----------------------------------------- Spot Kraków 14.10.2018 foto

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Bartol
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Bartol » 17 gru 2017, o 10:44

Nie dotykałem tego. Mam przebieg 117 tys., dopiero się silnik dotarł ;)
DalamarPL, Sprawdzenie jest proste, popatrz na filmy w necie. Poproś kumatego sąsiada o pomoc i ogarnięcie to w godzinę lub podjedź do mechanika i zapytaj o cenę. Robi się to na zimnym silniku.

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Łódź

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 17 gru 2017, o 12:56

sprawdzić to sobie już sam sprawdziłem,ale z regulacją to już trochę roboty.u mnie po 135tys.na jednym wydechu jest tylko 0.2mm,z czego ponad 100tkm na gazie.

Buluś
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Buluś » 23 gru 2017, o 00:09

żadnej pasty nie trzeba to raz, uszczelka tylko gm koszt około 140 zł, zamienniki szybko ciekną, sprawdzenie luzu w warsztacie to koszt 50-100 zl
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva

kris16125
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Tuchola

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: kris16125 » 27 sty 2018, o 18:46

witam czy ktoś robił regulacje zaworów? jaki koszt popychacza i czy można kupić pod wymiar szklanke?

Airboozik
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Airboozik » 28 sty 2018, o 20:40

Chętnie poznam koszt wymiany popychaczy. Ktoś coś?

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Łódź

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 29 sty 2018, o 11:15

cena zależna od ilości wymienianych szklanek popychaczy.jak się da to można pozamieniać miejscami.koszt jednej nowej to 55-70 zeta.ja pytałem u siebie to zaśpiewał 1200-1500 zeta,ale niektórym kolegom udało się temat ogarnąć w 700zł.

maciekzb
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: maciekzb » 14 mar 2018, o 13:10

Sprawdzali mi w serwisie luz i był na granicy normy prz stanie silnika ok 190kkm. Teraz mam wypadanie zapłonu i błąd P301 - 210kkm. Narzędzia do pomiaru mam ale trochę siły brakuje i w związku z tym moje pytanie - jak obracacie wałem korbowym?

maciekzb
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: maciekzb » 23 mar 2018, o 22:56

Na szczęście okazało się, że jednak to cewka. Luz zaworowy nadal mam w normie.

Bartol
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Bartol » 2 kwie 2018, o 14:28

Luzy w normie przy przebiegu ponad 200 tys., a w sprowadzanych z przebiegiem 90 tys. wszystkie zawory powypalane ;)

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Łódź

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 2 kwie 2018, o 21:13

na benzynie może i prawda na lpg 200tkm wręcz nieprawdopodobne,choć nie mówię,że niemożliwe.cuda się podobno zdarzają.

reanimat
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2 cze 2018, o 10:54
Auto: IśKA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: reanimat » 2 cze 2018, o 11:37

Elo. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Iśka 1.8 140KM
Charakterystyczny chrobot w silniku przy odpaleniu powstaje w wyniku dwóch rzeczy,
Po pierwsze olej już traci właściwości a po drogie wymianie podlegają dwa zawory zmiennych faz rozrządu umiejscowione po lewej stronie (nad rozrządem). po wymianie oleju, tychże regulatorów oraz filtra oleju chrobot ustanie jednak zaleca się by wypłukać cały syf z bloku silnika zalewając ponownie olej po ok. 5000 KM wraz oczywiście z wymianą filtra.
Zawory jak dobrze pamiętam płaciłem 400 zł za dwa (po obniżkach w inter cars).
Jedno mnie tylko nurtuje. Ile jest forumowiczów tyle też jest opinii.
Jak właściwie jest z tą regulacją luzów zaworowych? Szklanki? Płytki? Popychacze?
mam przejechane 140000 Km z czego 40000 na gazie (Lovato smart). od 2tyś Km miałem problem z falującymi obrotami a mój mechanik (brat żony) po moich namowach by przy wymianie rozrządu sprawdził luzy i ewentualnie skasował, zaniechał moich próśb tłumacząc, że wg wydechów spalanie jest idealne, ja głupi bez wiedzy uwierzyłem. dziś czeka mnie laweta bo sinik się trzęsie jak galareta, Z początku drgania ustępowały po rozgrzaniu się silnika, teraz nic nie pomaga. Wole już auta nie odpalać, Wzywam lawetę i w polsce do innego mechanika bo w Belgii taniej niż 800 Euro to nie znajdę.

Gdzieś się przewinął temat odnośnie "cykania zaworów paliwowych"
są to zawory paliwowe instalacji gazowej - nie trzeba się nimi przejmować mój gazownik mi tą informację sprzedał
Kończąc proszę o wyczerpującą wypowiedź odnośnie tych regulacji luzów zaworowych.
(PS nie zapominajcie o regularnym serwisowaniu instalacji gazowej!).

czapeczka50
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Łódź

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: czapeczka50 » 2 cze 2018, o 12:01

szklanki popychaczy,w Belgii pewno będą wymieniać na nowe o odpowiednim wymiarze.w PL szlifują od środka lub podmiana szklanek popychaczy tak żeby był właściwy luz zaworowy.na moje oko to bardziej powinien się trząść ciepły bo wtedy luz zaworowy się zmniejsza i zawór może się nie domykać.błędów po podłączeniu pod kompa nie pokazuje?

Buluś
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Buluś » 2 cze 2018, o 21:45

zmień mechanika...
sytuacja jest prosta.. za mały luz będzie sukcesywnie wypalał gniazdo zaworowe i do momentu aż go nie wypali to objawów mieć nie będziesz.. za to jak wypali to kompresja na którymś cylindrze zniknie i będzie głowica do zrobienia... najgorzej mają zawory wydechowe.. przez rok sprawdzałem luz w 4-5 insigniach z przebiegami rzędu 85 - 130 tys km i w każdej na którymś z zaworów luz był albo blisko dolnej granicy albo był już poniżej..

co do cykania to chodziło o cykanie zaworu par paliwa.. na lpg cykają także wtryski gazowe ale o tym to chyba każdy wie

Awatar użytkownika
GRZEGOR
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: NEWCASTLE UPON TYNE

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: GRZEGOR » 21 cze 2018, o 09:59

Jaka siłą (Nm) dokręcić śruby pokrywy zaworów jeżeli już powierzyłem luz zaworowy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1062
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Rooff_ » 21 cze 2018, o 13:03

https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _1.6l_llu/
Wydaje się, że ok. 8 Nm w odpowiedniej kolejności.
Kolejność widać tu: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... h_and_luj/
Może to trochę inny silnik niż Twój, ale przyczyna takiego a nie innego dokręcania jest podobna.

dominik144
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 6 maja 2018, o 15:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: dominik144 » 24 cze 2018, o 01:55

Buluś pisałeś o cykanie zaworu par paliwa. Co powoduje ze on cyka. U mniemał wymianie dalej cykanie ciszej. Powinno tak być?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Buluś
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Buluś » 26 cze 2018, o 19:40

GRZEGOR pisze:
21 cze 2018, o 09:59
Jaka siłą (Nm) dokręcić śruby pokrywy zaworów jeżeli już powierzyłem luz zaworowy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
dokręcasz małą grzechotką z wyczuciem.. to nie głowica

Buluś
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Buluś » 26 cze 2018, o 19:43

dominik144 pisze:
24 cze 2018, o 01:55
Buluś pisałeś o cykanie zaworu par paliwa. Co powoduje ze on cyka. U mniemał wymianie dalej cykanie ciszej. Powinno tak być?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

napisz to jeszcze raz poprawniej bo nie rozumiem nic

Awatar użytkownika
GRZEGOR
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: NEWCASTLE UPON TYNE

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: GRZEGOR » 26 cze 2018, o 19:59

Z „wyczuciem” pojęcie względne. Lepiej użyć klucza dynamometrycznego. Mamy wtedy pewność, że pokrywa i uszczelka równo przylega, tym bardziej że to plastik. Kolejność dokręcania tez jest ważna. Na innym forum znalazłem moment dokręcania śrub w podobnym silniku 1.8 Opla - 8Nm. Dzięki za rady.

Buluś
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Kasowanie luzu zaworowego 1.8 A18XER

Post autor: Buluś » 26 cze 2018, o 20:30

8 Nm to tyle co nic, koło dokręca się na 120-140 Nm kluczem, dokręcasz do początku oporu i jeszcze do tego 45 stopni, grunt to małą grzechotką bo dużą można przesadzić

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”