--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: yerry » 17 paź 2018, o 18:37

Po wymogu stosowania oleju Dexos 1 Gen.2 wchodzi kolejne nowe zalecenie dla silników LTG (benzynowe z bezpośrednim wtryskiem) - stosować dodatek do paliwa o nr 95599923. Wg info z ASO dodatek wlewa się do paliwa w trakcie przeglądu. Klient przed przeglądem ma być poinformowany iż przed oddaniem pojazdu do przeglądu należy napełnić zbiornik paliwa.
Dodatek jest w butelkach 120ml (jednorazowo należy wlać 2x120ml) i póki co jeszcze go w ASO nie mają. Wygląda tak (znalezione na niemieckim forum): https://www.motor-talk.de/bilder/welche ... 98041.html
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: dokia » 17 paź 2018, o 19:02

To dotyczy nowszych aut? czy ja też będę musiała o tym pamiętać aby coś zakupić i dolać?
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: yerry » 17 paź 2018, o 21:11

To dotyczy tylko silników LTG w poliftach. I jeśli przegląd robi się w ASO to oni dbają by dodatek zapewnić
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: norbi333 » 17 paź 2018, o 21:21

Ciekawe co daje

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: dokia » 17 paź 2018, o 21:30

yerry pisze:
17 paź 2018, o 21:11
To dotyczy tylko silników LTG w poliftach. I jeśli przegląd robi się w ASO to oni dbają by dodatek zapewnić
ufff.. jestem wolna od kolejnego "musika" :) nie lubię tych "musików", że to muszę czy tamto :lol: dzięki
Radio 357 :)

myk6414

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: myk6414 » 18 paź 2018, o 07:56

Czyli np 1.6t SIDI 170km?

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: yerry » 18 paź 2018, o 11:27

Tak, zgadza się.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: hubertus » 18 paź 2018, o 11:37

Być może dodatek ma przeciwdziałać spalaniu stykowemu czy tam samozapłonom, które uszkadzają tłoki w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim opla. Pewnie jest to akcja dla zamydlenia oczy, że coś z tym się robi. Bo przecież nikt nie jeździ co tankowanie do aso na przegląd. Ale w razie czego można poinformować, że tak coś z tym robimy, dolewamy specjalny dodatek. Ewentualnie akcja podyktowana jest jakimiś wymogami ekologicznymi. Tak czy siak tłumaczenie zawsze będzie to samo. Podjęliśmy działania naprawcze, dolewamy klientom dodatek itd.

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: mortoss » 18 paź 2018, o 11:56

Dodatek prawdopodobnie ma za zadanie usunięcie nagarów, które zwykle stają się zarzewiem przedzapłonu LSPI. Być może nawet jedna dawka co 30kkm zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska. Właścicielom B20NHT bo o ile pamiętam kody silnika to o nich mowa mogą też śmigać na paliwie typu effecta co dalej zmniejszy ryzyko. Ze swojej strony dodam, że posiadacze aut z automatem są mniej narażeni - skrzynia nie pozwala na nadmierne obciążenia silnika przy niskich prędkościach obrotowych.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: wassermann » 18 paź 2018, o 18:31

Wręcz przeciwnie. Z manualem zawsze trzymałem obroty i redukowałem przed butem lub wzniesieniem. Automat lubi niskie obroty, utrzymuje je w trybie niesportowym za nisko, a umiarkowane wciskanie gazu skutkuje podnoszeniem silnika ze zbyt niskich obrotów. Czyli nie jest lekiem na LSPI.
W mojej nowej 2.0T słyszę spalanie stukowe od czasu do czasu, delikatne ale jednak. Przy depnięciu i w srednim zakresie obrotowym, wręcz tam gdzie jest juz max moment. Występuje losowo. Przy okazji w serwisie poproszę o zczytanie błędów, ale odpukać na blacie jeszcze niczego nir wywaliło.

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: mortoss » 18 paź 2018, o 19:53

Ale to spalanie LSPI to nie jest spalanie stukowe. To megastuk gdzie pojedynczy epizod kruszy świece, niszczy tłoki itp. To nie jest zjawisko na które można reagować bo jak wystąpi to jest za późno. U mnie automat sam z siebie nie pozwoli na jazdę z gazem w podłodze przy 1200rpm np..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: norbi333 » 18 paź 2018, o 19:58

A jak ma Tobie nie pozwolić? Przecież zredukuje bieg i tyle

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: mortoss » 18 paź 2018, o 20:23

Dokładnie. Dlatego użytkownicy automatów są bezpieczniejsi..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: hubertus » 19 paź 2018, o 08:01

W temacie o zacierających się panewkach w dieslu jeden pisał, że automaty się nie zacierają bo nie ma dwumasy. Aż mu się silnik w aucie z automatem zatarł. Więc jeśli jakieś nie pożądane zjawisko występuje w silniku benzynowym z wtryskiem bezpośrednim to są na nie narażeni tak samo ci z manuałem jak ci z automatem. Więc nie ma co się pocieszać bajkowymi teoriami.

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: mortoss » 20 paź 2018, o 08:16

Kolego a rozumiesz co to za zajawisko to LSPI? Nawet w tak podstawowym miejscu jak wikipedia znajdziesz, że występuje tylko w pewnych warunkach. W zakresie niskich obrotów i dużych obciążeń. Nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś automatem, ale w insignii nie pozwala nadmiernie obciążyć silnika bo redukuje bieg... przykład z panewkami diesla karkołomny - co ma dwumas do wady materiału ,źle zaprojektowanego wypalania dpf i mikro ilości oleju w tamtym silniku.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: norbi333 » 18 lut 2019, o 21:23

Byłem dzisiaj w aso i dodatek stosuje się do LTG. Samemu to się kupuje i dolewa. Nie wiem jak z autami na gwarancji. Ponoć ma czyścić tłoki czy coś tam z jakiś nagarów i inne dziwne rzeczy

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: tomek evo » 25 lut 2019, o 12:52

Nagary mogę przyczynić się do wystąpienia LSPI i generalnie we wszystkich silniach z bezpośrednim wtryskiem dobrze jest dodawać od czasu do czasu jakąś chemię do baku. Opel ma jak zwykle spóźniony zapłon skoro wprowadzają takie zalecenia dopiero teraz . Skoro tak jest to znaczy, ze problem jest naprawdę poważny i dotyczy on aut na gwarancji. Mozę w starszych nie ma tego wymogu bo są już po gwarancji i nie jest to już zwykle koszt producenta.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: norbi333 » 25 lut 2019, o 15:11

Zalecane dla auta od 2013 roku

myk6414

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: myk6414 » 25 lut 2019, o 15:12

Ale do SIDI my2016 nic nie ma...

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Dodatek do paliwa dla silników LTG (GM 95599923)

Post autor: norbi333 » 25 lut 2019, o 17:29

O innych nie wiem.Wiem tylko o 2.0 T LTG

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”