--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: romanik99 » 15 paź 2018, o 21:16

Oddalem swoją insignie do ASO na naprawe blacharsko lakierniczą(OC sprawcy).

Dostalem auto zastepcze Octavia 2016 kombi 1.4 tsi 150 KM.

Mam świadomość że to auto jest lżejsze ale........ ono przyspiesza od 1800 a od 2000 wbija w fotel. Moja ISIA jest po chipie 215KM 300Nm ale moc tak naprawdę czuć od 3tyś.

Czy to jest specyfika A16LET?

Czy mam coś nie tak z autem?

Czy rzeczywiście masa robi swoje?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: dokia » 15 paź 2018, o 21:19

być może masa, bo ja dostałam Insignię, to nigdzie mnie nie wbijała, bo dostałam 160konną, a im zostawiłam moje 220 przecudnych ogierów :)
Radio 357 :)

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: Buluś » 15 paź 2018, o 21:43

taka jest też specyfikacja A16LET.. 1.4Turbo 140 koni jest dużo bardziej elastyczny i tylko delikatnie słabszy w porównaniu z 1.6T

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: romanik99 » 15 paź 2018, o 22:01

Wystarczyloby żeby wcześniej "wstawał" mam gdzieś moc max, po torze nie jeżdże. Jest na to jakaś rada? Zmieniał ktoś turbo na inny typ?


A wracając jeszcze do poprawnej pracy silnika.

Jaki najtańszy interfejs potrzebuje żeby porównać jakie jest zapotrzebowanie silnika na powietrze z tym ile faktycznie dostaje

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: Buluś » 15 paź 2018, o 22:33

coś co pokazuje żądane i aktualne ciśnienie doładowania, po za tym warto obejrzeć katalizator.. zdarzały się przypadki zapchanych a co za tym idzie słabszej dynamiki a16let

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: romanik99 » 16 paź 2018, o 05:12

A jakimś elm 327 sprawdzi czy potrzeba jakiś bardziej zaawansowany interfejs.

Nie wiecie czy na jałowym w dolocie jest podciśnienie żeby spróbować sprawdzić szczelność plakiem?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: xul » 16 paź 2018, o 06:06

A28NER też szału nie robi, do puki się nie wkręci. Zachowuje się bardziej jak wolnossący, niż turbo i na dole, to tak średnio idzie, ale jak się wkręci, to robi się przyjemnie. Swoje też robi automat, który przy starcie dość ospale przekazuje moc na koła. Ale co by nie mówić, jeździ się przyjemnie. Nawet jak się spokojnie rusza, to i tak na światłach prawie wszyscy zostają w tyle :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: norbi333 » 16 paź 2018, o 06:51

Zdziwiłbyś się o ile słabsze auta na starcie objadą opc . Zaleta 2.8 T objawia się na autostradach i przy dużych prędkościach u nas zakazanych

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: JaMi » 16 paź 2018, o 07:08

romanik99 pisze:
15 paź 2018, o 21:16
Mam świadomość że to auto jest lżejsze ale........ ono przyspiesza od 1800 a od 2000 wbija w fotel. Moja ISIA jest po chipie 215KM 300Nm ale moc tak naprawdę czuć od 3tyś.
Czy to jest specyfika A16LET?
Czy mam coś nie tak z autem?
Czy rzeczywiście masa robi swoje?
od kiedy pamiętam Ople, a zaczynałem pierwszą Astrą i starą Corsą, samochody tej marki miały problem z przełożeniem mocy silnika na koła. Zawsze w rozmowach użytkowników był ten sam problem - gdzie podziały się te konie? Nieważne ile ich było, prawie zawsze konkurencja jeździła lepiej.

I w tej materii niewiele się zmieniło. Ja przez lata jeździłem innymi markami i wracając do Opla nawet nie zdziwiłem się analizując tabele techniczne i oglądając testy - problem pozostał.

Zalecam pogodzić się z tym i żyć dalej. A jak komuś naprawdę przeszkadza, że ma za mało, trzeba zmienić markę, to naprawdę nie boli ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: xul » 16 paź 2018, o 08:18

norbi333 pisze:
16 paź 2018, o 06:51
Zdziwiłbyś się o ile słabsze auta na starcie objadą opc . Zaleta 2.8 T objawia się na autostradach i przy dużych prędkościach u nas zakazanych
Generalnie to nawet Corsa Nurburgring powinna objechać OPC [w automacie] na starcie, ale przy wyższych prędkościach to już pojemność robi swoje. Jak to gdzieś wyczytałem czy obejrzałem, Insignia OPC to nie jest auto sportowe, tylko limuzyna o podwyższonych osiągach i to mi odpowiada. W trasie jest przyjemnie, jak trzeba wyprzedzić to jest czym, komfortowo jest (może poza szumami wiatru i opon), a i spalanie bardzo przyjemne. Co nie zmienia faktu, że po danych technicznych silników w Insigni można byłoby spodziewać się czegoś więcej, niestety masa robi swoje.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: norbi333 » 16 paź 2018, o 08:24

Masa jak masa.Raczej marne połączenie koła,silnik,skrzynia

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: romanik99 » 16 paź 2018, o 21:46

A jezdził ktoś tym najnowszym modelem. Tam masa jest sporo niższa silniki wtrysk bezposredni. Jak to jedzie?

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: JaMi » 16 paź 2018, o 21:56

Insignia 1.6 200KM jeździ podobnie jak Octavia 1.5 150KM, może z lekkim wskazaniem na Insignię. Tyle, że porównujesz auta innych klas i szczególnie na trasie inaczej jedzie się tymi samochodami.

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM

Post autor: romanik99 » 17 paź 2018, o 19:31

Wiadomo że Octavię powinno się porównywać z Astrą J . Pytanie. Czy Astra J 1.6t ciągnie od 1800 a przy 2200 wciska w fotel? Nie jechalem ale obawiam się że nie. Niestety zarówno Astra jak i Insignia cierpi na otyłość. Ale główną zaletą 1.4TSI jest to że po prostu szybciej osiąga maksymalny moment obrotowy.

Dla porównania wrzucam jeszcze spalanie ze wskazań komputera pokladowego

Odcinek 300 km - praca dom, praca dom
Jazda miejska - korki remonty światła
Vśr - 30 km/h

Spalanie:
1. Octavia 7.2l/100km
2. Insignia 12.2l/100km

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”