--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Cześć,
Od 3 dni zanotowałem wysokie spalanie w isignii (2.0t 2009, 70.000 przebieg). Zaraz po uruchomieniu silnika bardzo długo utrzymuje się wskazówka obrotomierza powyżej 1500, spalanie nawet 7-8/h (!). Na mrozach -20 stopni to jeszcze zrozumiem ale nie teraz jak są temperatury na plusie (dziś np +7 jak odpalałem auto). Podczas jazdy tak samo, wartości podczas rozpędzania 20-40 litrów, co zwykle było na poziomie 10-20. Oczywiście im bardziej silnik rozgrzany tym bardziej wszytko wraca do normy ale na pewno coś jest nie tak. Co może być nie tak?
Od 3 dni zanotowałem wysokie spalanie w isignii (2.0t 2009, 70.000 przebieg). Zaraz po uruchomieniu silnika bardzo długo utrzymuje się wskazówka obrotomierza powyżej 1500, spalanie nawet 7-8/h (!). Na mrozach -20 stopni to jeszcze zrozumiem ale nie teraz jak są temperatury na plusie (dziś np +7 jak odpalałem auto). Podczas jazdy tak samo, wartości podczas rozpędzania 20-40 litrów, co zwykle było na poziomie 10-20. Oczywiście im bardziej silnik rozgrzany tym bardziej wszytko wraca do normy ale na pewno coś jest nie tak. Co może być nie tak?
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Ja jak rano jade do pracy i ruszam(bardzo delikatnie) to mam rownież spalanie od 20 do 39.99 litrów... co znaczy, ze wskazówka utrzymuje sie barsz długo? Moze niecała minutę...?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Nie rozumiem, ja mam zawsze 39.99 jak tylko dotknę gazu.
Ostatnio faktycznie ciut dłużej trzyma wyższe obroty rano, ale to może pogoda taka? Moze z minutę, ale nie dłużej. I wtedy, gdy stoję, chyba jest możliwe 6-7L/h - spróbuję jutro sprawdzić.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Ostatnio faktycznie ciut dłużej trzyma wyższe obroty rano, ale to może pogoda taka? Moze z minutę, ale nie dłużej. I wtedy, gdy stoję, chyba jest możliwe 6-7L/h - spróbuję jutro sprawdzić.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
2.0t na zimnym pali jak smok i tyle... każde dotknięcie gazu to chwilowe spalanie 20-39,99 l
dojeżdżam ok 4 km do pracy - spalanie średnie wynosi ~16 l przy spokojnej jeździe, ~18-19 l przy bardziej agresywnej
na rozgrzanym te wartości drastycznie spadają
autko zadbane, raczej nie widzę możliwości poprawy tych wyników - taka "uroda"
dojeżdżam ok 4 km do pracy - spalanie średnie wynosi ~16 l przy spokojnej jeździe, ~18-19 l przy bardziej agresywnej
na rozgrzanym te wartości drastycznie spadają
autko zadbane, raczej nie widzę możliwości poprawy tych wyników - taka "uroda"
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Nic drastycznie nie spada.
Moje 2.0T od prawie 1.5 roku - średnie spalanie za 31,000 km - 14.9/100 km, a komputer oszukuje 2-3% w dół, czyli jakieś 15.3/100 km. Połowa miasto - rozgrzany, a połowa trasa - zwykle szybko i w "Sporcie".
Insia 2.0T chla jak Maklak z Himilsbachem razem wzięci.
M.
Moje 2.0T od prawie 1.5 roku - średnie spalanie za 31,000 km - 14.9/100 km, a komputer oszukuje 2-3% w dół, czyli jakieś 15.3/100 km. Połowa miasto - rozgrzany, a połowa trasa - zwykle szybko i w "Sporcie".
Insia 2.0T chla jak Maklak z Himilsbachem razem wzięci.
M.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Gdzieś przeczytałem, że jak się na 2.0T na masce nakleji plastry nicorette, to może trochę mniej palić.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
przynajmniej gdy się ktoś z nas przerzuci na silniki benzynowe 3 a nawet 4 litrowe to nie odczuje różnicy w spalaniu
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 gru 2019, o 00:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Tak czytam sobie te wszystkie strony, odnośnie Waszych wyników i jestem przerażony. Ja mam takie wyniki i nie wiem czy z moim autem coś nie tak czy to raczej "norma"
Insignia 2011, Sport Tourer 2.0 220 koni 4x4 automat
Miasto Wrocław ( wieczny korek) na zimny silniku jazda 200 m i stop i tak ciągle, średnie spalanie ok 20 litrów
Trasa typu wlekę się za tirem: ok 10 litrów
Trasa typu 140-170 km/h: ok 13 litrów.
Dobra zauważyłem dziwną rzecz, zresetowałem licznik spalania, zimny silnik, na dworze -3 stopnie, odpalam, nic nie robie, i spalanie rośnie, od 8 litrow zaczyna do blisko 20l po jakis 4 minutach stania, w tym samym czasie silnik się grzeje. Gdybym ruszył na zimnym silniku to bym miał z 25 litrów pewnie. Normalne to ?
Insignia 2011, Sport Tourer 2.0 220 koni 4x4 automat
Miasto Wrocław ( wieczny korek) na zimny silniku jazda 200 m i stop i tak ciągle, średnie spalanie ok 20 litrów
Trasa typu wlekę się za tirem: ok 10 litrów
Trasa typu 140-170 km/h: ok 13 litrów.
Dobra zauważyłem dziwną rzecz, zresetowałem licznik spalania, zimny silnik, na dworze -3 stopnie, odpalam, nic nie robie, i spalanie rośnie, od 8 litrow zaczyna do blisko 20l po jakis 4 minutach stania, w tym samym czasie silnik się grzeje. Gdybym ruszył na zimnym silniku to bym miał z 25 litrów pewnie. Normalne to ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
@preacher
Wszystko jest OK, zwłaszcza z automatem i 4x4.
Miasto w korkach, jazda "skokami" i zimnym silnikiem, spalanie 20/100.
Trasa na spokojnie 10/100 dobry wynik, a przy prędkościach >150 km/h kilkanaście/sto to norma.
Średnie spalanie z jednej jazdy po mieście możesz ocenić po paru kilometrach, a nie zaraz po ruszeniu.
Jak w zimie rozmrażam swoje 1.9 TDI (drugie auto) i ruszam po 15 minutach, to nieraz widziałem 20, 30 i nawet 39.9/100 km zaraz po ruszeniu. 39.9 litra /100km to wskazanie graniczne komputera
M.
Wszystko jest OK, zwłaszcza z automatem i 4x4.
Miasto w korkach, jazda "skokami" i zimnym silnikiem, spalanie 20/100.
Trasa na spokojnie 10/100 dobry wynik, a przy prędkościach >150 km/h kilkanaście/sto to norma.
Średnie spalanie z jednej jazdy po mieście możesz ocenić po paru kilometrach, a nie zaraz po ruszeniu.
Jak w zimie rozmrażam swoje 1.9 TDI (drugie auto) i ruszam po 15 minutach, to nieraz widziałem 20, 30 i nawet 39.9/100 km zaraz po ruszeniu. 39.9 litra /100km to wskazanie graniczne komputera
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
Pierwsze podejrzenie to twój styl jazdy(albo stania ), bo jeśli stoisz spalając paliwo, żeby samochód mniej palił po ruszeniu to jest to po prostu absurd.
Po pierwsze, silnik sprawnie nagrzewa się pod obciążeniem, a nie w trakcie pracy na postoju.
Po drugie, wiesz jak komputer liczy średnie spalanie? Jest to zużyte paliwo na ilość przejechanych kilometrów, a jeśli stoisz i kilometrów nie przybywa to pokaże nawet 40l/100km.
W 4 minuty ktoś dojedzie do pracy i zrobi sobie kawę, a ty stoisz pod domem i patrzysz na zużycie paliwa
Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Gdybyś ruszył na zimnym i jechał jednostajnie to spalanie będzie mniejsze niż przy rozgrzewaniu i dopiero jazda, logika.
Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Na kanale Autocentrum jest test spalania Insignia 2.0T 4x4 przy licznikowych 95 km/h, trzy osoby w kabinie i średnia wyszła 7,5 l/100km. Na forum również mamy użytkowników osiągających tak niskie spalanie, więc co kierowca to inny styl jazdy, a co za tym idzie spalanie.
Po pierwsze, silnik sprawnie nagrzewa się pod obciążeniem, a nie w trakcie pracy na postoju.
Po drugie, wiesz jak komputer liczy średnie spalanie? Jest to zużyte paliwo na ilość przejechanych kilometrów, a jeśli stoisz i kilometrów nie przybywa to pokaże nawet 40l/100km.
W 4 minuty ktoś dojedzie do pracy i zrobi sobie kawę, a ty stoisz pod domem i patrzysz na zużycie paliwa
Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Gdybyś ruszył na zimnym i jechał jednostajnie to spalanie będzie mniejsze niż przy rozgrzewaniu i dopiero jazda, logika.
Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Na kanale Autocentrum jest test spalania Insignia 2.0T 4x4 przy licznikowych 95 km/h, trzy osoby w kabinie i średnia wyszła 7,5 l/100km. Na forum również mamy użytkowników osiągających tak niskie spalanie, więc co kierowca to inny styl jazdy, a co za tym idzie spalanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 gru 2019, o 00:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku
czyli podobnie jak u mnie
Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
Nie mam tyle czasu w życiu abym stał i patrzyl jak auto sie rozgrzewa rano , sprawdziłem to z ciekawości jak na żone czekałem.
Wiadomo, jednak jazda jednostajna to w moim przypadku jakies 50 metrów i stop, znow 10 metrów i stop i stoi się rano 4 km czasem godzine się panie jedzie