--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Buluś » 14 wrz 2019, o 23:13

połamane wtyczki do cewki w tych silnikach to niestety częsty widok.. ludzie rwą siłowo
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp

Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 4 sie 2020, o 21:46

Na mnie pora... Niecałe 150 000 km i błąd p0300.
Podejrzewam właśnie uszkodzenie oryginalnej cewki Delphi. Dokonam pomiarów za pomocą multimetru, bo wcześniej w tym temacie, podawałem wyniki na sprawnej cewce. Być może będzie zależność.

Sporadycznie, od około 1500 km czułem lekkie szarpnięcia w trakcie gwałtownego przyspieszania. Działo się to zazwyczaj w przedziale 3000-4000 obr/min, więc wstępnie podejrzewałem kzf.
Dzisiaj dynamiczna trasa 400 km i coraz częstsze poszarpywanie, a od 30 km przed domem w trakcie gwałtownych przyspieszeń zaczęły migać kontrolki ASR i Check Engine co wiązało się również z utratą mocy.
Polecacie sprawdzone cewki na których jeździcie od dłuższego czasu? Pytam, bo podobno loteria jest nawet z nowymi, które od wyjęcie z pudełka są trafione i objawy jak na zepsutej.

Dodano po 6 minutach 10 sekundach:
Oryginał Delphi 545 zł, czy jest sens stosować inną 100 zł tańszą?
http://opelczesci.com.pl/pl/p/CEWKA-ZAP ... ELPHI/1482

Dodano po 21 minutach 38 sekundach:
Na allegro Delphi są nawet za 350 zł i w związku z tym mam pytanie, czy to ta sama cewka co w/w "oryginał" za 545 zł?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 7 sie 2020, o 13:34

Dzięki za podpowiedzi ;)
Tyle propozycji, że nie wiadomo z czego wybierać, ale po długich konsultacjach z żoną podjąłem decyzję :lol:
Obrazek
Aktualnie zamontowane świece mają 10000 km, ale nie spałbym spokojnie gdyby przy okazji nie wpadły nowe.

Toommek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Toommek » 21 sie 2020, o 23:04

Witam,
Podejrzewam że i mnie dopadł temat cewki. Chociaż jest to podejrzana sprawa z tego względu że silnik nie wyłapuje żadnego błędu. Jednak podczas jazdy na 1 i 2 biegu (najbardziej wyczuwalne) czuć przy delikatym wciskaniu gazu szarpnięcia. Jakiś czas temu miałem jedno pojedyncze szarpnięcie przyduszenie przy ok 3.5 tys obrotów głównie na 3 biegu. Druga kwestia jaką zauważyłem że póki silnik nie jest rozgrzany samochód wyczuwalnie lżej się odpycha z dołu i ogólnie sprawniej się rozpędza. W pierwszej kolejności wymieniłem świece jednak nie ma poprawy. Auto ma 144 tys przebiegu cewka oryginalna. Zauważyłem albo tylko mi się tak wydaje ze względu że przeprowadziłem i do pracy mam teraz niecałe 5km że auto zdecydowanie więcej pali. Zrobiłem na ten moment 270km i już połowa zbiornika znikła. Spalanie wg komputera na tą chwilę pokazuje 12.9L wcześniej jak do pracy miałem 9km średnie spalanie wg kompa było maksymalnie 10.2L przy czym na zbiorniku robiłem ok 720 km na ten moment oscyluje 550-560 km na zbiornik. Pytanie czy ktoś miał takie objawy bez błędów? I jeśli to nie cewka na co jeszcze rzucić okiem.

edit. Jednak to nie cewka, została założona nowa problem nadal występuje co mogę dodać to to że jak na jałowym utrzymuje obroty na poziomie 1500 czuć czkawkę poszarpywanie. Dziś spróbuję z nowym przepływomierzem. Jeśli to nadal nie to, będę obstawiał któryś z wtryskiwaczy. chociaż dziwne aby padł przy takim przebiegu i tankowaniu shell/statoil.....

Domell86
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Katowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Domell86 » 15 paź 2020, o 22:09

Witam, i mnie dopadł brak mocy i błąd 0301.
Na chwilę obecną wymieniłem świece i cewkę i nadal to samo.
silnik A16let 1.6t 180km
Jutro zaczynam szukać nieszczelności w układzie dolotowym, macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam zrobić zanim oddam na warsztat?

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Crazy383 » 16 paź 2020, o 07:59

jakie świece i cewkę założyłeś ?

Domell86
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Katowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Domell86 » 16 paź 2020, o 12:25

Świece bosch cewka Delphi.
Odkryłem że błąd pokazuje tylko gdy silnik jest zimny w momencie jak wyłącza się ssanie I obroty schodzą z 1200 na 800, jak po odpaleniu ruszę od razu to problemu nie ma.

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Crazy383 » 16 paź 2020, o 12:52

luzy zaworowe kiedy były sprawdzane ?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 17 paź 2020, o 11:01

Błąd tylko na pierwszym cylindrze, więc po co wymieniłeś cewkę?
Świece kupiłeś, więc ok są nowe, ale wystarczyło zamienić miejscami dla diagnozy.
Kosztów byś nie miał, a wiadomo by było że do sprawdzenia luzu zaworowe.

Domell86
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 2020, o 18:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Katowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Domell86 » 19 paź 2020, o 20:18

Kij tam z kosztami, nie wiem kiedy były luzy sprawdzane, może to dobry trop :)
Nie dawno ją kupiłem więc i tak pójdzie na rozrząd filtry i płyny to przy okazji sprawdzenie luzów.
Dzięki za podpowiedź.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 20 paź 2020, o 18:04

To przed wymianą rozrządu obowiązkowo do zdjęcia pokrywa i pomiar luzów.

Despes
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Despes » 7 wrz 2021, o 15:10

Panie i panowie czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie co rodzi taką cenę cewki do silnika LGT w polsce:
https://doopla.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Insignia-/16611

a przykładowo marka GM'a ACdelco ma w ofercie cewki sporo tańsze:
https://www.amazon.com/ACDelco-1265407 ... B00B4L0F72

jolex
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 7 lip 2022, o 18:43
Auto: Opel
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Postawił piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: jolex » 7 lip 2022, o 19:22

Domell86 pisze:
15 paź 2020, o 22:09
Witam, i mnie dopadł brak mocy i błąd 0301.
Na chwilę obecną wymieniłem świece i cewkę i nadal to samo.
silnik A16let 1.6t 180km
Jutro zaczynam szukać nieszczelności w układzie dolotowym, macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam zrobić zanim oddam na warsztat?
Cześć. Czy rozwiązałeś problem? Mam dokładnie to samo i się zastanawiam co robić. Świece nowe. Wypadanie na pierwszym cylindrze.

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Crazy383 » 7 lip 2022, o 19:26

A cewke wymieniles ?

paczi01
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 17 lis 2019, o 19:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: paczi01 » 27 lut 2023, o 10:17

Domell86 pisze:
15 paź 2020, o 22:09
Witam, i mnie dopadł brak mocy i błąd 0301.
Na chwilę obecną wymieniłem świece i cewkę i nadal to samo.
silnik A16let 1.6t 180km
Jutro zaczynam szukać nieszczelności w układzie dolotowym, macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam zrobić zanim oddam na warsztat?
Odświeżę temat
Mam dokładnie taki sam problem. Nowa cewka Delphi i świece NGK. Luzy robione w lipcu 2021 po tym czasie przejechane ~20k km

Czy udało się rozwiązać problem?

AKrak
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 mar 2023, o 18:24
Auto: Insignia A 1.6turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Czeladź

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: AKrak » 18 mar 2023, o 22:13

Też się przyłączę do tematu, bo objawy mam podobne ale jednak nie identyczne, głównie takie przerywanie i dławienie czuć/słychać na wolnych obrotach. W trakcie jazdy tego nie czuć, błędów brak, jednak na pace OPL pokazuje w parametrach "wypadanie zapłonu". Czasami jest 1, czasami 1 później 2, 3... Nie wiem jak czytać tę wskazania czy jest to numer cylindra czy ilość wykrytych razy? Dodam, że w zeszłym tygodniu był robiony rozrząd, uszczelka pompy bo olej w płynie, olej+filtry, świece nowe...

W między czasie dowiedziałem się, jak wartość raz dobiła do 35, że to raczej nie jest numer cylindra... 😉
W pierwszej kolejności, jeszcze przed cewką, zrobiłem odmę w pokrywie zaworów, przetestuję czy coś pomogło, jak nie to wchodzi nowa cewka...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

CODY
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
Auto: INSIGNIA automat 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: CODY » 2 maja 2023, o 11:11

Czy ktoś z Was ( mających wypadanie zapłonu ) sprawdzał "szczelinę" na świecach ? Nie może być ani za mała , ani za duża Podobno jeśli czas sprawności cewki dobiega do końca można to potwierdzić przez zmniejszenie właśnie szczeliny pomiędzy elektrodami . Im mniejsza szczelina tym mniejsza energia jest potrzebna do przeskoku iskry .

paczi01
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 17 lis 2019, o 19:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: paczi01 » 16 sie 2023, o 20:20

U mnie okazało się, że zawory sie wypaliły przez LPG. 4000PLN za regenerację głowicy i śmiga aż miło :|

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”