--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

ODPOWIEDZ
Dziobo007

Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 17 gru 2017, o 00:10

cześć wszystkim!
Mam problem z układem chłodzenia w mojej insigni, polega on na tym że przy spokojniejszej jeździe wyskakuje mi
komunikat o przegrzanym silniku, temperatura nagle skacze z 90 na 110 a potem na 130st. Wyrzuca mi przy tym płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak się zatrzymam na chwile zgaszę silnik i po chwili ponownie odpalę temp wraca do 90st.
Spędziłem dziś trochę czasu w garażu i moje obserwację są następujące:

-do zbiornika wyrównawczego cienkim wężem leci na zmianę płyn i powietrze (większa ilość płynu)
-termostat puszcza na duży obieg,
-węże idące do nagrzewnicy są jeden zimny drugi ciepły (gorący jak pozostałe)
-korek w zbiorniku wyrównawczym upuszcza ciśnienie,
-przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego (grzałem silnik z odkręconym korkiem) w momencie gdy termostat puszcza na duży obieg poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie do takiego poziomu że przelewa się przez wlew, nie wiem czy płyn się cofa od chłodnicy i idzie przez blok,
-po zakręceniu korka i złapaniu ciśnienia na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze, po naciśnięciu pedału gazu (ok 2tys obr) zaczyna lecieć gorące powietrze,
-brak musztardy pod korkiem oleju,
-brak oleju w zbiorniu wyrównawczym

Podajcie proszę propozycję, czy przy takich objawach możliwe ze padnięta jest pompa wody (obrobił się np wirnik)?
Czy macie jakieś inne propozycje? zacinający się termostat w pozycji zamkniętej?
jak to można sprawdzić?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 01:37

Wentylator pracuje cały czas?

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 17 gru 2017, o 08:37

Tylko gdy plyn sie nagrzeje do odpowiedniej temp

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3060
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Zbyszek01 » 17 gru 2017, o 10:06

Miałem podobnie w innym aucie, wirnik pompy się rozkleił. Brak wymuszonego przepływu może tak gotować płyn.
Stawiałbym na pompę i ją jako pierwszą starał się skontrolować.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Rooff_ » 17 gru 2017, o 10:10

A to nie będzie problem z padniętym termostatem?
Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3060
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Zbyszek01 » 17 gru 2017, o 10:14

Napisał że
Dziobo007 pisze:-termostat puszcza na duży obieg,
-węże idące do nagrzewnicy są jeden zimny drugi ciepły (gorący jak pozostałe)
dlatego stawiam na pompę że nie pracuje prawidłowo.
Insignia MY2012

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 10:34

Wczoraj wymieniłem płyn. W trakcie odpowietrzania miałem prawie wszystkie z w/w objawów. Oprócz tego: "po zakręceniu korka i złapaniu ciśnienia na wolnych obrotach z nawiewu leci zimne powietrze, po naciśnięciu pedału gazu (ok 2tys obr) zaczyna lecieć gorące powietrze".

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 17 gru 2017, o 10:38

w jaki sposób odpowietrzałeś? zostawiłeś go samemu sobie żeby się sam odpowietrzył?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 10:59

Po zalaniu układu rozgrzałem silnik, pracował ze 25 minut, a wentylator włączył się w tym czasie kilkanaście razy. Płyn w zbiorniczku raz wciągało do zera, a za chwilę znów przelewał się(na zbiorniczku jest rurka przelewowa, nie powinno się odkręcać korka). Ustabilizowało się, po godzinie odpalam i jadę, a tu komunikat, że niski poziom płynu :D Dolałem ponownie do połowy zbiornika i sprawdzę ponownie dzisiaj. Trochę to trwało ;)

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 17 gru 2017, o 11:09

ogrzewanie miałeś na max? nie odkręcałeś odpowietrznika na chłodnicy? czy układ nie powinien się sam odpowietrzyć w czasie jazdy? czy raczej powinien przy odpowietrzaniu pracować na wolnych obrotach?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 17:22

Ogrzewanie miałem włączone. Nie mam pojęcia o jakim odpowietrzniku piszesz ;) Co do reszty pytań- zrobiłem to jak napisałem powyżej. Dzisiaj jeździłem i poziom płynu w zbiorniku spadł jeszcze 1-2 cm, ale się ustabilizował. Mam jeszcze na dolewkę, więc pojeżdżę dzień lub dwa i uzupełnię.

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 17 gru 2017, o 22:46

na chłodnicy od strony pasażera, u góry jest plastikowa śruba (biała) która służy (podobno) do odpowietrzania chłodnicy. Zrobiłem jak mówiłeś, na początku z wężyka do zbiornika wyrównawczego leciało powietrze z płynem, samochód pracował ok godz na wolnych obrotach, przez ten czas trzymał temperaturę, wentylator włączył się może 2x. Jutro jadę w trasę także zweryfikuję czy pomogło.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 23:28

Weź na dolewkę, na wszelki wypadek ;)
Jeszcze czysto informacyjnie, spuściłem 4,5 l płynu i tyle weszło po kilku dolewkach. Warto zmierzyć ile płynu wyleci, bo po zalaniu takiej samej ilości można być pewnym, że układ prawidłowo się odpowietrzył.

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 22 gru 2017, o 20:17

Odpowietrzyłem porządnie i jak narazie spoko. Jade w weekend 600km to zobaczę jak się zachowuje.


edit:
I lipa... dziś wracałem i znowu wywaliło płyn i komunikat... :x

edit 27.12.2017:

zrobiłem tes na obecność co2 w zbiorniczku wyrównawczym, tester z allegro, płyn który zmienia kolor jeżeli jest w nim co2. Zabarwiło mi płyn na zielono (teoretycznie wykrył co2) czy istnieje możliwość że co2 dostaje się skąd indziej jak z uszczelki pod głowicą?

Dziobo007

Re: Problemy z układem chłodzenia A1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 15 sty 2018, o 12:34

Po problemie, lżejszy o 3k zł zapłaciłem za planowanie głowicy, docieranie gniazd zaworowych, rozrząd i inne cuda.
Przyczyna: odgnieciona UPG w głowicy+ krzywa głowica.
Wystąpili udział wzięli: niedorobieni mechanicy, tchórze bojący się podjąć zadania i diagnozy, nieudolny opel polska,
i w końcu dwa uczciwe warsztaty w Krakowie które jeden zdiagnozował, drugi podjął się naprawy.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”