--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 3 wrz 2015, o 10:28
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Witam,
od kilku dni mam problem z wyciekami oleju z silnika. Przed weekendem powycierałem wszystko, gdzie były ślady oleju i pojeździłem parę dni, a dziś patrzyłem i znowu jest ślad oleju, wygląda jakby wyciekało z pod miski ale pewności nie mam ponieważ dość mocno jest tam zachlapane, pytanie czy tam jest uszczelka czy miska jest mocowana na silikonie? przerabiał ktoś już taką awarię? jak wycierałem w piątek to próbowałem dociągnąć śruby od mocowania miski, nawet się dociągały ale teraz jakby więcej lało. Insignia sedan 2009 rok, benzyna 1,8 140KM A18XER.
od kilku dni mam problem z wyciekami oleju z silnika. Przed weekendem powycierałem wszystko, gdzie były ślady oleju i pojeździłem parę dni, a dziś patrzyłem i znowu jest ślad oleju, wygląda jakby wyciekało z pod miski ale pewności nie mam ponieważ dość mocno jest tam zachlapane, pytanie czy tam jest uszczelka czy miska jest mocowana na silikonie? przerabiał ktoś już taką awarię? jak wycierałem w piątek to próbowałem dociągnąć śruby od mocowania miski, nawet się dociągały ale teraz jakby więcej lało. Insignia sedan 2009 rok, benzyna 1,8 140KM A18XER.
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Na silikonie?? Oczywiście że jest uszczelka a nie silicon, co do wycieku to ciężko stwierdzić nie wjeżdzając na kanał, może masz pękniętą miskę, może masz wyciek z filtra oleju a może z chłodniczki oleju. Niestety bez warsztatu się nie obejdzie.
Palnięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
Palnięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 3 wrz 2015, o 10:28
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Jednak nie ma uszczelki, właśnie dostałem odpowiedź z Opla (Euromarket Kraków):Putridum pisze:edit
"Dzień dobry,
Niestety, do ww. modelu Opla nie występuje uszczelka misy olejowej. Jako uszczelnienie stosuje się pastę uszczelniającą â mamy na stanie, opakowanie 80 ml kosztuje 87,51 pln/szt. brutto."
oczywiście sprawdzę jestem umówiony do mechanika, ale bardziej pytałem czy ktoś miał podobny problem, bo jest sporo usterek fabrycznych w Insigniach które wcześniej czy później występują praktycznie u każdego.
EDIT:
Jestem po diagnozie i wyciek jest z chodniczki oleju i ścieka po odbudowie silnika.
Mam pytanie bo znalazłem dwa zestawy takich uszczelek, wiem że ten tańszy zestaw to są uszczelki do montażu chodniczki i powinny one wystarczyć, bo po za wyciekiem na zewnątrz nie mam innych problemów z olejem i płynem chłodzacym. Do czego są te dodatkowe uszczelki w tym droższym zestawie?
http://allegro.pl/uszczelki-chlodnicy-o ... 95385.html
http://allegro.pl/uszczelki-chlodnicy-o ... 02808.html
I jeszcze pytanie czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy o odłączać węże czy można wymienić te uszczelki bez ściągania? Czy olej też wymieniać, bo mam na oleju 3000 km przejechane, dopiero co wymieniałem?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, o 14:23 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 11:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Też miałem wyciek oleju przez chłodniczke oleju,ale w moim przypadku olej zmieszał się z płynem chłodniczym,tak że trzeba było spuścić i wymienic olej i płyn .z tego co wiem, trzeba spuścić płyn chlodniczy
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Płyn sam wycieknie podczas zdejmowania chłodniczki, kupuj pełen zestaw uszczelek za 255zł ja przy wymianie kupiłem tylko zestaw podstawowy uszczelek i miałem problem.
Palnięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
Palnięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
- hazy666
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 02:23
- Auto: Insignia B 1.6T GS
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
A jak dobrać się do całej podstawy filtra oleju w a14net? Trzeba zrzucać wydech?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Niestety trzeba wydech wykręcić. Ja kupiłem parę groszy drożej niż uszczelki nową chłodniczkę i na razie mam spokój. Natomiast zauważyłem, ze ucieka mi spod pokrywy zaworów a jakiś rok temu wymieniałem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Jeśli ktoś będzie potrzebował naprawić chłodniczkę oleju to znalazłem taki zestaw https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... ZELKI/1806
Zestaw za 250zł zawiera chłodnicę, wszystkie gumowe uszczelki, uszczelkę pomiędzy blokiem silnika i katalizatorem oraz uszczelkę pomiędzy katalizatorem i kolejnym elementem wydechu.
Dla porównania często się spotyka same uszczelki gumowe za 250 zł.
Nie stosowałem tego więc nie wiem jaka jakość.
Zestaw za 250zł zawiera chłodnicę, wszystkie gumowe uszczelki, uszczelkę pomiędzy blokiem silnika i katalizatorem oraz uszczelkę pomiędzy katalizatorem i kolejnym elementem wydechu.
Dla porównania często się spotyka same uszczelki gumowe za 250 zł.
Nie stosowałem tego więc nie wiem jaka jakość.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
https://forum.vectraklub.pl/topic/19220 ... ik-z18xer/
Przydatny link dla chcących samodzielnie opanować problem
Przydatny link dla chcących samodzielnie opanować problem
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Powyższe, udzielone przeze mnie wskazówki będę miał okazję wykorzystać
Wyciek oleju do płynu chłodniczego czyli jedna ze standardowych awarii silnika a18xer.
Początek awarii, masełka jest naprawdę bardzo mało, kolor płynu jeszcze się nie zmienił i korek jest czysty, ale jednak:
Być może pierwszymi objawami jest widoczna na pierwszym zdjęciu, skroplona woda w górnej części zbiornika.
Przez ostatnie 26 tys. km jazdy nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem. Przebieg samochodu to 126 tys. km.
Zamawiam uszczelki i po weekendzie zapowiada się robótka
Wyciek oleju do płynu chłodniczego czyli jedna ze standardowych awarii silnika a18xer.
Początek awarii, masełka jest naprawdę bardzo mało, kolor płynu jeszcze się nie zmienił i korek jest czysty, ale jednak:
Być może pierwszymi objawami jest widoczna na pierwszym zdjęciu, skroplona woda w górnej części zbiornika.
Przez ostatnie 26 tys. km jazdy nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem. Przebieg samochodu to 126 tys. km.
Zamawiam uszczelki i po weekendzie zapowiada się robótka
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
zamów sobie lepiej jeszcze samą chłodnicę bo raz winna uszczelka na łączeniu chłodnicy z silnikiem a raz sama chłodnica, po za tym nowa uszczelka pod kolektor wydechowy i do tego wszystkie oringi wodne
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Dzięki @Buluś,
prawdopodobnie wskoczy ten zestaw
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... ZELKI/1806
prawdopodobnie wskoczy ten zestaw
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... ZELKI/1806
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
w tej cenie ta chłodnica to musi być jakaś chińska kupa.. przy okazji warto wymienić olej i płyn chłodniczy
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Z jakiego powodu chłodnica może kwalifikować się do wymiany? Powierzchnia styku z uszczelkami się odkształca?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Źródło masełka:
Wszystkie uszczelki wymienione, chłodnica w stanie idealnym, więc zostawiłem oryginał:
Wszystkie uszczelki wymienione, chłodnica w stanie idealnym, więc zostawiłem oryginał:
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
U mnie olej przedostawał się z chłodniczki oleju na układ wydechowy. Wymieniłem uszczelki pomiędzy blokiem silnika, a chłodniczką, oraz oringi przewodów doprowadzających płyn chłodniczy.
Użyłem tez masy uszczelniającej VictorReinz (tylko uszczelki co przylegają do bloku silnika) Śruby mocujące chłodniczkę zakręciłem z siłą 15Nm, przewody płynu chłodniczego 12Nm, kolektor wydechowy 20Nm.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użyłem tez masy uszczelniającej VictorReinz (tylko uszczelki co przylegają do bloku silnika) Śruby mocujące chłodniczkę zakręciłem z siłą 15Nm, przewody płynu chłodniczego 12Nm, kolektor wydechowy 20Nm.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Nie to są szmaty powciskane, żeby syf się nie dostał podczas czyszczenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 gru 2018, o 23:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Żagań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Witam, ostatnio miałem wyciek płynu chłodzącego z przewodu od termostatu do przepustnicy, naprawiłem to, ale okazało się że pojawił się wyciek oleju nad kolektorem wydechowym prawdopodobnie z chlodniczki oleju. Nie sprawdziłem dokładnie skąd, i będę to robił na weekend. Mam pytanie czy po za uszczelką chlodniczki wymienić też chłodniczke? Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Zdjęcie zrobione od spodu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER 1.8 wycieki oleju z silnika
Jeśli leje się po bloku to prawdopodobnie wystarczy wymiana samych uszczelek.
Natomiast, gdy olej miesza się z płynem w zbiorniczku to w pierwszej kolejności do wymiany uszczelki, ale w skrajnych przypadkach zdarza nieszczelność samej chłodniczki między komorami i wtedy pozostaje jej wymiana.
Wymień uszczelki w chłodnicy, oringi na przewodach i przy okazji uszczelkę termostatu, bo lubi puszczać płyn.
Do tego potrzebne są dwie uszczelki przy kolektorze i być może trzy nowe śruby z podkładkami łączące kolektor z układem wydechowym. U mnie korozją nie dała szansy na choćby minimalne ruszenie nakrętek i po kolei wszystkie ukręciłem. Przyda się kątówka do obcięcia płaskich łbów tych śrub.
Wg mnie podstawa przy tej naprawie to klucz dynamometryczny. Chłodnica nie jest skręcona mocno, a szczelność po naprawie gwarantuje równomierne dokręcenie nowych uszczelek. Wystarczy przeciągnąć jedna śrubę i można trafić do grona tych, którym po 20-30 tys. km cieknie ponownie lub mieszają się płyny.
Natomiast, gdy olej miesza się z płynem w zbiorniczku to w pierwszej kolejności do wymiany uszczelki, ale w skrajnych przypadkach zdarza nieszczelność samej chłodniczki między komorami i wtedy pozostaje jej wymiana.
Wymień uszczelki w chłodnicy, oringi na przewodach i przy okazji uszczelkę termostatu, bo lubi puszczać płyn.
Do tego potrzebne są dwie uszczelki przy kolektorze i być może trzy nowe śruby z podkładkami łączące kolektor z układem wydechowym. U mnie korozją nie dała szansy na choćby minimalne ruszenie nakrętek i po kolei wszystkie ukręciłem. Przyda się kątówka do obcięcia płaskich łbów tych śrub.
Wg mnie podstawa przy tej naprawie to klucz dynamometryczny. Chłodnica nie jest skręcona mocno, a szczelność po naprawie gwarantuje równomierne dokręcenie nowych uszczelek. Wystarczy przeciągnąć jedna śrubę i można trafić do grona tych, którym po 20-30 tys. km cieknie ponownie lub mieszają się płyny.