--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Moduł zapłonu cewka zapłonowa
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
połamane wtyczki do cewki w tych silnikach to niestety częsty widok.. ludzie rwą siłowo
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Na mnie pora... Niecałe 150 000 km i błąd p0300.
Podejrzewam właśnie uszkodzenie oryginalnej cewki Delphi. Dokonam pomiarów za pomocą multimetru, bo wcześniej w tym temacie, podawałem wyniki na sprawnej cewce. Być może będzie zależność.
Sporadycznie, od około 1500 km czułem lekkie szarpnięcia w trakcie gwałtownego przyspieszania. Działo się to zazwyczaj w przedziale 3000-4000 obr/min, więc wstępnie podejrzewałem kzf.
Dzisiaj dynamiczna trasa 400 km i coraz częstsze poszarpywanie, a od 30 km przed domem w trakcie gwałtownych przyspieszeń zaczęły migać kontrolki ASR i Check Engine co wiązało się również z utratą mocy.
Polecacie sprawdzone cewki na których jeździcie od dłuższego czasu? Pytam, bo podobno loteria jest nawet z nowymi, które od wyjęcie z pudełka są trafione i objawy jak na zepsutej.
Dodano po 6 minutach 10 sekundach:
Oryginał Delphi 545 zł, czy jest sens stosować inną 100 zł tańszą?
http://opelczesci.com.pl/pl/p/CEWKA-ZAP ... ELPHI/1482
Dodano po 21 minutach 38 sekundach:
Na allegro Delphi są nawet za 350 zł i w związku z tym mam pytanie, czy to ta sama cewka co w/w "oryginał" za 545 zł?
Podejrzewam właśnie uszkodzenie oryginalnej cewki Delphi. Dokonam pomiarów za pomocą multimetru, bo wcześniej w tym temacie, podawałem wyniki na sprawnej cewce. Być może będzie zależność.
Sporadycznie, od około 1500 km czułem lekkie szarpnięcia w trakcie gwałtownego przyspieszania. Działo się to zazwyczaj w przedziale 3000-4000 obr/min, więc wstępnie podejrzewałem kzf.
Dzisiaj dynamiczna trasa 400 km i coraz częstsze poszarpywanie, a od 30 km przed domem w trakcie gwałtownych przyspieszeń zaczęły migać kontrolki ASR i Check Engine co wiązało się również z utratą mocy.
Polecacie sprawdzone cewki na których jeździcie od dłuższego czasu? Pytam, bo podobno loteria jest nawet z nowymi, które od wyjęcie z pudełka są trafione i objawy jak na zepsutej.
Dodano po 6 minutach 10 sekundach:
Oryginał Delphi 545 zł, czy jest sens stosować inną 100 zł tańszą?
http://opelczesci.com.pl/pl/p/CEWKA-ZAP ... ELPHI/1482
Dodano po 21 minutach 38 sekundach:
Na allegro Delphi są nawet za 350 zł i w związku z tym mam pytanie, czy to ta sama cewka co w/w "oryginał" za 545 zł?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Dzięki za podpowiedzi
Tyle propozycji, że nie wiadomo z czego wybierać, ale po długich konsultacjach z żoną podjąłem decyzję
Aktualnie zamontowane świece mają 10000 km, ale nie spałbym spokojnie gdyby przy okazji nie wpadły nowe.
Tyle propozycji, że nie wiadomo z czego wybierać, ale po długich konsultacjach z żoną podjąłem decyzję
Aktualnie zamontowane świece mają 10000 km, ale nie spałbym spokojnie gdyby przy okazji nie wpadły nowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Witam,
Podejrzewam że i mnie dopadł temat cewki. Chociaż jest to podejrzana sprawa z tego względu że silnik nie wyłapuje żadnego błędu. Jednak podczas jazdy na 1 i 2 biegu (najbardziej wyczuwalne) czuć przy delikatym wciskaniu gazu szarpnięcia. Jakiś czas temu miałem jedno pojedyncze szarpnięcie przyduszenie przy ok 3.5 tys obrotów głównie na 3 biegu. Druga kwestia jaką zauważyłem że póki silnik nie jest rozgrzany samochód wyczuwalnie lżej się odpycha z dołu i ogólnie sprawniej się rozpędza. W pierwszej kolejności wymieniłem świece jednak nie ma poprawy. Auto ma 144 tys przebiegu cewka oryginalna. Zauważyłem albo tylko mi się tak wydaje ze względu że przeprowadziłem i do pracy mam teraz niecałe 5km że auto zdecydowanie więcej pali. Zrobiłem na ten moment 270km i już połowa zbiornika znikła. Spalanie wg komputera na tą chwilę pokazuje 12.9L wcześniej jak do pracy miałem 9km średnie spalanie wg kompa było maksymalnie 10.2L przy czym na zbiorniku robiłem ok 720 km na ten moment oscyluje 550-560 km na zbiornik. Pytanie czy ktoś miał takie objawy bez błędów? I jeśli to nie cewka na co jeszcze rzucić okiem.
edit. Jednak to nie cewka, została założona nowa problem nadal występuje co mogę dodać to to że jak na jałowym utrzymuje obroty na poziomie 1500 czuć czkawkę poszarpywanie. Dziś spróbuję z nowym przepływomierzem. Jeśli to nadal nie to, będę obstawiał któryś z wtryskiwaczy. chociaż dziwne aby padł przy takim przebiegu i tankowaniu shell/statoil.....
Podejrzewam że i mnie dopadł temat cewki. Chociaż jest to podejrzana sprawa z tego względu że silnik nie wyłapuje żadnego błędu. Jednak podczas jazdy na 1 i 2 biegu (najbardziej wyczuwalne) czuć przy delikatym wciskaniu gazu szarpnięcia. Jakiś czas temu miałem jedno pojedyncze szarpnięcie przyduszenie przy ok 3.5 tys obrotów głównie na 3 biegu. Druga kwestia jaką zauważyłem że póki silnik nie jest rozgrzany samochód wyczuwalnie lżej się odpycha z dołu i ogólnie sprawniej się rozpędza. W pierwszej kolejności wymieniłem świece jednak nie ma poprawy. Auto ma 144 tys przebiegu cewka oryginalna. Zauważyłem albo tylko mi się tak wydaje ze względu że przeprowadziłem i do pracy mam teraz niecałe 5km że auto zdecydowanie więcej pali. Zrobiłem na ten moment 270km i już połowa zbiornika znikła. Spalanie wg komputera na tą chwilę pokazuje 12.9L wcześniej jak do pracy miałem 9km średnie spalanie wg kompa było maksymalnie 10.2L przy czym na zbiorniku robiłem ok 720 km na ten moment oscyluje 550-560 km na zbiornik. Pytanie czy ktoś miał takie objawy bez błędów? I jeśli to nie cewka na co jeszcze rzucić okiem.
edit. Jednak to nie cewka, została założona nowa problem nadal występuje co mogę dodać to to że jak na jałowym utrzymuje obroty na poziomie 1500 czuć czkawkę poszarpywanie. Dziś spróbuję z nowym przepływomierzem. Jeśli to nadal nie to, będę obstawiał któryś z wtryskiwaczy. chociaż dziwne aby padł przy takim przebiegu i tankowaniu shell/statoil.....
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Katowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Witam, i mnie dopadł brak mocy i błąd 0301.
Na chwilę obecną wymieniłem świece i cewkę i nadal to samo.
silnik A16let 1.6t 180km
Jutro zaczynam szukać nieszczelności w układzie dolotowym, macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam zrobić zanim oddam na warsztat?
Na chwilę obecną wymieniłem świece i cewkę i nadal to samo.
silnik A16let 1.6t 180km
Jutro zaczynam szukać nieszczelności w układzie dolotowym, macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam zrobić zanim oddam na warsztat?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Katowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Świece bosch cewka Delphi.
Odkryłem że błąd pokazuje tylko gdy silnik jest zimny w momencie jak wyłącza się ssanie I obroty schodzą z 1200 na 800, jak po odpaleniu ruszę od razu to problemu nie ma.
Odkryłem że błąd pokazuje tylko gdy silnik jest zimny w momencie jak wyłącza się ssanie I obroty schodzą z 1200 na 800, jak po odpaleniu ruszę od razu to problemu nie ma.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Błąd tylko na pierwszym cylindrze, więc po co wymieniłeś cewkę?
Świece kupiłeś, więc ok są nowe, ale wystarczyło zamienić miejscami dla diagnozy.
Kosztów byś nie miał, a wiadomo by było że do sprawdzenia luzu zaworowe.
Świece kupiłeś, więc ok są nowe, ale wystarczyło zamienić miejscami dla diagnozy.
Kosztów byś nie miał, a wiadomo by było że do sprawdzenia luzu zaworowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Katowice
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Kij tam z kosztami, nie wiem kiedy były luzy sprawdzane, może to dobry trop
Nie dawno ją kupiłem więc i tak pójdzie na rozrząd filtry i płyny to przy okazji sprawdzenie luzów.
Dzięki za podpowiedź.
Nie dawno ją kupiłem więc i tak pójdzie na rozrząd filtry i płyny to przy okazji sprawdzenie luzów.
Dzięki za podpowiedź.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
To przed wymianą rozrządu obowiązkowo do zdjęcia pokrywa i pomiar luzów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KIELCE
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Panie i panowie czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie co rodzi taką cenę cewki do silnika LGT w polsce:
https://doopla.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Insignia-/16611
a przykładowo marka GM'a ACdelco ma w ofercie cewki sporo tańsze:
https://www.amazon.com/ACDelco-1265407 ... B00B4L0F72
https://doopla.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Insignia-/16611
a przykładowo marka GM'a ACdelco ma w ofercie cewki sporo tańsze:
https://www.amazon.com/ACDelco-1265407 ... B00B4L0F72
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 lip 2022, o 18:43
- Auto: Opel
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mińsk Mazowiecki
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Cześć. Czy rozwiązałeś problem? Mam dokładnie to samo i się zastanawiam co robić. Świece nowe. Wypadanie na pierwszym cylindrze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 19:52
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Szczecin
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Odświeżę temat
Mam dokładnie taki sam problem. Nowa cewka Delphi i świece NGK. Luzy robione w lipcu 2021 po tym czasie przejechane ~20k km
Czy udało się rozwiązać problem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 mar 2023, o 18:24
- Auto: Insignia A 1.6turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Czeladź
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Też się przyłączę do tematu, bo objawy mam podobne ale jednak nie identyczne, głównie takie przerywanie i dławienie czuć/słychać na wolnych obrotach. W trakcie jazdy tego nie czuć, błędów brak, jednak na pace OPL pokazuje w parametrach "wypadanie zapłonu". Czasami jest 1, czasami 1 później 2, 3... Nie wiem jak czytać tę wskazania czy jest to numer cylindra czy ilość wykrytych razy? Dodam, że w zeszłym tygodniu był robiony rozrząd, uszczelka pompy bo olej w płynie, olej+filtry, świece nowe...
W między czasie dowiedziałem się, jak wartość raz dobiła do 35, że to raczej nie jest numer cylindra...
W pierwszej kolejności, jeszcze przed cewką, zrobiłem odmę w pokrywie zaworów, przetestuję czy coś pomogło, jak nie to wchodzi nowa cewka...
W między czasie dowiedziałem się, jak wartość raz dobiła do 35, że to raczej nie jest numer cylindra...
W pierwszej kolejności, jeszcze przed cewką, zrobiłem odmę w pokrywie zaworów, przetestuję czy coś pomogło, jak nie to wchodzi nowa cewka...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Czy ktoś z Was ( mających wypadanie zapłonu ) sprawdzał "szczelinę" na świecach ? Nie może być ani za mała , ani za duża Podobno jeśli czas sprawności cewki dobiega do końca można to potwierdzić przez zmniejszenie właśnie szczeliny pomiędzy elektrodami . Im mniejsza szczelina tym mniejsza energia jest potrzebna do przeskoku iskry .
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 19:52
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Szczecin
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
U mnie okazało się, że zawory sie wypaliły przez LPG. 4000PLN za regenerację głowicy i śmiga aż miło