--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

ODPOWIEDZ
tomek4985

Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: tomek4985 » 10 mar 2017, o 09:58

Cześć,

Od 3 dni zanotowałem wysokie spalanie w isignii (2.0t 2009, 70.000 przebieg). Zaraz po uruchomieniu silnika bardzo długo utrzymuje się wskazówka obrotomierza powyżej 1500, spalanie nawet 7-8/h (!). Na mrozach -20 stopni to jeszcze zrozumiem ale nie teraz jak są temperatury na plusie (dziś np +7 jak odpalałem auto). Podczas jazdy tak samo, wartości podczas rozpędzania 20-40 litrów, co zwykle było na poziomie 10-20. Oczywiście im bardziej silnik rozgrzany tym bardziej wszytko wraca do normy ale na pewno coś jest nie tak. Co może być nie tak?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: kuba89 » 10 mar 2017, o 12:15

Ja jak rano jade do pracy i ruszam(bardzo delikatnie) to mam rownież spalanie od 20 do 39.99 litrów... co znaczy, ze wskazówka utrzymuje sie barsz długo? Moze niecała minutę...?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: mxw » 10 mar 2017, o 21:15

Nie rozumiem, ja mam zawsze 39.99 jak tylko dotknę gazu. ;-)

Ostatnio faktycznie ciut dłużej trzyma wyższe obroty rano, ale to może pogoda taka? Moze z minutę, ale nie dłużej. I wtedy, gdy stoję, chyba jest możliwe 6-7L/h - spróbuję jutro sprawdzić.

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

atmosfear
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: atmosfear » 11 mar 2017, o 19:21

2.0t na zimnym pali jak smok i tyle... :) każde dotknięcie gazu to chwilowe spalanie 20-39,99 l
dojeżdżam ok 4 km do pracy - spalanie średnie wynosi ~16 l przy spokojnej jeździe, ~18-19 l przy bardziej agresywnej

na rozgrzanym te wartości drastycznie spadają

autko zadbane, raczej nie widzę możliwości poprawy tych wyników - taka "uroda"

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: wassermann » 12 mar 2017, o 03:12

Nic drastycznie nie spada.
Moje 2.0T od prawie 1.5 roku - średnie spalanie za 31,000 km - 14.9/100 km, a komputer oszukuje 2-3% w dół, czyli jakieś 15.3/100 km. Połowa miasto - rozgrzany, a połowa trasa - zwykle szybko i w "Sporcie".
Insia 2.0T chla jak Maklak z Himilsbachem razem wzięci.

M.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: mxw » 13 mar 2017, o 18:34

Gdzieś przeczytałem, że jak się na 2.0T na masce nakleji plastry nicorette, to może trochę mniej palić.



Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

atmosfear
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: atmosfear » 19 mar 2017, o 09:26

przynajmniej gdy się ktoś z nas przerzuci na silniki benzynowe 3 a nawet 4 litrowe to nie odczuje różnicy w spalaniu :D

preacher
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2019, o 00:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wrocław

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: preacher » 8 lut 2020, o 02:22

Tak czytam sobie te wszystkie strony, odnośnie Waszych wyników i jestem przerażony. Ja mam takie wyniki i nie wiem czy z moim autem coś nie tak czy to raczej "norma"
Insignia 2011, Sport Tourer 2.0 220 koni 4x4 automat

Miasto Wrocław ( wieczny korek) na zimny silniku jazda 200 m i stop i tak ciągle, średnie spalanie ok 20 litrów :(
Trasa typu wlekę się za tirem: ok 10 litrów
Trasa typu 140-170 km/h: ok 13 litrów. :D

Dobra zauważyłem dziwną rzecz, zresetowałem licznik spalania, zimny silnik, na dworze -3 stopnie, odpalam, nic nie robie, i spalanie rośnie, od 8 litrow zaczyna do blisko 20l po jakis 4 minutach stania, w tym samym czasie silnik się grzeje. Gdybym ruszył na zimnym silniku to bym miał z 25 litrów pewnie. Normalne to ?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: wassermann » 8 lut 2020, o 12:30

@preacher
Wszystko jest OK, zwłaszcza z automatem i 4x4.
Miasto w korkach, jazda "skokami" i zimnym silnikiem, spalanie 20/100.
Trasa na spokojnie 10/100 dobry wynik, a przy prędkościach >150 km/h kilkanaście/sto to norma.

Średnie spalanie z jednej jazdy po mieście możesz ocenić po paru kilometrach, a nie zaraz po ruszeniu.
Jak w zimie rozmrażam swoje 1.9 TDI (drugie auto) i ruszam po 15 minutach, to nieraz widziałem 20, 30 i nawet 39.9/100 km zaraz po ruszeniu. 39.9 litra /100km to wskazanie graniczne komputera ;)

M.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: Bartol » 8 lut 2020, o 12:40

Pierwsze podejrzenie to twój styl jazdy(albo stania ;) ), bo jeśli stoisz spalając paliwo, żeby samochód mniej palił po ruszeniu to jest to po prostu absurd.
Po pierwsze, silnik sprawnie nagrzewa się pod obciążeniem, a nie w trakcie pracy na postoju.
Po drugie, wiesz jak komputer liczy średnie spalanie? Jest to zużyte paliwo na ilość przejechanych kilometrów, a jeśli stoisz i kilometrów nie przybywa to pokaże nawet 40l/100km.

W 4 minuty ktoś dojedzie do pracy i zrobi sobie kawę, a ty stoisz pod domem i patrzysz na zużycie paliwa ;)

Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Gdybyś ruszył na zimnym i jechał jednostajnie to spalanie będzie mniejsze niż przy rozgrzewaniu i dopiero jazda, logika.

Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Na kanale Autocentrum jest test spalania Insignia 2.0T 4x4 przy licznikowych 95 km/h, trzy osoby w kabinie i średnia wyszła 7,5 l/100km. Na forum również mamy użytkowników osiągających tak niskie spalanie, więc co kierowca to inny styl jazdy, a co za tym idzie spalanie.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: norbi333 » 8 lut 2020, o 15:56

Obrazek
Od tankowania praktycznie cały czas zimny silnik na ssaniu,bo jeżdżony bardzo, króciutkie odcinki

preacher
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2019, o 00:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wrocław

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: preacher » 9 lut 2020, o 12:22

czyli podobnie jak u mnie :)

Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
Bartol pisze:
8 lut 2020, o 12:51
Pierwsze podejrzenie to twój styl jazdy(albo stania ;) ), bo jeśli stoisz spalając paliwo, żeby samochód mniej palił po ruszeniu to jest to po prostu absurd.
Nie mam tyle czasu w życiu abym stał i patrzyl jak auto sie rozgrzewa rano :), sprawdziłem to z ciekawości jak na żone czekałem.
Bartol pisze:
8 lut 2020, o 12:51
Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Gdybyś ruszył na zimnym i jechał jednostajnie to spalanie będzie mniejsze niż przy rozgrzewaniu i dopiero jazda, logika.
Wiadomo, jednak jazda jednostajna to w moim przypadku jakies 50 metrów i stop, znow 10 metrów i stop i stoi się rano :) 4 km czasem godzine się panie jedzie :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wysokie spalanie 2.0T A20NHT na nierozgrzanym silniku

Post autor: norbi333 » 9 lut 2020, o 12:31

To i takie spalanie

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”