--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

ODPOWIEDZ
Robert1993
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Robert1993 » 1 paź 2017, o 18:25

Teoretycznie na stronie Motula po wybraniu modelu pojazdu pokazuje Motul Gear 300 LS 75W90 jako zamiennik. Klasa lepkości oraz specyfikacja API oraz MIL jest taka sama jak w przypadku Liqui Moly.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 1 paź 2017, o 18:27

No bo na chłopski rozum skoro specyfikacja z ori olejem czyli 75w90 sie zgadza, do tego jeżeli olej spełnia normę dla LS to dlaczego miałby nie pasować?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: mortoss » 2 paź 2017, o 13:33

kuba89 pisze:Nie ma tak dobrze. Przeczytaj watek
Proponuję by zamiast odsyłać na drzewo ;) , któryś z biegłych w temacie Kolegów pokusił się o napisanie posta z kompendium wiedzy o temacie w celu przyklejenia. Ewentualnie zestawienia postów, które taką sprawdzoną wiedzę zawierają. Co myślicie?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 3 paź 2017, o 20:45

Skrzynia biegów F40
- Originał: 93165383
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4427 - GL3+ SAE 75W-80
- Alternatywa 2: Castrol 75W Syntrans FE 1502CF

Skrzynia automatyczna AF40
- Originał: 93165147 1940773
- Alternatywa 1: Fuchs Titan ATF4400 Dexron III

Skrzynia rozdzielcza 0,66l
- Originał: 93165383 1940777
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90
- Alternatywa 2: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 154F09
- Alternatywa 3: Febi 32590

Haldex 0,52 - 0,56l
- Originał: 93165387 1940057
- Alternatywa 1: VW G055 175 A2 (Haldex Gen II / III / IV)
- Alternatywa 2: VW G060 175 A2 (Haldex Gen IV / V)
- Alternatywa 3: Borg Warner 2000884 ( to samo co VW G060175A2)
- Alternatywa 4: Volvo 31367940

Dyferencjał 0,6 - 0,7l
- Originał: 93165388 1940058
- Alternatywa 1: Saab 88862624 AWD LS 75W-90
- Alternatywa 2: ACDelco 10-4034 Dexron 75W-90

Uszczelka z filtrem (Wymiana oleju w Haldex)
- Originał: 0403012 20986573

Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092


Jeżeli ktoś miałby ochotę, proszę dopisywać jakieś inne alternatywy, bądź nowe części potrzebne do serwisowania napędu 4x4 w Insignii :)
Ostatnio zmieniony 4 paź 2017, o 10:32 przez kuba89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 4 paź 2017, o 10:28

Komplet filtr i uszczelka w/g mojego info to numery: 403011 / 0403012
pzdr

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 4 paź 2017, o 10:32

Numery zgadzają się np. Ze strona awdcarparts.com
Pzdr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 4 paź 2017, o 19:39

Teraz się zgadzają ;)

seboos
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 4 lis 2016, o 20:05
Auto: Insignia ST 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: seboos » 5 lut 2018, o 14:29

Cześć wszystkim.
W mojej iśce niedługo po zakupie (pod koniec 2016 roku) zaczęły pojawiać się na liczniku komunikaty o problemach z tylnym napędem. Wizyta w aso i diagnoza... brak błędów, napęd działa. Ale spadł śnieg i co... napęd jednak nie działa. W aso wiadomo nie widzieli potrzeby wymiany oleju. Chwilę z tym jeździłem bo nie miałem czasu zająć się naprawą. Dopiero około wakacji się za to zabrałem. Wewnątrz haldexu w każdym możliwym miejscu była maź o konsystencji parafiny, tak samo obłożony był filtr i sitko od pompki. Wszystko rozebrałem, porządnie przeczyścilem, zalałem olejem VW (055...) i napęd zyskał drugie życie. :D Wcześniej pewnie pompka nie mogła wygenerować odpowiedniego ciśnienia, a ja początkowo obstwiałem, że to właśnie pompka będzie do wymiany.
Więc jeśli ktoś jest niezdecydowany to tak jak wcześniej w temacie było napisane, okresowo należałoby olej wymienić dla świętego spokoju, chociaż producent nie zaleca, ale w VAGu wymiana to norma.

I na koniec, żeby nie było tak pięknie, to w zeszłym tygodniu napęd miał przerwy w działaniu :? , ale tym razem jest błąd elektrozaworu, będę musiał sprawdzić który jest winny, bo widziałem, że są dwa. Albo winna może być wilgoć, bo gdy pojawił się błąd to trochę padało.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 5 lut 2018, o 14:51

A zes Amerykę tersz odkrył :p

Dobrze, ze pompka nie padła i wszystko dziala dalej ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

seboos
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 4 lis 2016, o 20:05
Auto: Insignia ST 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: seboos » 5 lut 2018, o 15:06

Dawno nikt nie odkrywał, to chciałem się wykazać :D
A na poważnie napisałem, żeby jak ktoś jest niezdecydowany to jednak olej wymieniał. U mnie można powiedzieć, że stary olej wyglądał dobrze, i ta parafina była biała, a nie taka szara jak nieraz na zdjęciach widać.
I napisałem to przy okazji tego, że teraz jakieś elektryczne/elektroniczne problemy z haldexem się u mnie pojawiły :( Ale o tym napisałem w innym temacie.
Chciało mi się z vagowskiego torsena na oplowski haldex przesiadać :D

Kh4mell

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Kh4mell » 21 lut 2018, o 14:56

kuba89 pisze: Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Czy ktoś może potwierdzić, że to uszczelnienie nie pasuje to Insignii przed 2011 rokiem? Tak podaje oplex i dixi-car. Pomoże ktoś z zestawem naprawczym do Insignii 2010r ?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, o 16:28 przez Kh4mell, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 21 lut 2018, o 14:57

Ja mam 2009 i pasuje Obrazek

Napisz o co Tobie dokładnie chodzi. ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kh4mell

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Kh4mell » 21 lut 2018, o 16:26

Nie wiem, czy można wklejać linki, ale tutaj jest napisane, że stosowane od 2011 roku: http://sklep.dixi-car.pl/zestaw-naprawc ... -9664.html. Oplex twierdzi, że sprawdzał po VIN i nie pasuje. Mam problem z szarpaniem i hałasami ślizgającego się sprzęgła. Zmieniłem olej w sprzęgle i znacznie się poprawiło, szarpania prawie nie ma, jedynie jak przycisnę to coś się odzywa. Zamierzam teraz wyciągnąć całość, rozebrać, wypłukać, wymienić nieszczęsną uszczelkę i zalać jeszcze raz.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 22 lut 2018, o 00:11

wg mojej wiedzy , w Insigniach nie było innych generacji sprzęgła BW (haldex) niż 4.

Kh4mell

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Kh4mell » 22 lut 2018, o 10:27

Dzięki Hubert, też mi się wydawało to dziwne, żeby była inna uszczelka do tego rocznika.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 22 lut 2018, o 10:29

Zrob pare fotek jak będziesz robieral ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Damian83

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Damian83 » 11 mar 2018, o 22:00

Mam pytanie mieszaja mi się oleje ze sprzegla przechodzi do dyfra i tam jest nadstan po czym napęd przestaje działać spowodu niskiego stanu olejuw haldexie.
Czy zna ktoś jakiegos dobrego mechania ktory by sie zajął wymiana uszczelnienia najlepiej okolice Katowic wszytko posiadam oprócz owego uszczelnienia.
Pomocy borece mi juz opadają u mnie w zabrzu nie ma zadnego magika ktory by sie tym zajął:(

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 11 mar 2018, o 22:37

Przeczytaj temat- Jest numer tej czesci. Jestes w stanie to zrobic sam jeżeli masz w miarę możliwości. Proponuje Ci wyciągnąć bezpiecznik od pompy pomimo, ze jak mowisz nie działa ze wzgledu na stan oleju.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Damian83

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Damian83 » 11 mar 2018, o 22:49

Widziałem ze są 2 uszczelnienia po wpisaniu nr w necie w PL na necie nieznalazlem nigdzie tego uszczelnienia ,jedynie do sprowadzenia z USA chyba a w ASO cały komplet niby tylko posiadaja za 950zl
Jest gdzieś moze jakiś schemat demontażu napedu ? Miejsce mam i mozliwosci ale tego akurat nigdy nie robiłem Isie posiadam od listopada 2017 wcześniej VC 10 lat miałem

Peter92
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Peter92 » 12 mar 2018, o 11:08

Więc tak:
Mieliśmy dorzucać alternatrywy
Skrzynia F40:
TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (polecany na forum, według producenta posiada inhibitory korozji i może zastąpić API GL4)
Haldex:

Alternatywa według mnie to RAVENOL AWD-H Fluid (nowy olej dopiero wchodzi na rynek cena jak szperałem po necie 20 euro).
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, o 13:52 przez Peter92, łącznie zmieniany 1 raz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”