--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

ODPOWIEDZ
P4tryczek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 9 lut 2019, o 22:25
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wyszków

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: P4tryczek » 4 paź 2020, o 22:55

adi2u pisze:
21 lip 2017, o 05:45
Po przegladzie instalacji gazowej okazało się że padnieta była cewka i to ona powodowala nierówna pracę. Po wymianie wszystko w porządku.
Jakiej firmy cewki użyłeś ?

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 20 paź 2021, o 20:40

Witam. Silnik A16let szarpanie w okolicach 1900-2300 obrotów. Wymieniona cewka, świece, filtry gazu, filtr powietrza, wtryski gazu, sprawdzona odma. Silnik dalej straci moc, najbardziej odczuwalne na 3,4,5 biegu. Zimny silnik pracuje prawidłowo, objawy rzadziej występują na benzynie, na gazie praktycznie cały czas. Turbina raz bije 0.85bar a raz 0.3bar. Już nie mam pomysłu. Proszę o pomoc

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Kotin44 » 21 paź 2021, o 02:32

Jak sprawdzałeś odme?
Błedy jakieś są?

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 21 paź 2021, o 16:34

Jak opisałem objawy i powiedzialem mechanikowi co wymieniłem i że szarpanie nadal jest zalecił sprawdzenie odmy. Odpialem wtyke , jak na zdjęciu, i zaślepilem .. miało to dać taki efekt że silnik miał nie szarpać i być zrywny. Ale tak nie bylo. Czy wtyk wpięty czy dziura w kolektorze zaślepiona szarpanie dalej występuje więc uznaje odmę za sprawną. Tym bardziej że na początku roku wymieniona została pokrywa zaworów. Silnik dalej trafi moc a błędów żadnych nie ma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Rafał_79 » 21 paź 2021, o 21:08

Jak nie ma doładowania czasami to zaczął bym od sterowania turbo. Sprawdź czy wszystkie przewody podciśnienia na turbo są szczelne. Poza tym turbiną sterują 2 elektrozawory, jeden n75 masz na turbinie, steruje on gruszką, Drugi masz pod kolektorem ssącym i steruje on zaworem upustowym turbo. Jeżeli zepsuje się któryś z tych zaworków to komputer nie pokaże żadnego błędu. Przy okazji sprawdź czy sztanga od turbo pracuje w miarę płynnie.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Kotin44 » 22 paź 2021, o 00:56

W przypadku zaworów sterujących turbiną,komputer powinien wywalić błąd,ale jak to bywa z elektoniką wcale nie musi...
Ty masz być pewny sprawnej odmy ,a nie uznawać ją za sprawną...Ściągnij rurkę odmy z kolektora,i dmuchnij w nią z całych sił-jeśli nie uda się wtłoczyć powietrza to jest sprawna.Wtedy pozostaną Ci dwie opcje do sprawdzenia-układ turbodoładowania oraz układ recyrkulacji EGR.Żeby ułatwić zadanie,wrzuć foto świec-one dużo potrafią powiedzieć...

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Rafał_79 » 22 paź 2021, o 06:25

W a 16let nie ma EGRa ani żadnej rurki do sprawdzania odmy. Odmę sprawdza się na dwa sposoby:odkręcając korek od wlewu oleju, jeżeli jet zaciągnięty i ciężko go wyjąć na odpalonym silniku to odma uszkodzona. Drugi sposób to sprawdzenie szczelności membrany na pokrywie zaworów, zdejmuje się pokrywę nad cewką i jest tam mały otworek, na który najlepiej psiknąć jakąś pianką, jeżeli wciągnie do środka to znaczy że trzeba wymienić. Poza tym miałem uszkodzoną membranę w tym silniku ale nie wpływało to na sterowanie turbo i moc.

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 22 paź 2021, o 19:26

rafał_79 odma sprawdzona wg twoich porad, korek od oleju odkręcam i lekko ssie ale nie ma żadnych problemów z odciągnięciem go. Wykorzystałem również pianę na te otwory pod klapka przy cewce. piana "chodzi" przód tył, to pewnie oznacza że membrana odmy pracuje. Zauważyłem jedną nieprawidłowość, ten pręt od gruszki (sztanga) nie pracuje lekko i swobodnie, jak poluzowałem dolną nakrętkę to nie mogłem ruszyć ani sztangą ani tym cięgnem co steruje łopatkami.
Udało mi się nagrać film jak zachowuje się sztanga , na postoju przy przygazówce do 6 tysięcy obrotów skok cięgna ze sztanga jest chwilowy i na odległość w mm ..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Rafał_79 » 22 paź 2021, o 19:40

Wychodzi na to że gruszka od turbiny uszkodzona i nie steruje dobrze doładowaniem.
Zaznacz sobie ustawienie śrubek i odkręć całkiem pierwszą, zdejmij cięgno i poruszaj tą przesoloną, ona też potrafi się zacierać i ciężko wtedy pracuje.
Gruszkę najlepiej sprawdza się strzykawką, wtłaczasz i odciągasz powietrze, powinna w miarę lekko pracować.
Sprawdź dokładnie rurki podciśnienia sterujące zaworkami turbo, mała nieszczelność i może odcinać moc.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Kotin44 » 23 paź 2021, o 01:01

Skoro nie ma zawru EGR to jeden problem z głowy,skoro producent zastosował wewnętrzną recyrkulacje.Rurka natomiast musi być, bo jak zostaną odprowadzone gazý z komory korbowej?-może wychodzić z dekla zaworów i najczęściej jest wpięta pomiedzy turbo a kolektor,a zawór może być zewnętrzny.Membrana o której piszecie pełni funkcje regulatora ciśnienia wylotowego i w opisywanym przypadku nie ma żadnego znaczenia...
Kolego Patryk -najpierw sie usterke diagnozuje a nastepnie kontroluje podejrzane elementy.Będziesz potrafił wyregulować Zawór Ciśnienia Doładowania?
Jeśli się okaże że nie tam leżał problem ,to turbina i tak będzie musiała trafić do warsztatu celem regulacji,i niepotrzebne koszty,więc chyba nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci uszkodzenia tegoż zaworu...

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 23 paź 2021, o 11:23

Rafał_79 gruszka ze sztanga i sterowanie kierownic sprawdzone za pomoca strzykawki, chodzi lekko i plynie a gruszka trzyma cisnienie. Zawór n75 sprawdzony, podlaem napięcie zaworek "tyka". za co odpowiada zawór recyrkulacjyny turbiny? jakie sa objawy jego uszkodzenia ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Rafał_79 » 23 paź 2021, o 11:43

Samo cykanie elektrozaworka nie oznacza że jest on sprawny.
To jest zawór bocznikowy turbo, jeżeli jest uszkodzony lub źle sterowany to turbo nie będzie działało poprawnie. Podepnij wężyk do tego kroćca i zaciągnij powietrze ustami, powinna wytworzyć się próżnia, jeżeli nie da się tak zrobić to membrana uszkodzona. Zaworem tym steruje elektrozawór taki sam jak n75 na turbinie, tylko ten umieszczony jest pod kolektorem ssącym pod zbiorniczkiem podciśnienia. U mnie ten właśnie elektrozawór był uszkodzony i turbina wstawała dopiero od 2500-2600rpm, po wymianie na nowy auto zaczęło przyspieszać już od 2200rpm. Polecam w ciemno wymienić obydwa elektrozaworki bo przy przebiegu 160tyś. potrafią już źle działać.

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 23 paź 2021, o 18:59

Jazdy próbne z podpiętym kompem. Program Delphi. Wykazały że podczas jazdy zakładka " zawór regulatora ciśnienia turbosprężarki" w momencie gdy silnik traci moc pokazuje 0% gdy procenty "ruszają się" samochód jedzie w miarę normalnie . Czy cytowany zawór to słynny n75?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Rafał_79 » 23 paź 2021, o 20:18

Kilka razy odpinałem się Delphi i nigdy nie patrzyłem na ten parametr, trudno mi powiedzieć czy to ten zawór.

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 25 paź 2021, o 17:08

wynalazłem takie kwiatki ( jak na foto) wąż juz zakupiony stary musze okleic tasma moze jazda chociaz troche sie poprawi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Crazy383 » 27 paź 2021, o 21:29

Musialo szumiec i to mocno, nic nie słyszałeś?

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 1 lis 2021, o 08:02

Crazy383 silnik nie wydawał żadnych niepokojących sygnałów. Oprócz tego że szarpał i tracił moc. Nic nie słyszałem spod maski. Orientujesz się ile bar powinna dawać turbina w tym silniku ?

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Crazy383 » 1 lis 2021, o 18:37

1.4

patryk_bis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 paź 2021, o 08:23
Auto: Insignia 1,6 T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: patryk_bis » 15 paź 2022, o 15:11

Jak ktoś to jeszcze czyta. Ogarnąłem to szarpanie. Do tego wszystkiego doszedł jeszcze czujnik położenia wału. Im silnik był cieplejszy tym silnik gorzej pracował.
Na mój problem złożyły się dwie przyczyny. Pęknięta gumowa rura i czujnik położenia wału. U mnie temat zamknięty.

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Szarpanie podczas przyspieszania A16LET 1.6T

Post autor: Crazy383 » 15 paź 2022, o 18:40

Miałeś jakies błędy od czujnika wału czy wymieniles profilaktycznie ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”