--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

ODPOWIEDZ
bmw2011
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
Auto: Insignia 2T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: bmw2011 » 7 sie 2017, o 10:45

Witam, czy może ktoś się zetkną z nierówną pracą zimnego silnika (2.0T benzyna 2009rok) w sumie zaraz po odpaleniu. Silnik odpala bez problemu. Po paru sekundach zaczyna się tak jakby przycinać, może dławić - trudno to opisać. Trwa to przez około 10- 15 sekund i zaraz po wyłączeniu się ssania obroty spadają i silnik pracuje bez żadnych problemów. Dodam, że tak się dzieje tylko po odpaleniu zimnego silnika, ale są też takie uruchomienia zimnego silnika, że wszystko jest prawidłowo. Komputer nie pokazuje żadnych błędów - po sugestiach mechaników wymiana paru części i sprawdzenie podejrzanych elementów - cewki dobre, świece nowe, nowy przepływomierz, a dziwne objawy jak pojawiały się, tak dalej się pojawiają. Czy może ktoś spotkał się z taką sytuacją u siebie i udało się ją prawidłowo zdiagnozować?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia a20nht przycinanie się zimnego silnika na ssani

Post autor: kuba89 » 7 sie 2017, o 11:32

Po pierwsze to ten typ tak ma,
Po drugie mozesz zrobic aktualizacje sterownika silnika i pewnie pomoże :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia a20nht przycinanie się zimnego silnika na ssani

Post autor: mortoss » 7 sie 2017, o 11:50

Pierwsze sekundy zazwyczaj silniki pracują "na sztywno", tzn. lekceważą wskazania niektórych czujników, gdyż są poza zakresem roboczym - np. lambda. Jeżeli nie było żadnych modyfikacji typu zmiana filtra powietrza na sportowy, wycięcie kata, olej 10w50 ;) itp - to zostaje aktualizacja ecu silnika... A w razie czego może ktoś przy okazji czipa to ogarnia...

bmw2011
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
Auto: Insignia 2T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: bmw2011 » 8 sie 2017, o 08:21

Mam ten mankament od początku. Kupiłem z niesprawnym elektrozaworem zmiennych faz rozrządu wydechu i co ciekawe wówczas ten objaw nie występował. Po wymianie elektrozaworu od ręki pojawiły się te dziwne zachowania zimnego silnika na ssaniu. Przez parę lat olewałem temat, i skoro twierdzicie, że ten typ tak ma to chyba odpuszczę temat. Silnik pracuje super ( nie licząc oczywiście tematu rozruchu) i nie wiem czy aktualizacja sterownika nie wpłynie negatywnie na ten stan rzeczy.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: mxw » 12 sie 2017, o 14:05

kuba89 pisze:Po pierwsze to ten typ tak ma
Oł rili? Mój tak nie ma. Przynajmniej na razie. :p

Pozdro.,
MxW.

Damian83

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: Damian83 » 24 gru 2017, o 12:26

Mam ten sam problem tylko że silnik aż sie dławi mocno dusi go i są dziwne wystrzały z okolicy siatki drgań tak jak by za duzo paliwa dostawał bo spalanie pokazuje okolo 9L/h i ustepuje to wszystko po wyłączeniu sie ssania.Świece wymienione na nowe żadnych błędow nie pokazuje pomocy bo ręce opadają mi już :(

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: mortoss » 27 gru 2017, o 21:03

Przepustnica wyczyszczona?

Damian83

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: Damian83 » 27 gru 2017, o 21:28

Tak czyszczona ale podjadę jeszcze na czyszczenie chemiczne Jet Clean Tronic z Liqui Moly wtryski kolektor ssący i zawory ciekawe czy pomoże to bo już ręce opadają :(

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssa

Post autor: mortoss » 28 gru 2017, o 13:50

Czasem czyszczenie nie wystarczy. Zamiast turbo czyszczenia może warto sprawdzić jeszcze zawór zmiennych faz?

bmw2011
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
Auto: Insignia 2T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: bmw2011 » 17 kwie 2018, o 09:39

Zajęło dłuższą chwilę rozwikłanie zagadki przycinającego się zimnego silnika na ssaniu. Brak błędów, mechanicy rozkładali ręce i stwierdzali, że trzeba czekać, aż wyskoczy błąd lub inne standardowe stwierdzenie - ten typ tak ma. Na forum też nie było przypadku, aby ktoś tą zagadkę rozwiązał. Powymieniałem parę rzeczy, o których pisałem w pierwszym poście, co jednak nie przyniosło poprawy. Sugerowano wymianę rozrządu - co i tak niebawem profilaktycznie trzeba będzie zrobić. Zimą stwierdziłem, że jest coraz gorzej. Coraz dłużej silnik zimny się przycina, a po wyłączeniu się ssania zanim silnik się maksymalnie nagrzeje momentami zaczynały falować obroty - tzn co jakiś czas na chwilę sam zwiększał obroty do około 1.000 lub trochę więcej na biegu jałowym. Minęła zima zrobiło się cieplej i się poprawiło do stanu sprzed zimy. To mi dało do myślenia i skierowałem się w stronę nieszczelności układu dolotowego powietrza, która mogła się uszczelniać po nagrzaniu się silnika. Okazało się, że wąż turbo ten z szybkozłączem jest trochę wilgotny, ale nie ma pęknięcia. Wymieniłem uszczelkę tego złącza i stał się cud - silnik przestał się przycinać pracuje równo we wszystkich zakresach temperatur. Zatem zagadka rozwiązana - może komuś taka diagnoza też przyniesie poprawę pracy zimnego silnika.

Balon
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 lut 2018, o 17:47
Auto: Opel Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Balon » 22 kwie 2018, o 20:12

Udało Ci się kupić tę uszczelkę osobno? Ja mam co prawda Astrę J A14net objawy podobne i też podejrzewam to miejsce jako nieszczelne, ale trzeba kupić cały wąż razem z tym kolanem plastikowym do intercoolera.

bmw2011
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
Auto: Insignia 2T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: bmw2011 » 26 kwie 2018, o 10:11

Na którymś forum, może nawet na tym pod innym tematem, nie pamiętam teraz dokładnie, jeden z forumowiczów polecił uszczelkę z intercarsu dedykowaną ( jeśli dobrze pamiętam to nr HP115070 ). Uszczelka ta różni się sporo od oryginalnej i nie jest idealnym rozwiązaniem. Ciężko jest z nią złożyć z powrotem wszystko razem. Oryginalna uszczelka ma kształt V, a ta kształt H i jest na moje oko trochę zbyt wąska. Biorąc pod uwagę, że kosztuje około 16 zł kupiłem ją żeby sprawdzić efekt zmiany. Poprawiła się praca zimnego silnika, jednak nie uszczelnia super idealnie. Pojeżdżę jeszcze chwilę i będę obserwował, ale ostatecznie planuję kupić całą nową rurę.

Damian83

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Damian83 » 1 maja 2018, o 09:40

Balon pisze:
22 kwie 2018, o 20:12
Udało Ci się kupić tę uszczelkę osobno? Ja mam co prawda Astrę J A14net objawy podobne i też podejrzewam to miejsce jako nieszczelne, ale trzeba kupić cały wąż razem z tym kolanem plastikowym do intercoolera.
bmw2011 pisze:
17 kwie 2018, o 09:39
Zajęło dłuższą chwilę rozwikłanie zagadki przycinającego się zimnego silnika na ssaniu. Brak błędów, mechanicy rozkładali ręce i stwierdzali, że trzeba czekać, aż wyskoczy błąd lub inne standardowe stwierdzenie - ten typ tak ma. Na forum też nie było przypadku, aby ktoś tą zagadkę rozwiązał. Powymieniałem parę rzeczy, o których pisałem w pierwszym poście, co jednak nie przyniosło poprawy. Sugerowano wymianę rozrządu - co i tak niebawem profilaktycznie trzeba będzie zrobić. Zimą stwierdziłem, że jest coraz gorzej. Coraz dłużej silnik zimny się przycina, a po wyłączeniu się ssania zanim silnik się maksymalnie nagrzeje momentami zaczynały falować obroty - tzn co jakiś czas na chwilę sam zwiększał obroty do około 1.000 lub trochę więcej na biegu jałowym. Minęła zima zrobiło się cieplej i się poprawiło do stanu sprzed zimy. To mi dało do myślenia i skierowałem się w stronę nieszczelności układu dolotowego powietrza, która mogła się uszczelniać po nagrzaniu się silnika. Okazało się, że wąż turbo ten z szybkozłączem jest trochę wilgotny, ale nie ma pęknięcia. Wymieniłem uszczelkę tego złącza i stał się cud - silnik przestał się przycinać pracuje równo we wszystkich zakresach temperatur. Zatem zagadka rozwiązana - może komuś taka diagnoza też przyniesie poprawę pracy zimnego silnika.
Super ze Ci se udało to opanować też borykam se z tym problemem od kupna auta :(
Masz może jakies foto tej rury i gdzie dokladnie jest ta uszczelka ??
U mnie nawet slychać dziwne zasysanie powietrza z okolic turbo na ssaniu tylko i mocne szarpanie po wyłączeniu sie ssania silnik pracuje idealnie :(

bmw2011
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
Auto: Insignia 2T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: bmw2011 » 11 maja 2018, o 09:10

Zdjęcia nie mam. Rura jest po otwarciu maski z prawej strony silnika, obok filtra oleju. Jest charakterystyczna z metalowym kołnierzem i metalową spinką. Uszczelka jest w środku tego metalowego kołnierza, a zdejmuje się do do dołu po odciągnięciu spinki.

Damian83

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Damian83 » 13 maja 2018, o 07:04

bmw2011 pisze:
11 maja 2018, o 09:10
Edit
Jak byś miał chwilke to zrób fotke w którym to miejscu dokładnie jest ta rura z uszczelką mi sie własnie poci troche z prawej strony silnika ale nie umie zlokalizowac dokladnie z kąd a nierówna praca silnika na ssaniu już mnie dobija :(
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, o 09:27 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

atmosfear
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: atmosfear » 13 maja 2018, o 11:21

Czy masz może numer tej uszczelki? Też bym musiał ją wymienić...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


milus691

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: milus691 » 4 paź 2018, o 22:15

Próbował ktoś jeszcze uszczelnienia tej rury ewentualnie wymiany na nową? Ustąpilo u kogoś jeszcze to dlawienie po takim zabiegu?

CODY
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
Auto: INSIGNIA automat 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: CODY » 4 kwie 2019, o 06:53

Mam ten sam objaw , podmieniłem uszczelkę na przejściu dolotu plastik-guma i nic to nie zmieniło . Zauważyłem ,że rurę "gumową" mogę ścisnąć nawet przy 4 tys. obrotów i pytanie czy w waszych autach jest tak samo . W klekocie jak zwiększałem obroty silnika to rura twardniała . Komputer nie wyświetla awarii auto jeździ i przyspiesza chociaż nie czuć tych 220 koni . W temacie uszczelki - założyłem starą ALE zauważyłem , że jest rant ( w metalowej części ) i uszczelka też ma "kołnierz" , złożyłem tak aby jedno weszło w drugie , potem przesunąłem uszczelkę po tym ranicie i dławienia już nie ma .

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: mortoss » 12 kwie 2019, o 08:13

A sprawdzałeś kolego za pomocą torque / op com jakie masz ciśnienie doładowania? Jeśli prawidłowe to i moc powinna być.

lukasz8484
Użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:38
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu

Post autor: lukasz8484 » 12 kwie 2019, o 14:25

Witam Panowie pisząc tutaj podłączam się pod temat nie będę zakładał nowego a mam nadzieję że będą to czytać osoby które mają silnik 2.0 NHT turbo. Czy u was też macie objaw buczenia jakby tłumika na niższych biegach w przedziale między 1.100 A 1.800 obrotów. Ostatnio trochę robiłem przy aucie rozrząd nowe popychacze zaworów demontaz miski i jakoś po tym zauważyłem ten objaw. Auto jeździ Oki nic się nie dzieje ale podczas jazdy taki dziwny dźwięk w tym zakresie obrotów im wyższe biegi tym mniej słychać a najbardziej na 2 ,3,4 biegu. Proszę o odp pozdrawiam.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”