--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Witam.
Zakupilem Insignie kilka dni temu A20NHT i mianowicie zaczął sie pierwszy problem a mianowicie bardzo duze spalanie 25L/ 100 przy bardzo spokojnej jezdzie ,a trasa 10L /100 przy predkosci 130
Zauwazylem duzy poziom oleju i da sie wyczuc paliwo w oleju co moze być przyczyną przedostawania sie paliwa do oleju ?? Nic nie kopci jezdzi mysle w miare normalnie brak bledow na pulpicie.
Pomocy
Zakupilem Insignie kilka dni temu A20NHT i mianowicie zaczął sie pierwszy problem a mianowicie bardzo duze spalanie 25L/ 100 przy bardzo spokojnej jezdzie ,a trasa 10L /100 przy predkosci 130
Zauwazylem duzy poziom oleju i da sie wyczuc paliwo w oleju co moze być przyczyną przedostawania sie paliwa do oleju ?? Nic nie kopci jezdzi mysle w miare normalnie brak bledow na pulpicie.
Pomocy
Ostatnio zmieniony 22 paź 2017, o 10:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Poniżej link. Wysoki spalanie było związane z uszkodzeniem elektrozaworu.
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 00#p113269
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 00#p113269
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Dzieki za pomoc sprawdze to a ten elektrozawor moze być przyczyna przedostawania sie paliwa do oleju ??
-- 22 paź 2017, o 11:08 --
Dodam jeszcze ze po otwarciu auta i maski jest słyszalny dzwiek jakiegos sterownika podobny do podawajacej pompy paliwo i ciche tykanie przez kilka sec. a za chwile sie ponawia dodam ze zaplon nie jest wlączany ani nawet kluczyka nie ma w stacyjce czy jest to normalne ??
-- 22 paź 2017, o 11:08 --
Dodam jeszcze ze po otwarciu auta i maski jest słyszalny dzwiek jakiegos sterownika podobny do podawajacej pompy paliwo i ciche tykanie przez kilka sec. a za chwile sie ponawia dodam ze zaplon nie jest wlączany ani nawet kluczyka nie ma w stacyjce czy jest to normalne ??
Ostatnio zmieniony 22 paź 2017, o 10:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Co do elektrozaworów to możesz bardzo łatwo je wyjąć i wyczyścić, jest tam mikrosiateczka i może się zasyfić, uszkodzenie tego zaworu mechaniczne raczej powinno skutkować błędem w komputerze, wydaje mi się że przy jego awarii spalanie było by wysokie zawsze a Tobie w trasie pali "normalnie" u mnie przy średniej prędkości 120-150 mam na poziomie 11l przy klimie i 4x4. Co do poziomu oleju to niestety ale w naszym silniku sprawdzenie poprawne na bagnecie graniczy z cudem, proponuję jechać do ASO na wymianę oleju, mają promo i kosztuje to z filtrem i usługą 200 zł. i będziesz mieć pewność co do ilości na początek. Co do tego dźwięku to normalne, to cykanie i nieraz zaświerkotanie
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Dzieki Helios
Co do wymiany Oleju to jaki najlepiej lac bo w aso pewnie GM leja jeszcze w tej cenie 200zl wraz z usluga to nie mozna sie niczego dobrego spodziewac bo cos tanio.
Co do stanu olej jednak jest na poziomie a bledow nie ma na desce tylko poziomowanie xenonow ale raz swieci raz gasnie.
Co moze byc jeszcze powodem tak duzego spalania w miescie ??
Co do wymiany Oleju to jaki najlepiej lac bo w aso pewnie GM leja jeszcze w tej cenie 200zl wraz z usluga to nie mozna sie niczego dobrego spodziewac bo cos tanio.
Co do stanu olej jednak jest na poziomie a bledow nie ma na desce tylko poziomowanie xenonow ale raz swieci raz gasnie.
Co moze byc jeszcze powodem tak duzego spalania w miescie ??
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, o 19:32 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Co do oleju to oczywiście GM ale taki jak trzeba, tanio jest bo opel ma akcje że do wszystkich benzynowych aut jest wymiana za 200 a u nas chodzi ponad 5 litrów ale to jest ich problem, ja osobiście robię rocznie około 25000 km i wolę raz na pół roku zmienić nawet na GM bo mam rocznie 400 zł. ze wszystkim
A co do spalania to spróbuj jeździć dynamiczniej ja miałem tak samo, na początku próbowałem super ekonomicznie i wyszło kiepsko, musisz nauczyć się trochę auta, jak po miesiącu się nic nie zmieni to można szukać przyczyn. Ale realnie licz się z 16-19 w korkach
A co do spalania to spróbuj jeździć dynamiczniej ja miałem tak samo, na początku próbowałem super ekonomicznie i wyszło kiepsko, musisz nauczyć się trochę auta, jak po miesiącu się nic nie zmieni to można szukać przyczyn. Ale realnie licz się z 16-19 w korkach
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
A jak mierzysz to spalanie? Na dystrybutorze? Spalaniu średnim i resetowaniu za każdym razem? Spalaniu chwilowym?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Na srednim spalaniu jak jezdzilem troszke w korku troche normalnie ale oszczednie to 25 mialem zrobilem 170km i mam pol zbiornika paliwa
Dodam ze prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla moze to byc tez przyczyna ??
-- 23 paź 2017, o 11:31 --
Silnik w okolicy spocony i troche oleju bylo ponizej zgromadzone ale nie kopci nic i i przyspiesza mysle ze normalnie
Dodam ze prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla moze to byc tez przyczyna ??
-- 23 paź 2017, o 11:31 --
Silnik w okolicy spocony i troche oleju bylo ponizej zgromadzone ale nie kopci nic i i przyspiesza mysle ze normalnie
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, o 19:29 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Tak jak Kuba zasugerował proponuję na dystrybutorze, jak by poszła uszczelka to by było widać za autem
jaki masz przebieg?? gdzie dokładnie silnik spocony ??
jaki masz przebieg?? gdzie dokładnie silnik spocony ??
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Oj widze, ze podstawowej wiedzy brakuje ale to nic nie szkodzi! Po to masz życzliwych kolegów na forum zeby sie dowiedzieć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Przebieg 139tys oryginalny potwierdzony w ASO autko od 1 wlasciciela.
Spocony i zgromadzony olej na skrzyni biegow prawa strona silnika okolice uszczelki glowicy.
Wszystko umyte zostalo srodkiem do czyszczenia tarcz hamulcowych teraz bede obserwowal gdzie sie poci dokladnie.
A na srode umowiony w aso na wymiane oleju i podlaczenie do kompa moze cos wyjdzie.
-- 23 paź 2017, o 20:06 --
Nie wiem czy sie da ale porobie fotki i wkleje jesli jest tu taka mozliwosc
-- 25 paź 2017, o 23:31 --
No i w ASO nic nie wyszło zadnych błędów wszystko ok jedynie luz delikatny na przekładni ale oddam do regeneracji i bedzie spokój.Jedynie z tym spalaniem cos musze zrobić bo za duże jest ale nie mam pomysłu co by to mogło być że 22 pali w mieście
Spocony i zgromadzony olej na skrzyni biegow prawa strona silnika okolice uszczelki glowicy.
Wszystko umyte zostalo srodkiem do czyszczenia tarcz hamulcowych teraz bede obserwowal gdzie sie poci dokladnie.
A na srode umowiony w aso na wymiane oleju i podlaczenie do kompa moze cos wyjdzie.
-- 23 paź 2017, o 20:06 --
Nie wiem czy sie da ale porobie fotki i wkleje jesli jest tu taka mozliwosc
-- 25 paź 2017, o 23:31 --
No i w ASO nic nie wyszło zadnych błędów wszystko ok jedynie luz delikatny na przekładni ale oddam do regeneracji i bedzie spokój.Jedynie z tym spalaniem cos musze zrobić bo za duże jest ale nie mam pomysłu co by to mogło być że 22 pali w mieście
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, o 23:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 08:06
- Auto: insignia 2.0 turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków/Szczecin
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Siema. Sprawa z benzyną w oleju sie wyjaśniła? Mam to samo i sie zastanawiam czy sprzedawać auto czy nie
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
To rzeczywiście spalanie kosmiczne. U mnie po samym mieście 4x4 w automacie 17 litrów.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Dzięki. I teraz najważniejsze czy u wszystkich tak głośno terkocze czy tylko u mnie
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
U siebie nie zwróciłem na to uwagi. Zakładam, że przez 3 lata pewnie bym się przyczepił do nienormalnego dźwięku. Na pewno jeśli słychać go z kabiny lub z zewnątrz (stojąc przy pracującym aucie). Bo przy otwartej masce nie pochylam się i silnika nie słucham, bo i po co?
W nowej ten sam silnik, więc przy okazji spróbuję posłuchać co tam terkocze lub nie.
M.
W nowej ten sam silnik, więc przy okazji spróbuję posłuchać co tam terkocze lub nie.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
No własnie jak ściszę radio to czasami i w środku słychać jak terkocze
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 2020, o 11:51
- Auto: 2.0T benzyna 220km
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kielce
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0T A20NHT Duże spalanie i wysoki poziom oleju
Witam,
Odkopię troszkę temat. Damian83 i jak z tym spalaniem się rozwiązało? Pytam bo mam ten sam problem... Jeszcze nie byłem u mechanika
Odkopię troszkę temat. Damian83 i jak z tym spalaniem się rozwiązało? Pytam bo mam ten sam problem... Jeszcze nie byłem u mechanika