--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Po wymogu stosowania oleju Dexos 1 Gen.2 wchodzi kolejne nowe zalecenie dla silników LTG (benzynowe z bezpośrednim wtryskiem) - stosować dodatek do paliwa o nr 95599923. Wg info z ASO dodatek wlewa się do paliwa w trakcie przeglądu. Klient przed przeglądem ma być poinformowany iż przed oddaniem pojazdu do przeglądu należy napełnić zbiornik paliwa.
Dodatek jest w butelkach 120ml (jednorazowo należy wlać 2x120ml) i póki co jeszcze go w ASO nie mają. Wygląda tak (znalezione na niemieckim forum): https://www.motor-talk.de/bilder/welche ... 98041.html
Dodatek jest w butelkach 120ml (jednorazowo należy wlać 2x120ml) i póki co jeszcze go w ASO nie mają. Wygląda tak (znalezione na niemieckim forum): https://www.motor-talk.de/bilder/welche ... 98041.html
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
To dotyczy nowszych aut? czy ja też będę musiała o tym pamiętać aby coś zakupić i dolać?
Radio 357 :)
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
To dotyczy tylko silników LTG w poliftach. I jeśli przegląd robi się w ASO to oni dbają by dodatek zapewnić
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
ufff.. jestem wolna od kolejnego "musika" nie lubię tych "musików", że to muszę czy tamto dzięki
Radio 357 :)
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Tak, zgadza się.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Być może dodatek ma przeciwdziałać spalaniu stykowemu czy tam samozapłonom, które uszkadzają tłoki w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim opla. Pewnie jest to akcja dla zamydlenia oczy, że coś z tym się robi. Bo przecież nikt nie jeździ co tankowanie do aso na przegląd. Ale w razie czego można poinformować, że tak coś z tym robimy, dolewamy specjalny dodatek. Ewentualnie akcja podyktowana jest jakimiś wymogami ekologicznymi. Tak czy siak tłumaczenie zawsze będzie to samo. Podjęliśmy działania naprawcze, dolewamy klientom dodatek itd.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Dodatek prawdopodobnie ma za zadanie usunięcie nagarów, które zwykle stają się zarzewiem przedzapłonu LSPI. Być może nawet jedna dawka co 30kkm zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska. Właścicielom B20NHT bo o ile pamiętam kody silnika to o nich mowa mogą też śmigać na paliwie typu effecta co dalej zmniejszy ryzyko. Ze swojej strony dodam, że posiadacze aut z automatem są mniej narażeni - skrzynia nie pozwala na nadmierne obciążenia silnika przy niskich prędkościach obrotowych.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Wręcz przeciwnie. Z manualem zawsze trzymałem obroty i redukowałem przed butem lub wzniesieniem. Automat lubi niskie obroty, utrzymuje je w trybie niesportowym za nisko, a umiarkowane wciskanie gazu skutkuje podnoszeniem silnika ze zbyt niskich obrotów. Czyli nie jest lekiem na LSPI.
W mojej nowej 2.0T słyszę spalanie stukowe od czasu do czasu, delikatne ale jednak. Przy depnięciu i w srednim zakresie obrotowym, wręcz tam gdzie jest juz max moment. Występuje losowo. Przy okazji w serwisie poproszę o zczytanie błędów, ale odpukać na blacie jeszcze niczego nir wywaliło.
W mojej nowej 2.0T słyszę spalanie stukowe od czasu do czasu, delikatne ale jednak. Przy depnięciu i w srednim zakresie obrotowym, wręcz tam gdzie jest juz max moment. Występuje losowo. Przy okazji w serwisie poproszę o zczytanie błędów, ale odpukać na blacie jeszcze niczego nir wywaliło.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Ale to spalanie LSPI to nie jest spalanie stukowe. To megastuk gdzie pojedynczy epizod kruszy świece, niszczy tłoki itp. To nie jest zjawisko na które można reagować bo jak wystąpi to jest za późno. U mnie automat sam z siebie nie pozwoli na jazdę z gazem w podłodze przy 1200rpm np..
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
A jak ma Tobie nie pozwolić? Przecież zredukuje bieg i tyle
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Dokładnie. Dlatego użytkownicy automatów są bezpieczniejsi..
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
W temacie o zacierających się panewkach w dieslu jeden pisał, że automaty się nie zacierają bo nie ma dwumasy. Aż mu się silnik w aucie z automatem zatarł. Więc jeśli jakieś nie pożądane zjawisko występuje w silniku benzynowym z wtryskiem bezpośrednim to są na nie narażeni tak samo ci z manuałem jak ci z automatem. Więc nie ma co się pocieszać bajkowymi teoriami.
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Kolego a rozumiesz co to za zajawisko to LSPI? Nawet w tak podstawowym miejscu jak wikipedia znajdziesz, że występuje tylko w pewnych warunkach. W zakresie niskich obrotów i dużych obciążeń. Nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś automatem, ale w insignii nie pozwala nadmiernie obciążyć silnika bo redukuje bieg... przykład z panewkami diesla karkołomny - co ma dwumas do wady materiału ,źle zaprojektowanego wypalania dpf i mikro ilości oleju w tamtym silniku.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Byłem dzisiaj w aso i dodatek stosuje się do LTG. Samemu to się kupuje i dolewa. Nie wiem jak z autami na gwarancji. Ponoć ma czyścić tłoki czy coś tam z jakiś nagarów i inne dziwne rzeczy
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)
Nagary mogę przyczynić się do wystąpienia LSPI i generalnie we wszystkich silniach z bezpośrednim wtryskiem dobrze jest dodawać od czasu do czasu jakąś chemię do baku. Opel ma jak zwykle spóźniony zapłon skoro wprowadzają takie zalecenia dopiero teraz . Skoro tak jest to znaczy, ze problem jest naprawdę poważny i dotyczy on aut na gwarancji. Mozę w starszych nie ma tego wymogu bo są już po gwarancji i nie jest to już zwykle koszt producenta.