--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

jacazawisza1946

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: jacazawisza1946 » 7 lut 2015, o 22:09

No i panowie mnie też to spotkało , chrobotanie przy odpalaniu raz na jakiś czas, ale przyszło na wymiane kompletnego rozrządu . przebieg 123 tys Pl cały czas serwisowany od samego początku . we wtorek mam do odbioru na szczescie juz auto .

kuba369

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: kuba369 » 9 lut 2015, o 11:17

To przebieg praktycznie identyczny co u mnie :)

Awatar użytkownika
pro-choice
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11 sie 2014, o 15:13
Auto: GTS z20net+
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin
Kontakt:

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: pro-choice » 30 cze 2015, o 13:46

Rozrząd w A20NHT to bliźniak z20net z VC.

Za objawy klekotania które zgłaszacie w początkowych stadium zazwyczaj winny jest napinacz głównego łańcucha który nie napina odpowiednio łańcucha a ten luźny wpadając w wibracje uderza płoze łamiąc ją...

Sam w z20net również przerabiałem objaw klekotania rozrządu na biegu jałowym lub przy uruchamianiu gdy auto miało 103tys km. Auto serwisowane w trybie LongLife w Niemczech na oleju GM...
Oczywiscie wymiana samego napinacza pomogła a reszta rozrządu była w bardzo dobrym stanie i przejeździła kolejne 60tys km bez najmniejszych objawów z tym że przy wymianie oleju stosowane były płukanki a silnik zalewałem olejami premium.
Do tej pory mimo znacznego podniesienia mocy i bardzo intensywnej eksploatacji z rozrządem nie dzieje sie nic ;)

dresik90

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: dresik90 » 25 lip 2015, o 19:38

Witam wszystkich użytkowników Insigni!:)

Niedawno kupiłem insignie 2.0 T 4x4, przy odpalaniu słychać dziwne klekotanie samochód wchodzi na obroty do ok 1500 po czym (po ok 15s) schodzi do ok 1000 pali sie kontrolka check engine. Niby przy 99 tys byl wymieniony blok silnika na nowy ,teraz opel ma 105 tys i czy jest możliwością ze rozrząd sie sypie? czy jest to inna dolegliwość?

Pierwszy raz mam styczność z Insignia w dodatku z 2.0t

Awatar użytkownika
mariuszmarysia
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
Auto: Insignia ST 2.0 T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: mariuszmarysia » 27 lip 2015, o 15:15

Najpierw z czytaj błędy i będzie może coś więcej wiadomo.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: 2.0 turbo awaria rozrządu

Post autor: peja-1991 » 27 lip 2015, o 20:08

a to, że auto jak jest zimne wchodzi na obroty a po 15-30 sekundach schodzi z obrotów - to norma, włącza się ssanie.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Tomaso 80

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Tomaso 80 » 20 wrz 2015, o 09:58

Witam jestem tu nowy. Posiadam piękną Insignię z A20NHT z 2009r. Zakupiłem ją w maju tego roku i nie było z autem żadnych problemów. Zaraz po zakupie zrobiłem pełną obsługę silnika na 120 tyś, i pamiętam jak dziś że pytałem mechanika i majstra co z rozrządem ?? odpowiedź była jedna i zdecydowana, po co iść w koszty rozrząd robi się w tym silniku przy 150 tyś ( w owym czasie miałem 119tyś) więc nie zrobiłem !!!
Wczoraj tj. 19.09.2015r. jadąc po mieście silnik zaczął nierówno pracować tj. nie palił na wszystkie cylindry. dokulałem się jakoś do zatoczki i zacząłem się modlić. kilka prób odpalenia kończyło się tym że chwile nierówno pracował po czym gasł . Pedał gazu nie reagował kompletnie. Po zdjęciu obudowy i odkręceniu korka wlewowego oleju zobaczyłem że ów rzecz pod nim się nie kręci ( i tu pytanie czy na wałku jest jakaś osłona czy widok jaki powinienem zobaczyć to kręcący się wałek) . Auto odholowałem do serwisu i czekam do poniedziałku na diagnozę . AUUUUUU . Czy któryś z was miał podobne zdarzenia ????? i na co się przygotować . Jeżeli silnika mi zblokowało czy to jest jakiś dobry objaw czy nie ma to znaczenia. co myślicie o tym przypadku ??


21.09.2015
Drodzy koledzy i koleżanki . Okazuje się że nie ma bezobsługowych silników !!!! dziś na serwisie panowie mechanicy i nawet sam Pan Mistrz byli zdumieni faktem że z moim rozrządem stało się to się stało. na 99% uszkodzeniu uległ napinacz jednego z dwóch łańcuchów i w czasie jazdy nie wytrzymał naprężenia co doprowadziło że przeskoczył . KU PRZESTRODZE DLA INNYCH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nigdy nie dawajcie się porwać tym fantazjom że jeśli jest łańcuch to jest bezobsługowy. Dzisiaj kilka razy usłyszałem właśnie to stwierdzenie "bezobsługowy". na szczęście nie urwał się i nie dokonał uszkodzeń ślizgów czy innych rolek i kół zębatych. Auto Stoi na serwisie bo zakładają nowy kompletny rozrząd. - koszt ok 1500zł. aaa i jeszcze jedna kwestia - pamiętajcie że w skład rozrządu wchodzą dwa elementy( !!! wariatory !!!) na wałkach rozrządu i każdy kosztuje po 2400zł. na szczęście nie ucierpiały. Jutro się zobaczy czy przeskok nie był na tyle duży że tłok spotkał się zaworami - po sprawdzeniu kompresji. w załączeniu przesyłam filmik jak wyglądał i się zachowywał łańcuch przed demontażem . Pzdr dla wszystkich . Tomek.

Szkoda filmików nie da cię chyba opublikować :(
DSC_0020a.jpg
DSC_0016a.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2015, o 16:48 przez Tomaso 80, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: radkor » 20 wrz 2015, o 18:29

Pytanie przy okazji: czy A20NHT to silnik tzw. "bezkolizyjny" jeśli chodzi o zawory i tłoki?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: norbi333 » 20 wrz 2015, o 21:17

Chyba nie

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: mxw » 20 wrz 2015, o 21:47

Oj, chyba nigdy nie widziałem bezkolizyjnego 16V.
Dziś to nawet większość 8V jest kolizyjna, o czym się przekonałem kilka lat temu w swoim Clio, ----

pozdro.,
mxw.

Wysłano z iPhone 8 za pomocą Tapatalk2.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2015, o 10:04 przez Engine, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę o stosowanie się do regulaminu forum. §5 pkt 8

arturkrz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2015, o 13:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mińsk Mazowiecki

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: arturkrz » 24 wrz 2015, o 12:56

Tomaso 80 - czy masz zdjęcie pokazujące napinacz łańcucha rozrządu?
Czy napinacz wkręca się bez zdejmowania pokrywy rozrządy?

Tomaso 80

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Tomaso 80 » 25 wrz 2015, o 20:23

arturkrz pisze:Tomaso 80 - czy masz zdjęcie pokazujące napinacz łańcucha rozrządu?
Czy napinacz wkręca się bez zdejmowania pokrywy rozrządy?
Mam go bo na pamiątkę sobie zatrzymałem cały komplet. w odpowiedzi powiem że nie dostaniesz się do napinacza bez zdjęcia pokrywy. temat w ogóle jest jeszcze gorszy bowiem w tej obudowie jest pompa oleju.
jutro zamieszczę zdjęcia napinacza.

Tak w ogóle to naprawa zakończona . !!!:) silnik pracuje normalnie i muszę przyznać że miałem dużo szczęścia . skończyło się przeskoczeniem łańcucha w skutek awarii właśnie napinacza głównego łańcucha. napinacz nie utrzymał naprężenia przy dynamicznej jeździe i łańcuch przeskoczył. nie wiem dokładnie o ile bo nie poprosiłem mechanika że to dokładnie sprawdził ale nie doszło do kolizji zaworów z tłokiem . więc cała naprawa to była po prostu wymiana kompletnego rozrządu z olejem i filtrami . Koszt całej zabawy 3tyś zł. w tym części rozrząd udało mi się kupić za 1650zł. pzdr wszystkich i przestrzegam przed oszczędzaniem i słuchaniem że rozrząd skoro jest na łańcuchu to jest bezobsługowy *(trak słyszałem cały czas) . Najlepsze jest to że przy drugiej wymianie rozrządu należy wymienić wariatory na wałkach rozrządu - cena - o mało nie spadłem z krzesła , jeden wariator do tego silnika to 2400zł .a są dwa !!! :) pzdr wszystkich postaram się dołączyć jakieś interesujące focie .

Senderos

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Senderos » 13 paź 2015, o 21:17

Tomaso, u Ciebie skończyło się na szczęście tylko wymianą rozrządu. U mnie strzelił blok silnika na 3 cylindrze. Model 2.0T 220km A20NHT. U mnie dopiero były jaja. Płyn chłodzący schodził mi jak paliwo lotnicze. Na 40 km ponad 1 cm ze zbiorniczka wyrównawczego :). No ale kupiłem sobie już nowy silnik wiec temat zamknięty... 4 miesiące bez samochodu byłem...

marcomp_net

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcomp_net » 15 paź 2015, o 19:32

Ja zakupiłem własnie rozrząd kompletny bez kół do insigni 2.8T w cenie 2650 zł. brutto po rabatach w intercarsie. Rozrząd oryginalny firmy Reville, która produkuje części dla GM. Auto jest właśnie u mechanika i do poniedziałku czekam a odbior auta. Zobaczymy czy znow bedzie moc :). Łańcuch się rozciągnał przy ok 200 tyś. km. Więc te MITY, że do tego auta rozrząd kosztuje 7 czy 10 tyś to już nieaktualne !!! W serwisie powiedzieli mi 4600 zł. z robotą.

Pałasz

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Pałasz » 16 paź 2015, o 12:49

marcomp_net pisze:W serwisie powiedzieli mi 4600 zł. z robotą.
Pewnie za wymianę trzech łańcuchów - nie wierzę, że chcą tylko 4.600 za cały komplet z kołami, ślizgami, itd.

marcomp_net

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcomp_net » 16 paź 2015, o 15:28

aso po rabatach za rocznik 2009 r. Na części 30% a usługa 15%.
Komplet rozrządu BEZ kół to wyliczyli mi na ok 4600 zł + 200 zł olej.
A w ogóle to te koła się nie zużywają aż tak tylko łańcuch się rozciąga. Dzis widziałem rozgrzebane auto i mechanik powiedział ze wszytko jest ok tylko te łańcuchy... Nawet tak zwane ślizgi są nie tak bardzo wytarte i mam w aucie 200 tys. Dlatego kończyny z mitem astronomicznie drogi rozrząd w 2.8 T.

Pałasz

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Pałasz » 16 paź 2015, o 21:08

Czyli za 3 łańcuchy i wymianę wyliczyli 4.600 i z tym się zgadzam.
Potwierdzam, że też słyszałem że koła się nadmiernie nie zużywają i majczęściej nie ma potrzeby ich wymieniać.

marcomp_net

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcomp_net » 16 paź 2015, o 22:48

Łańcuchy, ślizgacze, i inne /cenzura/ Bez kół.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: norbi333 » 17 paź 2015, o 15:27

[
marcomp_net pisze: Rozrząd oryginalny firmy Reville, która produkuje części dla GM. .
Nie wiem co produkują,ale na pewno nie rozrząd do Insigni.Moje ASO średnio do tej firmy podchodzi

-- 17 paź 2015, o 15:28 --
marcomp_net pisze: tylko te łańcuchy... .
Ale co z nimi?
Bo u mnie nikt nie był w stanie stwierdzić ,który się rozciągnął

marcomp_net

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcomp_net » 17 paź 2015, o 16:38

ASO nie podchodzi pod Ruville bo nie chce się przyznać, że biorą pewnie od nich części.
Na moich gratach pozdzierane były znaczki firmy frezarką. Trochę dziwne nie powiesz ?? A na jednym ze ślizgaczy pozostał kawałek znaczka GM :).

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”