--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
OPC ma 435 Nm, tak że niewiele więcej... Mimo dwóch garów więcej.
Co do 2.0T, to ten przedział max momentu przy 2500-4000 rpm nie za wiele mówi o możliwościach silnika. Bo słabawo jest z mocą. I w praktyce trzeba go wyciskać do końca, w obszar gdzie do głosu dochodzi moc, żeby dobrze jechał. W razie jakieś akcji na drodze błyskawicznie redukować i dusić od 4000 do 6000 rpm, bo inaczej można zostać znienacka objechanym przez byle TDI
M.
Co do 2.0T, to ten przedział max momentu przy 2500-4000 rpm nie za wiele mówi o możliwościach silnika. Bo słabawo jest z mocą. I w praktyce trzeba go wyciskać do końca, w obszar gdzie do głosu dochodzi moc, żeby dobrze jechał. W razie jakieś akcji na drodze błyskawicznie redukować i dusić od 4000 do 6000 rpm, bo inaczej można zostać znienacka objechanym przez byle TDI
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia by Yerry
No nie wiem, ważna jest ogólna charakterystyka i umiejętność jej wykorzystania. Mam osobiste, w miarę rzetelne porównanie.
Poprzednio przez 5 lat jeździłem Vectrą zrobioną na 180 KM / 400 Nm (pomiar z hamowni) i zdecydowanie wolę Insignię 2.0T. Vectra przyspieszała mniej więcej tak samo, ale tylko 60-100 czy 80-120, no i także lubiła trochę więcej obrotów (to był silnik Fiata) - tzn. 60-100 przyspieszała wyraźnie lepiej na III. a nie na IV.
Jednak Insignią, na upartego, mogę zrobić to nie tylko na III., ale także na II. biegu i wypadnę najlepiej. To właśnie przewaga benzyny. Vectra, z fiatowskim dieslem, dała się wycisnąć aż do 5200 rpm, co przy II. oznaczało max 90 km/h, a na III. 130 km/h. Insignia na II. dochodzi do 110 km/h, a na III. do 160 km/h. W praktyce ma to znaczenie.
Do tego ruszanie Vectrą i sprint do 100 był trudny, szczególnie z uwagi na 400 Nm tylko na jednej osi. W Insignii świetnie funkcjonuje 4x4, na mokrym asfalcie zawija większość aut bez 4x4, idealna przyczepność mimo buta w podłodze.
Większa moc, przy takim samym momencie, dochodzi do głosu kiedy indziej - podczas przyspieszania na autostradzie. Nie bez przyczyny ta Insignia ma V max 250 km/h. Proponowałbym porównanie rozpędzania diesla i benzyny od 100 do 200 km/h - obu o porównywalnym momencie, ale różnych mocach - diesel polegnie, bo sam moment to za mało aby pokonać opory powietrza. Ma za to przewagę niezaprzeczalną - na stacji benzynowej
M.
Poprzednio przez 5 lat jeździłem Vectrą zrobioną na 180 KM / 400 Nm (pomiar z hamowni) i zdecydowanie wolę Insignię 2.0T. Vectra przyspieszała mniej więcej tak samo, ale tylko 60-100 czy 80-120, no i także lubiła trochę więcej obrotów (to był silnik Fiata) - tzn. 60-100 przyspieszała wyraźnie lepiej na III. a nie na IV.
Jednak Insignią, na upartego, mogę zrobić to nie tylko na III., ale także na II. biegu i wypadnę najlepiej. To właśnie przewaga benzyny. Vectra, z fiatowskim dieslem, dała się wycisnąć aż do 5200 rpm, co przy II. oznaczało max 90 km/h, a na III. 130 km/h. Insignia na II. dochodzi do 110 km/h, a na III. do 160 km/h. W praktyce ma to znaczenie.
Do tego ruszanie Vectrą i sprint do 100 był trudny, szczególnie z uwagi na 400 Nm tylko na jednej osi. W Insignii świetnie funkcjonuje 4x4, na mokrym asfalcie zawija większość aut bez 4x4, idealna przyczepność mimo buta w podłodze.
Większa moc, przy takim samym momencie, dochodzi do głosu kiedy indziej - podczas przyspieszania na autostradzie. Nie bez przyczyny ta Insignia ma V max 250 km/h. Proponowałbym porównanie rozpędzania diesla i benzyny od 100 do 200 km/h - obu o porównywalnym momencie, ale różnych mocach - diesel polegnie, bo sam moment to za mało aby pokonać opory powietrza. Ma za to przewagę niezaprzeczalną - na stacji benzynowej
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Insignia by Yerry
Motor z poniedziałku ma fajne pomiary, od 60-100 na 4 biegu. Niestety typowej 160 Konnej nie ma w tym porownaniu. OPC robi to w 5,9s. Biturbo 5,8s.
Xperia Z3
Xperia Z3
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia by Yerry
Przeglądałem parę dni temu. Dla mnie 60-100 km/h na IV. biegu, tak jak w tym zestawieniu, to czysto teoretyczna konkurencja. OPC czy np. jakaś Cupra ten przedział zrobi na II. biegu, gdy zechce się ścigać.P405 pisze:edit
Nawet przy normalnym wyprzedzaniu tylko ostatnia łajza rozpocznie manewr od 60 km/h używając IV. biegu, niezależnie w jakim samochodzie. Mam 1.9 TDI od 8 lat, a także miałem Vectrę z 400 Nm - i w każdym z tych aut nie wpadłbym na pomysł dynamicznego rozpędzania się od 60 km/h na IV. biegu. Zawsze redukcja do III. i zmiana na IV. przy ok. 100 km/h.
W Vectrze po chipie robiłem kiedyś pomiary 55-100 (ze zliczaniem 60-100) - na III. wyszło mi 4 sekundy, na IV. 5.2 sekundy. Niby tylko sekunda różnicy. Z drugiej strony ta sekunda oznacza jakieś 25 metrów drogi. Ale przede wszystkim, w praktyce, prawda jest inna. Ta sekunda tracona jest od razu na samym początku, gdy silnik podnosi się z niskich obrotów. Taki martwy punkt w czasie, my na gaz, a auto jeszcze nie jedzie. Jeśli w tym momencie ktoś z tyłu nas zaatakuje, to pozamiatane, objechał nas. Stąd nie tylko czas łączny jest ważny, ale również pierwsza reakcja.
M.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 07:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Insignia by Yerry
Ja też wrzucam 3 i robię to w 3,95s na 4 sekundę wolniej. Tym bardziej, że na czwartym biegu są za niskie obroty i nie można wykorzystać momentu.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia by Yerry
Szczerze to nie wiem jak oni robili te pomiary, ale mam parametry zbliżone do opc i jak bym nie mierzył to wychodzi jakieś 8 sekund. Przy 60 km/h i czwartym biegu mam jakieś 1700 obrotów, także nie mam pojęcia jak można zrobić takie czasy. 5.6 to mam na 3 bieguP405 pisze:Motor z poniedziałku ma fajne pomiary, od 60-100 na 4 biegu. Niestety typowej 160 Konnej nie ma w tym porownaniu. OPC robi to w 5,9s. Biturbo 5,8s.
Xperia Z3
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
- Auto: srinavturbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Hi hi a ja moją isią ostatnio objechałem pod górkę mojego brata w nissanie 300zx fairlady bi Turbo też się zdziwił ale zanim jego podwójnie doładowane konie się obudziły to ja byłem na czubku górki hi hi hi ...zresztą wszyscy jadący pod tą górkę się zdziwili iśka poszła jakby miała z 500 km i 500 nm
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Czy to mozliwe, ze 2.0t 4x4 potr potrzebowała az 31 sekund i 1.5km od 100 do 200?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Niemożliwe.
Moja ok. 21 sekund od 100 do 200 km/h, liczone sekundnikiem w komputerze pokładowym (przycisk w kierownicy). więc tak sobie dokładnie, ale z drugiej strony na pewno nie było to super optymalne rozpędzanie w idealnych warunkach. Można podejść na 3 sposoby: III->IV->V, III->IV, albo tylko na IV biegu cały zakres. Zmiana biegu to strata czasu, ale wg mnie najlepiej wypadnie wariant III->IV z przełączniem na IV w okolicach 150 km/h (na III. idzie do 160). Tryb sport. Zresztą przy wciskaniu gazu do deski to bez różnicy w manualu jaki tryb wybierzemy.
Moja ok. 21 sekund od 100 do 200 km/h, liczone sekundnikiem w komputerze pokładowym (przycisk w kierownicy). więc tak sobie dokładnie, ale z drugiej strony na pewno nie było to super optymalne rozpędzanie w idealnych warunkach. Można podejść na 3 sposoby: III->IV->V, III->IV, albo tylko na IV biegu cały zakres. Zmiana biegu to strata czasu, ale wg mnie najlepiej wypadnie wariant III->IV z przełączniem na IV w okolicach 150 km/h (na III. idzie do 160). Tryb sport. Zresztą przy wciskaniu gazu do deski to bez różnicy w manualu jaki tryb wybierzemy.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Mi tak wyszło... III i but.
Mierzone programem Car Performance Meter. Mam nadzieje, ze złe zrobiłem pomiar albo cos sie z gps popieprzylo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mierzone programem Car Performance Meter. Mam nadzieje, ze złe zrobiłem pomiar albo cos sie z gps popieprzylo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Na pewno. Różnica 50% to już nie błąd pomiaru. Chyba że program, na hasło "Insignia", od razu dorzuca coś od siebie A VAG-om odejmuje
M.
M.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Zrobiłem krótka próbę, ale tym razem ze stoperem miedzy zegarami. Hehe faktycznie gps sie popieprzyl przy pierwszej próbie na liczniku 90, 3 bieg i but. Wyłączyłem przy 210. Wyszło 22 sek
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Silnik 2.0T - elastyczność, parametry, dynamika
Weź aplikację Speed Logic lite. Ładnie mierzy i ustawiasz w jakim przedziale ma mierzyć.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka