--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Jak w temacie .....
Od 2 tygodni co jakiś czas wywala check :
P0013 Nastawnik wlotu rozrządu – cylinder rzędu 1 , awaria obiegu
prądu Wiązka przewodów , Nastawnik wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika
P0013 - "B" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
Przypuszczam że czujniki pod pokrywą silnika wywalają ten błąd . Widziałem na forum poradę aby go wyczyścić ale po rozebraniu okazało się że ich stan jest ok tzn nie są brudne itp przy okazji zauważyłem że nie są to oryginały tylko zamienniki.
I tu moje pytanie wymieniać 1 czy 2 czujniki ( dolot czy wylot nie wiem który dokładnie jest za ten błąd odpowiedzialny ) i jakie są ich numery katalogowe Insignia A20NHT 2011 rok . Jeżeli potrzebny VIN do sprawdzenia nr katalogowych to też mogę podać
Od 2 tygodni co jakiś czas wywala check :
P0013 Nastawnik wlotu rozrządu – cylinder rzędu 1 , awaria obiegu
prądu Wiązka przewodów , Nastawnik wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika
P0013 - "B" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
Przypuszczam że czujniki pod pokrywą silnika wywalają ten błąd . Widziałem na forum poradę aby go wyczyścić ale po rozebraniu okazało się że ich stan jest ok tzn nie są brudne itp przy okazji zauważyłem że nie są to oryginały tylko zamienniki.
I tu moje pytanie wymieniać 1 czy 2 czujniki ( dolot czy wylot nie wiem który dokładnie jest za ten błąd odpowiedzialny ) i jakie są ich numery katalogowe Insignia A20NHT 2011 rok . Jeżeli potrzebny VIN do sprawdzenia nr katalogowych to też mogę podać
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
U mnie był błąd P000A ( A Camshaft Position Slow Response Bank 1 ) wymieniłem i jest ok . Kupiłem LTD ( obawiałem się , że będzie lipa bo 300 zł różnicy względem oryginału ) . W twoim przypadku chyba raczej problem będzie w przewodach , może się przecierają albo zatrzask nie trzyma i czasem nie ma przejścia . (kolor wtyku szary - wałek ssący ; czarny wydechowy )
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Jasne rozumiem ....
Trochę sugeruję się tym tematem https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... ilit=p0010 gdzie klubowiczka Dokia całkiem przejrzyście opisuje pozbycie się błędu P0013 :
- Tak, jedna czarna , a druga szara, ale chyba szara to dolotowa, a czarna wylotowa . A może odwrotnie. Powinieneś się tym sugerować. P0010 jest błędem od dolotu, od wylotowych zaworów będzie błąd P0013. Już to przećwiczyłam
Idąc dalej tym tematem wychodzi na to że wylot to w przypadku A20NHT LDK to :
48 14 189 12628348 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT (JNS - STOSOWAĆ 12646784 12 47 368)
12 47 368 12646784 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT (JNS - STOSOWAĆ 12655421 12 47 631)
a w przypadku A20NHT LTG to :
12 47 756 12655433 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT
źródło : A20NHT[LDK],A20NFT[LHU]: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/5/20-0/
A20NHT[LTG]: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/6/19-0/
Tylko nie mam zielonego pojecia co oznaczają te skróty LDK czy LTG ??????????
Trochę sugeruję się tym tematem https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... ilit=p0010 gdzie klubowiczka Dokia całkiem przejrzyście opisuje pozbycie się błędu P0013 :
- Tak, jedna czarna , a druga szara, ale chyba szara to dolotowa, a czarna wylotowa . A może odwrotnie. Powinieneś się tym sugerować. P0010 jest błędem od dolotu, od wylotowych zaworów będzie błąd P0013. Już to przećwiczyłam
Idąc dalej tym tematem wychodzi na to że wylot to w przypadku A20NHT LDK to :
48 14 189 12628348 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT (JNS - STOSOWAĆ 12646784 12 47 368)
12 47 368 12646784 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT (JNS - STOSOWAĆ 12655421 12 47 631)
a w przypadku A20NHT LTG to :
12 47 756 12655433 SIŁOWNIK,ZESP.,POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU - WYLOT
źródło : A20NHT[LDK],A20NFT[LHU]: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/5/20-0/
A20NHT[LTG]: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/6/19-0/
Tylko nie mam zielonego pojecia co oznaczają te skróty LDK czy LTG ??????????
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
W tamtym wątku jest wyjaśnione LTG/LDK . U mnie padł szary ( wlotowy/ ssący ) wymieniłem na LTD a po tygodniu wymieniłem drugi ( nie było z nim problemów ) . Mogę odsprzedać za 70 zł ( bez sitka) . Wyjęcie tego elektrozaworu jest kłopotliwe - mało miejsca , trzeba ciągnąć do góry i jednocześnie kręcić . Numer spisz z uszkodzonego .
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Siema. Mam ten sam błąd. Dziś zamówiłem zamiennik z allegro. Niestety na sitku przy wylotowym miałem drobne opiłki co mnie trochę martwi. Silnik oczywiście wszedł w tryb awaryjny i nie daje tyle mocy co normalnie. Mam nadzieję, że po wymianie wszystko będzie ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Czyli u mnie jest LDK sugerując się tamtym tematem ?
Dzidul87 masz jakiś link ?
Dzidul87 masz jakiś link ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Kurde teraz to rozkminiam, a siłownik już zamówiłem , LDK - przedlift, LTG - polift.
Tylko ja niestety chce sprzedać swoją Isie i szukałem najtaniej. Czy to będzie działać nie wiem.
Myślę, że tak jak ja masz LDK
Tylko ja niestety chce sprzedać swoją Isie i szukałem najtaniej. Czy to będzie działać nie wiem.
Myślę, że tak jak ja masz LDK
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
A po co Wy się sugerujecie czymś i rozkminiacie to tak?. Zdekodujcie swój VIN i tam macie czy LDK czy LTG
np tutaj: http://opelvindekoder.pl/
No ale jak musicie metodą porównań, to macie ten sam silnik i rocznik co ja, więc LDK. Ale lepiej to sprawdźcie co tam macie jeszcze taka wiedza może się przydać.
np tutaj: http://opelvindekoder.pl/
No ale jak musicie metodą porównań, to macie ten sam silnik i rocznik co ja, więc LDK. Ale lepiej to sprawdźcie co tam macie jeszcze taka wiedza może się przydać.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2019, o 21:37 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
LDK dzięki Dokia . Czy od momentu wymiany czujnika błąd u ciebie nie powrócił ??
A ma ktoś może namiary na oryginał GM ?
A ma ktoś może namiary na oryginał GM ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Ma, ASO.
Przecież macie wyżej podane wszystkie numery katalogowe. Sama osobiście polecam oryginalne, kupiłam zamienniki, a potem sprawdziłam że oryginały były AŻ 30zł droższe na sztuce. Zanim zrobicie podobnie szybkie zakupy, to proszę sprawdźcie jak teraz ceny. Brałam z intercars, tj mój serwis tam brał zamienniki.
Nie, nie powrócił i na tych moich zamiennikach nie powrócił. Wymieniłam w sierpniu 2017 więc już latają ze mną dwa lata ale zadzwońcie do ASO po cenę, podać trzeba tylko albo kod silnika, albo VIN, podadzą Wam za ile i na kiedy.
Przecież macie wyżej podane wszystkie numery katalogowe. Sama osobiście polecam oryginalne, kupiłam zamienniki, a potem sprawdziłam że oryginały były AŻ 30zł droższe na sztuce. Zanim zrobicie podobnie szybkie zakupy, to proszę sprawdźcie jak teraz ceny. Brałam z intercars, tj mój serwis tam brał zamienniki.
Nie, nie powrócił i na tych moich zamiennikach nie powrócił. Wymieniłam w sierpniu 2017 więc już latają ze mną dwa lata ale zadzwońcie do ASO po cenę, podać trzeba tylko albo kod silnika, albo VIN, podadzą Wam za ile i na kiedy.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Teraz już mam większą wiedzę . Jutro będę dzwonił do ASO zobaczymy jak cenowo stoi
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
One coś po 350zł/szt chyba.. albo po 300.. no generalnie do przeżycia.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Oryginały w serwisie Opla w Krakowie 650 zł i 700 zł. Nie pamiętam, który był droższy. Info sprzed 2 dni.
Lepsze zamieniki między 300, a 400 zł z tego co wiem ja.
Lepsze zamieniki między 300, a 400 zł z tego co wiem ja.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Jakieś straszne ceny, albo bez promocji Ja pytałam jakoś 1,5 roku temu, to względem tych z intercars to zaoszczędziałm ok 60zł na obu. To nie wiem, może mi sprowadzili oryginalne. Gdzieś na moim wątku wklejałam fakturę za to, jak znajdę to zalinkuję.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
A czy jak wymieniałaś swoje siłowniki to miałaś jakiś syf na nich? U mnie na wylotowym były jakieś drobiny (opiłki albo inny syf nie rozpoznałem) i się trochę martwię, że to coś poważniejszego
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Jak sprawdzałem u siebie tydzień temu żadnych opiłków nie było
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Sama nie wymieniałam, nie pcham tam nigdzie łapek bo strach
Ale po co martwisz się na zapas, to nie diesel, u nas nie zacierają się panewki
Wklejam fote z tych moich wtedy prac. Nie wiem który był który, jeden ciut drożdży i naprawdę w ASO potem cena była porównywalna. Co ASO to inne ceny czy promocje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia OPC Line
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
GM 12655421 na dixi 644,27 zł
Zamiennik w intercarsie 355.40
Zamiennik w intercarsie 355.40
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Ja mam w ASO od 30 do 40% opustu na ich części, to może dlatego wyszło mi że nie zaoszczędziłam na zamiennikach. Ale to też pytałam rok temu i dziwiło mnie, że prawie tyle samo co jeszcze rok wcześniej moje zamienniki.
Czyli intercars cenę trzyma
Ale tak teraz porównałam inną rzecz na dixi.. w czerwcu wymieniałam silniczek lusterka z pamięcią (pasażera), i na dixi 360zł teraz a w ASO miałam 230zł netto (tyle mnie kosztował) - (284brutto na fakturze), więc no mam jakieś promki jestem klient VIP
Czyli intercars cenę trzyma
Ale tak teraz porównałam inną rzecz na dixi.. w czerwcu wymieniałam silniczek lusterka z pamięcią (pasażera), i na dixi 360zł teraz a w ASO miałam 230zł netto (tyle mnie kosztował) - (284brutto na fakturze), więc no mam jakieś promki jestem klient VIP
Radio 357 :)