--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

ODPOWIEDZ
vetis

Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: vetis » 10 kwie 2015, o 13:17

Witam,

chciałbym zaciągnąc jezyka, może ktoś z was miał podobny problem.

Zapalił mi się check engine, sprawdziłem błędy u diagnosty ->
P0010 - Położenie wałka rozrządu zaworów dolotowych, elektrozawór siłownika, selonoid obwodu sterującego
P0106 - Czujnik cisnienia MAP w kolektorze dolotowym - obwód nieprawidłowy
P1101 - Układ powietrza dolotowego - obwód nieprawidłowy

Objawy są takie, że auta ma ograniczoną moc, wolniej wkreca sie na obroty, mniejsze cisninie doladowania ?
Ponadto słychac chrobotanie pod maską, mam wrażenie że z lewej cześci silnika gdzie jest rozrząd i koła pasowe.

Co o tym myślicie ? Będę wdzieczny za każdą poradę.

pozdrawiam

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: norbi333 » 10 kwie 2015, o 14:54

Prawdopodobnie rozciągnięty łańcuch rozrządu

vetis

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: vetis » 14 kwie 2015, o 19:00

ciężko mi uwierzyć, żeby solidny rozrząd łańcuchowy przy przebiegu 80tys wymagał naprawy :(.... jeśli faktycznie to jest to - da się jakoś naprawić bezboleśnie ? czy trzeba cały rozrząd robić ?

- czytalem coś, że może to też być kwestia elektrozaworów sterujących dolotem ? one są dwa, ale mają różny kolor końcowki - szary i grafitowy - można dla testu je zamienić miejscami żeby wyeliminować ten defekt ?

pozdrawiam

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: norbi333 » 14 kwie 2015, o 20:21

2.0 T ma dwa zawory,także może i któryś z nich.Co do rozrządu u siebie robiłem przy 120 tyś km.A były przypadki ,że nawet po 40 tyś padały

JANEK70

bledy P1101 i p0010

Post autor: JANEK70 » 1 paź 2015, o 19:01

Witam jestem posiadaczem insigni 2,0 T i od jakiegos czasu mam problem z bledem P1101 wymienilem juz przeplywke i czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i nie pomoglo a teraz pojawil sie jeszcze P 0010 i auto traci moc .Prosze o jakies porady.D odam ze mam przebieg 85000 i rok 2011
Ostatnio zmieniony 1 paź 2015, o 20:20 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: bledy P1101 i p0010

Post autor: norbi333 » 1 paź 2015, o 19:46

P1101-00 Intake Air Flow System Performance
Jakaś nieszczelność .Spróbuj wyczyścić przepustnicę
I niby mogą mieć wpływ przypchane katalizatory

blad P0010 - "obwod sterujacy solenoidu elementu nastawczego walka rozrzadu zaworow dolotowych"
O ile dobrze zrozumiałem to problem z rozrządem

arturkrz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2015, o 13:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mińsk Mazowiecki

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: arturkrz » 2 paź 2015, o 08:31

Prawdopodobnie do wymiany napinacz łańcucha rozrządu.
Sprawdź też rurę plastikową między filtrem a turbiną. Od strony turbiny może być uszkodzona uszczelka. Przy wymianie filtra powietrza lub przepływomierza łatwo ją uszkodzić.

JANEK70

bledy P1101 i p0010

Post autor: JANEK70 » 3 paź 2015, o 18:39

Koledzy czy po odpaleniu silnika jak jest zimny na ssaniu musi być takie chrobotanie od strony rozrządu a z chwilą wyłączenia ssania jest ciszej ale słychać jak szumi łańcuch i czy to może powodować te dwa błędy

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: norbi333 » 3 paź 2015, o 18:50

Duża szansa na rozciągnięty łańcuch i szoruje o obudowę

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: mxw » 3 paź 2015, o 21:34

Albo napinacz łańcucha nie wyrabia na starcie i łańcuch wali w ślizgacz - to jest to chrobotanie na początku - kiedyś ślizgacz nie wytrzyma, pęknie i nieszczęście gotowe.

Jak długo na starcie trwa to chrobotanie?
Bo raczej nie powinno go być, ewentualnie raz na jakiś czas sekundę, dwie aż napnie się łańcuch przy pierwszym obrocie wału - ale i tak jest to już IMHO przesłanka do wymiany kompletnego rozrządu.

Pozdrawiam,
MxW.

JANEK70

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: JANEK70 » 4 paź 2015, o 10:22

To chrobotanie jest w czasie całego cyklu ssania .Jak wywali błąd P0010 iP1101 to traci moc i wchodzi w tryb awaryjny

-- 5 sie 2016, o 14:04 --

Witam
powodem wywalania błędu P 1101 u mnie byla brudna przepustnica a p1101 wymieniłem nastawnik na ssących
i od tej pory jest ok auto igła

igor69

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: igor69 » 21 mar 2017, o 19:12

Witam.
Jestem posiadaczem Insigni 2.0T 4x4 manual silnik NFT. Auto z 2012 roku od nowości w moich rękach. Przebieg 86tyś km. Serwisowane regularnie, olej wymieniam co 10-12 tyś km. Do tej pory bez awarii nic nie było naprawiane. Od 3 tygodni zapala się Check i błędy jak w tytule oraz auto traci moc. Check zapala się w tedy kiedy jeżdzę/wlokę/ się po mieści od swiateł do świateł, lub po takiej jeżdzie zatrzymam na krótko samochód i odpalam silnik to zapala się check. Kilkakrotnie zapalił się ruszjąc z pod świateł z towarzyszącym tak jakby przytkaniem-potykaniem przy 2-2,5 tyś obrotów. Jazda drogami podmiejskimi i autostrada bez problemu nic się nie zapala auto śmiga jak szalone.Można deptać ile się da inic się nie dzieje. Checka kasuję zdejmując /-/ z aku i wszystko wraca do normy. Kasowanie jest możliwe jak silnik ostygnie, na ciepłym nic to nie daje. Byłem w sewisie opla- nie ASO. Za pierwszym podejściem odczytali błędy i pokasowali. Kazali jeżdzić a jak się powtórzy to zostawić auto na 2 dni co niebawem zrobiłem bo wszystko wróciło. Za drugim pobytem w serwisie osłuchali rozrząd na zimno - wszystko ok. sprawdzali czujniki jakie nie wiem. Kazali jeżdić dalej i wrócić jak się powtórzy. I tak też się stało. Za trzecim razem sprawdzli elektrozawory rozrządu - czyste i wszystko ok. Mieli chęć wgrać mi nowy soft na co się nie zgodziłem ponieważ mam auto po małej modyfikacji +30KM. Oddali samochód i powiedzieli ze teraz zostaje mi tylko wymienianie po kolei - przepływomierz , czujnik cićnienia dolotu, przepustnica i ew elektrozawory. Rozrząd wykluczyli.
Dodam jeszcze ze od ok2-3 mcy zauważyłem wzrost spalania ok 1-2 litry na 100 km oraz minimalne ruchy wskażnika temperatury w trakcie jazdy wcześniej stał na 90 jak przyklejony. Wiązałem to z okesem zimowym choć od nowości nic takiego się nie działo.
W związku z tym zwracam się o poradę bardziej doświadczonych Kolegów co sądzicie o wymianie wyżej wymienionych części oraz ew w jakiej kolejności. Czy jak rozrząd nie hałasuje to można jeżdzić dalej.
Ewentualnie czy polecacie jakiś serwis w Łodzi.
Z góry dziękuję za pomoc- Igor

-- 24 kwi 2017, o 14:48 --

Witam ponownie
Problem rozwiązany
Okazało się ze przyczyną -Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101 był uszkodzony elektrozawór sterujący fazami rozrządu -dolot. Informacją o tym co jest uszkodzone dostałem po diagnostyce u elektromechanika . Zawór zamowiłem i wymieniłem - wszystko wróciło do normy i 0 błędów.
Pozdrawiam Igor

shogun616
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 8 lip 2018, o 19:47
Auto: Insignia A HB
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: shogun616 » 21 cze 2019, o 20:02

Hejo
Wiem że odgrzebuję temat, ale czy ktoś może powiedzieć jaki to dokładnie elektrozawór?

Mam podobny problem z błędem p1101 - wymieniłem napinacz, przepływomierz Ale nadal się pojawia. Nie mam co prawda spadków mocy ale nie lubię mieć żółtych kontrolek na desce...

Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101

Post autor: mxw » 18 lip 2019, o 00:42

U mnie P1101 był błędem raczej wtórnym od P0010 - pomogło wyczyszczenie zaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu na dolocie - i znów gra muzyka. Szczegóły w wątku:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=6369

Pozdro.,
MxW

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”