--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Witam. Tak jak w temacie. Film idealnie przedstawia problem. Gdy zgasze to ponowne odpalenie jest już normalne. https://youtu.be/duxr8bfVyug
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Witam forumowiczów.
Od kilku dni mam pewien problem. Mianowicie przyporannym pierwszym rozruchu zimnego silnka (A16LET) przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu go, słychać tak jakby silnik nie palił na wszystkie gary... Troche poszarpuje do momentu "zaskoczenia". Trwa to kilka sekund apozniej pochwili wchodzi na normale obroty i jest ok. Problem pojawia sie tylko przy pierwszym porannym uruchomieniu.. Później nawet jak postoi kilka godzin i ostygnie to odpala normalnie.
Macie jakies pomysly? Dodam, że błędu żadnego nie ma.
Od kilku dni mam pewien problem. Mianowicie przyporannym pierwszym rozruchu zimnego silnka (A16LET) przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu go, słychać tak jakby silnik nie palił na wszystkie gary... Troche poszarpuje do momentu "zaskoczenia". Trwa to kilka sekund apozniej pochwili wchodzi na normale obroty i jest ok. Problem pojawia sie tylko przy pierwszym porannym uruchomieniu.. Później nawet jak postoi kilka godzin i ostygnie to odpala normalnie.
Macie jakies pomysly? Dodam, że błędu żadnego nie ma.
- krystiano
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 11:46
- Auto: Astra J 1.6T 211KM
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Jeżeli brak błędu wypadania zapłonów to cewka powinna być ok - lecz nie zawsze tak bywa. Napewno zacząłbym od najprostszego czyli od świec i to najlepiej od oryginałów GM (ok 70 pln za szt.).
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Błędów nie ma. Cewka byla wymieniana 90 000 km temu.. A swieca byla wymieniana jedna, przy 108 tyś.
W jaki sposób sprawdzić czy swiece sa uszkodzone?
W jaki sposób sprawdzić czy swiece sa uszkodzone?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Świece trzeba było zmieniać w komplecie.U mnie w Astrze cewka padła po 60 tyś km
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
To ja wiem ze w komplecie... Ale poprzedni wlasciciel tego nie wiedzial..
- krystiano
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 11:46
- Auto: Astra J 1.6T 211KM
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Przyczyną padających cewek w a16let - i nie tylko - zazwyczaj są niesprawne świece. I jak ktoś próbuje na tym zaoszczędzić to niestety...
90000 km to trafiła Ci się bardzo wytrzymała cewka
Zacznij od świec. W szczególności że błędów brak.
90000 km to trafiła Ci się bardzo wytrzymała cewka
Zacznij od świec. W szczególności że błędów brak.
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
A w jaki sposob je sprawdzić? Czy przeczyscić je z nagaru?
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
A moje świece wygladają mniej wiecej tak. Są to świece firmy NGK.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
w sumie źle nie wygląda ale jak gdzieś kiedys przeczytałem, świece powinno się wymieniać niby co 20-40 tys km wtedy cewka nie rozwala się a lepiej jej nie wymieniac bo w serwisie kosztuje 999 zł a na alledrogo widziałem GM oryginał za 375 zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2018, o 07:31
- Auto: insignia 1.6 T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Podlakie
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Ja w swoim mam to samo przy pierwszym odpaleni auta ma nie równo pracę tak jakby nie pracował na wszystkich garach .Powymieniałem świece ,cewkę ,czujnik doładowania i to samo. Tylko te poranne odpalenia z telepotaniem silnika nie zawsze sie pojawiają ale tak średnio w miesiącu to z 4 -7 razy potrafi się pojawić,.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 paź 2020, o 21:19
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Świebodzice
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Witam serdecznie. Mam dokładnie ten sam problem. 10 000 po wymianie świec i cewki. U elektryka żadnych błędów w diagnozie komputera. Rano nie może załapać silnik. Trzęsie na dwa, trzy dwa, trzy cylindry. Czy kolega rozwiązał problem?Cezar80 pisze: ↑13 sie 2017, o 14:15Witam forumowiczów.
Od kilku dni mam pewien problem. Mianowicie przyporannym pierwszym rozruchu zimnego silnka (A16LET) przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu go, słychać tak jakby silnik nie palił na wszystkie gary... Troche poszarpuje do momentu "zaskoczenia". Trwa to kilka sekund apozniej pochwili wchodzi na normale obroty i jest ok. Problem pojawia sie tylko przy pierwszym porannym uruchomieniu.. Później nawet jak postoi kilka godzin i ostygnie to odpala normalnie.
Macie jakies pomysly? Dodam, że błędu żadnego nie ma.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Może Wam po prostu siada pompa paliwa. A poduszki pod silnikiem są sprawdzone?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 paź 2020, o 21:19
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Świebodzice
Re: 1.6T A16LET problem z rozruchem silnika
Hej. Przyznam, że nie wiem już sam. Mechanik odsyła do elektryka, elektryk dwa dni rozgrzebał auto, sprawdzał wszystko i nie chciał bawić się dalej. Brak błędów. Wszystko mógł wymieniać po omacku, a gwarancji nie było, że usterka minie. Myślałem, że Cezar80 wie co mu było, ale to 4 lata temu.