięki
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Zmień manometr z inną skala.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Nie ma tak źle, ja to robię bez patrzenia, wykladaszsz się na silnik i rękami namacalnie zrobisz to bez większych problemów.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Ok zrobiłem jeszcze jeden pomiar zaraz po przyjeżdzie z pracy. Na razie przy użyciu starego manometru zanim znajdę coś lepszego.
https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs[/youtube]
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Ja bym powiedział, że nie tu nie widzę żadnego ciśnienia.
Dopóki nie podepniesz bardziej precyzyjnego przyrządu, doputy nie poznasz swojego ciśnienia.
Dopóki nie podepniesz bardziej precyzyjnego przyrządu, doputy nie poznasz swojego ciśnienia.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
hehe z tego co widac to masz niecale 20Psi ( 20 Psi= 1.37 bar). Kup lepszy manometr.
Tak ci powiem szczerze widze ze tak szukasz przyczyny, czytasz, piszesz.....
Chcialbyś cos zrobić tylko sam nie wiesz co. Trzeba działać, nie masz dobrego manometru to jedziesz do mechanika i wszystko ci sprawdzi. Domyślam sie że autem jeździsz cały czas, w takim tempie być może za miesiąc, dwa założysz temat " gdzie wymienić silnik" . Juz pisalem wcześniej, długo pompuje do tych 5 bar , na tym namometrze widać ze jest mniej niz 20 Psi, tak że życze powodzenia:).
Tak ci powiem szczerze widze ze tak szukasz przyczyny, czytasz, piszesz.....
Chcialbyś cos zrobić tylko sam nie wiesz co. Trzeba działać, nie masz dobrego manometru to jedziesz do mechanika i wszystko ci sprawdzi. Domyślam sie że autem jeździsz cały czas, w takim tempie być może za miesiąc, dwa założysz temat " gdzie wymienić silnik" . Juz pisalem wcześniej, długo pompuje do tych 5 bar , na tym namometrze widać ze jest mniej niz 20 Psi, tak że życze powodzenia:).
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Chłopie najpierw piszesz nagraj filmik a teraz piszesz że nie wiem co robie tylko pisze czytam itd. Weź się zastanów...
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
W Insignii od MY2012 (10 znak w VIN C lub więcej) w niektórych silnikach CDTI montowany był czujnik ciśnienia o pełnym zakresie. Można go poznać po tym, że dochodzą do niego trzy przewody. Taki czujnik powinien być w silnikach: LBQ(A20DTL), LBR(A20DT), LBS(A20DTH)angel_dark666 pisze: Jeszcze jedna rzecz. Czujnik ciśnienia nie mierzy ciśnienia oleju tylko działa na zasadzie 0/1, ciśnienie jest albo nie.
Silnik LBY(A20DTR) dalej ma zamontowany czujnik jedopinowy.
Jak jest w pozostałych silnikach, tego nie wiem.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Pompa oleju w silniku A20DT
Z tego co wiem , w 2.0 były montowane dwa rodzaje pomp oleju, jedna ze zmienna objętością skokowa (z boku przykręcony z prawej strony zawór przepływu oleju) nr - 55584330 , lub zwykła pompa bez zaworu nr - 55566000. Nie wiem która jest u Ciebie i dlaczego montowali dwa rodzaje.