:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Nierówna praca silnika

lukas0122
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 4 maja 2016, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: lukas0122 » 11 gru 2016, o 21:53

Dzięki za szybką odpowiedź :)
Faktycznie akumulator mam chyba do wymiany. Miałem sytuacje taką że na 2h zostawiłem w samochodzie odpalone światło w środku i gdy chciałem odpalić to auto odmówiło posłuszeństwa a w ruch poszły kable.

kristof85s
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, o 12:37
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: kristof85s » 15 paź 2017, o 20:12

Witam kolegów, żeby nie zakładać nowego postu dołączę się tutaj. W mojej Insigni diesel kod silnika DTJ, 2010 rok, przebieg 118kkm, również mam problem z nierówną pracą silnika, sytuacja występuje na zimnym silniku, później w miarę ok. Byłem w ASO Vauxhalla (mieszkam w UK) i po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd P0193, czyli czujnik ciśnienia paliwa na listwie, wykasowali błąd, wgrali od nowa jakiś program z adnotacją że jeżeli sytuacja się powtórzy to czujnik do wymiany, z obrotami dalej ten sam problem, postanowiłem przełożyć ten czujnik na próbę od Isi kolegi, która nie ma żadnych problemów z obrotami, efekt taki że nawet na przełożonym czujniku obroty falują. I tutaj moje pytanie czy po zmianie czujnika na listwie trzeba od nowa wykasować błąd czy może być sytuacja że wywala ten błąd a problem leży w zupełnie innym podzespole? Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Rooff_
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 15 paź 2017, o 20:51

A czujniki miały identyczne numery?

angel_dark666
Nowicjusz
Posty: 94
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Irlandia

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: angel_dark666 » 15 paź 2017, o 21:16

Po wymianie czujnika ECU musi sie nauczyć od nowa wartości , ja zresetowałem w op-comie cos tam odpowiedzialne za paliwo ( nie pamiętam juz jak sie to nazywało) i po paru przejażdzkach problem znikł.

kristof85s
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, o 12:37
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: kristof85s » 15 paź 2017, o 22:00

numer chyba jakiś inny, wygląd ten sam, jego silnik troszkę nowszy mój ma kod DTJ a jego DT, taka sama liczba koni 131

-- 15 paź 2017, o 22:03 --

angel_dark666 tez miales problm z falujacymi obrotami na zimnym? wymieniales ten czujnik?

angel_dark666
Nowicjusz
Posty: 94
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Irlandia

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: angel_dark666 » 15 paź 2017, o 22:21

Tak wymieniłem i problem z glowy

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

kristof85s
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, o 12:37
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: kristof85s » 15 paź 2017, o 22:24

podjadę jutro jeszcze raz do Vauxhalla i niech wymieniają, koszt chyba coś koło 150 funtów...

-- 15 paź 2017, o 22:28 --

żeby nie trzeba było po wymianie kasować błędu to sam bym wymienił, a tak lipa bo nie mam programu do tego auta...

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: wojtekski » 16 paź 2017, o 07:12

Trzeba było pojeździć na czujniku kolegi trochę i sprawdzić czy by był błąd, za ciśnienia odpowiada regulator ciśnienia paliwa w pompie. I winny jest w większości za falowanie obrotów.

kristof85s
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, o 12:37
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: kristof85s » 20 paź 2017, o 10:06

Udało mi się pożyczyć op-com od kolegi, wymieniłem czujnik na listwie wtryskowej, skasowałem błąd, po przejechaniu około 50km praca silnika taka sama, nierówno pracuje, są jakby takie wachnięcia co kilka, kilkanaście sekund, wtedy widzę jak obroty z około 850 spadają na 820-830, nie pokazuje żadnych błędów na chwilę obecną. Koledzy macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: wojtekski » 20 paź 2017, o 10:27

Jak wyżej regulator wymień i powinny obroty się unormować.

kristof85s
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, o 12:37
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: kristof85s » 28 paź 2017, o 13:41

po wymianie wszystko gra

Grzegorz
Forumowicz
Posty: 428
Rejestracja: 7 sty 2014, o 11:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Cluj Napoca

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Grzegorz » 28 lut 2018, o 18:39

U mnie z kolei nierówno pracuje ale tylko w pewnych momentach.
Teraz są mrozy (-10, -15 stopni), to po odpaleniu (do 1 minuty) silnik pracuje równo. Po chwili silnik pracuje z niewielkimi falowaniami (na obrotomierzu ledwo zauważalne) jest tak uuuuUUuuuuuuuUUuuuu. Tak nierówno pracuje do złapania temperatury. Gdy silnik ciepły - pracuje równo. 2 mechaników gadało, że to nic poważnego.
Nawet jesienią, czy wiosną na zimnym tak bywało, ale trochę delikatniej jak teraz. Mi osobiście to nie przeszkadza, bo w kabinie trzeb się wsłuchać ażeby to usłyszeć, na zewnątrz słychać bardziej.
Poza tym silnik chodzi jak ta lala. Zamierzam niedługo myśleć o sprzedaży autka i głupio potem się tłumaczyć, bo mi zaraz klienci będą gęgać.

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 13 mar 2018, o 20:30

Auto kupiłem ok miesiąc temu. Przed zakupem auta sprawdziłem je w ASO na Śląsku gdzie stwierdzili delikatne drgania silnika. Poza tym wszystko ok. ASO na Śląsku stwierdzili ze dwumasa. Sprzedający opuścił 2 tys to kupiłem , myślę zrobie dwumase będzie git.
Zrobiłem uszczelke smoka już po przyjeździe do Wrocławia i chciałem chwile odczekać i zrobić tą dwumase. W ASO we Wrocławiu stwierdzili, że dwumasa okej i drgania wynikają "RACZEJ" z juz niesprawnej poduszki od skrzyni biegów. - Poczytałem w internecie, rzeczywiście może być. W sumie to powód do radości, wyjdzie taniej a możliwe ze problem zniknie. Pan w ASO jak wjeżdzał na warsztat w celu diagnozy po oddaniu auta mówił, że go niepokoiły ,bardziej od tych deilkatnych drgań, lekko falujące obroty. Ja chyba na to nie zwróciłem uwagi wcześniej... I rzeczywiście. Na rozgrzewającym sie silniku deeelikatnie falują, później... Raczej nie, jak bardzo sie przyjżeć to moze na jałowym pół milimetra w góre czy w dół albo w ogóle (próbując nagrać telefonem nawet tego nie łapie). Znalazłem filmik który świetnie obrazuje (to nie moja insignia i nie mój filmik):
https://www.youtube.com/watch?v=1hxiYB8JkRs

Taka sama czestotliwosc jak u tego Pana na filmiku, wrecz wszystko tak samo i tak samo ustaje po chwili.

Pomysły? Jak już będzie auto w czwartek poprosić ich o sprawdzenie przepustnicy albo zaworu ciśnienia CR? Co myślicie? Już mam auto od miesiąca a tyle kosztów, że szkoda gadać... Pomocy.

AHh dodam,że nigdy nie miałem diesla i ciężko odnieść mi się do niektórych rzeczy i pracy silnika- ale wydaje mi się, że jeszcze słabo z jedynki startuje, dławi się, trzeba wiecej gazu dodać, ale to może tylko moje odczucie i brak doświadczenia w dieslach, nie chciałbym, żeby kogoś to zmyliło.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, o 21:51 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 13 mar 2018, o 21:03

Falujące obroty to najprawdopodobniej wina zaworu dozującego paliwo w układzie CR - do wymiany.

fuksq3
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 13 cze 2016, o 20:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: fuksq3 » 13 mar 2018, o 21:30

Po podłączeniu pod kompa wystąpi jakiś błąd ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Rooff_ » 13 mar 2018, o 21:45


Awatar użytkownika
SARCOidosis
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 14 mar 2018, o 19:49

UPDATE! Dziś nie mogłem się dopatrzec tego falowania za bardzo i włączyłem światła awaryjne - Falują jak są włączone światłą albo jakoś inaczej "obciążam" silnik.
Idealnie prezentujący filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=JEjHgsTMPC4

Zaden z tematów podany przez Rooff nie pokrywa tej kwestii. Co myślilcie? To w dalszym ciągu może być ten zawór ciśnienia na listwie CR? Widzieliście gdzieś tego rozwiązanie? Widze na różnych forach, że ten problem jest nie w jednej Insignii ale rozwiązań brak

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 250
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mcrace » 14 mar 2018, o 20:01

Gdzieś czytałem o tym (o światłach awaryjnych), gdy szukałem jakiś informacji gdy mnie to dopadło.
Rozwiązaniem był albo nowy aku albo regeneracja alternatora.

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: SARCOidosis » 14 mar 2018, o 20:05

właśnie 2 tyg temu po tych mrozach zmieniłem aku, jakaś firma no-name. Mam nadzieję, że to nie jest jakis felerny aku w takim razie..
Ktoś jeszcze miał ten problem ?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 250
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mcrace » 14 mar 2018, o 20:09

Sprawdź prądy miernikiem będziesz wiedział :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”