--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przegrzany silnik
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Komunikat "Przegrzany silnik....."
W A18XER są dwa czujniki. Jeden jest na tyle obudowy termostatu(od strony przedniej szyby), a drugi przy chłodnicy. Czujnik po wciśnięciu w otwór blokowany jest zabezpieczeniem z drutu. Przy wyciąganiu tej wsuwki należy uważać żeby nie uszkodzić plastikowej obudowy termostatu. W miejscu mocowania są takie zaczepy, które można odłamać. Zabezpieczenie należy wyciągnąć pionowo bez przechylania na boki. Jeśli pękną te zaczepy to wtedy zostaje wymiana obudowy termostatu.
- cycus_pl
- Klubowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 lut 2016, o 14:38
- Auto: Insignia Sport Tours
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bytom - Sląsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Komunikat "Przegrzany silnik....."
Witam okazał sie 2 czujnik znajdujacy sie koło termostatu . Silnik 1.6 Turbo A16LET
Re: Przegrzany silnik
Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury silnika kupiłem w ASO ceny niestety nie pamiętam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lis 2018, o 20:46
- Auto: OPel Meriva B 1,4
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Nowa Wieś
Re: Przegrzany silnik
Witam,
Miałem ten sam problem i podzielę sie z innymi tym co było.
Wyskoczył komunika i to był początek problemu.
Następnego dnia okazało sie ze komunikatu nie ma ale zaczyna sie silnik nagrzewać w ekspresowym tempie.
Temperatura szybko 90st i idzie dalej do 130st.
Przejazd 8km był na kilka razy.
Komputer po podłączeniu dał informacje iż przepływ cieczy chłodzącej jest w zbyt dużym ciśnieniu.
Dodatkowo brak ogrzewania samochodu w środku.
Zostało wymieniony czujnik oraz termostat. Termostat okazała sie uszkodzony.
Po wymianie wszystko wydawało sie juz dobrze. Błedy skasowane i wszystko działało tak jak powinno.
Sprawdzenie na dystansie 2km temperatura zaczęła znowu isc do góry ponad 90st.
Układ zapowietrzony. Odpowietrzony został i wszystko wróciło do normy.
Po szybkiej jeździe okazało się że są kropki od płyny chłodniczego - pompa przepuszcza.
Pompa do wymiany + doszedłem do wniosku ze korekt tez wymienię od razu od zbiorniczka.
Teraz po wszystkich zabiegach wszystko jest ok.
Pomijajac ze roboty sporo to zawsze cieszy ze wszystko na samym końcu jest OK
Miałem ten sam problem i podzielę sie z innymi tym co było.
Wyskoczył komunika i to był początek problemu.
Następnego dnia okazało sie ze komunikatu nie ma ale zaczyna sie silnik nagrzewać w ekspresowym tempie.
Temperatura szybko 90st i idzie dalej do 130st.
Przejazd 8km był na kilka razy.
Komputer po podłączeniu dał informacje iż przepływ cieczy chłodzącej jest w zbyt dużym ciśnieniu.
Dodatkowo brak ogrzewania samochodu w środku.
Zostało wymieniony czujnik oraz termostat. Termostat okazała sie uszkodzony.
Po wymianie wszystko wydawało sie juz dobrze. Błedy skasowane i wszystko działało tak jak powinno.
Sprawdzenie na dystansie 2km temperatura zaczęła znowu isc do góry ponad 90st.
Układ zapowietrzony. Odpowietrzony został i wszystko wróciło do normy.
Po szybkiej jeździe okazało się że są kropki od płyny chłodniczego - pompa przepuszcza.
Pompa do wymiany + doszedłem do wniosku ze korekt tez wymienię od razu od zbiorniczka.
Teraz po wszystkich zabiegach wszystko jest ok.
Pomijajac ze roboty sporo to zawsze cieszy ze wszystko na samym końcu jest OK
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 19:24
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok
Re: Przegrzany silnik
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Opla insigni 1.8 benzyna 2010r. Wracając dziś z pracy zauważyłem, że wskazówka temperatury silnika w ogóle nie zmienia swojego położenia '50 stopni,' dosłownie leżala. Przejechałem 13 km wskazówka nadal ani drgnie. Będąc blisko domu zauważyłem, że przy dodawaniu gazu i puszczaniu szarpie autem i odgłos uderzenia jakby silnik się przesuwał. Dojechałem na parking i wrzucając z 2 na bieg jalowy (Luz) obroty silnika same zaczely rosnąć, więc szybko zgasiłem silnik. Niestety przy próbie ponownego odpalenia samochodu już insignia nie odpaliła. Rozrusznik kreci, wszystkie lampki gasna na desce, ale nie chce odpalić. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną. Wspomnę tylko że dziś temperatura w moim mieście wynosiła - 20 stopni.Nadmienię jeszcze, że następnego dnia po przekręceniu kluczyka wyskoczył błąd " silnik przegrzany, klimatyzacja została wyłączona". Kilka godzin później komunikat się więcej nie pojawił, ale auto dalej nie odpala
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przegrzany silnik
Płyn zamarzł ,nie otworzył się termostat i przegrzał się silnik.Gdy temperatura nie wzrasta to też powinien być dzwonek alarmowy
To jest oczywiście moje przypuszczenie.
To jest oczywiście moje przypuszczenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 19:24
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok
Re: Przegrzany silnik
Samochód już sprawny. Do wymiany jak u kolegów wyżej czujnik temperatury, oraz termostat, ponieważ z obudowy leciał płyn chłodniczy. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Glasgow
Re: Przegrzany silnik
Witam, kilka dni temu zakupiłem insignie (uszkodzony silnik) 1.8 16v. ale dopiero dziś zabrałem się za oględziny auta. poprzednia właścicielka mówiła że woda się leje. No faktycznie obudowa plastikowa termostatu jest pęknięta, i silnik wywala całą wode w ciągu chwili. No ale do rzeczy. Silnik klekocze w tylnej części od strony rozrządu- tak mi się wydaje. Auto ledwo co miało minimum oleju i to jak bagnetem chwile pokręci a w zasadzie to nie olej a maź. Dziś wlałem ok 2,5 litra oleju które mi zostało z innego auta i pokazało połowe bagnetu. Ale silnik klekocze nadal, domyślam się że po prostu jeździła bez oleju silnik złapał temperature i wywaliło obudowe termostatu. No ale właśnie niewiem co z silnikiem czy pisać go na straty i wsadzić drugi czy może jest do odratowania. Dodam ze silnik normalnie odpala, nie dymi no może troche na biało ale niska temperatura była i raczej para tym bardziej że auto stało ok miesiąca.
Poniżej wrzucam filmik z pracy silnika.
Jakieś sugestie?
Poniżej wrzucam filmik z pracy silnika.
Jakieś sugestie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 21:55
- Auto: vauxhall insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Liverpool
Re: Przegrzany silnik
Naprawiłeś to, co było przyczyną?Dziobo007 pisze: ↑29 lis 2017, o 21:29Masz rozwiązanie kolego? udało się naprawić?