--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Witam na jednym z forów znalazłem sposób uruchamiania systemu Launch Control w nowej Insignii B może komuś się przyda:
"Aby ruszyć w trybie Launch Control należy:
-wyłączyć ASR, ESP (przytrzymać przycisk przez 5 sekund)
-tryb SPORT lub NORMAL
-wciskamy pedał hamulca, a następnie pedał gazu aż do kliknięcia przycisku kick down i następnie puszczamy pedał hamulca
Bardzo duża różnica przy starcie.
Przy włączonym ESP nie działa tak tryb"
Testowałem to trzy razy i działa przy wciśnięciu hamulca i gazu do oporu obroty wchodzą na około 3 tyś po puszczeniu hamulca auto szybko startuje, brat mierząc stoperem jak ruszałem miał dokładnie 7,1-7,2 sek do setki może nie jakaś rewelacja w porównaniu do konkurencji u brata w audi A6 252KM jest pół sekundy szybciej 6,6-6,7 do setki , ale różnica w starcie w porównaniu do normalnego ruszania jest duża i widocznie odczuwalna.
Nigdy nie jeździłem autem z tym systemem i mam pytanie jak wpływa to na silnik i skrzynię automatyczną i czy używane sporadycznie kilka razy w miesiącu będzie miało jakiś negatywny wpływ na te podzespoły?
Start wygląda tak jak na filmiku z YT 0:40 tu akurat jest Ford: https://www.youtube.com/watch?v=CQQkXTXC9EY
"Aby ruszyć w trybie Launch Control należy:
-wyłączyć ASR, ESP (przytrzymać przycisk przez 5 sekund)
-tryb SPORT lub NORMAL
-wciskamy pedał hamulca, a następnie pedał gazu aż do kliknięcia przycisku kick down i następnie puszczamy pedał hamulca
Bardzo duża różnica przy starcie.
Przy włączonym ESP nie działa tak tryb"
Testowałem to trzy razy i działa przy wciśnięciu hamulca i gazu do oporu obroty wchodzą na około 3 tyś po puszczeniu hamulca auto szybko startuje, brat mierząc stoperem jak ruszałem miał dokładnie 7,1-7,2 sek do setki może nie jakaś rewelacja w porównaniu do konkurencji u brata w audi A6 252KM jest pół sekundy szybciej 6,6-6,7 do setki , ale różnica w starcie w porównaniu do normalnego ruszania jest duża i widocznie odczuwalna.
Nigdy nie jeździłem autem z tym systemem i mam pytanie jak wpływa to na silnik i skrzynię automatyczną i czy używane sporadycznie kilka razy w miesiącu będzie miało jakiś negatywny wpływ na te podzespoły?
Start wygląda tak jak na filmiku z YT 0:40 tu akurat jest Ford: https://www.youtube.com/watch?v=CQQkXTXC9EY
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
To jest tylko podbicie obrotów - Insignia nie ma procedury startu.
Zobacz jak startuje oooo RS3 czy golf R
Zobacz jak startuje oooo RS3 czy golf R
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- bartekbilin
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 03:34
- Auto: Insignia CT
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Takie "LC" było już w poprzedniej generacji, nawet w dieslu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Oglądałem właśnie filmik z golfem R to zasada identyczna działa tak samo jak u mnie (tryb sport, wyłączenie ESP, hamulec, gaz w podłogę i startujemy jak jesteśmy gotowi) taka sama procedura uruchamiania 6:30 startuje z tym systemem https://www.youtube.com/watch?v=gxi1UBMmsKU nie widzę różnicy tylko wiadomo auto lżejsze, i zapewne większy silnik zatem i sekundę szybsze. Tutaj dokładnie facet wyjaśnia jak to działa http://premiummoto.pl/technologia-launc ... ak-dziala/peja-1991 pisze:To jest tylko podbicie obrotów - Insignia nie ma procedury startu.
Zobacz jak startuje oooo RS3 czy golf R
"Warto zaznaczyć, że ruszenie z użyciem funkcji launch control ma niewiele wspólnego z manualnymi próbami szybszego startu w autach z automatycznymi skrzyniami. Zapewne próbowaliście startować przytrzymując hamulec i wciskając jednocześnie gaz. Jednak wtedy coś zaczyna zgrzytać, auto chce jechać i generalnie mamy wrażenie, że bardzo cierpi. Przy użyciu launch control ten element nie występuje. Silnik swobodnie wkręca się na obroty, auto nie wyrywa do przodu i spokojnie czeka na odpuszczenie hamulca.Przeciążenia przy starcie, jakie można uzyskać przy wykorzystaniu funkcji launch control są nie do osiągnięcia przy standardowym ruszaniu."
Potwierdzam bez wykonania procedury nie ma co myśleć o szybkim starcie
Procedura w Oplu taka sama tylko start w Golfie R jest z 4 tyś natomiast w Insignii z 3 tyś (pewnie bezpieczniej dla skrzyni) w sumie nie ma znaczenia jak to się nazywa ważne że działa, daje ostrego kopa, frajdę z wbijania w fotel, i lepszego startu
P.S. w sumie dzięki forum odkrywam nowe funkcje tego silnika nie wiem jak w innych silnikach nowej Insignii, ale w tym 260 KM to działa świetnie w sumie taki sam silnik i hamulce Brembo pakowane są do Insignii GSI z tego co mi mówili w salonie to te same auta tylko inne spojlery i fotele reszta bebechów ta sama. Akurat w GSI nie podoba mi się przedni zderzak i brak świateł przeciwmgielnych. Natomiast tylni spojler i zderzak z tymi większymi końcówkami wydechu jest super.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Według mnie nie wygląda tak samo - zobacz jak golf R "spina" się przy procedurze (jakby siadał na ziemi).
R z LC ma sprint w 4,6s natomiast bez 5,1
Gdyby w Oplu był lauch control to na pewno wymieniliby to marketingowcy w specyfikacji.
R z LC ma sprint w 4,6s natomiast bez 5,1
Gdyby w Oplu był lauch control to na pewno wymieniliby to marketingowcy w specyfikacji.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Nie wiem jaką wersje typ testuje tego Golfa R ale na filmie mierzy czas startu i z LC ma start 5.9 natomiast bez 7 sek ja w Insigii z systemem mam jak pisalem 7.1 bez tej procedury prawie 8 sek. Także bez tej procedury nie da rady w ogóle szybko wystartować takim sposobem bo po wciśnięciu hamulca i gazu auto od razu rwie do przodu nie stoi i nie czaka na 3 tyś obrotów, aż puszcze hamulec. Także z ciekawości zadzwoniłem do ASO i dostałem informacje że to ten sam silnik co właśnie w GSI nie wiem jak w innych wersjach silnikowych. Widać czasami producent coś implementuje w silnik i oprogramowanie a oficjalnie to działa w wersji sportowej czyli GSI tutaj nie widziałem nigdzie o tym wzmianki w folderach, ale auto startuje tak samo jak ten golf na filmie jak znajdę czas zrobię swój filmik i wrzucę na YT.peja-1991 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 8 gru 2017, o 09:59 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Audi S3 8V 2.0 310Bhp i Golf R 7 FL 4,6s z LC 5,1s bez
Nie mogę z telefonu wrzucić filmy - zobacz automann tv na YouTube
Nie mogę z telefonu wrzucić filmy - zobacz automann tv na YouTube
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
A w ręcznym trybie (na łopatkach) nie da się sprawniej ruszyć niż na automacie? (Mowa o Insignii, gdzie automat nie jest szybki).
Moja z manualem rusza bardzo sprawnie pod warunkiem zwiększenia obrotów początkowych do 2000 rpm (koniecznie). Wyżej nie ma już potrzeby. Pierwszy bieg, prawa noga obroty 2000, lewa noga minimalnie odpuścić pedał sprzęgła na granicę i WIO, auto dostaje kopa z tylnych łap jakby TIR "zaparkował" w bagażniku. Bez tego przygotowania samochód rusza wyraźnie gorzej - od ziemi odkleja się ociężale. Przetestowane wielokrotnie, ostatnio wczoraj (w deszczu) - a przy tym zero reakcji kontroli trakcji. Stąd nie rozumiem po co takie wysokie obroty miałyby być w automacie. Tak samo nie wiem po co wyłączać kontrolę trakcji, która może się przydać (choć w 4x4 rzadko kiedy).
Jeżeli po wciśnięciu gazu do oporu obroty ustawiają się na 3000 rpm, to chyba rzeczywiście jest to jakiś kontrolowany tryb startowy? Nigdy nie jeździłem automatem i nie wiem co dzieje się przy zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca, jak auto reaguje na ustawienie pedału przyspieszenia. Jeśli pedał idzie na kickdown, a obroty zostają na ustalonym poziomie (np. 3000), to na pewno jest jakiś tryb kontrolowany.
A po puszczeniu hamulca pedał gazu trzeba trzymać cały czas w podłodze? Jak to się robi? Pytam, bo pewnie następny u mnie będzie już ten automat... Nie da się go uniknąć...
M.
Moja z manualem rusza bardzo sprawnie pod warunkiem zwiększenia obrotów początkowych do 2000 rpm (koniecznie). Wyżej nie ma już potrzeby. Pierwszy bieg, prawa noga obroty 2000, lewa noga minimalnie odpuścić pedał sprzęgła na granicę i WIO, auto dostaje kopa z tylnych łap jakby TIR "zaparkował" w bagażniku. Bez tego przygotowania samochód rusza wyraźnie gorzej - od ziemi odkleja się ociężale. Przetestowane wielokrotnie, ostatnio wczoraj (w deszczu) - a przy tym zero reakcji kontroli trakcji. Stąd nie rozumiem po co takie wysokie obroty miałyby być w automacie. Tak samo nie wiem po co wyłączać kontrolę trakcji, która może się przydać (choć w 4x4 rzadko kiedy).
Jeżeli po wciśnięciu gazu do oporu obroty ustawiają się na 3000 rpm, to chyba rzeczywiście jest to jakiś kontrolowany tryb startowy? Nigdy nie jeździłem automatem i nie wiem co dzieje się przy zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca, jak auto reaguje na ustawienie pedału przyspieszenia. Jeśli pedał idzie na kickdown, a obroty zostają na ustalonym poziomie (np. 3000), to na pewno jest jakiś tryb kontrolowany.
A po puszczeniu hamulca pedał gazu trzeba trzymać cały czas w podłodze? Jak to się robi? Pytam, bo pewnie następny u mnie będzie już ten automat... Nie da się go uniknąć...
M.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Nikt nic nie wie na temat tego trybu startowego ale jeżeli jest tak jak kolega pisze to może coś GM dodał od siebie nie informując innych.
Z ciekawości sprawdzę to w sobotę
Z ciekawości sprawdzę to w sobotę
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Własnie to mój pierwszy automat dlatego drążyłem trochę temat żeby silnik jak i skrzynia służyły jak najdłużej.wassermann pisze:A w ręcznym trybie (na łopatkach) nie da się sprawniej ruszyć niż na automacie? (Mowa o Insignii, gdzie automat nie jest szybki).
Moja z manualem rusza bardzo sprawnie pod warunkiem zwiększenia obrotów początkowych do 2000 rpm (koniecznie). Wyżej nie ma już potrzeby. Pierwszy bieg, prawa noga obroty 2000, lewa noga minimalnie odpuścić pedał sprzęgła na granicę i WIO, auto dostaje kopa z tylnych łap jakby TIR "zaparkował" w bagażniku. Bez tego przygotowania samochód rusza wyraźnie gorzej - od ziemi odkleja się ociężale. Przetestowane wielokrotnie, ostatnio wczoraj (w deszczu) - a przy tym zero reakcji kontroli trakcji. Stąd nie rozumiem po co takie wysokie obroty miałyby być w automacie. Tak samo nie wiem po co wyłączać kontrolę trakcji, która może się przydać (choć w 4x4 rzadko kiedy).
Jeżeli po wciśnięciu gazu do oporu obroty ustawiają się na 3000 rpm, to chyba rzeczywiście jest to jakiś kontrolowany tryb startowy? Nigdy nie jeździłem automatem i nie wiem co dzieje się przy zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca, jak auto reaguje na ustawienie pedału przyspieszenia. Jeśli pedał idzie na kickdown, a obroty zostają na ustalonym poziomie (np. 3000), to na pewno jest jakiś tryb kontrolowany.
A po puszczeniu hamulca pedał gazu trzeba trzymać cały czas w podłodze? Jak to się robi? Pytam, bo pewnie następny u mnie będzie już ten automat... Nie da się go uniknąć...
M.
Tutaj nie ma właśnie sprzęgła ja także jak pisałem od lat jeździłem klasycznym manualem więc nie zaprzątałem sobie tym głowy kilka razy chciałem ruszyć jak na manualu to nie da się trzymać hamulca i dodawać gazu bo auto chce ruszać i się meczy.
Testowałem dziś także na moim automacie w trybie manual z łopatkami to działa tak samo włączam sport wyłączam ESP hamulec, gaz w podłogę pedał idzie na kickdown właśnie i wchodzi na 3 tyś obrotów, ale sam nie rusza, widać że wchodzenie na obroty nie sprawia mu żadnych problemów można sobie dodawać gazu jak się chce, puszczam hamulec kiedy chcę i start potem biegi przełączam łopatkami.
Natomiast bez tej procedury wciśnięcie gazu jest równoczesne z ruszeniem mimo że trzymam hamulec auto wyrywa do przodu widać, że się ogromnie męczy i nie można czegoś takiego zrobić jak trzymanie na hamulcu i wciskanie gazu żeby auto nabrało obrotów, w ASO jak pytałem o silnik i skrzynie uprzedzali mnie że można w taki sposób uszkodzić skrzynię po to jest pewnie ten system którym Opel się nie chwali przynajmniej w mojej wersji.
w necie też znalazłem artykuł że ogólnie w autmatach tak nie robimy:
"Mnóstwo domorosłych „ścigantów” korzysta z metody jednoczesnego deptania hamulca i gazu w celu podniesienia początkowych obrotów silnika przy starcie. Dynamiczne ruszanie w ten sposób odbywa się jednakże kosztem automatycznej skrzyni biegów. Jak? Podczas jednoczesnego wciśnięcia hamulca i gazu cała energia pochodząca z silnika zamieniana jest na ciepło, które nagrzewa olej znajdujący się w skrzyni biegów. Prócz skaczącej w górę temperatury czynnika chłodzącego elementy przekładni poddawane są wyższym od założonych przez konstruktorów naprężeniom, co prowadzić może do znacznego skrócenia żywotności automatu. Jeżeli chcesz, by Twoja skrzynia służyła jeszcze przez długi czas, zapomnij o próbach wciskania jednocześnie gazu i hamulca."
Wcześniej też pisał kolega:
Dlatego wniosek jeden: Jeżeli po uruchomieniu procedury auto po wciśnięciu hamulca i dodawaniu gazu chce ruszać bądź czuć że wyrywa do przodu i hamulec go blokuje znaczy, że nie ma tego systemu i lepiej tak nie robić. Ogólnie to czuć to od razu i auta nie da się utrzymać na hamulcu pewnie do tych 3 tyś obrotów było by ciężko ja wyczuwam od razu jak nie aktywuje tej procedury, że auto chce jechać i puszczam wtedy hamulec odruchowo żeby go nie męczyć, więc każdy kto ma automat będzie wiedział o co chodzi i czy to działa w jego wersji auta czy nie czy nie.bartekbilin pisze:przez bartekbilin » wczoraj, o 22:45
Takie "LC" było już w poprzedniej generacji, nawet w dieslu.
Zaznaczam że wersja mojego auta to Insignia Grand Sport B20NFT 260 KM 4x4 AT8 rocznik 2017 we wcześniejszych nie mam pojęcia czy to działa, więc sprawdzacie na własną odpowiedzialność. Myślę że wyczerpaliśmy dogłębnie temat
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 14:53
- Auto: Insignia b 260km 4x4
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Testowałem dzisiaj launch control w mojej insygni i to działa! włącza się system który wkręca obroty do 3tys i czeka aż puszę hamulec! Szkoda że wykręca się tylko do 3tys .
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
Czy zna ktoś model skrzyni automatycznej w Insigni B?
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
W/g niektórych źródeł klasyczne automaty liczone są na 100 takich startów
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Launch Control w wersji 2.0 Turbo 260km 4x4 AT8
A czy w insignii A 2.8 v6 260 at aisin af40 też jest ta tzw procedura?