--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Nie dotykałem tego. Mam przebieg 117 tys., dopiero się silnik dotarł
DalamarPL, Sprawdzenie jest proste, popatrz na filmy w necie. Poproś kumatego sąsiada o pomoc i ogarnięcie to w godzinę lub podjedź do mechanika i zapytaj o cenę. Robi się to na zimnym silniku.
DalamarPL, Sprawdzenie jest proste, popatrz na filmy w necie. Poproś kumatego sąsiada o pomoc i ogarnięcie to w godzinę lub podjedź do mechanika i zapytaj o cenę. Robi się to na zimnym silniku.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
sprawdzić to sobie już sam sprawdziłem,ale z regulacją to już trochę roboty.u mnie po 135tys.na jednym wydechu jest tylko 0.2mm,z czego ponad 100tkm na gazie.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
żadnej pasty nie trzeba to raz, uszczelka tylko gm koszt około 140 zł, zamienniki szybko ciekną, sprawdzenie luzu w warsztacie to koszt 50-100 zl
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tuchola
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
witam czy ktoś robił regulacje zaworów? jaki koszt popychacza i czy można kupić pod wymiar szklanke?
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
cena zależna od ilości wymienianych szklanek popychaczy.jak się da to można pozamieniać miejscami.koszt jednej nowej to 55-70 zeta.ja pytałem u siebie to zaśpiewał 1200-1500 zeta,ale niektórym kolegom udało się temat ogarnąć w 700zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Sprawdzali mi w serwisie luz i był na granicy normy prz stanie silnika ok 190kkm. Teraz mam wypadanie zapłonu i błąd P301 - 210kkm. Narzędzia do pomiaru mam ale trochę siły brakuje i w związku z tym moje pytanie - jak obracacie wałem korbowym?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Na szczęście okazało się, że jednak to cewka. Luz zaworowy nadal mam w normie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Luzy w normie przy przebiegu ponad 200 tys., a w sprowadzanych z przebiegiem 90 tys. wszystkie zawory powypalane
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
na benzynie może i prawda na lpg 200tkm wręcz nieprawdopodobne,choć nie mówię,że niemożliwe.cuda się podobno zdarzają.
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Elo. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Iśka 1.8 140KM
Charakterystyczny chrobot w silniku przy odpaleniu powstaje w wyniku dwóch rzeczy,
Po pierwsze olej już traci właściwości a po drogie wymianie podlegają dwa zawory zmiennych faz rozrządu umiejscowione po lewej stronie (nad rozrządem). po wymianie oleju, tychże regulatorów oraz filtra oleju chrobot ustanie jednak zaleca się by wypłukać cały syf z bloku silnika zalewając ponownie olej po ok. 5000 KM wraz oczywiście z wymianą filtra.
Zawory jak dobrze pamiętam płaciłem 400 zł za dwa (po obniżkach w inter cars).
Jedno mnie tylko nurtuje. Ile jest forumowiczów tyle też jest opinii.
Jak właściwie jest z tą regulacją luzów zaworowych? Szklanki? Płytki? Popychacze?
mam przejechane 140000 Km z czego 40000 na gazie (Lovato smart). od 2tyś Km miałem problem z falującymi obrotami a mój mechanik (brat żony) po moich namowach by przy wymianie rozrządu sprawdził luzy i ewentualnie skasował, zaniechał moich próśb tłumacząc, że wg wydechów spalanie jest idealne, ja głupi bez wiedzy uwierzyłem. dziś czeka mnie laweta bo sinik się trzęsie jak galareta, Z początku drgania ustępowały po rozgrzaniu się silnika, teraz nic nie pomaga. Wole już auta nie odpalać, Wzywam lawetę i w polsce do innego mechanika bo w Belgii taniej niż 800 Euro to nie znajdę.
Gdzieś się przewinął temat odnośnie "cykania zaworów paliwowych"
są to zawory paliwowe instalacji gazowej - nie trzeba się nimi przejmować mój gazownik mi tą informację sprzedał
Kończąc proszę o wyczerpującą wypowiedź odnośnie tych regulacji luzów zaworowych.
(PS nie zapominajcie o regularnym serwisowaniu instalacji gazowej!).
Iśka 1.8 140KM
Charakterystyczny chrobot w silniku przy odpaleniu powstaje w wyniku dwóch rzeczy,
Po pierwsze olej już traci właściwości a po drogie wymianie podlegają dwa zawory zmiennych faz rozrządu umiejscowione po lewej stronie (nad rozrządem). po wymianie oleju, tychże regulatorów oraz filtra oleju chrobot ustanie jednak zaleca się by wypłukać cały syf z bloku silnika zalewając ponownie olej po ok. 5000 KM wraz oczywiście z wymianą filtra.
Zawory jak dobrze pamiętam płaciłem 400 zł za dwa (po obniżkach w inter cars).
Jedno mnie tylko nurtuje. Ile jest forumowiczów tyle też jest opinii.
Jak właściwie jest z tą regulacją luzów zaworowych? Szklanki? Płytki? Popychacze?
mam przejechane 140000 Km z czego 40000 na gazie (Lovato smart). od 2tyś Km miałem problem z falującymi obrotami a mój mechanik (brat żony) po moich namowach by przy wymianie rozrządu sprawdził luzy i ewentualnie skasował, zaniechał moich próśb tłumacząc, że wg wydechów spalanie jest idealne, ja głupi bez wiedzy uwierzyłem. dziś czeka mnie laweta bo sinik się trzęsie jak galareta, Z początku drgania ustępowały po rozgrzaniu się silnika, teraz nic nie pomaga. Wole już auta nie odpalać, Wzywam lawetę i w polsce do innego mechanika bo w Belgii taniej niż 800 Euro to nie znajdę.
Gdzieś się przewinął temat odnośnie "cykania zaworów paliwowych"
są to zawory paliwowe instalacji gazowej - nie trzeba się nimi przejmować mój gazownik mi tą informację sprzedał
Kończąc proszę o wyczerpującą wypowiedź odnośnie tych regulacji luzów zaworowych.
(PS nie zapominajcie o regularnym serwisowaniu instalacji gazowej!).
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
szklanki popychaczy,w Belgii pewno będą wymieniać na nowe o odpowiednim wymiarze.w PL szlifują od środka lub podmiana szklanek popychaczy tak żeby był właściwy luz zaworowy.na moje oko to bardziej powinien się trząść ciepły bo wtedy luz zaworowy się zmniejsza i zawór może się nie domykać.błędów po podłączeniu pod kompa nie pokazuje?
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
zmień mechanika...
sytuacja jest prosta.. za mały luz będzie sukcesywnie wypalał gniazdo zaworowe i do momentu aż go nie wypali to objawów mieć nie będziesz.. za to jak wypali to kompresja na którymś cylindrze zniknie i będzie głowica do zrobienia... najgorzej mają zawory wydechowe.. przez rok sprawdzałem luz w 4-5 insigniach z przebiegami rzędu 85 - 130 tys km i w każdej na którymś z zaworów luz był albo blisko dolnej granicy albo był już poniżej..
co do cykania to chodziło o cykanie zaworu par paliwa.. na lpg cykają także wtryski gazowe ale o tym to chyba każdy wie
sytuacja jest prosta.. za mały luz będzie sukcesywnie wypalał gniazdo zaworowe i do momentu aż go nie wypali to objawów mieć nie będziesz.. za to jak wypali to kompresja na którymś cylindrze zniknie i będzie głowica do zrobienia... najgorzej mają zawory wydechowe.. przez rok sprawdzałem luz w 4-5 insigniach z przebiegami rzędu 85 - 130 tys km i w każdej na którymś z zaworów luz był albo blisko dolnej granicy albo był już poniżej..
co do cykania to chodziło o cykanie zaworu par paliwa.. na lpg cykają także wtryski gazowe ale o tym to chyba każdy wie
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Jaka siłą (Nm) dokręcić śruby pokrywy zaworów jeżeli już powierzyłem luz zaworowy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _1.6l_llu/
Wydaje się, że ok. 8 Nm w odpowiedniej kolejności.
Kolejność widać tu: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... h_and_luj/
Może to trochę inny silnik niż Twój, ale przyczyna takiego a nie innego dokręcania jest podobna.
Wydaje się, że ok. 8 Nm w odpowiedniej kolejności.
Kolejność widać tu: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... h_and_luj/
Może to trochę inny silnik niż Twój, ale przyczyna takiego a nie innego dokręcania jest podobna.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 15:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Buluś pisałeś o cykanie zaworu par paliwa. Co powoduje ze on cyka. U mniemał wymianie dalej cykanie ciszej. Powinno tak być?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
dominik144 pisze: ↑24 cze 2018, o 01:55Buluś pisałeś o cykanie zaworu par paliwa. Co powoduje ze on cyka. U mniemał wymianie dalej cykanie ciszej. Powinno tak być?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
napisz to jeszcze raz poprawniej bo nie rozumiem nic
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
Z „wyczuciem” pojęcie względne. Lepiej użyć klucza dynamometrycznego. Mamy wtedy pewność, że pokrywa i uszczelka równo przylega, tym bardziej że to plastik. Kolejność dokręcania tez jest ważna. Na innym forum znalazłem moment dokręcania śrub w podobnym silniku 1.8 Opla - 8Nm. Dzięki za rady.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER
8 Nm to tyle co nic, koło dokręca się na 120-140 Nm kluczem, dokręcasz do początku oporu i jeszcze do tego 45 stopni, grunt to małą grzechotką bo dużą można przesadzić