--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pompa oleju w silniku A20DT

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 4 lut 2018, o 22:43

A nie wiem nie patrzyłem. Ale na ciepłym chyba jest za niskie niby powinno być 1.7bar :(

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: takisobie » 5 lut 2018, o 11:33

angel_dark666 pisze:Wg twojego pomiaru wychodzi mniej niz 1 bar. Nagraj filmik.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

no jak na moje oko to pokazuje 5 barow (70psi) czyli ok.
a co do ciepłego na fotce to czy tam pokazuje 1 czy 1.5 bara to słabo widać, raczej dokladniejszy manometr trzeba .
z elektrozaworem sterownie wysokość cisnienia sterowane jest poprzez komputer a nie predkość obrotowa , oczywiście tutaj sa też granice.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 12:46

takisobie pisze:
angel_dark666 pisze:Wg twojego pomiaru wychodzi mniej niz 1 bar. Nagraj filmik.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

no jak na moje oko to pokazuje 5 barow (70psi) czyli ok.
a co do ciepłego na fotce to czy tam pokazuje 1 czy 1.5 bara to słabo widać, raczej dokladniejszy manometr trzeba .
z elektrozaworem sterownie wysokość cisnienia sterowane jest poprzez komputer a nie predkość obrotowa , oczywiście tutaj sa też granice.
Ta spoko ale nie po takim czasie jak u niego. Tak się składa że wymienialem pompę u siebie i wiem jak ma być, u mnie 5 bar jest już po drugim, trzecim obrocie rozrusznika. Na ciepłym już nie pamiętam ale było nieco ponad 2 bary.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Dan » 5 lut 2018, o 12:52

szymek1976 pisze:A nie wiem nie patrzyłem. Ale na ciepłym chyba jest za niskie niby powinno być 1.7bar :(
Sprawdź jak możesz, bo mnie się coś wydaje że zawór zwrotny puszcza olej po zgaszeniu po jakimś czasie i pompa za każdym razem musi ponownie napełnić odcinek od pompy do (przynajmniej) czujnika i z tąd ta zwłoka z budowaniem ciśnienia. Z resztą jak kolega takisobie napisał ciśnienie wydaje się być ok (podziałka dla Bar jest na czerwono na manometrze) no chyba że mano masz wpiety gdzie indziej jak w miejsce czujnika c. Oleju.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 13:31

Wpięty jest w miejsce czujnika oleju. Na zimnym wydaje się że jest ok ale na ciepłym mało. Nie wiem czy to wina manometra bo to jakiś tani...

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 13:52

To jest twój samochód, zrobisz co będziesz uważał za słuszne, ale cokolwiek zrobisz zrób to szybko bo z takimi rzeczami nie ma żartów. Potem będzie płacz i zgrzytanie zębami jak się okaże któregoś dnia że silnik stanie i trzeba będzie wyłożyć 6 tys na naprawę.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 14:07

na razie nie wiem co robić czy to wina pompy czy zaworu czy może tylko uszczelki smoka.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 14:23

Najpierw prawidłowe pomiary. Jeszcze jedna rzecz. Czujnik ciśnienia nie mierzy ciśnienia oleju tylko działa na zasadzie 0/1, ciśnienie jest albo nie. Ma oczywiście wartość graniczna przy której przestaje działać tj jak dobrze pamiętam 0.7 czy 1 bar, powyżej nie sygnalizuje błędów, więc nawet jak nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest ok. twoja sprawa co z tym zrobisz jakiś poszukałem dobrze to byś się dowiedział że nawet jak nie było błędów z niskim ciśnieniem oleju to silniki i tak się zacieraly i nie mówię tu o obracajacych się panewkach czy urwanych klapkach. Najpierw prawidłowy pomiar dobrym manometrem potem można działać. Następnie nawet sama wymiany uszczelki nie daje gwarancji że problem zniknie, może być też tak że sama pompa jest uszkodzona ale tego nie sprawdzisz. Co do zaworu zwrotnego o tym bym nie myślał jak chcesz wymień, tylko że samej części nie dostaniesz, trzeba kupić cała podstawę filtra oleju.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 14:34

Sprawdzę dziś po pracy tym manometrem co mam bo innego nie mam. Co dokładnie sprawdzić na ciepłym?
Dzięki

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 14:36

Zmień manometr z inną skala.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 15:04

No tak najlepsze wyjście...Bo dojście do czujnika masakra

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 15:14

Nie ma tak źle, ja to robię bez patrzenia, wykladaszsz się na silnik i rękami namacalnie zrobisz to bez większych problemów.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 20:43

Ok zrobiłem jeszcze jeden pomiar zaraz po przyjeżdzie z pracy. Na razie przy użyciu starego manometru zanim znajdę coś lepszego.

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JneZNo9ikhs[/youtube]

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Kub@ » 5 lut 2018, o 20:52

Ja bym powiedział, że nie tu nie widzę żadnego ciśnienia.
Dopóki nie podepniesz bardziej precyzyjnego przyrządu, doputy nie poznasz swojego ciśnienia.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 21:06

hehe z tego co widac to masz niecale 20Psi ( 20 Psi= 1.37 bar). Kup lepszy manometr.
Tak ci powiem szczerze widze ze tak szukasz przyczyny, czytasz, piszesz.....
Chcialbyś cos zrobić tylko sam nie wiesz co. Trzeba działać, nie masz dobrego manometru to jedziesz do mechanika i wszystko ci sprawdzi. Domyślam sie że autem jeździsz cały czas, w takim tempie być może za miesiąc, dwa założysz temat " gdzie wymienić silnik" . Juz pisalem wcześniej, długo pompuje do tych 5 bar , na tym namometrze widać ze jest mniej niz 20 Psi, tak że życze powodzenia:).

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 5 lut 2018, o 21:58

Chłopie najpierw piszesz nagraj filmik a teraz piszesz że nie wiem co robie tylko pisze czytam itd. Weź się zastanów...

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: angel_dark666 » 5 lut 2018, o 23:28

Wszytko napisane w temacie.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Ping » 6 lut 2018, o 10:09

angel_dark666 pisze: Jeszcze jedna rzecz. Czujnik ciśnienia nie mierzy ciśnienia oleju tylko działa na zasadzie 0/1, ciśnienie jest albo nie.
W Insignii od MY2012 (10 znak w VIN C lub więcej) w niektórych silnikach CDTI montowany był czujnik ciśnienia o pełnym zakresie. Można go poznać po tym, że dochodzą do niego trzy przewody. Taki czujnik powinien być w silnikach: LBQ(A20DTL), LBR(A20DT), LBS(A20DTH)
Silnik LBY(A20DTR) dalej ma zamontowany czujnik jedopinowy.
Jak jest w pozostałych silnikach, tego nie wiem.

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: szymek1976 » 6 lut 2018, o 10:57

Ja mam silnik A20DTE są trzy przewody..

Kacyper
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRAKÓW

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Kacyper » 26 sie 2020, o 19:11

Z tego co wiem , w 2.0 były montowane dwa rodzaje pomp oleju, jedna ze zmienna objętością skokowa (z boku przykręcony z prawej strony zawór przepływu oleju) nr - 55584330 , lub zwykła pompa bez zaworu nr - 55566000. Nie wiem która jest u Ciebie i dlaczego montowali dwa rodzaje.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”