--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
cześć wszystkim!
Mam problem z układem chłodzenia w mojej insigni, polega on na tym że przy spokojniejszej jeździe wyskakuje mi
komunikat o przegrzanym silniku, temperatura nagle skacze z 90 na 110 a potem na 130st. Wyrzuca mi przy tym płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak się zatrzymam na chwile zgaszę silnik i po chwili ponownie odpalę temp wraca do 90st.
Spędziłem dziś trochę czasu w garażu i moje obserwację są następujące:
-do zbiornika wyrównawczego cienkim wężem leci na zmianę płyn i powietrze (większa ilość płynu)
-termostat puszcza na duży obieg,
-węże idące do nagrzewnicy są jeden zimny drugi ciepły (gorący jak pozostałe)
-korek w zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie,
-przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego (grzałem silnik z odkręconym korkiem) w momencie gdy termostat puszcza na duży obieg poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie do takiego poziomu że przelewa się przez wlew, nie wiem czy płyn się cofa od chłodnicy i idzie przez blok,
-po zakręceniu korka i złapaniu ciśnienia na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze, po naciśnięciu pedału gazu (ok 2tys obr) zaczyna lecieć gorące powietrze,
-brak musztardy pod korkiem oleju,
-brak oleju w zbiorniu wyrównawczym
Podajcie proszę propozycję, czy przy takich objawach możliwe ze padnięta jest pompa wody (obrobił się np wirnik)?
Czy macie jakieś inne propozycje? zacinający się termostat w pozycji zamkniętej?
jak to można sprawdzić?
Mam problem z układem chłodzenia w mojej insigni, polega on na tym że przy spokojniejszej jeździe wyskakuje mi
komunikat o przegrzanym silniku, temperatura nagle skacze z 90 na 110 a potem na 130st. Wyrzuca mi przy tym płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak się zatrzymam na chwile zgaszę silnik i po chwili ponownie odpalę temp wraca do 90st.
Spędziłem dziś trochę czasu w garażu i moje obserwację są następujące:
-do zbiornika wyrównawczego cienkim wężem leci na zmianę płyn i powietrze (większa ilość płynu)
-termostat puszcza na duży obieg,
-węże idące do nagrzewnicy są jeden zimny drugi ciepły (gorący jak pozostałe)
-korek w zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie,
-przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego (grzałem silnik z odkręconym korkiem) w momencie gdy termostat puszcza na duży obieg poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie do takiego poziomu że przelewa się przez wlew, nie wiem czy płyn się cofa od chłodnicy i idzie przez blok,
-po zakręceniu korka i złapaniu ciśnienia na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze, po naciśnięciu pedału gazu (ok 2tys obr) zaczyna lecieć gorące powietrze,
-brak musztardy pod korkiem oleju,
-brak oleju w zbiorniu wyrównawczym
Podajcie proszę propozycję, czy przy takich objawach możliwe ze padnięta jest pompa wody (obrobił się np wirnik)?
Czy macie jakieś inne propozycje? zacinający się termostat w pozycji zamkniętej?
jak to można sprawdzić?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Miałem podobnie w innym aucie, wirnik pompy się rozkleił. Brak wymuszonego przepływu może tak gotować płyn.
Stawiałbym na pompę i ją jako pierwszą starał się skontrolować.
Stawiałbym na pompę i ją jako pierwszą starał się skontrolować.
Insignia MY2012
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
A to nie będzie problem z padniętym termostatem?
Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia.
Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Napisał że
dlatego stawiam na pompę że nie pracuje prawidłowo.Dziobo007 pisze:-termostat puszcza na duży obieg,
-węże idące do nagrzewnicy są jeden zimny drugi ciepły (gorący jak pozostałe)
Insignia MY2012
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Wczoraj wymieniłem płyn. W trakcie odpowietrzania miałem prawie wszystkie z w/w objawów. Oprócz tego: "po zakręceniu korka i złapaniu ciśnienia na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze, po naciśnięciu pedału gazu (ok 2tys obr) zaczyna lecieć gorące powietrze".
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
w jaki sposób odpowietrzałeś? zostawiłeś go samemu sobie żeby się sam odpowietrzył?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Po zalaniu układu rozgrzałem silnik, pracował ze 25 minut, a wentylator włączył się w tym czasie kilkanaście razy. Płyn w zbiorniczku raz wciągało do zera, a za chwilę znów przelewał się(na zbiorniczku jest rurka przelewowa, nie powinno się odkręcać korka). Ustabilizowało się, po godzinie odpalam i jadę, a tu komunikat, że niski poziom płynu Dolałem ponownie do połowy zbiornika i sprawdzę ponownie dzisiaj. Trochę to trwało
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
ogrzewanie miałeś na max? nie odkręcałeś odpowietrznika na chłodnicy? czy układ nie powinien się sam odpowietrzyć w czasie jazdy? czy raczej powinien przy odpowietrzaniu pracować na wolnych obrotach?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Ogrzewanie miałem włączone. Nie mam pojęcia o jakim odpowietrzniku piszesz Co do reszty pytań- zrobiłem to jak napisałem powyżej. Dzisiaj jeździłem i poziom płynu w zbiorniku spadł jeszcze 1-2 cm, ale się ustabilizował. Mam jeszcze na dolewkę, więc pojeżdżę dzień lub dwa i uzupełnię.
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
na chłodnicy od strony pasażera, u góry jest plastikowa śruba (biała) która służy (podobno) do odpowietrzania chłodnicy. Zrobiłem jak mówiłeś, na początku z wężyka do zbiornika wyrównawczego leciało powietrze z płynem, samochód pracował ok godz na wolnych obrotach, przez ten czas trzymał temperaturę, wentylator włączył się może 2x. Jutro jadę w trasę także zweryfikuję czy pomogło.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Weź na dolewkę, na wszelki wypadek
Jeszcze czysto informacyjnie, spuściłem 4,5 l płynu i tyle weszło po kilku dolewkach. Warto zmierzyć ile płynu wyleci, bo po zalaniu takiej samej ilości można być pewnym, że układ prawidłowo się odpowietrzył.
Jeszcze czysto informacyjnie, spuściłem 4,5 l płynu i tyle weszło po kilku dolewkach. Warto zmierzyć ile płynu wyleci, bo po zalaniu takiej samej ilości można być pewnym, że układ prawidłowo się odpowietrzył.
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Odpowietrzyłem porządnie i jak narazie spoko. Jade w weekend 600km to zobaczę jak się zachowuje.
edit:
I lipa... dziś wracałem i znowu wywaliło płyn i komunikat...
edit 27.12.2017:
zrobiłem tes na obecność co2 w zbiorniczku wyrównawczym, tester z allegro, płyn który zmienia kolor jeżeli jest w nim co2. Zabarwiło mi płyn na zielono (teoretycznie wykrył co2) czy istnieje możliwość że co2 dostaje się skąd indziej jak z uszczelki pod głowicą?
edit:
I lipa... dziś wracałem i znowu wywaliło płyn i komunikat...
edit 27.12.2017:
zrobiłem tes na obecność co2 w zbiorniczku wyrównawczym, tester z allegro, płyn który zmienia kolor jeżeli jest w nim co2. Zabarwiło mi płyn na zielono (teoretycznie wykrył co2) czy istnieje możliwość że co2 dostaje się skąd indziej jak z uszczelki pod głowicą?
Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER
Po problemie, lżejszy o 3k zł zapłaciłem za planowanie głowicy, docieranie gniazd zaworowych, rozrząd i inne cuda.
Przyczyna: odgnieciona UPG w głowicy+ krzywa głowica.
Wystąpili udział wzięli: niedorobieni mechanicy, tchórze bojący się podjąć zadania i diagnozy, nieudolny opel polska,
i w końcu dwa uczciwe warsztaty w Krakowie które jeden zdiagnozował, drugi podjął się naprawy.
Przyczyna: odgnieciona UPG w głowicy+ krzywa głowica.
Wystąpili udział wzięli: niedorobieni mechanicy, tchórze bojący się podjąć zadania i diagnozy, nieudolny opel polska,
i w końcu dwa uczciwe warsztaty w Krakowie które jeden zdiagnozował, drugi podjął się naprawy.