--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Oddalem swoją insignie do ASO na naprawe blacharsko lakierniczą(OC sprawcy).
Dostalem auto zastepcze Octavia 2016 kombi 1.4 tsi 150 KM.
Mam świadomość że to auto jest lżejsze ale........ ono przyspiesza od 1800 a od 2000 wbija w fotel. Moja ISIA jest po chipie 215KM 300Nm ale moc tak naprawdę czuć od 3tyś.
Czy to jest specyfika A16LET?
Czy mam coś nie tak z autem?
Czy rzeczywiście masa robi swoje?
Dostalem auto zastepcze Octavia 2016 kombi 1.4 tsi 150 KM.
Mam świadomość że to auto jest lżejsze ale........ ono przyspiesza od 1800 a od 2000 wbija w fotel. Moja ISIA jest po chipie 215KM 300Nm ale moc tak naprawdę czuć od 3tyś.
Czy to jest specyfika A16LET?
Czy mam coś nie tak z autem?
Czy rzeczywiście masa robi swoje?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
być może masa, bo ja dostałam Insignię, to nigdzie mnie nie wbijała, bo dostałam 160konną, a im zostawiłam moje 220 przecudnych ogierów
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
taka jest też specyfikacja A16LET.. 1.4Turbo 140 koni jest dużo bardziej elastyczny i tylko delikatnie słabszy w porównaniu z 1.6T
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Wystarczyloby żeby wcześniej "wstawał" mam gdzieś moc max, po torze nie jeżdże. Jest na to jakaś rada? Zmieniał ktoś turbo na inny typ?
A wracając jeszcze do poprawnej pracy silnika.
Jaki najtańszy interfejs potrzebuje żeby porównać jakie jest zapotrzebowanie silnika na powietrze z tym ile faktycznie dostaje
A wracając jeszcze do poprawnej pracy silnika.
Jaki najtańszy interfejs potrzebuje żeby porównać jakie jest zapotrzebowanie silnika na powietrze z tym ile faktycznie dostaje
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
coś co pokazuje żądane i aktualne ciśnienie doładowania, po za tym warto obejrzeć katalizator.. zdarzały się przypadki zapchanych a co za tym idzie słabszej dynamiki a16let
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
A jakimś elm 327 sprawdzi czy potrzeba jakiś bardziej zaawansowany interfejs.
Nie wiecie czy na jałowym w dolocie jest podciśnienie żeby spróbować sprawdzić szczelność plakiem?
Nie wiecie czy na jałowym w dolocie jest podciśnienie żeby spróbować sprawdzić szczelność plakiem?
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
A28NER też szału nie robi, do puki się nie wkręci. Zachowuje się bardziej jak wolnossący, niż turbo i na dole, to tak średnio idzie, ale jak się wkręci, to robi się przyjemnie. Swoje też robi automat, który przy starcie dość ospale przekazuje moc na koła. Ale co by nie mówić, jeździ się przyjemnie. Nawet jak się spokojnie rusza, to i tak na światłach prawie wszyscy zostają w tyle
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Zdziwiłbyś się o ile słabsze auta na starcie objadą opc . Zaleta 2.8 T objawia się na autostradach i przy dużych prędkościach u nas zakazanych
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
od kiedy pamiętam Ople, a zaczynałem pierwszą Astrą i starą Corsą, samochody tej marki miały problem z przełożeniem mocy silnika na koła. Zawsze w rozmowach użytkowników był ten sam problem - gdzie podziały się te konie? Nieważne ile ich było, prawie zawsze konkurencja jeździła lepiej.romanik99 pisze: ↑15 paź 2018, o 21:16Mam świadomość że to auto jest lżejsze ale........ ono przyspiesza od 1800 a od 2000 wbija w fotel. Moja ISIA jest po chipie 215KM 300Nm ale moc tak naprawdę czuć od 3tyś.
Czy to jest specyfika A16LET?
Czy mam coś nie tak z autem?
Czy rzeczywiście masa robi swoje?
I w tej materii niewiele się zmieniło. Ja przez lata jeździłem innymi markami i wracając do Opla nawet nie zdziwiłem się analizując tabele techniczne i oglądając testy - problem pozostał.
Zalecam pogodzić się z tym i żyć dalej. A jak komuś naprawdę przeszkadza, że ma za mało, trzeba zmienić markę, to naprawdę nie boli
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Generalnie to nawet Corsa Nurburgring powinna objechać OPC [w automacie] na starcie, ale przy wyższych prędkościach to już pojemność robi swoje. Jak to gdzieś wyczytałem czy obejrzałem, Insignia OPC to nie jest auto sportowe, tylko limuzyna o podwyższonych osiągach i to mi odpowiada. W trasie jest przyjemnie, jak trzeba wyprzedzić to jest czym, komfortowo jest (może poza szumami wiatru i opon), a i spalanie bardzo przyjemne. Co nie zmienia faktu, że po danych technicznych silników w Insigni można byłoby spodziewać się czegoś więcej, niestety masa robi swoje.
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
A jezdził ktoś tym najnowszym modelem. Tam masa jest sporo niższa silniki wtrysk bezposredni. Jak to jedzie?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Insignia 1.6 200KM jeździ podobnie jak Octavia 1.5 150KM, może z lekkim wskazaniem na Insignię. Tyle, że porównujesz auta innych klas i szczególnie na trasie inaczej jedzie się tymi samochodami.
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A16LET 180KM VS 1.4 TSI 150 KM
Wiadomo że Octavię powinno się porównywać z Astrą J . Pytanie. Czy Astra J 1.6t ciągnie od 1800 a przy 2200 wciska w fotel? Nie jechalem ale obawiam się że nie. Niestety zarówno Astra jak i Insignia cierpi na otyłość. Ale główną zaletą 1.4TSI jest to że po prostu szybciej osiąga maksymalny moment obrotowy.
Dla porównania wrzucam jeszcze spalanie ze wskazań komputera pokladowego
Odcinek 300 km - praca dom, praca dom
Jazda miejska - korki remonty światła
Vśr - 30 km/h
Spalanie:
1. Octavia 7.2l/100km
2. Insignia 12.2l/100km
Dla porównania wrzucam jeszcze spalanie ze wskazań komputera pokladowego
Odcinek 300 km - praca dom, praca dom
Jazda miejska - korki remonty światła
Vśr - 30 km/h
Spalanie:
1. Octavia 7.2l/100km
2. Insignia 12.2l/100km