--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kukis
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2018, o 08:30
Auto: Insignia Kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Puławy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kukis » 3 gru 2018, o 22:48

Dzisiejsze wypalanie. Przeważająca część jazdy to trasy szybkiego ruchu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
noirdk
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 4 gru 2018, o 06:57

@Kukis Niezły wynik, jak przeważnie jazda po mieście, więc wypalam co 300-400km

Piotrekz17
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2015, o 10:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Piotrekz17 » 4 gru 2018, o 07:33

Rzeczywiście wynik trudny do osiągnięcia, wręcz u mnie możliwy jedynie w okresie zimowym podczas dłuższych tras.

Awatar użytkownika
Kukis
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2018, o 08:30
Auto: Insignia Kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Puławy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kukis » 4 gru 2018, o 11:29

W okresie letnim przeważnie dobijałem do 1000 km, a w okresie przejściowym 1300. Także wydłużenie dystansu między wypialniami w czasie niskich temperatur jest wyraźnie większe.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4021
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 4 gru 2018, o 17:31

Obrazek

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2267
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 23 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 5 gru 2018, o 08:58

Jest różnica zależnie od temperatury Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


szurr
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2018, o 14:09
Auto: Insignia ST
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: szurr » 5 gru 2018, o 18:58

Panowie mam takie pytanko,nie chciałbym robić offtopica ale też nie chciałbym śmiecić nowym tematem. A więc,czy u Was podczas wypalania dpfa dym również wylatuje maską ? Gdzieś czytałem,że może jakaś uszczelka nie trzyma..pytałem mechanika to stwierdził,że tak musi być. Gdy ruszam np spod świateł i akurat wypala dpfa to dmuchnie z rury ostro.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2453
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 5 gru 2018, o 19:08

Z pod maski raczej dym nie powinien wylatywać. Może masz jakaś nieszczelność w wydechu?
Ja takiej różnicy jak Przemek nie mam ale w lecie około 500 a teraz ponad 800 km między wypaleniami.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 648
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 5 gru 2018, o 23:24

u mnie też pojawił się dym - przy wypalaniu na postoju. Wcześniej nie miałem takiego objawu, więc udałem się od razu do kolegi mechanika, maska w górę i.... Po odkręceniu tej górnej osłony nad DPF, widać, że uszczelka między turbosprężarką a DPF przepuszcza.
Prawdopodobnie "niemiaszki", jak montowali mi nowego DPF'a albo skopali montaż, albo nie założyli nowej uszczelki :O
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 13:27

To mój pierwszy post, więc oficjalnie "Dzień dobry Paniom i Panom"
Od jakiegoś czasu obserwuję od kuchni przy pomocy Torque wypalanie dpf'a i mam jedno pytanie. Przy jakim najniższym poziomie zapełnienia dpf należało by go wyczyścić chemicznie ? Dzięki pid'om z tego forum połączyłem się z B16DTH i wypalanie dpf zaczyna mi się na ok. 95 % zapełnienia i kończy na 24 %. Czasem przy wypalaniu schodzi do 5-8 % ale za chwilę jest 24 % więc zakładam, że to chwilowe lipne wskazania z czujnika (czujników) zaraz po wypaleniu. Więc powtarzając pytanie: czy 24 % zapełnienia to dużo ? Aha, Insignie mam z 2016, najechane 190 tys, silnik jak wyżej.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1517
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 6 gru 2018, o 18:24

Do jakich wartości spadnie zapełnienie po wypalaniu zależy od warunków jakie były podczas wypalania. Zazwyczaj jazda trasą (autostrada, droga szybkiego ruchu) w miarę ze stałą prędkością daje lepsze efekty (niższe wartości).
Wartości rzedu 25% czy więcej nie są nienormalne czy sugerujące konieczność "naprawy" DPF. Jak Ci przerwie wypalanie bo sterownik tak zdecyduje na podstawie warunków pracy silnika, to wartość może być na poziomie >50%. Jeśli by mimo spełnienia wszystkich koniecznych warunków zawsze kończyło na wysokich wartościach, to wtedy możnaby się zastanawiać co jest nie tak.
W Twoim przypadku wypalanie wydaje się przebiegać prawidłowo. Chyba, że masz jakieś problemy z autem?

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 19:22

Jeśli chodzi o warunki wypalania to drogi podmiejskie więc jakieś 2500 obr., czwarty bieg i 80 km/h - nie jest to autostrada. Zobaczę jak będzie przy okazji dalszego wyjazdu.

A co do "naprawy“ dpf'a to mam swoje doświadczenia. Wywaliłem chwasta w dwóch poprzednich autach i mogę powiedzieć, że to najlepsza rzecz jaką można zrobić swojemu autku. Cokolwiek mówią eko-teoretycy to urządzenie przy sprawnym aucie nie ma sensu. Żadnego.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1517
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 6 gru 2018, o 19:44

Nie są to optymalne warunki, więc się nie dziw, że do tylu wypala, a tymbardziej, że nie zaczyna przy ok. 80% - tak jak powinien przy optymalnych warunkach.

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 6 gru 2018, o 19:50

Pod warunkiem, że Torque poprawnie pokazuje...
Chyba jutro zajadę do znajomego na mid'a i porównam odczyty.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2453
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 gru 2018, o 19:50

Mi tak wypalił z arteonem na ogonie :-)
Obrazek

Jazda baardzo niespokojna :lol:

spiryt4
Użytkownik
Posty: 682
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: spiryt4 » 6 gru 2018, o 20:31

Na obwodnicy wyszło mi tak.
Jazda w cyklu mieszanym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2453
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 gru 2018, o 20:34

Widać spokojnie wypalałeś tak jak trzeba , a mnie poniosło :lol: . Zobacz moją różnicę ciśnień a Twoją ;)

Dyzio_Balanger
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2018, o 08:38
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dyzio_Balanger » 7 gru 2018, o 06:59

No już widzę pewną różnicę. U was Panowie wypalanie jest na dystansie kilkunastu km. Moje przebiegi to jakieś 6-8 km max. Dziwne... Chyba B16dth inaczej steruję.

Triathlon
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2018, o 20:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Malbork

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Triathlon » 19 gru 2018, o 09:27

Witam, Panie i Panowie mowicie tu o tak duzych przebiegach po wypaleniu.
Mnie od pewnego czasu az strach wsiadac do swojej Insigni..wypalanie co odpalenie auta. Jak myslicie co moze byc powodem?
Dodam, ze auto normalnie jezdzi, ma moc itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2018, o 09:32 przez Triathlon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2453
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 19 gru 2018, o 09:32

Ja tak miałem jak szwankował czujnik różnicy ciśnień.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”