------------------------------ Wielkopolski Spot Mikołajkowy - 8.12 - fotorelacja

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kukis
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 28 sty 2018, o 08:30
Auto: Insignia Kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Puławy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kukis » 3 gru 2018, o 22:48

Dzisiejsze wypalanie. Przeważająca część jazdy to trasy szybkiego ruchu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
noirdk
Forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 4 gru 2018, o 06:57

@Kukis Niezły wynik, jak przeważnie jazda po mieście, więc wypalam co 300-400km

Piotrekz17
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 30 maja 2015, o 10:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Piotrekz17 » 4 gru 2018, o 07:33

Rzeczywiście wynik trudny do osiągnięcia, wręcz u mnie możliwy jedynie w okresie zimowym podczas dłuższych tras.

Awatar użytkownika
Kukis
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 28 sty 2018, o 08:30
Auto: Insignia Kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Puławy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kukis » 4 gru 2018, o 11:29

W okresie letnim przeważnie dobijałem do 1000 km, a w okresie przejściowym 1300. Także wydłużenie dystansu między wypialniami w czasie niskich temperatur jest wyraźnie większe.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3722
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 4 gru 2018, o 17:31

Obrazek

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2192
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 18 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 5 gru 2018, o 08:58

Jest różnica zależnie od temperatury Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


szurr
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2018, o 14:09
Auto: Insignia ST
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: szurr » 5 gru 2018, o 18:58

Panowie mam takie pytanko,nie chciałbym robić offtopica ale też nie chciałbym śmiecić nowym tematem. A więc,czy u Was podczas wypalania dpfa dym również wylatuje maską ? Gdzieś czytałem,że może jakaś uszczelka nie trzyma..pytałem mechanika to stwierdził,że tak musi być. Gdy ruszam np spod świateł i akurat wypala dpfa to dmuchnie z rury ostro.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 5 gru 2018, o 19:08

Z pod maski raczej dym nie powinien wylatywać. Może masz jakaś nieszczelność w wydechu?
Ja takiej różnicy jak Przemek nie mam ale w lecie około 500 a teraz ponad 800 km między wypaleniami.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 529
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 5 gru 2018, o 23:24

u mnie też pojawił się dym - przy wypalaniu na postoju. Wcześniej nie miałem takiego objawu, więc udałem się od razu do kolegi mechanika, maska w górę i.... Po odkręceniu tej górnej osłony nad DPF, widać, że uszczelka między turbosprężarką a DPF przepuszcza.
Prawdopodobnie "niemiaszki", jak montowali mi nowego DPF'a albo skopali montaż, albo nie założyli nowej uszczelki :O
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 13:27

To mój pierwszy post, więc oficjalnie "Dzień dobry Paniom i Panom"
Od jakiegoś czasu obserwuję od kuchni przy pomocy Torque wypalanie dpf'a i mam jedno pytanie. Przy jakim najniższym poziomie zapełnienia dpf należało by go wyczyścić chemicznie ? Dzięki pid'om z tego forum połączyłem się z B16DTH i wypalanie dpf zaczyna mi się na ok. 95 % zapełnienia i kończy na 24 %. Czasem przy wypalaniu schodzi do 5-8 % ale za chwilę jest 24 % więc zakładam, że to chwilowe lipne wskazania z czujnika (czujników) zaraz po wypaleniu. Więc powtarzając pytanie: czy 24 % zapełnienia to dużo ? Aha, Insignie mam z 2016, najechane 190 tys, silnik jak wyżej.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1256
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 6 gru 2018, o 18:24

Do jakich wartości spadnie zapełnienie po wypalaniu zależy od warunków jakie były podczas wypalania. Zazwyczaj jazda trasą (autostrada, droga szybkiego ruchu) w miarę ze stałą prędkością daje lepsze efekty (niższe wartości).
Wartości rzedu 25% czy więcej nie są nienormalne czy sugerujące konieczność "naprawy" DPF. Jak Ci przerwie wypalanie bo sterownik tak zdecyduje na podstawie warunków pracy silnika, to wartość może być na poziomie >50%. Jeśli by mimo spełnienia wszystkich koniecznych warunków zawsze kończyło na wysokich wartościach, to wtedy możnaby się zastanawiać co jest nie tak.
W Twoim przypadku wypalanie wydaje się przebiegać prawidłowo. Chyba, że masz jakieś problemy z autem?

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 19:22

Jeśli chodzi o warunki wypalania to drogi podmiejskie więc jakieś 2500 obr., czwarty bieg i 80 km/h - nie jest to autostrada. Zobaczę jak będzie przy okazji dalszego wyjazdu.

A co do "naprawy“ dpf'a to mam swoje doświadczenia. Wywaliłem chwasta w dwóch poprzednich autach i mogę powiedzieć, że to najlepsza rzecz jaką można zrobić swojemu autku. Cokolwiek mówią eko-teoretycy to urządzenie przy sprawnym aucie nie ma sensu. Żadnego.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1256
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 6 gru 2018, o 19:44

Nie są to optymalne warunki, więc się nie dziw, że do tylu wypala, a tymbardziej, że nie zaczyna przy ok. 80% - tak jak powinien przy optymalnych warunkach.

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 19:50

Pod warunkiem, że Torque poprawnie pokazuje...
Chyba jutro zajadę do znajomego na mid'a i porównam odczyty.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 gru 2018, o 19:50

Mi tak wypalił z arteonem na ogonie :-)
Obrazek

Jazda baardzo niespokojna :lol:

spiryt4
Klubowicz
Posty: 609
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: spiryt4 » 6 gru 2018, o 20:31

Na obwodnicy wyszło mi tak.
Jazda w cyklu mieszanym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 gru 2018, o 20:34

Widać spokojnie wypalałeś tak jak trzeba , a mnie poniosło :lol: . Zobacz moją różnicę ciśnień a Twoją ;)

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 7 gru 2018, o 06:59

No już widzę pewną różnicę. U was Panowie wypalanie jest na dystansie kilkunastu km. Moje przebiegi to jakieś 6-8 km max. Dziwne... Chyba B16dth inaczej steruję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”