--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

ODPOWIEDZ
MaNiEk91

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: MaNiEk91 » 6 paź 2016, o 16:24

Ja też tak myślałem że mam dobrego mechanika zapytałem o jedno jakiej firmy klucza dynamometrycznego używa w swoim warsztacie (mechanik innej marki - nie ASO) ? - usłyszałem a na chu... mi potrzebny kasa w błoto czasem uwali się gwint w bloku silnika ale da się zrobić :D

Pruski
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Pruski » 7 paź 2016, o 09:29

No i ja już po wymianie :D
Łączny koszt za wszystkie prace oraz części wyszedł ok 3300 zł, z tym, że części były z InterCarsu po cenie wewnętrznej pracowniczej :D a reszta, uszczelki gumy rozrząd z ASO po rabacie.

Na liczniku 172tyś nalotu.

Wymienione zostały:
- dwa komplety rozrządu (koła zębate, łańcuchy, ślizgi itd / bez kół zmiennych faz)
- pompa wody
- uszczelniacz wału i wszystkie nowe uszczelki (pod dekiel, turbo, kolektor, vacu pompe, pompe oleju i wszystkie inne jakie po drodze się trafiły)
- napinacz paska wielorowkowego i sam pasek (pęknięcie obudowy napinacza, przez co najpewniej hałasował czasem)
- filtr oleju i olej MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
- przewód doprowadzający wodę do chłodnicy (delikatne pęknięcie przy samej chłodnicy i ślady wody)
- wstawiony został nowy oring w rurę turbo, bo trochę chlapało
i to chyba tyle :)

Z wykonanych prac jestem zadowolony, wiadomo koszty nie małe, aczkolwiek na tym lepiej nie oszczędzać ;)
Teraz silnik pracuje cicho jak fabryka, nic nie rzęzi i nie zgrzyta :lol:
Zauważalnie poprawiła się dynamika, więc do tej pory ewidentnie coś było nie tak jak powinno.

Myślę, że jak tylko komuś zaczyna coś hałasować w silniku to natychmiast do serwisu, u mnie było o krok od tragedii, dobrze, że mało jeżdżę...
U mnie dość znacznie hałasował na zimnym silniku. Diagnoza szybka -> luźny łańcuch, który ocierał już o pokrywę rozrządu oraz o śruby, połamane ślizgi, które znalazły się w misce olejowej ;/

Całość robiona była w King'S Car Serwis Igor Król (Połczyńska 73, Warszawa).
Mam wrażenie, że panowie pierwszy raz robili rozrząd w Insignii, ale wychodzi na to, że dali radę :)

Damian83

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Damian83 » 27 paź 2017, o 22:04

Mam pytanie gdzie wymienie najtaniej w ASO kompletny rozrząd w A20NHT ??
Kazdy serwis ma inne ceny i nawet znaczaco sie różnią :( dodam ze jestem z Zabrza
Z gory wielkie dzieki :)

zuber
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2017, o 14:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: zuber » 23 paź 2019, o 11:32

Witam,

Panowie na jakich częściach robić najlepiej rozrząd : FAI, FEBI, SWAG, INA, żeby trochę polatać. Ktoś się oriętuje jakie są montowane na pierwszy montaż, jakich używają w aso.

marcin74uk
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
Auto: srinavturbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcin74uk » 23 paź 2019, o 14:43

Tylko oryginały ,na tym nie oszczędzaj ani złotówki . Uwierz mi nie warto ...raz jeden papudrok włożył mi chyba FAI :?: nie pamiętam dobrze , i po dwóch latach i ok 15 tyś mil , ślizg od balastowego łańcucha poszedł w pi..u ponownie ]:-<

zuber
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2017, o 14:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: zuber » 1 lis 2019, o 22:52

Po wymianie rozrządu niestety Górny łańcuch Faj bo w mojej hurtowni po zniżkach nie było innego Dolny Febi auto na razie pracuję świetnie na światłach stoję to jakby w ogóle nie pracował silnik jest okej hybryda jak odpalałem na zimnym miałem takie nieregularne cykanie po wymianie rozrządu też ustało nie ma z tym problemu Jest do odpalania cisza przy ruszaniu też miałem lekkie szarpnięcia myślałem że to dwumasa błąd po wymianie rozrządu ustało jeździ jak po maśle /cenzura/ na zimnym silniku było stukanie ktoś mi powiedział że to są popychacze zaworów jest cisza ja robiłem w warsztacie na Teatralnej 6 niedaleko Otwocka to są jednak specjaliści koszt zakupu i wymiany rozrządu paska wielorowkowego oleju i innych takich małych rzeczy 2 800
Ostatnio zmieniony 4 lis 2019, o 19:05 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

dzamej
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: dzamej » 4 lis 2019, o 16:12

Weź chłopcze słownik do ręki albo idź do szkoły a nie na wagarach siedzisz.

robert0821
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: robert0821 » 29 mar 2020, o 12:17

Witam. Czy ktoś z forumowiczów może polecić mi kogoś zaufanego i sprawdzonego z Lubelskiego lub Podkarpackiego lub jakieś sensowne aso które wymieni rozrząd w mojej Isi? Silnik a20nht objawy jak w wątku https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=5966. Byłem w najbliższym aso i "Pan mechanik" po szczegółowych oględzinach nic nie stwierdził, kazał obserwować a na koniec zapytał czy to 2.8...zamknąłem maskę i wyjechałem bo i tak im nie zostawię samochodu skoro nawet nie odróżnia silnika 6 cylindrowego od 4. Znalazłem taki zestaw http://opelczesci.com.pl/pl/p/ZESTAW-RO ... -2.0T/2651. Drogo? Nie drogo? Robić z pompą wody? Wiem że nikt nie jest wróżką, ale nie mam nawet kogo się poradzić więc piszę tutaj.

TreChaL
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2021, o 18:08
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Tychy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: TreChaL » 23 wrz 2023, o 20:22

Cześć. Może ktoś z Was coś podpowie. Insignia 2015 A20NHT LTG 250KM 4x4 126tys km przebiegu, rozrząd wymieniany 2 lata temu przy 112tys km. Jakiś czas temu silnik zaczął wydawać "dziwny", trudny do określania dźwięk, przy obrotach 2300 wzwyż, tylko przy obciążeniu, kiedy odpuszczam pedał cisza, depnę znowu słychać. Od tygodnia silnik na zimnym rozruchu zaczął "piszczeć" jakby z rozciągniętym paskiem wielorowkowym osprzętu., po 15 sekundach jak obroty spadają poniżej 1000, dźwięk ustaje.
Po wizycie u mechanika stwierdzono wariatory.
Poniżej link do kilku filmików prezentujących jak to wygląda przy zimnym rozruchu i przy obciążeniu powyżej wspomnianych 2300 obr.
Jakieś pomysły?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”