--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Głowica A18XER

ODPOWIEDZ
czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Głowica A18XER

Post autor: czapeczka50 » 27 cze 2017, o 07:44

Witam.Mam pytanie-czy głowica z silnika Z18XER będzie pasowała do silnika A18XER?czy wałki rozrządu są takie same w tych głowicach czy A18XER ma inne ze względu na inną norme emisji spalin?przerabiał ktoś temat ? :?:

bartek221293

Re: Głowica A18XER

Post autor: bartek221293 » 23 sie 2017, o 00:01

Witaj, Glowica jest taka sama, u mnie przy sciagnieciu glowicy wybity był nr z18xer silnik dziala jak trzeba, nie wiem czy taka byla wsadzona przy montazu czy ktos przy tym grzebal poprzednio, ale pasuje wiec nie ma co sie doszukiwać.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, o 22:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głowica A18XER

Post autor: czapeczka50 » 27 sie 2017, o 10:52

Na każdej głowicy jest Z18xer,ale głowica do silnika A18xer ma inne wałki rozrządu,a ściślej inny generator impulsów znajdujacy się na końcu wałka rozrządu.Zgodzę się z tym że głowica z silnika Z18xer/Vecta C,Zafira B/będzie pasowała do silnika A18xer,ale jak założysz do niej wałki rozrządu od silnika A18xer,lub założysz na wałki z silnika Z18xer generatory impulsów do silnika A18xer nr.GM 55565480,nr.Opel 5636119 która to część nie jest do dostania w kraju.A tak na marginesie to na odlewie głowicy znajduje się jeszcze jeden ośmiocyfrowy numer i to on wskazuje czy jest to odpowiednia głowica do tego silnika.

Dziobo007

Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 24 sty 2018, o 20:42

Jak w temacie, robiliście uszczelkę pod głowicą w swoich insigniach? Jaki jest koszt całości? co trzeba wymieniać razem z uszczelka? Czy możliwe żeby uszczelkę trafiło po 50000km?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 24 sty 2018, o 21:35

Możliwe a jesteś pewny że to uszczelka ? w VC zrobiłem 320 tyś na tym silniku z lpg i nic nie robiłem w silniku
najczęściej pada uszczelka pod głowicą po przegrzaniu auta więc przebieg to drugorzędna sprawa

Dziobo007

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 24 sty 2018, o 21:47

no właśnie zgłupiałem już, wali mi płynem chłodniczym przez zbiornik wyrównawczy. Kupiłem tester obecności co2 na allegro, płyn zmienił kolor na zielony. Wymieniałem korek zbiornika, wydawało mi się że się uspokoiło, a ostatnio znowu wywaliło płyn... Swoją drogą gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 24 sty 2018, o 22:14

przy termostacie
zielony kolor to chyba zmieszany z paliwem
a co z olejem jest kasza pod korkiem i jak stan

Dziobo007

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 24 sty 2018, o 23:25

Czyli spaliny w ukladzie?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 25 sty 2018, o 00:11

Tak wygląda sprawdź na odpalonym czy puszcza bączki w zbiorniku wyrównawczym
ubywa płyn czy tylko wyrzuca przez korek ? może masz pęknięty lub rozszczelniony zbiorniczek
lecz to nie tłumaczy zmiany koloru chyba że niedawno zmieniałeś płyn pompę wody !

Dziobo007

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 25 sty 2018, o 07:34

Zbiornik byl zmieniany. Tylko przez korek wyrzuca

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 25 sty 2018, o 09:52

Jak długo masz auto a jest ono z 2015 ,
wyrzuca ci cały czas ? zimny czy ciepły
może być pęknięty blok
może być uszkodzony termostat i gotuje płyn jak temperatura sinika

Dziobo007

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 25 sty 2018, o 10:18

Na cieplym silniku. W sumie w rodzinie od nowego. Przedtem stalo sie tak 1x moze 2x w calosci przebiegu. Teraz troche czesciej

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 25 sty 2018, o 13:33

Może termostat się zacina i gotuje płyn wyrzucając go przez korek dlatego też pewnie rozszczelniło zbiornik
Uszczelka to byłoby to raczej ciągle za każdym razem
Jaka temperatura gdy wyrzuca płyn ? Gdy temperatura wrośnie ponad 100 to gdy zgasisz auto to płyn pozbawiony krążenia zawsze będzie się gotował lecz to powinno być widać po wskaźniku i czuć ciepło od silnika gdy otworzysz maskę
Na twoim miejscu zaczął bym od termostatu nie wiem jak tu lecz w VC z tym siniku można było wymienić sam wkład

Dziobo007

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: Dziobo007 » 25 sty 2018, o 13:50

Dzieje sie to sporadycznie ale jest bardzo denerqukace. Temp jest 90st i nagle skacze 100st i 130. Potem komunikat ze auto przegrzane. Silnik nie jest az tak zagrzany. Jak sie zatrzymam na chwile l. Doslownie minuta temperatura spada na 90st. Czy w termoatacie jest cos co się moze zacinac? Jakas gumowa uszczelka albo cos?
Jest jeszczebcps takiego ze z wezyka przelewowego do zbiornika wyrownawczego leci na zmiane powietrze i płyn. Z wieksza lub mnieksza zawartoacia powietrza.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: grzegorz13 » 25 sty 2018, o 16:24

dlatego zacznij od termostatu może on się przycina i wtedy będziesz miał takie objawy a przy 130 musi gotować płyn i wyrzucać przez zbiorniczek
Nie zwlekaj bo naprawdę uszkodzisz silnik, ponieważ sporadycznie takiej objawy nie świadczą o uszczelce
wymień też płyn gotowanie nie wpływa na niego dobrze a zmiana koloru to objaw zużycia

Dziobo007

Re: Głowica A18XER

Post autor: Dziobo007 » 25 sty 2018, o 18:27

Spróbuje wyjac termostat i zobaczyc co sie bedzie dzialo. A z pytań teorerycznych czy jak silnik pracuje to caly czas przelewa ci sie plyn przez rurke od nadmiaru? Czy tylko jak dodajesz gazu. Bo u mnie na wolnych obrotach plyn stoi. I tu sie zastanawiam czy mozliwe ze sie odkleil wirnik i dopiero zaczyna "ciagnac" na wyzszych obrotach. I jak wirnik staje to jest cofka plynu?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Głowica A18XER

Post autor: grzegorz13 » 25 sty 2018, o 20:14

Gdy był problem z pompą a jest możliwe iż rozpadł się wirnik to problem był by za każdym razem
wyjęcie termostatu to zły pomysł zimą będziesz miał cały czas zimny silnik i większe zużycie paliwa
w VC wkład był Verner f 1709 92 stopnie C w insigni może być inny lecz wymień na nowy

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koszt wymiany UPG 1.8XER

Post autor: czapeczka50 » 26 sty 2018, o 08:33

grzegorz13 pisze:Możliwe a jesteś pewny że to uszczelka ? w VC zrobiłem 320 tyś na tym silniku z lpg i nic nie robiłem w silniku
najczęściej pada uszczelka pod głowicą po przegrzaniu auta więc przebieg to drugorzędna sprawa
Nawet ani razu nie regulowałeś zaworów przez ten cały przebieg? :o

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Głowica A18XER

Post autor: grzegorz13 » 26 sty 2018, o 11:08

Nie VC ma hydrauliczną regulację zaworów :D
wymiana rozrządu, trzy razy termostatu, cewka zapłonowa, świece i to tyle

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głowica A18XER

Post autor: czapeczka50 » 27 sty 2018, o 09:08

więc nie był to silnik 140 konny tylko 125 konny bo te miały hydrauliczną regulacje zaworów.wszystkie 140 konne maja mechaniczna regulacje zaworów poprzez wymianę szklanek popychaczy które są w różnych rozmiarach.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”