--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

ODPOWIEDZ
Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Robert1993 » 4 maja 2018, o 20:43

Mam problem z Insignią 2.0T 250km MY2012.
Jakiś tydzień temu zaczęło minimalnie trząść silnikiem na wolnych obrotach i trochę falowały obroty. 4 dni później w czasie jazdy poniżej 3 tys. obrotów zaczęło mocno trząść autem (jakby chodziło na 3 cylindrach). Po kilku km wywaliło błąd Sprawdź system Stabilitrak i po ok minucie dodatkowo kontrolkę silnika.
Po zgaszeniu i odpaleniu silnika błąd powraca po ok minucie, a silnikiem cały czas trzęsie, nawet zanim pojawi się błąd.
Po podpięciu op-coma pokazuje błąd P0300 wypadanie zapłonu, oraz U0401-71 ??? - Invalid Data i U0422-71 Invalid Data Received From Body Control Module - Invalid Data.

Widziałem w innym wątku, że to może być wina czujnika ABS w kole, ale u mnie nie pokazuje takiego błędu.

PS. Czy parametr ABS Pump Motor Voltage powinien wskazywać 0.0V?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Rooff_ » 4 maja 2018, o 22:01

Nie wiązałbym tych dwóch błędów z trzęsieniem silnika. Samo trzęsienie to najpierw sprawdź kable/wtyczki zapłonowe (czy cokolwiek co wchodzi na świece - bo nie wiem jak to jest w Insigniach ;) ). Sprawdzenie na zasadzie wyjęcia, przeczyszczenia styków w środku i odpowiednio mocne nałożenie spowrotem. Jeżeli są kable, to trzeba założyć, że nie ma na nich przebicia, bo jeśli jest to wymiana.
Jeśli to nie pomoże, to wyjęcie świec i ocena ich stanu - może nadają się już do wymiany?
Jeśli jednak są ok, to przeczyścić elektrody, sprawdzić odstępy pomiędzy elektrodami (czy są równe na wszystkich świecach).
Kolejny etap, jeśli poprzednie zawiodą, to będzie ocena stanu cewki zapłonowej.
Dalej nie gdybam - najpierw sprawidziłbym powyższe ;)

Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Robert1993 » 5 maja 2018, o 15:58

Każdy cylinder ma swoją cewkę, więc są 4.
Świece zmienione, w pierwszym cylindrze świeca była mokra od oleju. Po zmianie świec nie ma poprawy. Po odpięciu cewki na 1 cylindrze, praca silnika nie zmienia się. Zmiana cewek niestety nic nie dała tzn. cewka sprawna. Nowa świeca po kilku minutach pracy silnika też była w oleju.
Zmierzone zostało ciśnienie w cylindrach i w pierwszym wyszło ok. 3 atmosfer, pozostałe około 10.
Wygląda to na uszkodzenie zaworów, innej części głowicy lub coś z tłokiem albo pierścieniami.
Trochę to dziwne bo samochód ma dopiero 105 tys. km, olej zmieniany co 10 tys. km serwisowany w ASO, polski salon...

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Kub@ » 5 maja 2018, o 20:55

"Zmierzone zostało ciśnienie w cylindrach i w pierwszym wyszło ok. 3 atmosfer, pozostałe około 10."
To masz w zasadzie odpowiedz.
Możesz zrobić próbę olejową i będziesz wiedział, czy to pierścienie.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Rooff_ » 6 maja 2018, o 00:01

Wygląda to niezbyt fajnie. Niewierzę, żeby ktoś źle zrobił pomiar, więc pewnie jest problem ze szczelnością komory spalania. Stawiam niestety na pierścienie... :o

Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Robert1993 » 12 maja 2018, o 10:14

Silnik rozebrany - pęknięty tłok na pierwszym cylindrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Rooff_ » 12 maja 2018, o 12:14

Ała :o

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: wassermann » 13 maja 2018, o 15:20

No to kolejna 2.0T do kolekcji padniętych silników. Pękający tłok, standard. Dobrze, że pierwsze 100k w ogóle przejeździła.

Będę powtarzał, że Insi 2.0T tylko w leasing i z przedłużoną gwarancją, na pewno nie jako używka z drugiej ręki, bo to mina! Silnik i napęd 4x4.

Amerykański silnik wyprodukowany w Niemczech... Do czego ten świat doszedł? Kurde, lotnicze silniki (RR, GE, P&W) są perfekcyjne, trwałe, żywotne, niezawodne. A do aut produkują szajs.

M.

Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Robert1993 » 16 maja 2018, o 11:32

Zastanawiam się, czy włożyć nowy tłok seryjny (oryginał Opla z ASO za 850zł), czy lepiej założyć kute tłoki np. Wiseco: https://zzperformance.com/ecotec/engine ... nf-pistons albo JE Pistons: http://www.mgi-motorsport.gr/en/news1.php?nid=132
Czy są różnice w tłokach między silnikami A20NFT LHU, a A20NFT LTG?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: wassermann » 16 maja 2018, o 12:02

Znalazłem tylko opis LTG - silnika Generacji III

http://www.gmpowertrain.com/engines/doc ... %20PDF.pdf

Jest w nim wspomniane o aluminiowej konstrukcji tłoka z natryskiem olejowym, tak jakby była to różnica w porównaniu do poprzedniej generacji (reprezentowanej przez LHU, LDK).

Ale tutaj
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine#LNF
Jest napisane, że takie tłoki były już właśnie w Generacji II.

M.

Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 2.0T trzęsie silnikiem, Check + Sprawdź Stabilitrak

Post autor: Robert1993 » 1 cze 2018, o 21:31

Samochód już poskładany. Założony został oryginalny tłok z ASO. Prawdopodobna przyczyna pęknięcia tłoka, to resztki połamanego ślizgu rozrządu, które dostały się do cylindra. Dodatkowo w misce olejowej był jeden długi opiłek (jakby wiór od wiercenia?).
Kanały olejowe zostały przepłukane, dolot z intercolerem wyczyszczony z oleju. Głowica po kompleksowej regeneracji, turbina również.
Jedną istotną rzecz, którą zauważyłem to brak chrobotania zimnego silnika po odpaleniu. Wszystkie ślizgi rozrządu były całe, więc to chrobotanie raczej nie pochodziło od rozrządu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”