--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Witam koleżanki i kolegów
Posiadam Opla Insignie Cosmo 1.6 SIDI Turbo Automat
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 40k
Silnik: A16XHT
Ostatnia wymiana oleju i filtrów: 3 tyg temu
Problem:
Przez około 2 tygodnie co jakiś czas pojawiał się dziwny dźwięk nieregularnej pracy silnika który po ponownym odpaleniu ustąpił.
W sobotę samochód wszedł w tryb Awaryjny (palą się lampki CheckEngine oraz Układ stabilizacji toru)
Silnik klekocze i samochód się trzęsie na niskich obrotach - typowy objaw jak nie działa jeden gar.
Po podłączeniu komputera wyskakuje komunikat błędu na pierwszej cewce.
Podczas wymiany cewki zauważyłem zalaną świece, dodatkowo zostały wymienione wszystkie świece.
Po odpaleniu po kilku sekundach samochód zaczął ponownie się trząść, po wykręceniu świecy świeca okazała się znowu zalana.
Po sprawdzeniu kompresji na pierwszym cylindrze okazała się ona zerowa, reszta jest prawidłowa.
Czy ma ktoś pomysł co to mogło paść? czy konieczna jest rozbiórka silnika dla dalszej diagnozy?
Posiadam Opla Insignie Cosmo 1.6 SIDI Turbo Automat
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 40k
Silnik: A16XHT
Ostatnia wymiana oleju i filtrów: 3 tyg temu
Problem:
Przez około 2 tygodnie co jakiś czas pojawiał się dziwny dźwięk nieregularnej pracy silnika który po ponownym odpaleniu ustąpił.
W sobotę samochód wszedł w tryb Awaryjny (palą się lampki CheckEngine oraz Układ stabilizacji toru)
Silnik klekocze i samochód się trzęsie na niskich obrotach - typowy objaw jak nie działa jeden gar.
Po podłączeniu komputera wyskakuje komunikat błędu na pierwszej cewce.
Podczas wymiany cewki zauważyłem zalaną świece, dodatkowo zostały wymienione wszystkie świece.
Po odpaleniu po kilku sekundach samochód zaczął ponownie się trząść, po wykręceniu świecy świeca okazała się znowu zalana.
Po sprawdzeniu kompresji na pierwszym cylindrze okazała się ona zerowa, reszta jest prawidłowa.
Czy ma ktoś pomysł co to mogło paść? czy konieczna jest rozbiórka silnika dla dalszej diagnozy?
- krystiano
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 11:46
- Auto: Astra J 1.6T 211KM
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Nie chcę Cię straszyć ale w sidi były przypadki pękających tłoków...
Możesz jeszcze wykonać próbę olejową , która potwierdzi gdzie jest nieszczelność ( głowica czy układ korbowo-tłokowy ).
Możesz jeszcze wykonać próbę olejową , która potwierdzi gdzie jest nieszczelność ( głowica czy układ korbowo-tłokowy ).
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Najczęściej problem był na czwartym cylindrze.
Musisz rozbierać
Musisz rozbierać
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
nalej setkę oleju na tłok i zobacz kompresję, jak podskoczy do góry to głowica do sprawdzenia, jak nie to dół
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 10:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Witam,
i jak się potoczyła sprawa? Niektóre A16XHT miały wadę fabryczną. Według mnie powinni w ASO to naprawiać za darmo nawet po upływie gwarancji do pewnego czasu/przebiegu. Mam nadzieję, że Opel nie dopuści, żeby Insignia była nową królową lawet.
W przypadku auta, które teraz posiadam był ten gorszy scenariusz, ale była jeszcze gwarancja:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 53#p143953
W skrócie: 50kkm auto miało wymieniany tłok. W 105kkm wymienili już silnik bez osprzętu. Szczęście było takie, że auto było na gwarancji. Ale jak pisałem wyżej: Opel dla dobra swojej marki powinien naprawy wykonywać również po gwarancji przez jakiś czas.
i jak się potoczyła sprawa? Niektóre A16XHT miały wadę fabryczną. Według mnie powinni w ASO to naprawiać za darmo nawet po upływie gwarancji do pewnego czasu/przebiegu. Mam nadzieję, że Opel nie dopuści, żeby Insignia była nową królową lawet.
W przypadku auta, które teraz posiadam był ten gorszy scenariusz, ale była jeszcze gwarancja:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 53#p143953
W skrócie: 50kkm auto miało wymieniany tłok. W 105kkm wymienili już silnik bez osprzętu. Szczęście było takie, że auto było na gwarancji. Ale jak pisałem wyżej: Opel dla dobra swojej marki powinien naprawy wykonywać również po gwarancji przez jakiś czas.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2022, o 18:54
- Auto: Insignia A 2.0 250KM
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łochów
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Cześć, podepnę się pod temat, bo chyba mam podobny problem.
Mam Insignię A polift 2015 r. 2.0 benzyna 250 km. Jest to kombi w automacie i wg dekodera vin wersja Cosmo. Pierwsza sprawa to brak kompresji na 1 cylindrze-auto nie odpala, zrobiona próba olejowa i prawdopodobnie tłok się wysypał. Teraz pytanie: Czy opłaca się robić remont silnika, czy raczej szukać czegoś na przekładkę? Druga kwestia to kod tego silnika, bo ciężko stwierdzić jaki jest dokładnie wg tych wszystkich dziwnych informacji na stronie Opla. Czy jest to A20Nht, czy B20Nht, czy jeden i drugi pasuje? Czy ewentualnie można wsadzić silnik o innej pojemności? Może ktoś już się z tym zetknął i może pomóc? VIN: W0LGT8EU0F1026017
Mam Insignię A polift 2015 r. 2.0 benzyna 250 km. Jest to kombi w automacie i wg dekodera vin wersja Cosmo. Pierwsza sprawa to brak kompresji na 1 cylindrze-auto nie odpala, zrobiona próba olejowa i prawdopodobnie tłok się wysypał. Teraz pytanie: Czy opłaca się robić remont silnika, czy raczej szukać czegoś na przekładkę? Druga kwestia to kod tego silnika, bo ciężko stwierdzić jaki jest dokładnie wg tych wszystkich dziwnych informacji na stronie Opla. Czy jest to A20Nht, czy B20Nht, czy jeden i drugi pasuje? Czy ewentualnie można wsadzić silnik o innej pojemności? Może ktoś już się z tym zetknął i może pomóc? VIN: W0LGT8EU0F1026017
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Bez kompresji na jednym z cylindrów auto powinno zapalić bez żadnych problemów, rozumiem, że po próbie olejowej ciśnienie się podniosło? Dobra diagnostyka to podstawa, bo wcale nie musi być tak źle.
Książkowy remont nie opłaca się zupełnie, szukaj słupka.
Książkowy remont nie opłaca się zupełnie, szukaj słupka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2022, o 18:54
- Auto: Insignia A 2.0 250KM
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łochów
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Ciśnienie po próbie olejowej się podniosło.
Szukam drugiego słupka, tylko tu jest kwestia tych kodów silnika. Jak je rozszyfrować. Na pewno słupek będzie miał końcówkę LTG. Ale jaki powinien być początek, bo tu mam problem. W jakim dziale najlepiej szukać takiego słupka, bo może ktoś z forumowiczów ma?W dziale "kupię " będzie najlepiej pytać? Bardzo dziękuję za pomoc.
Szukam drugiego słupka, tylko tu jest kwestia tych kodów silnika. Jak je rozszyfrować. Na pewno słupek będzie miał końcówkę LTG. Ale jaki powinien być początek, bo tu mam problem. W jakim dziale najlepiej szukać takiego słupka, bo może ktoś z forumowiczów ma?W dziale "kupię " będzie najlepiej pytać? Bardzo dziękuję za pomoc.
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
W dziale kupię/sprzedam raczej dzieje się niewiele, spróbuj przez FB, jest giełda Insigni.
A20 i B20 to zupełnie inne silniki,
B20 ma fabryczną wadę układu paliwowego,
pojawia się spalanie stukowego i pękają tłoki.
A20 i B20 to zupełnie inne silniki,
B20 ma fabryczną wadę układu paliwowego,
pojawia się spalanie stukowego i pękają tłoki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2022, o 18:54
- Auto: Insignia A 2.0 250KM
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łochów
Re: 1.6 SIDI Turbo - A16XHT - Brak kompresji na 1 cylindrze
Dziękuję za info o giełdzie. To jak w takim razie rozszyfrować mój kod silnika, skoro po wpisaniu vinu w vindekoder pojawia mi się jedna i druga litera? Czym to się może różnić? Automat/manual czy jeszcze coś innego?