--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chrobotanie silnika po odpaleniu
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum. Użytkownicy widzą nowe posty i jakby ktoś miał jakiś pomysł to by się odezwał.
Sprawdzałeś samochód w ASO przed kupnem?
Byłeś już z tym w serwisie/u mechanika? Co powiedzieli?
Sprawdzałeś samochód w ASO przed kupnem?
Byłeś już z tym w serwisie/u mechanika? Co powiedzieli?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 kwie 2018, o 21:32
- Auto: Cosmo 2.0T 220KM
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Nagranie obejrzało 10 osób, i to nawet po założeniu nowego tematu...niezbyt wiele osób zainteresowało się tematem niestety.
Nie sprawdziłem samochodu w ASO, Samochód bardzo mi się spodobał w środku, na zewnątrz i podczas całkiem długiej jazdy w różnych warunkach. Dlatego po obejrzeniu historii serwisowej i faktur kupiłem sercem Dźwięk na razie nie pojawił się ponownie, a po majówce ogarnę temat w warsztacie.
Nie sprawdziłem samochodu w ASO, Samochód bardzo mi się spodobał w środku, na zewnątrz i podczas całkiem długiej jazdy w różnych warunkach. Dlatego po obejrzeniu historii serwisowej i faktur kupiłem sercem Dźwięk na razie nie pojawił się ponownie, a po majówce ogarnę temat w warsztacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:50
- Auto: 2.0T ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Sercem... To podobnie jak jakasin pisze:...
Chrobocze mi podobnie, zwłaszcza gdy jest ciepło. Spróbuj wyłączyć klimę gdy chrobocze. U mnie przestaje. Zagaduję, że to jakaś rolka lub napinacz. Dokładniejszą diagnozę będę miał jak auto pójdzie na obsługę za jakieś 2 miesiące.
Sent from my Lenovo TAB 2 A10-70L using Tapatalk
Ostatnio zmieniony 1 maja 2018, o 22:29 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Charakterystyczny chrobot w silniku przy odpaleniu powstaje w wyniku dwóch rzeczy,
Po pierwsze olej już traci właściwości a po drogie wymianie podlegają dwa zawory zmiennych faz rozrządu umiejscowione po lewej stronie (nad rozrządem). po wymianie oleju, tychże regulatorów oraz filtra oleju chrobot ustanie jednak zaleca się by wypłukać cały syf z bloku silnika zalewając ponownie olej po ok. 5000 KM wraz oczywiście z wymianą filtra.
Po pierwsze olej już traci właściwości a po drogie wymianie podlegają dwa zawory zmiennych faz rozrządu umiejscowione po lewej stronie (nad rozrządem). po wymianie oleju, tychże regulatorów oraz filtra oleju chrobot ustanie jednak zaleca się by wypłukać cały syf z bloku silnika zalewając ponownie olej po ok. 5000 KM wraz oczywiście z wymianą filtra.
- szynok
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 16:15
- Auto: Insignia sedan 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Ja tam wszystko wymieniłem i taki jakby chrobot i tak jest. Może tylko przez 1-3s po odpaleniu, ale jest. Myślę, że tutaj bardziej rozchodzi się o ciśnienie oleju. Jak wiadomo, napinacze łańcuchów są sterowane olejem. Po odpaleniu auta zanim ciśnienie oleju osiągnie żądaną wartość mija chwila i to właśnie przez tę chwilę napinacze nie działają jak trzeba i stąd to chrobotanie.
Na filmiku jednakże jest zupełnie co innego. Moim zdaniem ten dźwięk nie jest wywołany awarią rozrządu tylko raczej czymś związanym ze skrzynią i układem napędowym. Może /cenzura/ jakaś typu wpadnięty gdzieś farfocel skoro sytuacja jednorazowa.
Jeśli chodzi o rozrząd, to podobny dźwięk wydawać by mogło jedynie poważnie uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu, ale wtedy raczej ten dźwięk byłby słyszalny cały czas (takie charakterystyczne stukanie).
Co do zaworów (solenoidów), ich awaria nie mogłaby wywołać jakiegokolwiek chrobotania. Jeśli są niesprawne, po prostu nie zmieniają faz i jedynym tego objawem może być spadek mocy, generalnie słaba kultura pracy silnika. Tam nie ma co chrobotać. W obu przypadkach byłyby błędy na komputerze.
Chrobotać może luźny łańcuch ocierający się o pompę oleju i śruby montażowe od ślizgów i co tam jeszcze chce, albo rozwalone koła zfr (z tym, że jak wyżej napisałem jest to bardziej stukanie).
Na filmiku jednakże jest zupełnie co innego. Moim zdaniem ten dźwięk nie jest wywołany awarią rozrządu tylko raczej czymś związanym ze skrzynią i układem napędowym. Może /cenzura/ jakaś typu wpadnięty gdzieś farfocel skoro sytuacja jednorazowa.
Jeśli chodzi o rozrząd, to podobny dźwięk wydawać by mogło jedynie poważnie uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu, ale wtedy raczej ten dźwięk byłby słyszalny cały czas (takie charakterystyczne stukanie).
Co do zaworów (solenoidów), ich awaria nie mogłaby wywołać jakiegokolwiek chrobotania. Jeśli są niesprawne, po prostu nie zmieniają faz i jedynym tego objawem może być spadek mocy, generalnie słaba kultura pracy silnika. Tam nie ma co chrobotać. W obu przypadkach byłyby błędy na komputerze.
Chrobotać może luźny łańcuch ocierający się o pompę oleju i śruby montażowe od ślizgów i co tam jeszcze chce, albo rozwalone koła zfr (z tym, że jak wyżej napisałem jest to bardziej stukanie).
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2 maja 2018, o 07:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
https://www.youtube.com/watch?v=WktcLeA ... e=youtu.be
u mnie jest takie metaliczne pukanie od strony rozrządu. Najlepiej słychać to pod koniec nagrania. Rozrząd był wymieniany przy przebiegu 113tyś przez poprzedniego właściciela w 2016 obecnie auto ma 139tyś przelotu. Wiem że bez rozebrania jest to wróżenie ale obstawiacie coś ? Na pewno nie osprzęt ponieważ odpaliłem silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym i było słychać metaliczny pogłos
u mnie jest takie metaliczne pukanie od strony rozrządu. Najlepiej słychać to pod koniec nagrania. Rozrząd był wymieniany przy przebiegu 113tyś przez poprzedniego właściciela w 2016 obecnie auto ma 139tyś przelotu. Wiem że bez rozebrania jest to wróżenie ale obstawiacie coś ? Na pewno nie osprzęt ponieważ odpaliłem silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym i było słychać metaliczny pogłos
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2 maja 2018, o 07:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Już wszystko jasne. Dolny rozrząd do zmiany. Rozciągnięty łańcuch
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 22:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Witam wszystkich.U mnie też występowało chrobotanie podczas odpalania auta z biegiem czasu niestety dzwięki się nasiliły szczególnie od momentu wymiany oleju były już słyszalne nie tylko podczas odpalania ale i podczas normalnej jazdy dodam że przebieg to 240tyś.Oddałem auto wczoraj do mechanika i oto co się okazało Będą jeszcze dzisiaj zdejmować miskę olejowa pewnie też tam znajdziemy jakieś części jest tez duży luz na łańcuchu pierwszym zobaczymy co dalej i jakie koszty mnie czekają
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2 maja 2018, o 07:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Ja jestem w trakcie zmiany rozrządu w A20NHT - części 3100zł robota 1100zł w Aso. Zniżka na części 30% na robotę 20%
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 maja 2016, o 10:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
U mnie pęknięty ślizg od łańcucha wałków równoważących (na balans)...
Jak to mechanik mówił "to auto to tykająca bomba"
Z ciekawostek: w ASO rozrząd był wymieniany w 2016, napinacz główny sprawdzany po jakimś czasie. Zignorowali łańcuch i napinacz wałków równoważących. Stąd ta awaria. Z niedbałości i "olewatorstwa" klienta! Niestety należę do miłych i potulnych osób...
Według ASO trzeba było rozebrać cały silnik zobaczyć co tam chrobocze.
Mój przyjaciel mechanik na diagnoze potrzebował 15 sekund po rozruchu na zimnym silniku. Tylko na słuch.
Rozebrał pokrywe, pokazal luz na drugim łańcuchu i pęknięty ślizg.
Do tego zauważył że przy poprzednich ingerencjach ASO uszkodzili osłonę plastikową koła zmiennych faz rozrządu oraz krzywo włożyli uszczelniacz wału korbowego.
Na szczęście silnik nie jest uszkodzony, tylko pompę olejową trzeba regenerować lub wymienić.
Jak to mechanik mówił "to auto to tykająca bomba"
Z ciekawostek: w ASO rozrząd był wymieniany w 2016, napinacz główny sprawdzany po jakimś czasie. Zignorowali łańcuch i napinacz wałków równoważących. Stąd ta awaria. Z niedbałości i "olewatorstwa" klienta! Niestety należę do miłych i potulnych osób...
Według ASO trzeba było rozebrać cały silnik zobaczyć co tam chrobocze.
Mój przyjaciel mechanik na diagnoze potrzebował 15 sekund po rozruchu na zimnym silniku. Tylko na słuch.
Rozebrał pokrywe, pokazal luz na drugim łańcuchu i pęknięty ślizg.
Do tego zauważył że przy poprzednich ingerencjach ASO uszkodzili osłonę plastikową koła zmiennych faz rozrządu oraz krzywo włożyli uszczelniacz wału korbowego.
Na szczęście silnik nie jest uszkodzony, tylko pompę olejową trzeba regenerować lub wymienić.
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Koledzy, mam diesla 2,0. Zaraz po odpaleniu silnika słychać dźwięk jakby pralka wysyłała wodę. Rytmiczne ssanie, tak bym to określił. Jak silnik się rozgrzeje dźwięk znika. Co to może być wg was? Dodam, że rozrząd wymieniony niespełna 2 lata temu, a dwa miesiące temu napinacz paska. Z góry dzięki za informację.
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 lut 2021, o 15:05
- Auto: Insignia 2.0T Sport
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Zawiercie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Witajcie,
Chciałbym się poradzić, czy ktoś może spotkał się z podobnym objawem jak u mnie
Mianowicie chodzi o delikatne chrobotanie podczas delikatnego ruszania.
Dźwięk wydaje się jakby dobiegał z komory silnika i tylko go słychać podczas jazdy na D, bądź R, podczas dodawania gazu na P nie występuje.
Załączam filmik, najlepiej sobie go podglośnić na max aby coś usłyszeć.
Przy dynamicznym dodawaniu gazu, bądź w trakcie jazdy nic nie słuchać
Autko ma 104.000 przebiegu i wymieniany był rozrząd górny przez poprzedniego właściciela jakieś 8.000km temu.
Pytanie czy to to może być jakaś poduszka, czy może rezonans wywołany przez wydech?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chciałbym się poradzić, czy ktoś może spotkał się z podobnym objawem jak u mnie
Mianowicie chodzi o delikatne chrobotanie podczas delikatnego ruszania.
Dźwięk wydaje się jakby dobiegał z komory silnika i tylko go słychać podczas jazdy na D, bądź R, podczas dodawania gazu na P nie występuje.
Załączam filmik, najlepiej sobie go podglośnić na max aby coś usłyszeć.
Przy dynamicznym dodawaniu gazu, bądź w trakcie jazdy nic nie słuchać
Autko ma 104.000 przebiegu i wymieniany był rozrząd górny przez poprzedniego właściciela jakieś 8.000km temu.
Pytanie czy to to może być jakaś poduszka, czy może rezonans wywołany przez wydech?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 lut 2021, o 15:05
- Auto: Insignia 2.0T Sport
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Zawiercie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Ok, dziś zdiagnozowałem że ów chrobotanie powstaje w momencie załączenia klimatyzacji, teraz pytanie, czy to może być napinacz paska wielorowkowego, czy raczej sprężarka?
Drugie pytanie, to czy przy dodawaniu gazu silnik może znacznie do tylu się odsuwać? Bo u mnie tak jest i widać jak guma przy przedniej poduszce znacznie się ugina
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Drugie pytanie, to czy przy dodawaniu gazu silnik może znacznie do tylu się odsuwać? Bo u mnie tak jest i widać jak guma przy przedniej poduszce znacznie się ugina
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 13:02
- Auto: Opel Insignia st
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Dobieszowice
Re: Chrobotanie silnika po odpaleniu
Mineły 2 lata a ja teraz mam ten sam problem. Wiadomo co to było?mkriso pisze:...
Wysłane z mojego RMX3371 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 3 lip 2023, o 22:05 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.