--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Mam problem z Insignią 2.0T 250km MY2012.
Jakiś tydzień temu zaczęło minimalnie trząść silnikiem na wolnych obrotach i trochę falowały obroty. 4 dni później w czasie jazdy poniżej 3 tys. obrotów zaczęło mocno trząść autem (jakby chodziło na 3 cylindrach). Po kilku km wywaliło błąd Sprawdź system Stabilitrak i po ok minucie dodatkowo kontrolkę silnika.
Po zgaszeniu i odpaleniu silnika błąd powraca po ok minucie, a silnikiem cały czas trzęsie, nawet zanim pojawi się błąd.
Po podpięciu op-coma pokazuje błąd P0300 wypadanie zapłonu, oraz U0401-71 ??? - Invalid Data i U0422-71 Invalid Data Received From Body Control Module - Invalid Data.
Widziałem w innym wątku, że to może być wina czujnika ABS w kole, ale u mnie nie pokazuje takiego błędu.
PS. Czy parametr ABS Pump Motor Voltage powinien wskazywać 0.0V?
Jakiś tydzień temu zaczęło minimalnie trząść silnikiem na wolnych obrotach i trochę falowały obroty. 4 dni później w czasie jazdy poniżej 3 tys. obrotów zaczęło mocno trząść autem (jakby chodziło na 3 cylindrach). Po kilku km wywaliło błąd Sprawdź system Stabilitrak i po ok minucie dodatkowo kontrolkę silnika.
Po zgaszeniu i odpaleniu silnika błąd powraca po ok minucie, a silnikiem cały czas trzęsie, nawet zanim pojawi się błąd.
Po podpięciu op-coma pokazuje błąd P0300 wypadanie zapłonu, oraz U0401-71 ??? - Invalid Data i U0422-71 Invalid Data Received From Body Control Module - Invalid Data.
Widziałem w innym wątku, że to może być wina czujnika ABS w kole, ale u mnie nie pokazuje takiego błędu.
PS. Czy parametr ABS Pump Motor Voltage powinien wskazywać 0.0V?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Nie wiązałbym tych dwóch błędów z trzęsieniem silnika. Samo trzęsienie to najpierw sprawdź kable/wtyczki zapłonowe (czy cokolwiek co wchodzi na świece - bo nie wiem jak to jest w Insigniach ). Sprawdzenie na zasadzie wyjęcia, przeczyszczenia styków w środku i odpowiednio mocne nałożenie spowrotem. Jeżeli są kable, to trzeba założyć, że nie ma na nich przebicia, bo jeśli jest to wymiana.
Jeśli to nie pomoże, to wyjęcie świec i ocena ich stanu - może nadają się już do wymiany?
Jeśli jednak są ok, to przeczyścić elektrody, sprawdzić odstępy pomiędzy elektrodami (czy są równe na wszystkich świecach).
Kolejny etap, jeśli poprzednie zawiodą, to będzie ocena stanu cewki zapłonowej.
Dalej nie gdybam - najpierw sprawidziłbym powyższe
Jeśli to nie pomoże, to wyjęcie świec i ocena ich stanu - może nadają się już do wymiany?
Jeśli jednak są ok, to przeczyścić elektrody, sprawdzić odstępy pomiędzy elektrodami (czy są równe na wszystkich świecach).
Kolejny etap, jeśli poprzednie zawiodą, to będzie ocena stanu cewki zapłonowej.
Dalej nie gdybam - najpierw sprawidziłbym powyższe
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Każdy cylinder ma swoją cewkę, więc są 4.
Świece zmienione, w pierwszym cylindrze świeca była mokra od oleju. Po zmianie świec nie ma poprawy. Po odpięciu cewki na 1 cylindrze, praca silnika nie zmienia się. Zmiana cewek niestety nic nie dała tzn. cewka sprawna. Nowa świeca po kilku minutach pracy silnika też była w oleju.
Zmierzone zostało ciśnienie w cylindrach i w pierwszym wyszło ok. 3 atmosfer, pozostałe około 10.
Wygląda to na uszkodzenie zaworów, innej części głowicy lub coś z tłokiem albo pierścieniami.
Trochę to dziwne bo samochód ma dopiero 105 tys. km, olej zmieniany co 10 tys. km serwisowany w ASO, polski salon...
Świece zmienione, w pierwszym cylindrze świeca była mokra od oleju. Po zmianie świec nie ma poprawy. Po odpięciu cewki na 1 cylindrze, praca silnika nie zmienia się. Zmiana cewek niestety nic nie dała tzn. cewka sprawna. Nowa świeca po kilku minutach pracy silnika też była w oleju.
Zmierzone zostało ciśnienie w cylindrach i w pierwszym wyszło ok. 3 atmosfer, pozostałe około 10.
Wygląda to na uszkodzenie zaworów, innej części głowicy lub coś z tłokiem albo pierścieniami.
Trochę to dziwne bo samochód ma dopiero 105 tys. km, olej zmieniany co 10 tys. km serwisowany w ASO, polski salon...
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
"Zmierzone zostało ciśnienie w cylindrach i w pierwszym wyszło ok. 3 atmosfer, pozostałe około 10."
To masz w zasadzie odpowiedz.
Możesz zrobić próbę olejową i będziesz wiedział, czy to pierścienie.
To masz w zasadzie odpowiedz.
Możesz zrobić próbę olejową i będziesz wiedział, czy to pierścienie.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Wygląda to niezbyt fajnie. Niewierzę, żeby ktoś źle zrobił pomiar, więc pewnie jest problem ze szczelnością komory spalania. Stawiam niestety na pierścienie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Silnik rozebrany - pęknięty tłok na pierwszym cylindrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
No to kolejna 2.0T do kolekcji padniętych silników. Pękający tłok, standard. Dobrze, że pierwsze 100k w ogóle przejeździła.
Będę powtarzał, że Insi 2.0T tylko w leasing i z przedłużoną gwarancją, na pewno nie jako używka z drugiej ręki, bo to mina! Silnik i napęd 4x4.
Amerykański silnik wyprodukowany w Niemczech... Do czego ten świat doszedł? Kurde, lotnicze silniki (RR, GE, P&W) są perfekcyjne, trwałe, żywotne, niezawodne. A do aut produkują szajs.
M.
Będę powtarzał, że Insi 2.0T tylko w leasing i z przedłużoną gwarancją, na pewno nie jako używka z drugiej ręki, bo to mina! Silnik i napęd 4x4.
Amerykański silnik wyprodukowany w Niemczech... Do czego ten świat doszedł? Kurde, lotnicze silniki (RR, GE, P&W) są perfekcyjne, trwałe, żywotne, niezawodne. A do aut produkują szajs.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Zastanawiam się, czy włożyć nowy tłok seryjny (oryginał Opla z ASO za 850zł), czy lepiej założyć kute tłoki np. Wiseco: https://zzperformance.com/ecotec/engine ... nf-pistons albo JE Pistons: http://www.mgi-motorsport.gr/en/news1.php?nid=132
Czy są różnice w tłokach między silnikami A20NFT LHU, a A20NFT LTG?
Czy są różnice w tłokach między silnikami A20NFT LHU, a A20NFT LTG?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Znalazłem tylko opis LTG - silnika Generacji III
http://www.gmpowertrain.com/engines/doc ... %20PDF.pdf
Jest w nim wspomniane o aluminiowej konstrukcji tłoka z natryskiem olejowym, tak jakby była to różnica w porównaniu do poprzedniej generacji (reprezentowanej przez LHU, LDK).
Ale tutaj
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine#LNF
Jest napisane, że takie tłoki były już właśnie w Generacji II.
M.
http://www.gmpowertrain.com/engines/doc ... %20PDF.pdf
Jest w nim wspomniane o aluminiowej konstrukcji tłoka z natryskiem olejowym, tak jakby była to różnica w porównaniu do poprzedniej generacji (reprezentowanej przez LHU, LDK).
Ale tutaj
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine#LNF
Jest napisane, że takie tłoki były już właśnie w Generacji II.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak
Samochód już poskładany. Założony został oryginalny tłok z ASO. Prawdopodobna przyczyna pęknięcia tłoka, to resztki połamanego ślizgu rozrządu, które dostały się do cylindra. Dodatkowo w misce olejowej był jeden długi opiłek (jakby wiór od wiercenia?).
Kanały olejowe zostały przepłukane, dolot z intercolerem wyczyszczony z oleju. Głowica po kompleksowej regeneracji, turbina również.
Jedną istotną rzecz, którą zauważyłem to brak chrobotania zimnego silnika po odpaleniu. Wszystkie ślizgi rozrządu były całe, więc to chrobotanie raczej nie pochodziło od rozrządu.
Kanały olejowe zostały przepłukane, dolot z intercolerem wyczyszczony z oleju. Głowica po kompleksowej regeneracji, turbina również.
Jedną istotną rzecz, którą zauważyłem to brak chrobotania zimnego silnika po odpaleniu. Wszystkie ślizgi rozrządu były całe, więc to chrobotanie raczej nie pochodziło od rozrządu.