--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Teoretycznie na stronie Motula po wybraniu modelu pojazdu pokazuje Motul Gear 300 LS 75W90 jako zamiennik. Klasa lepkości oraz specyfikacja API oraz MIL jest taka sama jak w przypadku Liqui Moly.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
No bo na chłopski rozum skoro specyfikacja z ori olejem czyli 75w90 sie zgadza, do tego jeżeli olej spełnia normę dla LS to dlaczego miałby nie pasować?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Proponuję by zamiast odsyłać na drzewo , któryś z biegłych w temacie Kolegów pokusił się o napisanie posta z kompendium wiedzy o temacie w celu przyklejenia. Ewentualnie zestawienia postów, które taką sprawdzoną wiedzę zawierają. Co myślicie?kuba89 pisze:Nie ma tak dobrze. Przeczytaj watek
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Skrzynia biegów F40
- Originał: 93165383
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4427 - GL3+ SAE 75W-80
- Alternatywa 2: Castrol 75W Syntrans FE 1502CF
Skrzynia automatyczna AF40
- Originał: 93165147 1940773
- Alternatywa 1: Fuchs Titan ATF4400 Dexron III
Skrzynia rozdzielcza 0,66l
- Originał: 93165383 1940777
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90
- Alternatywa 2: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 154F09
- Alternatywa 3: Febi 32590
Haldex 0,52 - 0,56l
- Originał: 93165387 1940057
- Alternatywa 1: VW G055 175 A2 (Haldex Gen II / III / IV)
- Alternatywa 2: VW G060 175 A2 (Haldex Gen IV / V)
- Alternatywa 3: Borg Warner 2000884 ( to samo co VW G060175A2)
- Alternatywa 4: Volvo 31367940
Dyferencjał 0,6 - 0,7l
- Originał: 93165388 1940058
- Alternatywa 1: Saab 88862624 AWD LS 75W-90
- Alternatywa 2: ACDelco 10-4034 Dexron 75W-90
Uszczelka z filtrem (Wymiana oleju w Haldex)
- Originał: 0403012 20986573
Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Jeżeli ktoś miałby ochotę, proszę dopisywać jakieś inne alternatywy, bądź nowe części potrzebne do serwisowania napędu 4x4 w Insignii
- Originał: 93165383
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4427 - GL3+ SAE 75W-80
- Alternatywa 2: Castrol 75W Syntrans FE 1502CF
Skrzynia automatyczna AF40
- Originał: 93165147 1940773
- Alternatywa 1: Fuchs Titan ATF4400 Dexron III
Skrzynia rozdzielcza 0,66l
- Originał: 93165383 1940777
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90
- Alternatywa 2: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 154F09
- Alternatywa 3: Febi 32590
Haldex 0,52 - 0,56l
- Originał: 93165387 1940057
- Alternatywa 1: VW G055 175 A2 (Haldex Gen II / III / IV)
- Alternatywa 2: VW G060 175 A2 (Haldex Gen IV / V)
- Alternatywa 3: Borg Warner 2000884 ( to samo co VW G060175A2)
- Alternatywa 4: Volvo 31367940
Dyferencjał 0,6 - 0,7l
- Originał: 93165388 1940058
- Alternatywa 1: Saab 88862624 AWD LS 75W-90
- Alternatywa 2: ACDelco 10-4034 Dexron 75W-90
Uszczelka z filtrem (Wymiana oleju w Haldex)
- Originał: 0403012 20986573
Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Jeżeli ktoś miałby ochotę, proszę dopisywać jakieś inne alternatywy, bądź nowe części potrzebne do serwisowania napędu 4x4 w Insignii
Ostatnio zmieniony 4 paź 2017, o 10:32 przez kuba89, łącznie zmieniany 1 raz.
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Komplet filtr i uszczelka w/g mojego info to numery: 403011 / 0403012
pzdr
pzdr
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Numery zgadzają się np. Ze strona awdcarparts.com
Pzdr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pzdr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 20:05
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Cześć wszystkim.
W mojej iśce niedługo po zakupie (pod koniec 2016 roku) zaczęły pojawiać się na liczniku komunikaty o problemach z tylnym napędem. Wizyta w aso i diagnoza... brak błędów, napęd działa. Ale spadł śnieg i co... napęd jednak nie działa. W aso wiadomo nie widzieli potrzeby wymiany oleju. Chwilę z tym jeździłem bo nie miałem czasu zająć się naprawą. Dopiero około wakacji się za to zabrałem. Wewnątrz haldexu w każdym możliwym miejscu była maź o konsystencji parafiny, tak samo obłożony był filtr i sitko od pompki. Wszystko rozebrałem, porządnie przeczyścilem, zalałem olejem VW (055...) i napęd zyskał drugie życie. Wcześniej pewnie pompka nie mogła wygenerować odpowiedniego ciśnienia, a ja początkowo obstwiałem, że to właśnie pompka będzie do wymiany.
Więc jeśli ktoś jest niezdecydowany to tak jak wcześniej w temacie było napisane, okresowo należałoby olej wymienić dla świętego spokoju, chociaż producent nie zaleca, ale w VAGu wymiana to norma.
I na koniec, żeby nie było tak pięknie, to w zeszłym tygodniu napęd miał przerwy w działaniu , ale tym razem jest błąd elektrozaworu, będę musiał sprawdzić który jest winny, bo widziałem, że są dwa. Albo winna może być wilgoć, bo gdy pojawił się błąd to trochę padało.
W mojej iśce niedługo po zakupie (pod koniec 2016 roku) zaczęły pojawiać się na liczniku komunikaty o problemach z tylnym napędem. Wizyta w aso i diagnoza... brak błędów, napęd działa. Ale spadł śnieg i co... napęd jednak nie działa. W aso wiadomo nie widzieli potrzeby wymiany oleju. Chwilę z tym jeździłem bo nie miałem czasu zająć się naprawą. Dopiero około wakacji się za to zabrałem. Wewnątrz haldexu w każdym możliwym miejscu była maź o konsystencji parafiny, tak samo obłożony był filtr i sitko od pompki. Wszystko rozebrałem, porządnie przeczyścilem, zalałem olejem VW (055...) i napęd zyskał drugie życie. Wcześniej pewnie pompka nie mogła wygenerować odpowiedniego ciśnienia, a ja początkowo obstwiałem, że to właśnie pompka będzie do wymiany.
Więc jeśli ktoś jest niezdecydowany to tak jak wcześniej w temacie było napisane, okresowo należałoby olej wymienić dla świętego spokoju, chociaż producent nie zaleca, ale w VAGu wymiana to norma.
I na koniec, żeby nie było tak pięknie, to w zeszłym tygodniu napęd miał przerwy w działaniu , ale tym razem jest błąd elektrozaworu, będę musiał sprawdzić który jest winny, bo widziałem, że są dwa. Albo winna może być wilgoć, bo gdy pojawił się błąd to trochę padało.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
A zes Amerykę tersz odkrył :p
Dobrze, ze pompka nie padła i wszystko dziala dalej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dobrze, ze pompka nie padła i wszystko dziala dalej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 lis 2016, o 20:05
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Dawno nikt nie odkrywał, to chciałem się wykazać
A na poważnie napisałem, żeby jak ktoś jest niezdecydowany to jednak olej wymieniał. U mnie można powiedzieć, że stary olej wyglądał dobrze, i ta parafina była biała, a nie taka szara jak nieraz na zdjęciach widać.
I napisałem to przy okazji tego, że teraz jakieś elektryczne/elektroniczne problemy z haldexem się u mnie pojawiły Ale o tym napisałem w innym temacie.
Chciało mi się z vagowskiego torsena na oplowski haldex przesiadać
A na poważnie napisałem, żeby jak ktoś jest niezdecydowany to jednak olej wymieniał. U mnie można powiedzieć, że stary olej wyglądał dobrze, i ta parafina była biała, a nie taka szara jak nieraz na zdjęciach widać.
I napisałem to przy okazji tego, że teraz jakieś elektryczne/elektroniczne problemy z haldexem się u mnie pojawiły Ale o tym napisałem w innym temacie.
Chciało mi się z vagowskiego torsena na oplowski haldex przesiadać
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Czy ktoś może potwierdzić, że to uszczelnienie nie pasuje to Insignii przed 2011 rokiem? Tak podaje oplex i dixi-car. Pomoże ktoś z zestawem naprawczym do Insignii 2010r ?kuba89 pisze: Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, o 16:28 przez Kh4mell, łącznie zmieniany 1 raz.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Ja mam 2009 i pasuje
Napisz o co Tobie dokładnie chodzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz o co Tobie dokładnie chodzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Nie wiem, czy można wklejać linki, ale tutaj jest napisane, że stosowane od 2011 roku: http://sklep.dixi-car.pl/zestaw-naprawc ... -9664.html. Oplex twierdzi, że sprawdzał po VIN i nie pasuje. Mam problem z szarpaniem i hałasami ślizgającego się sprzęgła. Zmieniłem olej w sprzęgle i znacznie się poprawiło, szarpania prawie nie ma, jedynie jak przycisnę to coś się odzywa. Zamierzam teraz wyciągnąć całość, rozebrać, wypłukać, wymienić nieszczęsną uszczelkę i zalać jeszcze raz.
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
wg mojej wiedzy , w Insigniach nie było innych generacji sprzęgła BW (haldex) niż 4.
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Dzięki Hubert, też mi się wydawało to dziwne, żeby była inna uszczelka do tego rocznika.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Zrob pare fotek jak będziesz robieral
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Mam pytanie mieszaja mi się oleje ze sprzegla przechodzi do dyfra i tam jest nadstan po czym napęd przestaje działać spowodu niskiego stanu olejuw haldexie.
Czy zna ktoś jakiegos dobrego mechania ktory by sie zajął wymiana uszczelnienia najlepiej okolice Katowic wszytko posiadam oprócz owego uszczelnienia.
Pomocy borece mi juz opadają u mnie w zabrzu nie ma zadnego magika ktory by sie tym zajął:(
Czy zna ktoś jakiegos dobrego mechania ktory by sie zajął wymiana uszczelnienia najlepiej okolice Katowic wszytko posiadam oprócz owego uszczelnienia.
Pomocy borece mi juz opadają u mnie w zabrzu nie ma zadnego magika ktory by sie tym zajął:(
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Przeczytaj temat- Jest numer tej czesci. Jestes w stanie to zrobic sam jeżeli masz w miarę możliwości. Proponuje Ci wyciągnąć bezpiecznik od pompy pomimo, ze jak mowisz nie działa ze wzgledu na stan oleju.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Widziałem ze są 2 uszczelnienia po wpisaniu nr w necie w PL na necie nieznalazlem nigdzie tego uszczelnienia ,jedynie do sprowadzenia z USA chyba a w ASO cały komplet niby tylko posiadaja za 950zl
Jest gdzieś moze jakiś schemat demontażu napedu ? Miejsce mam i mozliwosci ale tego akurat nigdy nie robiłem Isie posiadam od listopada 2017 wcześniej VC 10 lat miałem
Jest gdzieś moze jakiś schemat demontażu napedu ? Miejsce mam i mozliwosci ale tego akurat nigdy nie robiłem Isie posiadam od listopada 2017 wcześniej VC 10 lat miałem
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Więc tak:
Mieliśmy dorzucać alternatrywy
Skrzynia F40:
TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (polecany na forum, według producenta posiada inhibitory korozji i może zastąpić API GL4)
Haldex:
Alternatywa według mnie to RAVENOL AWD-H Fluid (nowy olej dopiero wchodzi na rynek cena jak szperałem po necie 20 euro).
Mieliśmy dorzucać alternatrywy
Skrzynia F40:
TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (polecany na forum, według producenta posiada inhibitory korozji i może zastąpić API GL4)
Haldex:
Alternatywa według mnie to RAVENOL AWD-H Fluid (nowy olej dopiero wchodzi na rynek cena jak szperałem po necie 20 euro).
Ostatnio zmieniony 12 mar 2018, o 13:52 przez Peter92, łącznie zmieniany 1 raz.