:) :) V Zlot Insignia Club Polska 8-10 czerwca - FOTORELACJA

Falowanie obrotów na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Lepek
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Warszawa

Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Lepek » 21 paź 2017, o 00:43

Witam wszystkich serdecznie!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i niestety zaczyna się od przykrej sprawy jaka mnie wczoraj wieczorem spotkała. Otóż wracałem samochodem z pracy, autko na parkingu galerii handlowej, wsiadłem i odpaliłem jak zwykle. Nie zauważyłem żadnej dziwnej pracy silnika, przejechałem maksymalnie około 0.5 km z czego większość wystałem na światłach. Akurat ruszając ze światełek popuściłem lekko sprzęgło i dodałem analogicznie gaz. Obroty nagle spadły jakbym tego gazu dodał zbyt mało, więc szybko wcisnąłem sprzęgło aby autko nie zgasło. Silnik od tamtego momentu pracował może max 10 sek na falujących obrotach i zgasł. Zakręciłem tak jeszcze dwa razy i ciągle ten sam efekt. Nic nie puka, nic nie stuka. Tylko obroty falują i gaśnie. Do tego przy trzecim razie wyskoczył komunikat, aby zaprowadzić autko do serwisu. Olej Motul i filtry manna wymieniane 6 tys temu. Dpf zawsze wypalam do końca. Po każdej jeździe daję odpocząć silnikowi tą minutkę, dwie na jałowych obrotach. Brak jakichkolwiek komunikatów o niskim ciśnieniu oleju. Samochód odstawiłem na lawecie do mechanika. Dziś rano będę się z nim kontaktował. Co to może być?

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2153
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Płock
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Falowanie obrotów i gaśnięcie A20DTH

Post autor: KaMYk » 21 paź 2017, o 18:01

Lepek pisze:Co to może być?
Miałem podobnie, błędy odczytywane na komputerze wskazywały na czujnik położenia wałka rozrządu.
Wymieniłem oba i wałka rozrządu i wału korbowego.
Nadal nie odpalał. Mechanik zdjął pokrywę zaworów i tylne koła zębate z wałków i ustawił cały rozrząd od nowa na znaki razem z tymi kołami zębatymi i silnik pracuje do dziś bez zarzutów.
Przyczyna, przestawienie się tylnych kół zębatych na wałkach rozrządu. Podobno ich konstrukcja i sposób osadzenia na wałkach pozwala na niewielki obrót i rozjechanie się rozrządu. Na pocieszenie dodam, że ten obrót jest ograniczony na tyle, że nie dochodzi do kolizji zaworów z tłokami, zatem silnik jest nie uszkodzony.
Tyle u mnie, co będzie u Ciebie nie wiem :) może faktycznie tylko czujnik?

Lepek
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie obrotów i gaśnięcie A20DTH

Post autor: Lepek » 21 paź 2017, o 23:52

W moim przypadku będzie to chyba pompa paliwa. Wszystkiego się dowiem jak mechanik wstawi pacjenta na warsztat, a ruch jest więc pewnie trochę poczekam :/ Droga była Twoja operacja?

Jednak to egr. Miałem możliwość założenia nowego, albo zaślepienia. Wybrałem drugą opcję i pozbywam się tego cholerstwa ;D

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: mcrace » 11 sty 2018, o 20:01

Szanowne grono forumowe - potrzebuję Waszej pomocy.

Pacjent - Insignia z 2010 r. 2.0 CDTI 131HP, automat ( W0LGM5EK8A1092592 )

Mianowicie mam problem z falującymi obrotami. Zaczęło się niedawno i było sporadyczne teraz niestety falują praktycznie cały czas.

Moje obserwacje wskazują że:
- Niecałe 10 sek. jest ok i potem 4 sekundy falują.
- Falowanie odbywa się w zakresie 750 - 900 obr/min.
- Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy ciepły.
- Położenie gałki zmiany biegów (D, R, N, P) też nie wpływa na sytuację.
- Nie sądzę żeby autu brakowało mocy (wcześniej miałem 140 HP i zbiera się podobnie).
- Spalanie w cyklu mieszanym 50/50 wychodzi realnie ~8 litrów (czyli chyba w normie)
- Zero komunikatów na wyświetlaczu typu "awaria silnika".
- W czasie jazdy nie ma żadnych problemów z obrotami.

Kroki, które podjąłem to:
- wymiana oleju w skrzyni i w silniku wraz ze słynną uszczelką smoka.
- wymiana filtrów - paliwa, oleju, powietrza.
- zatankowanie "lepszej jakości" paliwa zimowego na stacji CIRCLE K (dawny statoil).

I jest gorzej jak było, gdyż, jak już wspomniałem na początku, problem pojawiał się sporadycznie, a teraz praktycznie jest cały czas w napisanych wyżej okresach czasowych...

Nie pytam "co to może być" (chociaż fajnie by było jakbyśmy mieli tu wróżbitę Macieja ;) ), lecz jakie kolejne kroki podjąć?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: kecraminsignia » 11 sty 2018, o 20:40

Dużo tematów na ten temat było. Wpisz "wysokie i falujace obroty". Przez tapatalk no mogę załączyć linka.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: mcrace » 11 sty 2018, o 21:21

kecraminsignia pisze:Dużo tematów na ten temat było
Czytałem je wszystkie. Jednak nie znalazłem tam nic na temat problemów A20DTJ.

Podobne objawy do moich (delikatne falowanie na biegu jałowym) dotyczyły problemów z silnikami 160HP. (tak wynika z opisów po prawej użytkowników, którzy się wypowiadali)

Poza tym sam temat dotyczy wyższych obrotów przy starcie i normowaniu się sytuacji wraz z nagrzaniem silnika. U mnie sytuacja się nie normuje i wyższe obroty nie występują.

Na podstawie wielu wpisów na tym forum, oraz innych o silnikach CDTI, obstawiam, że to być może zawór/ regulator przy pompie jednak, nikt dotychczas nie potrafił mi odpowiedzieć, czy zawór o nr 0928400680 występuje też A20DTJ. Internet (sklepy z częściami) i katalogi, wskazują, że on nie występuje w ŻADNYM 2.0 CDTI Opla, a w ASO jest tylko kompletna pompa.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: kecraminsignia » 11 sty 2018, o 21:45

Takie objawy są przy problemach z zaworem scv. Zawór do wymiany.
Poszukaj na aledrogo. Można dostać sam zawór. Wymiana dość prosta.

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: wojtekski » 12 sty 2018, o 07:42

I słabo czytałeś skoro każdy wymieniał sam zawór a nie pompę ;) .

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: kecraminsignia » 12 sty 2018, o 07:47

Nie napisałem że KAŻDY tylko że wymiana dość prosta. To nie oznacza że KAŻDY może to wymienić.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1255
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: hubertus » 12 sty 2018, o 08:45

Po co we wróżki się bawić. trzeba podłączyć auto do dobrego sprzętu diagnostycznego i przeanalizować poszczególne parametry pracy silnika. Oczywiście parametry pracy układu wtryskowego powinny być sprawdzone na początku. Ja rozumiem, że wiele osób chciało by taniej naprawić auto bo na forum powiedzą i samemu się zrobi. Ale czasami takie wymienianie w ciemno bo ktoś na forum będzie zgadywał może finalnie wyjść drożej. Silnik 10 KM zasadzie nie rożni się konstrukcyjnie od wersji 130 KM. Wiele cześć jest tych samych.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: mcrace » 12 sty 2018, o 14:03

kecraminsignia, myślę, że kolega wojtekski kierował te słowa do mnie ;)

Przepraszam, że zadałem pytanie na forum :)

wojtekski mam wątpliwości bo wymieniali w silniach A20DTH a nie A20DTJ.

hubertus pisałem - nie szukam wróżki.
hubertus pisze:Silnik 10 KM (domyślam się że tu miało być 160 ;) ) zasadzie nie rożni się konstrukcyjnie od wersji 130 KM. Wiele cześć jest tych samych.
i takiej informacji właśnie szukałem.
hubertus pisze: taniej naprawić auto
Pudło - mam tylko jeden dzień, żeby to ogarnąć. Więc wolę zamówić części i mając je montować po kolei sprawdzając czy to je to niż tracić czas na "diagnostykę" "zamówienie części" i "naprawę zasadniczą". Nie wiem jak Wy ale ja chodzę do pracy i auto mi do tego jest bardzo potrzebne :D

W poniedziałek będę wymieniał zawór.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1255
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: hubertus » 12 sty 2018, o 14:32

Robisz jak chcesz i oby okazało się, że to to. Bo inaczej auto dalej nie będzie naprawione. Dość ryzykowny sposób naprawy wymieniać po kolei. Wcale nie szybszy i nie tańszy. Ale jak pisałem oby się powiodło.

fuksq3
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 13 cze 2016, o 20:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: fuksq3 » 12 sty 2018, o 20:56

daj znać jak poszło.

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: wojtekski » 12 sty 2018, o 21:54

mcrace tak to było do ciebie odczytaj sobie numer jaki masz zaworu i tyle ;) .

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: mcrace » 16 sty 2018, o 20:47

fuksq3 pisze:daj znać jak poszło.
a więc nie dojechałem w poniedziałek do mechanika z uwagi na chorobę dziecka...

co ciekawe - falowanie ustało o:o czary z mleka...

Przy wymianie oleju w skrzyni był odłączany akumulator.

Czy brak prądu mógł roztroić system podawania paliwa i ten po czasie się nauczył, czy ta poprawa to wpływ temperatury zewnętrznej?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: mcrace » 18 mar 2018, o 13:58

Falowanie wróciło. Kolega na spocie zauważył spocony wąż przy turbo, ten zaraz za przepływomierzem uznając, że to może być przyczyną. Opierając się na jego doświadczeniu (pracownik ASO) wymieniłem gumę uszczelniającą niestety nie pomogło :cry:

Bije się w piersi i przyznaję do głupiego wcześniej mojego podejścia i jednak ewentualną wynianę zaworu chciałbym poprzedzić sprawdzeniem pracy wtryskiwaczy. I tu pytanie - czy jest jakiś program, który przy icarze2 bt pokaże mi korekty wtrysków?

Łukasz Kolanko
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: Łukasz Kolanko » 3 kwie 2018, o 19:38

Mam pytanko czy udało Ci się dojść do tego co powoduje to falowanie na biegu jałowym? Walczę z tym od roku i nic. Trochę rzeczy już wymieniłem i nic. Pomocy!!!

Łukasz Kolanko
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: Łukasz Kolanko » 3 kwie 2018, o 19:44

Mcrace tu masz mój numer tel. 792009867.Zadzwon do mnie. Mam kilka pytań w sprawie falujacych obrotów.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: mcrace » 3 kwie 2018, o 19:55

Dolewam olej 2T do paliwa. Wydaję się być lepiej - falowania pojawiają się sporadycznie (wcześniej były cały czas). Jak wyjeżdżę ten bak, chcę dolać większą dawkę oleju (teraz leję jakieś 250ml na pełen bak). Koledzy na forum doradzili "terapię wstrząsową" i zalać 1l na bak.

Jeżeli to nie pomoże, to kolejny krok jaki chcę podjąć to przy rozrządzie wymienić regulator na pompie.

Łukasz Kolanko
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Falowanie obrotów A20DTJ

Post autor: Łukasz Kolanko » 3 kwie 2018, o 20:36

Daj znać jakie efekty po tej terapii wstrząsowej
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2018, o 08:34 przez Łukasz Kolanko, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”